Аквапланинг

  • 2 609
  • 9

">#![/video]
Сетих се за тази актуална тема, виждайки горното клипче.

Кога, как и защо се получава аквапланинг? Микрофонът е ваш!
Виж целия пост
# 1
Да, случвало ми се е. Колата става неуправляема. Страшно е. За щастие, нямаше последствия, бяхме сами на магистралата... просто така се случи по време на голям дъжд. Нямаше добър отток на водата и гумите не правиха добро сцепление с асфалта. Дано никога да не се повтаря. Може на всеки да се случи, не е задължително да караш с висока скорост...просто се случва.
Виж целия пост
# 2
Aми за да кара водни ски един човек, трябва моторна лодка да го дърпа с висока скорост и ските да са под малък ъгъл на водата. Силата с която го теглят се уравновесява с реакцията на опората, която може да се разглежда като сума от две сили. Едната се уравновесява от дърпането а другата е насочена нагоре и го държи на повърхността, уравновесява се от теглото на човека и ските. Затова не потъва. При автомобила ролята на моторна лодка, на сила напред играе инерцията - примерно един тон по 60 или повече км/ч. Гумите са кръгли и в допирната точка попадат под малък ъгъл на водната повърхност и условиятя са налице да се получи сила насочена отдолу нагоре. Равносилно е предницата на автомобила да олекне, триенето с дъното на локвата на гумите намалява и авт и не е достатъчно за да завива автомобила. Още по гадно е, ако само едната страна на автомобила попадне на локва с висока скорост. Тогава едната предна гума се бори със съпротивление на възсух, а другата със съпротивление на вода и автомобилът дърпа  волана към водата. Разбира се, тия неща може да ги обясни потребител на форума, който е на "ти" със съпромата. Аз съм самоук.
Виж целия пост
# 3
Играят няколко фактора - дълбочина на локвата, ширина на гумите, грайфер на гумите и скорост.
Ако приемем, че локвата е константа за всички коли, които минават през нея, то остават останалите фактори. Добрите гуми за вода имат няколко много дълбоки и широки бразди, а грайферите са насочени така, че изтласкват водата навън. Така когато гумата нагази в локвата водата се събира в браздите и се изхвърля навън по шарката на грайфера (тип борче). Доказателство за това е, че когато карате по мокър път виждате, че каращите пред вас коли оставят следи от сух асфалт. Ако гумите са с плитък грайфер и износени водата няма къде да отиде и се получава водна възглавница. Принципно зимните гуми се представят по-зле при условия за аквапланинг, защото не са правени са локви, а за сняг и киша. Ако асфалтът обаче е само мокър зимните държат по-добре, особено ако е студено (0 до 7 градуса). Тогава летните издишат. Също така много широките гуми са добри за сух асфалт, но на сняг или в локва само развалят нещата. И последно - най-важният фактор е скоростта. Някъде бях чела, че при под 80 км/ч аквапланинг не се случва.
И затова мислете с какви гуми карате, а наближавайки локва отпуснете газта и намалете скоростта, НО ПРЕДИ ДА НАГАЗИТЕ В ЛОКВАТА. След влизане в локвата вече държите волана стабилно и нито го въртите, нито натискате педалите.
Виж целия пост
# 4
Има ли значение дали си със зимни или летни гуми при мокър път? При темпертури които са гранични за този тип гуми. В момента на моменти със летните се усеща, че им е студено, ако сложа зимните - топло им е, променливо време.
Виж целия пост
# 5
При гранични условия по-добре зимните. Нищо няма да им стане, ако температурата малко се повиши (нали не си състезателка), за сметка на това ако температурата малко падне и случиш на заледяване или заскрежаване с летните умираш права. От топлото зимните се износват по-бързо, ама чак толкова топло не е, а и това се проявява при много километри и екстремно каране. Зимните са по-лоши само в проливен дъжд, ама тогава караш внимателно.
Виж целия пост
# 6
Е не знам, аз ходя често и в Пловдив - на обед си е доста топло, хем кротко карам, зимните свистят на завоите (вътре в града на кръстовище), и често и Шипка минавам - там пък кучи студ и минусови температури, скоро и сняг ще има. Не мога да бъда състезател, карам ван Mr. Green
Виж целия пост
# 7
Това може да се случи и пролет и лято, не само зимно време.
Виж целия пост
# 8
Това може да се случи и пролет и лято, не само зимно време.
Гениално! Заради това невероятно умотворение вдигна тема от 2012?!?!
Виж целия пост
# 9
Заради това гениални и за съжаление препатено умотворение, вдигнах тема, за да може, евентуално, други да го имат предвид. Че по всяко време на годината, независимо от сезона, мократа настилка е опасна и трябва да се взимат мерки!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия