ВХОД ЗАБРАНЕН ЗА РОДИТЕЛИ - пускат ли ви вътре в детската градина и колко често

  • 8 371
  • 97
# 45
Чета, чета, и все по-абсурдно ми се вижда да нямам възможност за постоянен достъп до детето си в тази изключително крехка възраст.
Виж целия пост
# 46
Чета, чета, и все по-абсурдно ми се вижда да нямам възможност за постоянен достъп до детето си в тази изключително крехка възраст.

Достъп имаш по всяко време - не съм чула до сега в ДГ да откажат на родител да си вземе детето, по което и да е време. Достъп нямаш до групата и до останалите деца.
Виж целия пост
# 47
Туцка,
и на мен така ми се струва, но виж - хората нямат потребност от тази "екстра". Явно търсенето определя предлагането.
Виж целия пост
# 48
При нас явно нещата са по-либерални, родителите влизат до шкафчетата, не ни е отказван достъп и до стаите на децата. Началото на ноември заслаха пътеки в коридорите и сложиха калцуни до вратата децата се събуват още там, което пак е някакъв вид грижа за хигиената. Макар че калцуните са здрави само 1-2 дни а после са само парцали до следващия месец. Масово родителите се събуват ако не открият 2 здрави в кошничката  Confused
На родителската ни поканиха да разгледаме навсякъде помещенията, макар че аз бях надникнала навсякъде още първата седмица (търсехме липсваща част от пижамата на Миша а учителката беше сама с групата на двора). На отворения урок гледахме и децата в групата. Като цяло с достъпа нямам проблеми, не ми трябва да ги гледам с часове какво правят.
В яслата беше друг реда, родителите се събуват до вратата а децата пред шкафчето си. Групата ни беше на втория етаж и зимата на всяко влизане в яслата бях с мокри/кални чорапи, за цялата ясла имаше само 10-15 чифта джапанки  ooooh! На вратата на групата имаше звънец, звъниш и чакаш да ти се отвори да си оставиш или вземеш детето. Сърдеха се сестрите ако някое нетърпеливо детенце си отвори само вратата, май нямаше родител на когото да не са обяснявали този ред като си изтърве детето  Shocked В стаите и за една година така и не можах да надзърна, беше забранен достъпа с външни дрехи, че цапали а с пантофите на двора можеше, с тези дрехи лелите ходеха и да пушат и после при децата  Whistling Родителската и тържествата се провеждаха в салона. И един куп други противоречия имаше тази ясла.
Виж целия пост
# 49
Туцка,
и на мен така ми се струва, но виж - хората нямат потребност от тази "екстра". Явно търсенето определя предлагането.

Слава Богу, някои частни детски заведения вече предлагат доста либерален режим. И аз не искам достъп до другите деца, а до собственото си. Сравнения с училищната възраст не смятам за подходящи. Личното ми убеждение, че постоянен достъп до децата трябва да предлагат всички детски заведения, пък който не иска - да не се възползва. Някак си остатъците от социалистическата образователна система много ме дразнят, и не само от образователната, но и от здравната и т.н., а още повече ме подтиска, че хората го приемат за нормално.
Виж целия пост
# 50
Промяната няма да настъпи от учителите или ръководството на детските градини.
Това са хора, които не знаят друг начин и не ги интересува.

Самите родители едва ли променят нещо с идеите си, защото
както виждам и от темата те също са против.

Да изпратиш детето си до стаята и да го "настаниш", за мен е нормално.
Това тук, в Холандия, се прави и през първите училищни години.
Влизаме си до стаята, настаняваме ги, ако има нещо говорим с учителката и т.н.
Блъсканица има, но така е по-добре. Сега детето ми е в трета група и вече не влизаме и дори ми е малко кофти.  Wink
Виж целия пост
# 51
В нашата градина пускат до самата стая, гардеробчетата на децата са непосредствено преди самата стая. Влизаш - помагаш на детето си да се преоблече и го пускаш вътре в групата. Ако имаш въпроси и ако госпожата не е в момента сама - можеш да я извикаш да обсъдите нещо. Вътре в самата стая, където играят децата не се допускат родители. Причините са две - първо целия персонал и децата включително минават задължителни годишни изследвания, а родителите - не се знае кога и какво са си изследвали, а второ е, че все пак вътре се поддържа някаква хигиена и родителите са с "външни" обувки.
Тази система с пускането на децата от т.н. централен вход на градината изобщо не мога да си го представя. Да не говорим, че нас ни караха и да подписваме декларация - колко и кои хора поименно, че и с ЕГН-то могат лично да вземат детето от учителката
Виж целия пост
# 52
Еха, годишни прегледи, недопускане на външни лица, строга хигиена....

Предполагам, децата в българските градини рядко боледуват,
след като ги пазят толкова...

А тези годишни прегледи за какво се правят? Стана ми интересно...
Виж целия пост
# 53
Предполагам, децата в българските градини рядко боледуват,
след като ги пазят толкова...

 Laughing, друг път.

Виж целия пост
# 54
От темите за чужбинските детски заведения оставам с впечатление, че на повечето места е невъзможно да ограничат достъп на родителя до детето и това е една от причините за бърза адаптация на децата. Смятам, че така трябва да бъде и тук, но ... "такива са традициите при нас"  Sad

Това ми е най-голямата гнусотия.В училището на моето дете се влиза в стаята който и когато си поиска.С обувки.Учителките също.Децата и те.Занесох пантофи, но след като 2 пъти го взех с вир вода мокри крака, се отказах.Те ги изкарват навън, независимо какво е времето и затова стоят децата с обувки-не им се занимава да обуват и събуват 30 чифта крака.После вътре, пак със същите тези обувки.Въргалят се децата по земята, там си спят(който вече не издържа де, щото няма легла), ако на някое му е кеф да си изяде сандвича за обяд на земята, пак не е проблем и така.Миналата година в яслата беше същото.Не виждам кое му е лошото, че "такива са традициите при нас".Българинът вечно е бил чуждопоклонник и си е мислел, че чуждото е по-добро от нашето.В много случаи обаче сме много по-напред от европейците.Нашите детски градини са в пъти по-добри.
Виж целия пост
# 55
Туцка,
и на мен така ми се струва, но виж - хората нямат потребност от тази "екстра". Явно търсенето определя предлагането.

Слава Богу, някои частни детски заведения вече предлагат доста либерален режим. И аз не искам достъп до другите деца, а до собственото си. Сравнения с училищната възраст не смятам за подходящи. Личното ми убеждение, че постоянен достъп до децата трябва да предлагат всички детски заведения, пък който не иска - да не се възползва. Някак си остатъците от социалистическата образователна система много ме дразнят, и не само от образователната, но и от здравната и т.н., а още повече ме подтиска, че хората го приемат за нормално.
Ама за какво соц.мислене става въпрос и какво подтискане...Мен ме подтиска мисълта, че има родители, които си пускат боните деца в ДГ най-безочливо. И колко от родителите си пускат микробиология, като децата им се разболеят...ами аз пускам редовно на децата и на мен си и обикновено съм носител и аз на бактерия, но при мен болестите протичат леко и без усложнения за разлика при децата. Съмнявам се, доста от родителите да го правят, а със сигурност не желая да ми се мотаят носители на стафилококи и стрептококи - достатъчно са ми болните им деца! И всъщност за какво участие говорите в рамките на половин час...и това ще ви даде ясната представа, какво се случва през всичките 8 часа в ДГ? Или може би искате да седите целодневно там.....и колко дни ще седите....1 2 3 дни-  2 седмици? Имам пълно доверие на учителките и на двете ми деца...мога да попитам всичко. Децата ми също достатъчно споделят с мен и не чувствам нужда да се меся в техния социален живот, да съм на техния терен -  ДГ. Градим доверие на база споделяне, а не наблюдение и контрол!
Виж целия пост
# 56
Въпреки че съм " от двете страни на барикадата", никак не съм съгласна с горенаписаното.

Когато един родител има възможност да се "помотае" сутрин за 10 мин. в групата
и малко по-малко при взимане, определно усеща климата и опознава учителите " в действие".
Ако само си покажа носа, за да изредя какво е правило детето днес или да отговоря на конкретен въпрос, какво от мен вижда един родител?

Когато си в групата, макар и за кратко, възникват и разни ситуации при които родителя
може да прецени позицията на учителя и да види как той разрешава конфликт напр.
Освен това, как се държат децата помежду си, как играят, с какво играят,
дори колко е чисто, проветрено и пр. За мен е важно, много повече отколкото факта, че мръсни обувки ще тъпчат балатума. Голям праз!

Колкото до болести, явно различията са културални.
На някои хора не им пука толкова от вируси.
Ако отида при моя личен, за да искам микробиология, ще ми покаже вратата.
Виж целия пост
# 57
Мотаенето става, когато децата са вън на двора...може да участваш и да си поседиш колкото искаш с тях. Когато времето е хубаво се извеждат и сутрин и вечер...обикновено се мотая с удоволствие. Септември и октомври все още ги извеждат, после когато времето позволи, докато се затопли. Но вътре в стаята - не.
Относно културални те ни различия - едно е вирус, съвсем друго бактерия...Има доста написано, какво причиняват. Пълно е с деца, които са на противоалергични лекарства месеци наред - това нормално ли е? Расте болно поколение с  хронични заболявания и всичко това се причинява в ранна детска възраст - именно в яслите и ДГ /поне в Бг е такова положението/.
И това с преценяването на позицията на учителя ? Какво ще му кажа, как да се държи ли? Аз не съм завършила педагогика, за да го оценявам. Когато са навънка виждам как се държат, останалата информация получавам от децата. И ако на един родител му харесва едно поведение на учителя със сигурност ще има още 10 от общо 31, които няма да одобрят поведението. В Бг ако стане така, явно учителката ще се опита да угоди на тези от които има примерно полза /с две думи на родителите с повече средства, които могат да направят нещо за мат. база в ДГ примерно/...Въобще давате ли реална с/ка наистина какво е положението в Бг...и за какви заплати работят учтелките и че наистина има доста свестни, и доста дето не им пука за децата. Ние явно сме попаднали при свестни, но какви неща се разкават...С течение на времето се оформя някаква връзка учител - родител...и да понякога си паказва само носа и казва, че няма време да говори в момента и че днес всичко е било ок, другия път като има време говорим повече. Истината е, че говорим най-много когато децата са на двора, когато са по стаите, обратната връзцка е по-трудна, но все пак я има пак.
Виж целия пост
# 58
Пълно е с деца, които са на противоалергични лекарства месеци наред - това нормално ли е. Расте болно поколение с  хронични заболявания и всичко това се причинява в ранна детска възраст - именно в яслите и ДГ /поне в Бг е такова положението/.
ЕмиР, не искам да подбуждам спорове, но не мислиш ли, че тъкмо някои недостатъци на системата са основна причина за това?
Например - неизвеждане цяла зима, седене по 30 цял ден в една стая (вероятно невинаги проветрена), създаване на устойчиви щамове вътре в колектива, твърде високото ниво на стрес при децата (аз виждам абсолютно правопропорционална връзка между боледуване и нива на кортизола, кой каквото ще да ми говори), нездравословна храна, липса на физическо натоварване?
А относно бактериите, предвид колко широко понятие е това (броим ли хилядите "полезни" бактерии?), ще оставя изказването без коментар.
Виж целия пост
# 59
Бактериите - цитирала съм точно кои - стрептококи /да не избоявам честно срещаните щамове/ и стафилококи - също да не изброявам. Имам едно тесте с изследвания! А да пропуснах моракселата!
Пълно е с деца, които са на противоалергични лекарства месеци наред - това нормално ли е. Расте болно поколение с  хронични заболявания и всичко това се причинява в ранна детска възраст - именно в яслите и ДГ /поне в Бг е такова положението/.
Например - неизвеждане цяла зима, седене по 30 цял ден в една стая (вероятно невинаги проветрена), създаване на устойчиви щамове вътре в колектива, твърде високото ниво на стрес при децата (аз виждам абсолютно правопропорционална връзка между боледуване и нива на кортизола, кой каквото ще да ми говори), нездравословна храна, липса на физическо натоварване?
Пак опираме до икономически възможности, до повече ДГ, до групи от по 20-22 деца, до повече персонал, който да е мотивиран да работи, до повече средства за здравословна храна - които обаче в Бг липсват!!! Свестните учители правят каквото могат - примерно групата на каката излиза и през зимата, правят кръгчета на ДГ, но тя е единствената учителка от цялата ДГ, която го прави! Стаите са проветрени - поне това питам, а и го виждам! Физическо натоварване децата през зимата имат - има допълнителни дейсности - плуване, тенис, танци, карате и т.н. - с/у доплащане ползваш тези екстри.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия