Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 9

  • 68 053
  • 742
Добре дошли в новата тема!

Предишните теми:
Хиперактивност с дефицит на концентрация 1
Хиперактивност с дефицит на концентрация - 2
Хиперактивност с дефицит на концентрация - тема 3
Хиперактивност с дефицит на концентрация - тема 4
Хиперактивност и дефицит на внимание - тема 5
Хиперактивност и дефицит на внимание - тема 6
Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 7
Хиперактивност и дефицит на внимание - тема 8


Слагам линкове към мнения със съвети.
Понеже нямам време да търся всички, слагам само от последните страници на предната тема.

детето не чува, когато му се говори: https://bg-mam.ma/p/979528/42938621
как да хвалим детето: https://bg-mam.ma/p/979528/42936710
списък с игри, които развиват определена област концентрация, контрол на импулсите и т.н.(на немски): https://bg-mam.ma/p/979528/42910723
Виж целия пост
# 1
Благодаря за темата!
Свърши училище и един голям дразнител се махна за известно време, което си е повод за радост при нас.
Виж целия пост
# 2
При нас още върви, даже контролни правят. В четвъртък вечерта си ляга и ми казва: утре имам контролна Open Mouth
Това е новият метод, за да не го карам да се упражнява. Satisfied

Ще пусна тук едни неща, написани са от една жена, която работи с хиперактивни деца и е специалист в областта.
Написала го е в групата, в коята съм и аз, стори ми се интересно така обобщено и от тази гледна точка. Снема някои обвинения, които ние майките често сами си отправяме.

Извинявам се предварително за превода, някои научни термини ми липсват на български. Ако някой има подобрения да казва бързо, да успея да редактирам.

Скрит текст:

АDHS е генотип, които се наследява кодоминантно. По права линия е изключено едно дете да не е носител. Но понеже толкова много различни гени са засегнати, то при всяко едно дете се проявява различно. Към всичко това идват и външните фактори на влияние, както и една много малка и незначителна част епигенетични фактори. Това означава в крайна сметка: това, че някой има генетично предразположение, не означава, че ще развие симптоматика, която да доведе до диагноза или проблеми.

Почти всеки с ADHS  притежава скоростно мислене и креативно решава проблеми.
Колкото по-креативен е някой, толкова повече ADHS-генотип притежава. Това, не означава, че е нужна диагноза или да има проблеми. Такива деца имат уклон да действат спонтанно и без да се замислят. Така се получават грешки от невнимание/бързане.
Също така хората с  ADHS имат проблем с взимането на решения. Те не могат да взимат решения без да се влияят от емоциите си. В този смисъл дълбоко обмислените, претеглените, само с разума взетите решения за хиперкативните са трудни.
Това не е резултат от липса на интелект, това е нарушение на изпълнителски умения.

Хората с ADHS могат също така да бъдат и с интелигентност над средния. Тогава се получава нещо като взаимодействие межди ADHS и надареността. Обикновено това се вижда в дефицити при работната памет (това е част от Векслер теста). Те мислят често твърде сложно, често се оплитат в странични проблематики. Също имат проблем да разберат от първия път смислово задача и да извадят нужната информация от съдържанието, така че да могат после да могат да я възпроизведат.
Затова задачите често трябва да бъдат препрочитани, защото постоянно нещо изчезва от краткосрочната памет...


Да споделя: в предната тема бях писала за упражненията при задържани рефлекси. Правих ги един месец с детето, кой знае какъв ефект не видях. Трябва поне 3 месеца да се правят.
Сега по друг повод бяхме на ортопед и той откри блокада на атласа (първи шиен прешлен), който води до доста проблемчета. При сина ми явно са повече Anguished
Та, липсата на координация, на баланс е от това. Също изчезнаха странните движения с ръцете и тичането с подскачане Dizzy Face
Виж целия пост
# 3
Някой знае ли кои от игрите в списъка ги има в България? Открих сами crazy cups. За дете 6+ ме интересува. Харесва само Монополи, не обича настолни игри и пъзели. Ако губи на нещо, се ядосва, блъска, казва "тъпа игра!" и т.н. Онзи ден смачка топче за тенис на маса, защото не успя да хване цаката. Интересното е, че като че ли преди не се ядосваше така лесно- буен и енергичен е бил винаги, но като че повече контролираше емоциите си. На 6-7г май е някакъв мини пубертет.
Харесва игри с пипане като Дженга (имаме някакъв детски пластмасов вариант), попит, но бързо губи интерес.

Executive function терминът на български е "изпълнителски умения". Наскоро ни "диагностицираха" с нарушени такива (официално не е диагноза, просто психолог отбеляза).
Виж целия пост
# 4
Аз от четене на всякакви статии, видях, че изтощаването физически, помага до някаква степен.
Та, вкъщи имаме един велоаргометър, който успявам да наглася за неговите размери и на който го слагам да тренира сутрин преди градина и после като се върне от нея- пак.
Отделно започнах и да му давам рибено масло.
Виж целия пост
# 5
Моят свърши училище. Обаче е като депресиран. Не му се излиза. Преди половин месец не се спираше у дома, все беше навън с приятели. От тогава не излиза. Имам чувството,че е казал нещо глупаво и сега го е срам. Или другите го избягват.
Ох, трудна работа, хем пубертет, хем като има проблем...и преди се е случвало, игнорират го или се присмиват.
Гадая, защото мълчи като партизанин и не споделя, може би от срам.
И с мен не иска да излиза. Голям е вече да излиза с мама.
Виж целия пост
# 6
Пипи, у нас също не вървят настолните.
Тези, с които съм имала успях: микадо и обърнатия вариант, забравих как се казва играта закачат се едни пръчки и трябва да не паднат.
домино/триомино
всякакви с числа и смятане и зарче
уно и разни такива с карти, пасианс (на компа)
морски шах, въшки, потапяне на кораби
Qwirkle
Лабиринт

Благодаря за уточнението, редактирах.
Казаха ли как може да се работи с детето? Може ли нещо да се направи?

Тази жена е написала и още нещо за емоционалната дисфункция, ако има интерес ще преведа.
Виж целия пост
# 7
Аз ли съм единствената, която не се радва на свършването на учебната година? Детето се чувстваше добре в училище, имаше среда от приятели и получаваше някакви знания. Вкъщи едва го озаптявам. Т.е. спокоен е само, когато гледа ТВ или таблет, и ги предпочита. А когато му ги спра започва толкова много да дивее и да притеснява околните, че не се издържа.
Между другото приключихме със сесиите на биофийбег. Междувременно е станал първи по знания и умения в класа,  предполагам заради подобрение в концентрацията. Минал е всичките си съученици по четене и смятане. От социална гледна точка госпожите казват, че е лидер сред съучениците си. Тиковете спряха напълно и  гризането на нокти силно намаля от тези сеанси. Хиперактивността не се повлия изобщо.
Присъствието му вкъщи между 4 стени все още е трудно за изтърпяване и овладяване. Не знам какво ще правим през ваканцията?
Виж целия пост
# 8
При нас е обратното. Хиперактивността намаля, но в ученето е талпа. Не знам догодина къде ще кандидатства и какво, като само по физическо е ок. В спортното ли да го записвам, ама там пак било с изпит. Той не е тренирал нищо.
И той в къщи е само на телефона, иначе го хващат карастанчовите и почва да вдига шум.
Ще разуча за биофийбег в нашия град.
Ваканцията обикалят с баща му по планини и море.
Виж целия пост
# 9
А подобрението в концентрацията на сеансите биофийтбег ли се дължат?
Моето дете ще ходи до края на юни в училище. Ще го видят на разходки и ще имат спортни игри с други класове по футбол и баскетбол. Това по 3 часа сутрин на ден. Доволна съм. Ще има изразходване на енергия. За вечер си има приятелки. Юли ще ходи на море, за август също е предвидено спорт.
Виж целия пост
# 10
Здравейте, детето ми е на 3 и половина. Първите две и половина години от живота си е расъл в България. Преди година дойдохме в Германия с него и малко бебе на ръце. На градина тръгна Ноември, при току що навършени три. Преди по-малко от месец ни привикаха да споделят, че има проблем с варнемунг, т. Е. внимание или перцепция. Диагноза няма. Детето говори много на двата езика, като прави граматически грешки, но говори много. Определено е като тазманийски дявол, прави бели за внимание и като му се скараш казва "вициг" или това смешно. Същевременно, разбира смисъла на противоположни думи. Ако му кажеш "много грозно поведение" казва "не, не е грозно, хубаво е!". С много заплахи от наказание и обяснения като поп съм прекъснала проблемното поведение вкъщи за много неща. Не пипа печки, не хуква сам, знае как се пресича (на зеленото човече) . Но в дг прави бели, изсипва играчките. Има мания за музика и постоянно имитира музикални инструменти - свирене на цигулка и акордеон. Отказва да ходи на градина без една дървена лъжица, която му е китарата, хартиен акордеон че и две пръчки, които трие една в друга, че са му цигулка. Това вманиачаване в музиката също прави впечатление на леличките.  Също така, като има общи занятия той не се включва, не ги отразява и си прави своето. Детето, за мен, е много умно, не, че съм му майка. Знае букви, цифри, цветове. Същевременно си знае само своето, не може да води диалог. Често възкликва неща от типа ДА ХОДИМ НА МАРС! факти, които е чувал и тн. Против съм да му поставям диагноза, защото вярвам, че ще избута. Но смятам, че има хиперактивност с някои аутистични маркери. Същевременно, детето всеки ден научава нещо ново в детската градина, много му помага. Моята грешка е, че съм работила с него за лексика и знания, но не и за комуникация и умения за самостоятелност. От дг се научи сам да се облича, съблича, на вратата се събува. Искам да си ходи на градина, но май не ни искат... Чета темата и виждам, че много от техниките за привличане на вниманието ги прилагам интуитивно с него. Но явно леките не искат да под ходят индивидуално. Вкъщи единствената беля, която още ми прави, е да ми носи орхидеите или да ги ръчка, ако нещо се чувства пренебрегнат. Баба му германката е мега строга, но и там провокираше, тестваше и миряса. Вкъщи го обожаваме и само го хвалим. При провинение го заплашвам с наказание за конфискация на играчка или друго, и той реве, но слуша. В дг му давали варнунген, картони с предупреждения. Той не си вземал поука, а бил раздавал и той варнунги на леличките. Права ли съм да не искам официална диагноза?  Има ли шанс да се вразуми? На 2 беше много по-зле...не е нито агресивен, нито има тантруми нещо. Но хиперактивността и това, че си прави свои си неща, е проблем. Понякога ми разказва за дг, но рядко. Разказваше ми, че играл с дечицата с белия хеликоптер. Оказва се, от казаното от леките, че сам си тича из стаята с белия хеликоптер и бръмчи и смята, че така си играе с другите, завалията.
Викат ни на нова среща, надали е за да го похвалят. Писах, че искам директорката да присъства. Има ли и други подобни случаи, в които проблемни деца се адаптират и напасват към детските градини? И аз и баща му сме със "странности", но сме имали късмет да растем в друго време и да минем между капките...Тук при всяко малко по-неудобно дете се натиска за диагноза, личен асистент, специализирани дг и тн.
Виж целия пост
# 11
Виолета, утре ще ти пиша лично, или ти ми пиши. Пиши ми къде си в ДЕ.
Не му взимай играчките, друг подход трябва.
Бабата да си гледа работата. И моята свеки мрънка, че детето е диво, но аз отказвам да го вкарвам с прусашка рамка.
Виж целия пост
# 12
Ще ти пиша. Свеки не мрънка, но в нейната къща действат нейните доста строги правила и ми направи впечатление, че той бързо се съобрази с тях след ден-два беснеене. Ние живеем много далеч от свеки и рядко се виждаме. Тогава как така в дг не спазва правилата и какви инструкции не следи? Много се мятам и аз не знам добре ли е или има проблем.... За мен неговата отговорничка е рядко тъпо парче, но не ми се навлиза в подробности.
Виж целия пост
# 13
Здравейте,

Търся отзиви за тези две книги:

Скрит текст:
Raising a Thinking Preteen
by Myrna B. Shure

Raising a Thinking Child: Help Your Young Child to Resolve Everyday Conflicts and Get Along with Others
by Myrna Shure
Виж целия пост
# 14
Виолета, не мога да помогна с нищо за Германия. Но пък след като се колебаеш и съмняваш, може, ако си идвате в България, да запишеш час тук при детски психиатър и да направите консултация. Да чуеш и друго мнение.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия