Трудно проговаряне -тема 10

  • 47 459
  • 750
# 675
Здравейте! От доста време чета темите Ви и съм мн благодарна за споделеното от Вас! Преди време писах в темата за аутизма, но определено не съм за нея /, поне на този етап естествено/. Моето дете е на почти година и половина, но не говори. Като го питам как казват две три животни отговаря, като на това съм го научила аз и като питам коя съм аз казва мамама, на това не съм го учила просто това го чува често от баща си като понятие. И това е всичко. Ако не го питам изобщо нищо не казва, сам си бръщолеви някакви срички. Гледам го абсолютно сама по цял ден /вечер с баща му/ и мн често не говорех, след като навърши 1г и 4м се усетих, че не говори и се опитвам да му говоря, но въобще не ми идва на ум какво, така или иначе от тогава виждам, че когато искам при поискване на нещо го дава, като му кажа да го гушна или целуна също - прави ги. Но не съм особено изобретателна и бързо се уморявам да поддържам ентусиазма. Др - гукаше, лазеше, проходи, обърна се, качва стълби с подпиране по стената - в норма даже в началото на нормата, т. е. ако тр да е от 2 до 7 месеца, той го прави в 2,5 месеца. Реди кубчета на височина около 12 и от половин месец, на обща основа с различна височина. От време на време върти някакви предмети, но пък обича да се гушка и то мн и има стабилен очен контакт. Говорих с логопед да го заведа, но след като обяви, че на 1г. и 4м подреждането на кубчета на височина само е лош знак, се отказах, точно след месец вече строи дворец, все едно, но без да знае че е естествено, просто разчупени фигури. Говорих с психолог и тя иска да го види след известно време. Педиатъра, който е най-добър в града ни, каза че нищо му няма и да си комуникираме повече с него. Така или иначе, аз си се притеснявам и то на моменти мн. Явно от педиатъра за сега няма да чуя др и затова описвам това по горе за да чуя мнението на хора минаващи по пътя на непроговарянето, както е в нашия случай /грубо казано/ - дали наистина му има нещо на детето ми и дали без да се съобр с мнението на педиатъра да го заведа на някакъв специалист - логопед, невролог, психолог или. Дали да изчакам или спешно тр да действам и как? Мн неща пропускам сигурно, а и писмено не се изразявам достатъчно добре, но се надявам някой да ми каже мнението си на база на своя опит. Благодаря Ви!
Виж целия пост
# 676
Здравейте! От доста време чета темите Ви и съм мн благодарна за споделеното от Вас! Преди време писах в темата за аутизма, но определено не съм за нея /, поне на този етап естествено/. Моето дете е на почти година и половина, но не говори. Като го питам как казват две три животни отговаря, като на това съм го научила аз и като питам коя съм аз казва мамама, на това не съм го учила просто това го чува често от баща си като понятие. И това е всичко. Ако не го питам изобщо нищо не казва, сам си бръщолеви някакви срички. Гледам го абсолютно сама по цял ден /вечер с баща му/ и мн често не говорех, след като навърши 1г и 4м се усетих, че не говори и се опитвам да му говоря, но въобще не ми идва на ум какво, така или иначе от тогава виждам, че когато искам при поискване на нещо го дава, като му кажа да го гушна или целуна също - прави ги. Но не съм особено изобретателна и бързо се уморявам да поддържам ентусиазма. Др - гукаше, лазеше, проходи, обърна се, качва стълби с подпиране по стената - в норма даже в началото на нормата, т. е. ако тр да е от 2 до 7 месеца, той го прави в 2,5 месеца. Реди кубчета на височина около 12 и от половин месец, на обща основа с различна височина. От време на време върти някакви предмети, но пък обича да се гушка и то мн и има стабилен очен контакт. Говорих с логопед да го заведа, но след като обяви, че на 1г. и 4м подреждането на кубчета на височина само е лош знак, се отказах, точно след месец вече строи дворец, все едно, но без да знае че е естествено, просто разчупени фигури. Говорих с психолог и тя иска да го види след известно време. Педиатъра, който е най-добър в града ни, каза че нищо му няма и да си комуникираме повече с него. Така или иначе, аз си се притеснявам и то на моменти мн. Явно от педиатъра за сега няма да чуя др и затова описвам това по горе за да чуя мнението на хора минаващи по пътя на непроговарянето, както е в нашия случай /грубо казано/ - дали наистина му има нещо на детето ми и дали без да се съобр с мнението на педиатъра да го заведа на някакъв специалист - логопед, невролог, психолог или. Дали да изчакам или спешно тр да действам и как? Мн неща пропускам сигурно, а и писмено не се изразявам достатъчно добре, но се надявам някой да ми каже мнението си на база на своя опит. Благодаря Ви!

Намери му деца на близка възраст да комуникира. Някой детски център, съседи, излизайте по градинките и се сприятелете с наборчета.
Виж целия пост
# 677
ккк30, аз 2 пъти се върнах да чета на каква възраст е детето, че то е само на година и половина. Нашите са на по 2 и половина и отгоре и не го говорят. Знам, че не сте за невролог, от това което описваш. Ами то сега тепърва ще проговаря, имай търпение. Изчакай поне за стане на 2 години, не се притеснявайте излишно.
Виж целия пост
# 678
Здравейте,
следя ви от доста време и реших да се включа. Сина ми е на 2 г. и 3 месеца и казва само няколко думички. В поста на kkk30, прочетох, че подреждането на кубчета на височина е лош знак, а аз малкия го тормозя да ги реди. Чували ли сте за подобно нещо? Мисля, че подреждането в редица не е много хубаво, ама знам ли?!?
Виж целия пост
# 679
Добро утро  Simple Smile

kkk30 смятам притесненията ти за напълно излишни, както каза и гала та детето ти няма и година и половина ooooh! не се трови излишно. Наблюдавай го имай си едно на ум, но изчакай да стане поне на 2г и ако тогава няма напредък тогава върви отново на консултация с логопед. А това за височината на кула от кубчета за първи път го чувам, че е проблем  Thinking Crazy .

Пис пис колко думички казва детето в смисъл няколко може да се 2-3 а може и да са 20-30. Отделно детето разбира ли, изпълнява ли прости команди - върви там, донеси това или онова... А относно това което си чувала за подреждането в редица  е най-вероятно във връзка с аутистичните черти, когато децата правят разни еднотипни дейности и то доста прецизно, но според мен трябва да има и други притеснителни неща само така едното редене в редица мисля, че не е проблем.
Виж целия пост
# 680
Много благодаря за отговорите Ви и преценката, ednakaka, гала и mibobo! Т. к. преди да пиша тук бях в един друг мн неприятен подфорум и знам, въпреки мнението на мн хора, че тук може да се разчита /ако си преценил ти самия пишещите подобаващо и имаш тази способност съответно/ на отговорно и по-точно /за съжаление/ от мн специалисти /поне в др подфорум е така по отнош на специалистите/ мнение. Естествено отчитам и че Вие нямате пълна инфо и преценявате на база описаното от мен в няколко реда. Още повече съм благодарна пък на смисъла в отговорите Ви. Аз с оглед преживяното от мен по принцип в живота ми до момента ще си бъда гледаща под лупа, което по никакъв начин не ми помага. Факт е обаче той не проявява никаква инициатива да каже каквото и да е, а според нормите тр да има в речника си над 20 думи.
Пис пис, аз съм писала, че е лош знак според логопедката, с която говорих, но аз не съм го карала да ги подрежда така, той сам си ги прави, както реши, общо взето аз нямам голям принос за нищо, в развитието му. Та логопедката мисля имаше предвид, че това е стереотипно движение, но ти пък казваш, че ти го караш, а според мен е по важно какво той сам прави, му идва от вътре. Това самостоятелно не тр пак според мен да се тълкува, а в съчетание с финна моторика, посочване /щото се оказа, мойто дете посочвало, ама аз и това не бях забелязала/, въображение и др.
Още веднъж благодаря и Ви желая бързо справяне с препъни камъчетата по пътя Ви!
Виж целия пост
# 681
Добро Утро и от мен  Simple Smile
kkk30 малко е още детето. Аз горе-долу на тази възраст започнах да се притеснявам, но тя нямаше стабилен очен контакт и не винаги реагираше като я викаш. С командите беше много зле. Показвай му картинки и ги назовавай с една дума. Няма смисъл да го заливаш от думи. Пей му песнички. Контакта с деца е важен. За реденето на кубчета на височинаи аз не съм чувала да е лошо. По скоро в редица както Пис пис е казала. Все пак е хубаво, че от рано обръщаш внимание.
Хриси също реди в редица, но казва че това е влакче или мост. Измисля си някакви сценарии...
А ние си имаме стихче за 8 март.  Simple SmileАма много се зарадвах, че са и дали, макар и кратичко
"Цветенце откъснах
с моята ръчичка,
цветенце за тебе,
майчице добричка!  Simple Smile.
Да ви питам вашите деца знаят ли си имената и вашите имена. Вчера РУ я питала тя казала нейното име, имената на децата, но мама е мама  Mr. Green. Много е объркващо защо мама има и друго име и тати и той  Joy. Но баба и дядо ги знае. Как се казва баба и тя отговаря Коца, а как се казва дядо и тя отговаря Хлисто. Но когато я питаш ти как се казваш тя не отговаря. Иначе кат оправи нещо казва "Хлиси..." или "АЗ" newsm78
Виж целия пост
# 682
Ели моят син като го питаш как се казва и отговаря Бооче (защото аз му казвам Бубче Simple Smile) , но иначе нашите имена не ги знае и сега се сещам, че психоложката отдавна ми беше споменала да му ги кажа  Blush направо съм забравила ooooh! , както също и на баби,дядовци, лели и чичовци.
Браво за стихчето на Хриси, много е хубаво Simple Smile
Виж целия пост
# 683
Моя син сам себе си се нарича Бебо или по точно Бебуууу.
От тези дни имаме нови умения. Вчера успя сам да си облече потника, беше много забавна картинка докато се опитваше. А днес умението ме вкара в музиката - успя да си съблече потника без да си сваля горната блуза.  Joy
Виж целия пост
# 684
Ели, моят щурчо си знае трите имена от около година. Тези на баби, дядовци, лели и чичовци (при нас са много) ги знае от доста отдавна. Моето и на мъжа ми ги казва малко след като навърши 2г. и имаше период в който не бяхме мама и тати, а Мими и Боби. При нас на дневен ред е да го учим в кой блок живее и етаж. Знае, че е в София и кой квартал, знае и кварталите в които живеят бабите.
Браво за стихчето!
Ние напоследък имаме написано "Браво" на нещата които правят в градината. Видях се с ресурсната и не спря да го хвали колко добре се справял. И тя изрази мнение, че с логопеда там не се разбирал и няма да го пускат защото той се напрягал. Успокоих се, че този въпрос са го изяснили.
Виж целия пост
# 685
Моята защо така не ги запомня тези имена. Не съм се сещала и да я уча. Но ето, че на баба и дядо ги знае, но тя ги нарича баба Коца и дядо Хлисто и баба Галя. Ще ги научим.
mam4e82 ние с РУ по-добре се справяме. Сега пишат по контур и оцветяват. После броят, казват цветовете. С писането е по-добре, но с оцветяването е скарана. Драска отгоре и гледа настрани.
Вчера имаме нарисувана къща в групата е без врата и прозорци, но и ограда се е опитала да рисува. Може времето да не е стигнало.
Радвам се, че и гласуват доверие.
Доста често се расейва и изобщо не те слуша какво и говориш. Ти я питаш нещо, а тя си приказва свои неща  Crazy. Направо ме побърква.
ednakaka е как успя да си съблече по този начин потника  Joy. Браво за желанието да е самостоятелен.
Защо така отказва да отговаря на въпроси. Съвсем не съм сигурна дали е само до характер. Просто и говориш, а тя не те слуша.
Виж целия пост
# 686
Ели, и нашите сега най-вече се занимават с писането по контур и оцветяване. Гледам, че са почнали и да изрязват. Криси сега като види нещо и започва да брои. Започна и много въпроси да задава, това какво е, онова какво е, защо така. Има случаи когато знае отговора, но ако отговоря по-различно веднага ме поправя. Снощи при надписите след филма ме попита това какво е и отговорих надписи, а той ме поправи като каза, че са букви. Много взе да ме изпитва Simple Smile Като цяло забелязвам, че с почти всичко се справя, но му трябва някой да го задържи да го направи. Оставиш ли го няма и да погледне това което се иска от него. А това, че не те слуша ми се струва, че не е точно така. И аз си мислех така за Криси, но все по-често виждам, че от говоренето има полза и чува и слуша всичко, друг е въпроса дали го показва. Много пъти ме е изненадвал, май трябва да почна да записвам всичко което направи, че паметта ми изневерява. Аз обаче все повече виждам баща му в него, поведение, характер, дори и в щуротиите са еднакви. Единственото нещо което е от двама ни е ината му, но пък външността му е мое дело Simple Smile
Виж целия пост
# 687
Тия дни нали сме си трима в нас не стигам до компютъра. Изчетох по диагонал.
Само да попитам кой е този психолог, който е казал, че редене на кубчета по височина е няккъв признак ?!? newsm78 Виж в редичка да, но не бих го определеила за тревожно. Гого именно психоложката ме питаше реди ли и да го науча. Реди ги по 12 вече. Има го и като въпрост в един тест Мюнхенско нещо беше. Омотах се вече. Попълвах на Гого АТЕК и утре от офиса ще го пусна, че в нас не смогвам (да ида на работа да си почина Joy), но той е за деца аутисти. Ще правим с психоложката и един, който сега се адаптира на български и ще се въвежда като диагностициращ.
признавам без бой - 2 седмици в нас не сме правили нищо. Осъзнах, че много го пресирам и той затова дава отбой. Налице са осъзнаване на понятия горе-долу, глагола качвам. И още 2-3 думички, казани спонтанно разбира се.
Дони, да те подсетя за молбата си да споделиш къде и колко пъти водиш Гого на гимнастика.
Благодаря ти предварително  Hug
Гимнастиката засега се провали. Треньорката ни е на някакъв съдийски курс (а и нали сме под карантина), та чакам до седмица две да се обадя тя и да започнем официално, след първото ни виждане. Тренировките са в залата на стадион Раковски. На вас ви е близо там. Не ми се мисли - в събота от 8...ставане в 7 поне ooooh! И ми остава евентуално една недя да поспя поне до 8-9 Rolling Eyes
Виж целия пост
# 688
Здравейте отново! Видях, че реденето на кубчета е предизвикало смут. Ще уточня, че не е психолог, а логопед, както съм писала всъщност, та въпросната логопедка, като и обяснявах, както на Вас, че детето ми прави това и онова, включително че реди до 12 кубчета на височина, едно върху друго, като това аз знам също, че е хубаво и тр на 16 месеца да може да слага поне 4, тя ми каза, че това е лошо защото било един вид до безкрай и е стереотипно движение. Точно това ме отказа да го заведа при нея, защото ми се стори крайно изказване, още повече говорехме за дете на 16м, което аз и напомних и тя каза, че това не е от значение. Аз точно това считах за голямо постижение на детето ми за възрастта си, още повече, че въобще не е бил насърчаван или насочван, а кубчетата са и такива, които тр да се обръщат в една посока за да се наредят едно върху друго и точно в това стереотипност не виждах. И така както записах час на др ден го отказах. Ако чете тук сигурно ще ме разпознае.
Днес пак четох и видях, че съм писала за положителните неща при нас, но например днес забелязах, че не ми обръща внимание като го викам по име винаги и не винаги изпълнява това което искам, лошото е че не знам дали е нормално или не. Като че ли като му е интересно ми обръща внимание, а иначе ме игнорора. И др работи понабелязах днес, ама ги забравих. Истината е че съм доста притеснена и ако не ми мине ще направя среща с психолог, само дано и тя не е като логопедката, че те май са единствените в града. Ако имате мнение по въпроса за това, че не винаги ме отразява ще съм благодарна да прочета.
Виж целия пост
# 689
Здравейте отново.
Снощи писах по нощите, та затова бях толкова кратка.
Та... преди няколко месеца, на детските консултации, след като личната лекарка на сина ни четеше от картона "трябва да прави еди какво си и т.н." и казвах, че не говори - няма мамо, няма тате - нищо! Каза ми да изчакам до 2 г., че момчетата били по бавни. Ден преди да навърши 2 г. отидохме на логопед. Резултата - проявявал симптоми от аутистичния спектър. Започнах да чета из нета и сърцето ми се сви...Потърсихме невролог. За щастие попаднахме на разкошен човек и специалист! Оказа се, че проблема на сина ми идва от гледането на телевизия. Спряхме я тотално. Резултатите са на лице. Започнаха да се чуват първите думи. Разбирането доста се подобри - абе за тези 2, 5 месеца е коренно различен. Виждам, че и пасивният му речник се увеличава. Опитва се да повтаря след мен някои неща, но все още му е трудно.
kkk30 поздравявам те, че си обърнала навреме внимание на детенцето си. Едва ли има проблем, но добре е да се следи както правиш ти. Ако гледа телевизия - спри я. Моят син гледаше само бейби ТВ. Аз уж я ограничавах, като превключвах на друг канал, който не му беше интересен, но се оказа, че и пасивното гледане оказва негативно влияние.
Иска ми се по-рано да бях реагирала. Надявам се да не съм закъсняла много...

mibobo Думичките са десетина. Разбира "не", "дай" /но дава само нещото което е в ръчичката му и веднъж едно пате от шкафа и топката/, "седни", "ела", "хайде тръгваме". От няколко дни започна да сочи с пръстче и картинки по книжките, като го карам да ги покаже, но не винаги го прави.

Поздрави на всички и много, много успехи на всички дечица Hug
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия