Какво мислите за новата математическа програма за първокласници?

  • 10 158
  • 175
# 15
kassii, това е проект!

Лоана, в интерес на истината, моите напоследък точно смърфовете и Алф гледат  Wink
Екранното излъчване всеки си го контролира, както намери за добре.
Ако си схванал логиката на смятането до 20, не е никакъв проблем да се приложи до 100.
Последните 20 години непрекъснато се правят промени в учебния материал....може пък този опит да е най-накрая успешен Mr. Green лошото е, че резултата се вижда след десетина години.
Нито съм за, нито против.....вече ми е все тая, честно!
Виж целия пост
# 16
Това, което на нас ни изглежда елементарно, за децата е сложно, в значителна степен и поради промяна в начина на живот. Давам елементарен пример. За бабите ни сигурно би прозвучало зловещо, че едно дете не може да отличи агне от яре и да запомни кое чие бебе е. Естествено, нали всички са ги виждали! Да, обаче сега за децата това е екзотика, не са чак толкова много онези, които са ги виждали, че и да ги различават. В този смисъл, те за часовете по Роден край трябва да научат тези животни. Да не говорим за текстовете в читанка и по БЕЛ изобщо - нали все ползваме класици, български, а те, хлапетата, хабер си нямат от предметите и явленията, които се описват. Като почнат за пишат за оран, примерно, голям смут настава. От'де да знаят що е то и по кое време на годината се прави.

vesi1, вярвам, че контролираш екранното излъчване. Само че върху единични случаи не е добре да стъпва цялостна промяна на програмата. Това, което за теб е устройващо, не е непременно устройващо за масата деца. А това е функцията на общественото образование. Съжалявам, така е устроено обществото и засега това изглежда да е по-добрия начин.
Виж целия пост
# 17
Ами като ходят на зелено, вместо да са в някакъв лъскав хотел и да се давят по басейните, да ги заведат на място, че да видят животните на живо, как се бере грозде или как се садят или кОпат домати! Така за два дни ще се усвои материал, преподаван един срок.
Е, верно ще се изкалят, животните пък и миришат....и сигурно 2/3 от родителите ще са против.
Хич не е устройващо за мен...както казах, вече ми е все тая, а големия е едва трети клас!
Виж целия пост
# 18
Аз съм била в първи клас през далечната 1984 година, може и да сме учили по същия учебник ,които е сканирала Мигито, не помня вече.Само си спомням, че в първи клас ми беше доста трудно и по математика и по четене, може би защото в преучилищната изобщо не ни учеха на цифри, букви и пр. неща.По мои спомени то си беше баш като в детската градина.Със сегашните деца е друго, мисля че в преучилищната им дават добра подготовка за постъпването им в първи клас.
Виж целия пост
# 19
gitadam, това за трудността си е до дете. Аз не помня да ми е било трудно, ходех на детска, не можех да чета преди първи клас.
Синът ми беше на предучилищна в училище, но просто му е трудно с материала. Това не значи, че материала е сложен, защото пък други деца от неговия клас се справят чудесно.... т.е. собствените ни деца (или самите ние) не биха могли да бъдат база за каквито и да е обобщаващи изводи. За тези цели се правят изследвания.
Миналата година, логопеда в училище ми сподели, че 20% от децата в 1-4 клас имат проблеми с възприемането и обработката на материала (да уточня, че логопеда не се занимава само с дефекти в говора). И % расте всяка година.
Виж целия пост
# 20
А сега за новата система, според мен:
Добре си е така - до 20 в първи клас. Никой не скучае ако знае къде и какво да търси. Материалът се усвоява лесно и трайно, но което е най-важното:
Ако отворите един сборник със задачи за математически състезания за ученици от 1-4 клас ще видите колко мнооооого и интересни, и развиващи мисленето, и трудни ако щете и нескучни задачи ще намерите именно с числата до 20.
Ако погледнете задачите за Коледното математическо състезание за 1-ви клас, където дори се предполага, че дацата още не могат да четат и там ще откриете изключителни задачи, които наистина развиват мисленето и са много интересни.
Математиката не е смятане - това исках да кажа всъщност ...
Виж целия пост
# 21
За мен е супер глупаво цялата година на 1 клас да се дъвче събиране и изваждане до 20. Децата направо скучаят в часовете още от началото на 2 срок. Хубаво е , ако наистина са променили програмата.
Аз съм учител по математика и дори да не преподавам на малките, съм споделяла мнения с другите колеги. Наистина, цяла година смятане до 20 става скучно.  И както каза една друга мама, математиката не е смятане. Мисля, че в учебната програма трябва да залегнат повече приложни задачи, проблеми, които да предизвикват интерес у децата. Даже, не считам, че до 4 клас трябва да събират, изваждат, умножават и делят  до умопомрачение с многоцифрени числа. Ако едно дете разбере как се дели например трицифрено на едно- или двуцифрено число, цяла година е в повече.
Виж целия пост
# 22

Математиката не е смятане - това исках да кажа всъщност ...

Нямам спомен до колко сме смятали в първи клас.Мисля, че простите изчисления не са най-важното.
Моето дете е със ЗИП-математика и учебникът е прекрасен, останах очарована от задачите, които развиват мислене, логика.
Т.е. присъединявам се към мнението, че не най-важното е пресмятането в математиката.

Виж целия пост
# 23
 Само ще добавя, че за сметка на смятането до 20 в 1 клас, нещата във 2 става страшни. Хем се учи събиране и изваждане до 100, хем таблицата за умножение.
 За протокола ще споделя , че моето дете няма проблем с математиката , но за много деца във 2 клас беше доста трудно. Определено програмата трябва да се промени и нещата да станат по-балансирани!
Виж целия пост
# 24
Събиране и изваждане до 100 са съвсем постижими и ненатоварващи неща.
Безумните учебници по старите природознание и родинознание,  включително липсата на свързан текст в доста уроци, , ужасното графично оформеления на почти всички учебници  - ей такива проблеми са много по-големи.
Освен това е безумие да се дава лек материал с лек учебник и после да се докупуват още на същото ниво само за да се увеличи количеството. Много по-ефективно би било да е един и без това повтаряне до припадък... но така децата няма да затъпяват...
Виж целия пост
# 25
.
Моето дете е със ЗИП-математика и учебникът е прекрасен, останах очарована от задачите, които развиват мислене, логика.



на кое издание е този прекрасен учебник,защото ми стана  интересно...
Виж целия пост
# 26
и аз съм чувала че в първи клас е по-лесно при математиката, лежерно върят нещата, за сметка на втори клас, където се струпват много неща наведнъж, дано учителките съумеят да балансират това неравномерно темпо и да направят интересни часовете по математика Praynig
Виж целия пост
# 27
Аз съм абсолютно ЗА тази промяна в математиката. Старите учебници бяха по-добри. Аз лично имам стара математика, абсолютно нова и ще работим с щерката по нея независимо какво ще е в у-ще, за да му е по лесно и интересно на детето.
Виж целия пост
# 28
.
Моето дете е със ЗИП-математика и учебникът е прекрасен, останах очарована от задачите, които развиват мислене, логика.



на кое издание е този прекрасен учебник,защото ми стана  интересно...

Сега виждам въпроса.Учебникът е на "Димант".

Другата математика/традиционната, по която учат/ не ми харесва, картинките са двусмислени, неясни, не съм специалист, но има нещо дразнещо.
Виж целия пост
# 29
Аз съм абсолютно ЗА тази промяна в математиката. Старите учебници бяха по-добри. Аз лично имам стара математика, абсолютно нова и ще работим с щерката по нея независимо какво ще е в у-ще, за да му е по лесно и интересно на детето.
страхотна идея, и аз мисля да постъпя точно като теб, една майка беше постнала снимки с нейният учебник от 1 клас, просто ще ги принтирам на цветен принтер и ще работим по него вкъщи.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия