За частното образование

  • 65 011
  • 1 014
# 120
Независимо в какво училище учи детето, много важно е на какви преподаватели ще попадне. Аз съм доволна, че учителката ни е отличен педагог и детето ходи с желание на училище.
Виж целия пост
# 121
И аз да се запиша  Blush

Лични впечатления все още нямам, но имам преки от Увекинд, Св. София и училището към Немското посолство. И за трите мненията са много положителни. Имат сериозни разлики в подхода и така оценките могат доста да варират, според очакванията на родителите  Peace
Виж целия пост
# 122
Нямам лични наблюдения, но имам от близки приятелски семейства.
Ако искаш детето ти да учи усилено, частното образование не е най-добрият избор.
Учителите се съобразяват прекалено много с децата, не смеят да изискват и да качват ниво.


Не е точно така, има частни, в които се учи стабилно. Ето класация на средния успех на децата в седми клас от матури - частните училища изместват държавните през последните години. Без да споменавам, че в частните повече се набляга и на езици, изкуства, спортове и тн. Изключвам СМГ, там е държавно, но децата са много подбрани и нивото е високо.
http://danybon.com/index.php/education/397-naj-dobrite-uchilista-maturi-2012
Виж целия пост
# 123
У нас обаче голямата част от богатите не са станали такива с много ум, а набързо с късмет или други качества.

Моите впечатления за средата не са такива. Виждам родителите като хора с добро образование и добри професии.

И при нас родителите са образовани хора, високо заплатени професионалисти (в Питагор сме ние, от тази година, предишната бяхме в ЕСПА, за която обаче отказвам да коментирам, тъй като съм подписала декларация да не уронвам престижа). Но, разбира се, има частни училища, предимно мутренски, това може лесно да се проучи. Всяко частно училище общо-взето си има таргет-група родители, така че ако се информирате добре, ще изберете подходящото за детето си.
Виж целия пост
# 124
A най-големият ми син завърши Американския колеж, за там пък имам толкова високо мнение, че ще помислите, че е платена публикация, така че ще си мълча Simple Smile)) Но за мен няма по-добро училище в България за след седми клас.
Виж целия пост
# 125
У нас обаче голямата част от богатите не са станали такива с много ум, а набързо с късмет или други качества.

Моите впечатления за средата не са такива. Виждам родителите като хора с добро образование и добри професии.

И при нас родителите са образовани хора, високо заплатени професионалисти (в Питагор сме ние, от тази година, предишната бяхме в ЕСПА, за която обаче отказвам да коментирам, тъй като съм подписала декларация да не уронвам престижа). Но, разбира се, има частни училища, предимно мутренски, това може лесно да се проучи. Всяко частно училище общо-взето си има таргет-група родители, така че ако се информирате добре, ще изберете подходящото за детето си.


Първо е интересно кой как дефинира понятието "богат".
За нашата мила държава аз съм богата, защото имам доход еди колко си единици над някакъв минимум, друга тема е че за всяко от децата си имам разходи, част от които според мен биха могли да бъдат подпомогнати от държавата - говоря само за частта образование, защот всичко останало е по наше ( на децата ) желание и може да се таксува в графата капризи. Но за разлика от някои етноси редовно си плащам данъците, тока, парното и здравните осигуровки ..... затова и не ми се полагат детски надбавка - те са за тях ...
Както и да е да не отклонявам темата - за мен най-големият приоритет е да дам на децата си добро образование и затова съм се спряла на Частно училище, за което съм проучила нещата и предварително и сега вече след 5 години в него, мога да кажа, че доколкото намирам минуси те са само от чисто организационен или отчасти битов характер и мога да ги понеса съвсем спокойно, стига учебния процес да върви по същия начин както до сега. Peace
Виж целия пост
# 126
Стига, бе хора!
В елитните гимназии само "елита" ли е? Или всеки да си скача според тоягата?
Живееш в панелка- не каниш гости. Минчо има яхта- не го заговарям. Тесногръдието тръгва от нас. Ако детето ми се впечатли до толкова от материалната придобивка на Благой, че се почувства подтиснато- значи аз и баща му не сме си свършили работата.
И не знам защо, но детето ти да учи в ЧУ продължава да звучи като снобарщина. Това е просто друга алтернатива на образованието като цяло.

Абсолютно подкрепям! Моите двама по-малки синове изобщо нямат представа кой с какво материално състояние е и не се впечатляват, нито се фукат с придобивки. Ходили са на гости и в огромни къщи-имения и в тесни апартаменти, не съм забелязала да реагират по различен начин или да коментират. Те се впечатляват от други неща - ако някой е много добър в някоя игра, или обратното, а не дали има басейн, или няма. Мисля, че с неволния си пример родителите учат децата да сравняват материалните придобивки. Ако пускаме забележки на кой колата е по-хубава и кой носи Долче, а кой - Бершка (примерно), няма как децата да не почнат да сравняват.
Виж целия пост
# 127
Първо е интересно кой как дефинира понятието "богат".
За нашата мила държава аз съм богата, защото имам доход еди колко си единици над някакъв минимум, друга тема е че за всяко от децата си имам разходи, част от които според мен биха могли да бъдат подпомогнати от държавата - говоря само за частта образование, защот всичко останало е по наше ( на децата ) желание и може да се таксува в графата капризи. Но за разлика от някои етноси редовно си плащам данъците, тока, парното и здравните осигуровки ..... затова и не ми се полагат детски надбавка - те са за тях ...
Както и да е да не отклонявам темата - за мен най-големият приоритет е да дам на децата си добро образование

 newsm10 newsm10 newsm10
 smile3521 smile3521 smile3521
Виж целия пост
# 128
Лени, харесва ми постът ти! Но, няма да коментирам по него, че заминахме в една друга посока.
В училището на малката, Директорката забрани децата да коментират социалния статус на семейството. Каза да ги помолим, да не дискутират подобни теми.
Познато семейство изплаща кредит за образованието на двете деца. Не го приемам за жертва, а за ясни приоритети Peace
Виж целия пост
# 129
И аз да се запиша  Blush

Лични впечатления все още нямам, но имам преки от Увекинд, Св. София и училището към Немското посолство. И за трите мненията са много положителни. Имат сериозни разлики в подхода и така оценките могат доста да варират, според очакванията на родителите  Peace

Кое бихте отличили от тези 3 училища на първо място !? Аз защото съм от родителите, които още не могат да видят неуспоримата полза от частното образование в начален курс и се колебая, опитвайки се да събера допълнително информация.
Ще съм признателна за всеки споделен опит в тази връзка   bouquet
Виж целия пост
# 130
... и така оценките могат доста да варират, според очакванията на родителите  Peace
Това като как да се разбира... (изпълняваме желания на родителите?)

Относно среден успех - едно е да търсиш среден успех при 20, друго при 120 деца.
Виж целия пост
# 131
A най-големият ми син завърши Американския колеж, за там пък имам толкова високо мнение, че ще помислите, че е платена публикация, така че ще си мълча Simple Smile)) Но за мен няма по-добро училище в България за след седми клас.

Нещата опират до детето и неговите наклонности + плановете за следване. Най-добро училище по принцип няма.
Виж целия пост
# 132
Аз защото съм от родителите, които още не могат да видят неуспоримата полза от частното образование в начален курс и се колебая, опитвайки се да събера допълнително информация.


Всъщност май точно в тази възраст има най-много смисъл, защото децата се събират в подбрана среда (с амбициозни родители най-малкото) и им се отделя повече време и така набират добра начална скорост. В обикновените училища има по 1, 2 или 3 по-будни дечица и те изостават заради общото ниво. В ЧУ будните деца се предполага да са повече и затова има добри резултати. Особено за заети родители, които нямат възможност само да подпомагат децата си. Фактор са и безопасността, дисциплината, оборудването.

След седми клас обаче вече има държавни училища с много добри среда, традиции и преподаватели и смисъл толкова няма. Също така децата имат по-малко нужда от опазване, а и им е време да се запознаят с реалния живот.
Виж целия пост
# 133
Факт е, че при външното оценяване след 4.клас първите 15-тина места се държат от частните училища. А тази година може да им се вярва. След като учителите бяха обвинени, че подсказват на учениците, за да избутат напред училищата си, тази година за пръв път бяха размествани и учениците бяха пазени от непознати учители.
Виж целия пост
# 134
Факт е, че при външното оценяване след 4.клас първите 15-тина места се държат от частните училища. А тази година може да им се вярва. След като учителите бяха обвинени, че подсказват на учениците, за да избутат напред училищата си, тази година за пръв път бяха размествани и учениците бяха пазени от непознати учители.

Фактът е съвсем логичен. В ЧУ учат малко и подбрани деца, а в ДУ всякакви и то много. Това сваля средната оценка.  Виж обаче как се променят нещата след 7 клас. На първо място с убийствена преднина е СМГ, при това със 120 деца. А ЧУ са с пъти по-малко. После след 12 клас нещата отново се променят, но там вече има диференциация на интересите и нещата се размиват.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия