За частното образование

  • 64 948
  • 1 014
# 225
Следя темата от известно време и до сега ми правеше впечатление добрия тон на споделяне (с малки изключения). Е, дори и в конфликт, пак си личи, че спорят културни хора  Wink
На мен темата за частното образование ми е още мътна. В момента проучвам възможностите, но се оказва, че аз нямам много такива. В Пловдив има само 3 частни училища и ще съм благодарна на всеки, който може да ми даде някаква информация за някое от тях. Дори да не е инфо от първа ръка, всичко би ми било полезно.
Радвам се на възможностите в София за избор на училище, но Пловдив е много далеч от подобно развитие. Като гледам, май и другите градове са така (поне в темата не срещнах коментар за ЧУ във Варна, Бургас и т.н.) А дали изобщо частното образование в друг град в България би било добър избор в нашата държава? Мисълта ми е дали всички тези положителни неща на частното образование, които обсъждате, са валидни и за другите градове? Или в снобски град като Пловдив в частно училище се записват "новобогаташчета" или "гъзари", за да могат да се фукат, че децата им са там? Това са въпросите, които им изникват на първо време. Аз също искам добро образование, сигурност, обратна връзка, спокойствие и интелигентна среда за децата си.
Аз имам доста време да мисля, но ще ми се наложи още от предучилищна група да запиша детето на училище и затова съм започнала проучване от сега  Grinning
Виж целия пост
# 226
Не мисля, че има пазарна ниша за ЧУ за надарени деца, защото сечението на множеството на надарените с множеството на платежеспособните е твърде малко. Това, ако говорим за подбор с обективен тест. Защото ако оставим на родителската оценка наплив може и да има Twisted Evil

Дори, да приемем, че има 10 такива деца на випуск си струва да се помисли за тяхното развитие, защото това ще повиши макар и в много минимална степен общата мотивация на децата.
Нямам личен интерес от това, тъй като стопанисвам екземпляри, които са уникални в други области  Mr. Green, но смятам, че това е поле върху, което трябва да се мисли и да се предлагат възможни решения, в тази връзка plamenhk може би би било интерсно за всички ни, какво имате да споделите.  Peace

ashley777 наистина не съм чувала за много ЧУ извън София - за Бургас знам, че има едно, във Велико Търново също, което е нещо като филиал на АК и за него съм чувала добри отзиви, също си спомням, че някъде четох информация за някаква частна Гимназия в Челопеч, субсидирана отчасти от предприятието Челопеч Майнинг. Ще е интересно, ако споделите тук какво ще откриете  Peace Успех!

Ето ви един линк като не претендирам за пълнота и изчерпателност, но е добро начало - има дадени Частни училища извън София.
Виж целия пост
# 227
запис
Виж целия пост
# 228
Много благодаря за това, че ми отговорихте.

Слънчев ден, отваряйте си очите за скритите такси обаче. В някои училища е практика така. Чуете ли допълнително се заплаща... имайте едно наум. В нашето предишно училище таксата скачаше почти двойно от такива скрити такси.
Виж целия пост
# 229
Следя темата от известно време и до сега ми правеше впечатление добрия тон на споделяне (с малки изключения). Е, дори и в конфликт, пак си личи, че спорят културни хора  Wink
На мен темата за частното образование ми е още мътна. В момента проучвам възможностите, но се оказва, че аз нямам много такива. В Пловдив има само 3 частни училища и ще съм благодарна на всеки, който може да ми даде някаква информация за някое от тях. Дори да не е инфо от първа ръка, всичко би ми било полезно.
Радвам се на възможностите в София за избор на училище, но Пловдив е много далеч от подобно развитие. Като гледам, май и другите градове са така (поне в темата не срещнах коментар за ЧУ във Варна, Бургас и т.н.) А дали изобщо частното образование в друг град в България би било добър избор в нашата държава? Мисълта ми е дали всички тези положителни неща на частното образование, които обсъждате, са валидни и за другите градове? Или в снобски град като Пловдив в частно училище се записват "новобогаташчета" или "гъзари", за да могат да се фукат, че децата им са там? Това са въпросите, които им изникват на първо време. Аз също искам добро образование, сигурност, обратна връзка, спокойствие и интелигентна среда за децата си.
Аз имам доста време да мисля, но ще ми се наложи още от предучилищна група да запиша детето на училище и затова съм започнала проучване от сега  Grinning


Aшли, ще трябва да отидете и на място да разгледате и да се ориентирате. Но в интерес на истината, в София има добри частни училища, защото между тях има конкуренция и това ги тласка напред с големи стъпки. За последните години те водят в класацията за матурите на 4, седми и 12 клас, , за среден успех и тн... Но в провинцията няма конкуренция, съответно е много вероятно да не са на ниво училищата, а както пишете - да са за гъзарчета. За жалост, и аз не мога да ви помогна, макар че съм родена в Пловдив.
Виж целия пост
# 230
Не мисля, че има пазарна ниша за ЧУ за надарени деца, защото сечението на множеството на надарените с множеството на платежеспособните е твърде малко. Това, ако говорим за подбор с обективен тест. Защото ако оставим на родителската оценка наплив може и да има Twisted Evil

Дори, да приемем, че има 10 такива деца на випуск си струва да се помисли за тяхното развитие, защото това ще повиши макар и в много минимална степен общата мотивация на децата.

Би било прекрасно ако държавата би имала интерес да субсидира подобно училище...
Пък и въобще частното образование.
Иска ми се да чуя за държавници, които мислят за децата като за децата на Б-я, а не като на тези с платежоспособни и по-малко платежоспособни родители.
Виж целия пост
# 231
И пак се връщаме на темата на Данибон.
Аз имам жив интерес от държавна субсидия за моето дете.

Добре де, какво се случи с горнобанското училище?
Виж целия пост
# 232

Добре де, какво се случи с горнобанското училище?

Горнобанското училище си функционира, но то никога не е било частно. Освен това и преди избора там не беше базиран само на нивото на умствените запаси на децата, а от няколко години пък съвсем се е превърнало в училище на политическия елит, като тук таме пробиват и по някои наистина талантливи деца във всеки випуск (толкова вакантни места, колкото не се съберат от децата на депутати, и други набедени за величия персони), които всъщност поддържат високото ниво. За жалост това е поредната приемлива идея от миналото, която беше опропастена и на практика самото училище вече е просто училище, в което се влиза трудно и учат избрани деца.
Виж целия пост
# 233
Благодаря, Лени.
Знам, че е държавно, но някой ми беше споменавал за "задължителните" дотации от родителите, та...
Детето на моя братовчедка беше негов ученик ( преди десетилетие), но пък детето наистина беше абсолютен гений.
То, принципно и в Италианския лицей има държавна поръчка, която знам как се изпълнява Tired
Виж целия пост
# 234
Да, там понякога успяват да влязат и учат наистина страхотни деца, в класа на големият ми син дойде едно дете оттам навремето -  страхотно дете и като знания и като поведение, просто невероятно. Но се оказа, че и там такива са по-скоро изключение. Другите са от онези "дотиращите" дето не дотират с пари от заплатите си, предполагам ме разбираш за какво говоря Crossing Arms
Виж целия пост
# 235
Да, там понякога успяват да влязат и учат наистина страхотни деца, в класа на големият ми син дойде едно дете оттам навремето -  страхотно дете и като знания и като поведение, просто невероятно. Но се оказа, че и там такива са по-скоро изключение. Другите са от онези "дотиращите" дето не дотират с пари от заплатите си, предполагам ме разбираш за какво говоря Crossing Arms

Абсолютно! ooooh!
Виж целия пост
# 236
А какво се разбира под надарено дете?
Питам сериозно, нямам вече личен интерес, децата ми са преминали възрастта за ранна цедка  Simple Smile, а и смятам че трябва да прекарат първите си години в по-разнообразна среда и без да усещат натиск за резултати.

Как се събират деца в такова училище - да са надарени в една посока ли, нещо друго ли  newsm78
Виж целия пост
# 237
bib.bib надарени са деца с данни над средното в дадена област -специално за Горна баня, ако не ме лъже паметта на времето е стартирала идеята, да се набират надарени деца в областта на изкуствата - рисуване, музика, танци, след това са добавили и литературата ... може и да греша в реда и не претендирам за изчерпателност. Някъде около началото на 90-те години на миналия век, вече на входа се полагаха прословутите тестове, за които се носеше мълва, че чак познавам хора, които си водеха децата на уроци, за да попаднат там.
Тестовете между другото бяха хубави с логически задачи, с много интересни елементи и изискващи определено или стабилно мислене или стабилна подготовка.
Та това понятието надарени - за въпросното училище.
По същата логика да речем в математическите турнири се издирват деца с математически дарби и те логично попадат в СМГ, където им се предлагат максимално добри условия за развитие.
Виж целия пост
# 238
А какво се разбира под надарено дете?

Как се събират деца в такова училище - да са надарени в една посока ли, нещо друго ли  newsm78



Има деца, които от най-ранна възраст схващат много по-бързо и напредват в определени области много по-бързо от останалите. На такова дете му става бързо скучно в клас ако трябва да върви с темпото на "потока."
Обикновено се разбира когато детето почне да "боксува" в т.нар. нормално училище-да не внимава, да има проблеми с концентрацията или още по-лошо, да не му се ходи, да не вижда смисъл и т.н.
Ако има насреща си мислещи педагози, които не го стигматизират и етикетират като аутсайдер, невъзпитан и проблемен, а вземат поведението ми на сериозно и инициират психологическо тестване, би могло да излезе наяве и съответно учителите да се съобразяват с факта.
Основният проблем на такива деца е, че средата не ги разбира (достатъчно бързо) и те биха могли да загубят напълно мотивацията си.
От друга страна известна опасност крие и откриването на таланта и неговото активно подкрепяне от страна на родителите. Дори и когато децата са надарени, те все още искат да са част от колектив, да играят като деца и да бъдат оставяни да бъдат просто деца, а не да бъдат само "гении" и изключителни способности. Това също би могло да доведе до поведенчески проблеми.

май стана ужасно академично, сори... Simple Smile Rolling Eyes
Виж целия пост
# 239
Детето на братовчедка ми - 5 годишен имаше познания, които масата от възрастните нямат.
Сам се научи да чете, да пише, да смята...Желан подарък за него беше глобус, атлас, историческа карта. Като никой от родителите му не се е занимавал с него. Общата му култура беше забележителна, познанията му по география и история и мен са засрамвали. И това- 5, 6 годишно дете.
Баба му го насърчаваше и го записаха в Горна Баня. Разви се успешно и сега е прекрасен млад човек. Не е в България... Tired
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия