Подготвителните модули на СМГ "Паисий Хилендарски"

  • 99 335
  • 733
# 495
Познавам деца, които ходеха на два курса, да не говорим за едно дето даже си смени училището в 3 клас, само и само за да влезе в СМГ и в крайна сметка се представи доста зле. Насила хубост не става! Пък и да влезе,...не разбирам какъв е смисъла с всички средства да вкараш дете без усет към математиката в училище където се учи супер интензивно математика. 
Виж целия пост
# 496
НО  -  децата , които нямат вроден усет към математиката често ходят с нежелание, само защото мама и тати искат да се ходи, в резултат може да не слушат, внимават и дори да пречат на останалите.
А може и талантливите да пречат на останалите. Все пак бездарен не е синоним на зле възпитан.
И все, пак ако искаш никой да не пречи на детето ти, с целия му вроден усет, просто го накарай да си прочете читанката и да си реши задачите. Ще ти спести и парите и нервите покрай курсовете.
Виж целия пост
# 497
Това, което исках да кажа е, че всеки преподавател от курсовете ще даде много на децата Ви, независимо дали ще станат първенци на състезания.

Именно, това е и моето мнение. Другото, което исках да кажа е, че за съжаление, децата ни не могат да получат тези знания в училище....
И аз се присъединявам към това мнение. Изучаваното само в у-ще не стига, особено когато има голяма конкуренция за най-желаните у-ща. Държавните, даващи добро образование стават все по-малко / има и класация /, а не всеки родител може да си позволи АК, примерно. Всички знаем, защо СМГ е сред най-желаните, както и това, че тя е твърде тясна за да побере всички желаещи. Имам сериозни подозрения, че моето гардже, ще кацне в СМГ след 4 клас, при тази убийствена конкуренция. По-скоро гледам в малко по-далечно бъдеще. Математиката е основен и важен предмет и от поставянето на здрава основа до голяма степен зависи по-нататъшния градеж.
Радвам се, че съм пропуснала навалицата тази сутрин. Laughing
Виж целия пост
# 498
Познавам деца, които ходеха на два курса, да не говорим за едно дето даже си смени училището в 3 клас, само и само за да влезе в СМГ и в крайна сметка се представи доста зле. Насила хубост не става! Пък и да влезе,...не разбирам какъв е смисъла с всички средства да вкараш дете без усет към математиката в училище където се учи супер интензивно математика. 
Абсолютно съм съгласна с това!Но факт е , че който се "добере" до там ,  дръпва много с математиката.
Виж целия пост
# 499
Аз също познавам дете, което в 4-ти клас се записа на два курса - единият в СМГ и другият при Златилов в Междучасие. Имаше огромно желание да влезе в СМГ, труди се упорито и сега е прието.
Резултатите му в 3-ти клас бяха посредствени, без никакъв шанс за класиране между първите 120.
Виж целия пост
# 500
Сигурно се разводнява темата, но замислят ли се родителите колко коства тази упоритост и този труд на детето? Дали е щастливо, попадайки в СМГ? Как ще му се отрази това, когато влезе в "трудната" възраст? Може ли да поема отново и отново и отново години наред натоварването? Защото едно дете може с труд и упоритост да отговори на амбициите на родителите си в краткосрочен план, но дали ще издържи дългосрочния натиск и до какво ще доведе след време... Аз искам преди всичко детето ми да е щастливо и да може да изпробва възможностите и да намери най-добрите за себе си - то, а не аз. Което не отменя факта, че трудът и упоритостта са важно нещо в живота, но не и най-важното.
Виж целия пост
# 501
SZA , напълно съм съгласна с теб!
С ясното съзнание, че може да бъда нападната в темата ще споделя- в къщи сме си говорили, че ако синът ни е в долната част на таблицата много сериозно ще се замислим дали да го записваме. Ще се опитаме да преценим реално какво му е състоянието и дали ще си заслужава да учи някъде където би се чуствал не на място.
Виж целия пост
# 502
SZA, точно това имах и аз предвид , пишейки по-горе. Не искам да вменявам мои амбиции на децата си, нека те сами открият какво искат да правят. Моята работа е да ги побутвам, да ги поощрявам, да ги стимулирам да не мързелуват и най-вече да ги подкрепям. Като последното не е никак маловажно! Смятах вчера, че детето се е явило на 8 състезания, 4 пробни изпита и 2 изпита, като се постарахме да избегнем масово-лесните, това изисква концентрация и постоянство. Това е доста много за дете на 10г.
Валя* , може да си спестиш иронията - нито аз , нито детето ми е имало проблеми с курсовете, избрахме малка група при известен преподавател, резултатите са добри. Броени пъти съм надзъртала в тетрадката и мога да кажа, че колкото и да четеш читанките разни трикове и хитрости може да ти ги каже само много добър преподавател. Ако детето е съзнателно, ходи с интерес, то помни и прилага.
Виж целия пост
# 503
Вижте, дали родителите са амбициозни или не , всъщност всеки родител сам преценява за детето си , кога колко и как. Ако на някой не му харесва да записва детето си на курс от 2 или 3 клас е негов избор. Аз избрах да запиша дъщеря си и  това е мое решение, не мисля че някой има право да ме съди или не , това право има само дъщеря ми . Нека тук споделяме мнения за курса , а който е против просто да чете нещо друго.
Виж целия пост
# 504
Вижте, дали родителите са амбициозни или не , всъщност всеки родител сам преценява за детето си , кога колко и как. Ако на някой не му харесва да записва детето си на курс от 2 или 3 клас е негов избор. Аз избрах да запиша дъщеря си и  това е мое решение, не мисля че някой има право да ме съди или не , това право има само дъщеря ми . Нека тук споделяме мнения за курса , а който е против просто да чете нещо друго.


Приемам с удоволствие това изказване и с усмивка на ирония тези, които се уплашиха от СМГ....  мммм гроздето е кисело.
Дъщеря ми ходи на курсове и с такъв хъс и на състезания, че дори сама си генерира труднички задачи. Било супер яко...
Макар и малко да писах във форума за мен беше от голяма полза да чета написаното тук...амбиции, успехи, тревоги...развитие на градивен интелект у децата
За мен беше чест да съм с мислите на повечето от Вас
Виж целия пост
# 505
Вижте, дали родителите са амбициозни или не , всъщност всеки родител сам преценява за детето си , кога колко и как. Ако на някой не му харесва да записва детето си на курс от 2 или 3 клас е негов избор. Аз избрах да запиша дъщеря си и  това е мое решение, не мисля че някой има право да ме съди или не , това право има само дъщеря ми . Нека тук споделяме мнения за курса , а който е против просто да чете нещо друго.

Права си! На нас въобще не ни пука кой ще си записва децата , кога и къде.
Ние отговаряме на коментар от 1 юли 2013 на FAIR:
В 7.20 бях 204 и 205 номера. Все си мислех, че ще има хора, но това ме потресе. Организацията вътре беше перфектна и нямам оплаквания, но вън....
Не разбирам, обаче, защо се прокрадва отрицателно отношение към записването на курс за 2-3 клас? Как ще се създаде система на разбиране на математиката, подходяща за състезания, ако не са организирани от някого децата? Не са много природните дарования, а дори и те имат нужда от подкрепа, която не всеки родител може да предложи.


Все пак сме минали по този път, децата ни са приети в СМГ и преценяваме, че нашето мнение може да е полезно. А в крайна сметка всеки сам си решава.
Виж целия пост
# 506
...
А в крайна сметка всеки сам си решава.


 Peace

На мен ми прави впечатление, че с всяка година истерията става по-голяма, децата на курсовете по-малки и родителите по-амбициозни.  Joy
Виж целия пост
# 507
bibi, за малко да сме заедно. Аз от около 2 седмици се колебах дали да я запиша при Минчева или при Цветкова.  В крайна сметка моята дъщеря ще бъде при Илиана Цветкова в събота от 10:30. Не крия, че освен добрите отзиви ме привлече и по-късния час. Тя ще става доста рано за училище, исках поне събота да не е от 8 часа.

Написах обяснения защо записвам детето на курс в трети клас, но ги изтрих.
Оставам само със статистиката - и ние сме в групата на Илиана Цветкова, събота 10,30, 3 клас.
Ще се радвам да обменяме размисли и страсти, както и домашни, ако някой пропусне занятие Simple Smile
Виж целия пост
# 508
Аз също познавам дете, което в 4-ти клас се записа на два курса - единият в СМГ и другият при Златилов в Междучасие. Имаше огромно желание да влезе в СМГ, труди се упорито и сега е прието.
Резултатите му в 3-ти клас бяха посредствени, без никакъв шанс за класиране между първите 120.
Става въпрос за моето дете Simple Smile Аз вярвам в играта на улицата и правото на детство. Очаквам детето ми да се научи да чете в първи клас, а не преди това Simple Smile Очаквам да може да си пише домашните само и да е в състояние да се подготвя сам за училище.
Мечтая да имам възможност да помогна на детето си да открие интересите и хобито, което ще му стане професия.За  разлика от повечето майки, аз отглеждам детето си сама, като пътувам  40% от времето в чужбина. Тук съм само петък-понеделник, което означава че детето на практика е само.
Нашата подготовка за СМГ:
•   Проба на състезание в 3ти клас – провал и голямо разочарование на детето от лошия му резултат въпреки че в училище е бил много добър ученик. Поговорхиме и го записах в СМГ втори модул. Едва издържахме модула. Пълен провал на съботата, да не говорим за намаленото време за спорт, парк и забавление и то през зимата, когато  ските са ни приоритет 
•   4ти клас – Златилов, по телефона и банково плащане. Страхотен преподавател, който очевидно намери път към детето. След 1 месец моя син беше 3ти на ЧХ и ми заяви че ще учи в СМГ
•   Записах го и на 2 модула в СМГ, за да има възможност да решава повече задачи. Както написах аз нямам възможност да преглеждам задачи и да контролирам подготовката, но не исках да имам разочаровано дете, защото майка му няма време.
•    Моя син се подготви сам благодарение на Златилов и Цветкова и моралната ми подкрепа. Увлича се много от физика и астрономия и мечтае на учи в НПМГ. Няма опит в състезанията и трудно се справя, когато времето е малко. Надявам се в СМГ да срещне деца с подобни интереси, да има много приятели и това училище да му помогне в следващия избор, който ще трабва да направи.


Споделям всичко това, защото видях много будни деца, които са безсмислено разочаровани. Смятам че всеки, който има желанието да научава нещо ново и да се развива, ще успее независимо от училището, в което учи.  Всяко дете е уникално иднивидуално. Рецепта няма
Успех на всички! Нека обичаме и слушаме повече децата си – те знаят какво е добре за тях
Виж целия пост
# 509
Вярно, отдалечавам се и аз от основната тема, но ми се иска да споделя впечатленията си.

Нямам дете, учило в СМГ, самата аз не съм учила там, но от години вече преподавам на СМГ-йци във ФМИ. Децата не са изтормозени или пренатоварени, или пък пренавити от решаване на задачи. Това са нормални деца със завидно самочувствие и завидно добро чувство за принадлежност към гимназията си, т.е. гордеят се, че са завършили СМГ. По мои наблюдения нивото по математика на един средностатистически СМГ-ец сега е каквото е било нашето (на училите в други училища) преди 15 - 20 години. Искам да кажа, че нищо чак толкова страшно не им се случва, след като влязат в гимназията.
И още нещо, който си е добър и се труди, успява, където и да учи, а на мързеливичките ми студенти не им помага дори факта, че са завършили СМГ.


мандаринка,  Hug!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия