Подготвителните модули на СМГ "Паисий Хилендарски"

  • 99 366
  • 733
# 510
Вродният усет към математиката според мен е мит. Всичко може да се научи, особено що се отнася за определен тип задачи за определен тип състезания. Иначе има по-схватливи деца, има и много трудолюбиви. Те ще успеят. Който не е схватлив, ще компенсира с трудолюбие. По-малко схватливите в комплект със здравословна мързел остават под чертата Simple Smile
Сега като пуснаха курсове от 2 клас, конкуренцията става зверска... Много трудно ще им е на малкото истински любители на математиката (имам предвид тези, които наистина с удоволствие борят математичесик проблеми) да я преборят ако нямат възможност да посещават курсовете.

Това е така за училищната математика, при която с упоритост и постоянство си изкарва. Състезателната е друга песен - изисква логическо мислене и причинно-следствена връзка. Има някои много надарени деца, но останалите са или аналитични и бавни или бързо схватливи допускащи тъпи технически грешки. Първите са добри на аналитичните задачи, а вторите на теста. Аналитичните могат да се научат да бъдат бързи и това изисква труд, бързите могат да се научат да бъдат описателни и търпеливи пак с труд, но ако нямат логиката и пространственото мислене ???!!!!
Виж целия пост
# 511
Slayer, наистина ли описах твоето дете? Много се радвам за успеха.  Hug
Мисля, че и СМГ има курсове по астрономия.
Още един път - поздравления!   bouquet
Виж целия пост
# 512
Относно цитата за ранния час на 01.07  и броя на хората, ами нормално /колкото и да не ми се иска да го кажа/, СМГ е една гимназия от този тип в София, и при условия че е една нормално наплива да е голям. Все си мисля, че не само талнти се записват и следва да намерят място там. Моята основна цел е да научат дето  ми да структурира правилон задачата си , да вижда нещта , защото в у-ще не е достатъчно. Освен това ако ние провокираме интереса им те няма как да разберат дали това им харесва или не, а ако не става ....ок опитали  сме.
Виж целия пост
# 513
Вродният усет към математиката според мен е мит. Всичко може да се научи, особено що се отнася за определен тип задачи за определен тип състезания. Иначе има по-схватливи деца, има и много трудолюбиви. Те ще успеят. Който не е схватлив, ще компенсира с трудолюбие. По-малко схватливите в комплект със здравословна мързел остават под чертата Simple Smile
Сега като пуснаха курсове от 2 клас, конкуренцията става зверска... Много трудно ще им е на малкото истински любители на математиката (имам предвид тези, които наистина с удоволствие борят математичесик проблеми) да я преборят ако нямат възможност да посещават курсовете.

Това е така за училищната математика, при която с упоритост и постоянство си изкарва. Състезателната е друга песен - изисква логическо мислене и причинно-следствена връзка. Има някои много надарени деца, но останалите са или аналитични и бавни или бързо схватливи допускащи тъпи технически грешки. Първите са добри на аналитичните задачи, а вторите на теста. Аналитичните могат да се научат да бъдат бързи и това изисква труд, бързите могат да се научат да бъдат описателни и търпеливи пак с труд, но ако нямат логиката и пространственото мислене ???!!!!

Ами всичко се учи, виждала съм го, стига човек да има много хъс Simple Smile Може и да не е сред първенците, ама ще се научи да се справя (или примерно да е над чертата на приетите).
Виж целия пост
# 514
Slayer, наистина ли описах твоето дете? Много се радвам за успеха.  Hug
Мисля, че и СМГ има курсове по астрономия.
Още един път - поздравления!   bouquet

Благодаря! Браво  и на вас! Отивам да се записваме. Потрисам се като започнат да ме връщат Simple Smile
Виж целия пост
# 515
Аз вярвам в играта на улицата и правото на детство. Очаквам детето ми да се научи да чете в първи клас, а не преди това Simple Smile Очаквам да може да си пише домашните само и да е в състояние да се подготвя сам за училище.


направо се усмихнах, като прочетох горното!
Споделям го напълно!

Бях в събота на прословутата опашка! Бях се запътила рано, но посред нощ взех, че размислих и стигнах до извода че няма нужда да се докарвам до истерии и едва ли ще е така.... Е права съм била! Когато отидох опашката ме шамароса!
Но пък имаше добра организация! Няколко майки движеха списък, опитваха се що годе да има ред и информираност. Разбира се когато си без мегафон  Mr. Green задните не могат да чуят. И нечуването води до истерии и "ей на, пак става мазало, пак се пререждат и т.н каква беше ползата от списъците!?"

От самата организация на СМГ можеха да се постараят да сложат по една табела на всяка маса за да става ясно коя маса за кой клас е, и така да се избегне постоянния въпрос "за (еди кой си) клас тук ли е?"

И какво значение имаше касата- тя можеше да е на съвсем различно място с две гишета. След като си се записал, това че ще почакаш на касата малко повече изобщо не е предпоставка за истерии ( ако избора на преподавател и място, да речем са)

Въпреки номер около 100-тицата успях да запиша децата си при желаните преподаватели и групи!

Наплива за 4-ти клас беше невероятен. Аз се притеснявах повече за голямата си дъщеря, а то се оказа че седмокласниците бяха малко на фона на останалите.

Малката (заради която изобщо се пръкнах в темата) е абсолщтно наясно че иска да учи математика. Голямата обаче е в артистичните среди. За мен това е голяма "грешка" - дори аз съм допуснала да слагам етикети на децата си.
През ноща преди записванията (аз съм нощна птица и за мен деня започва след полунощ) осънзах, направо прогледнах каква грешка съм допуснала спрямо голямото ми момиче. Тя всъщност е много умно дете, но понеже никога не се е борила за блестящи резултати, а и намерила място и признателност в рисуването ( и музиката) отстъпва назад, слага себе си в графата "а, аз не съм толкова умна", поради факта че никоога не се е навира да е сред отличниците и онези "много умните".
В същото време изкара 6-ици на всички матури в 4 клас (с риска да ме наречете несериозна майка, разбирах кога е матурата предната вечер). В ново училище, с по-висока летва от старото и както се казва трудно начало, заради новата среда, учители и съученици, успя да завърши със среден успех почти 5,50.



За малката пък се опасявам, че от много хвалене има опасност, ако не се справи да се сдуха. Знам, че вярата в тях самите зависи най-вече от мен и баща им, затова са и всички разговори, затова и не спирам да уча , че грешките са ни приятели.

Слагането на етикети е много опасно нещо. Видях че голямата ми дъщеря бие отбой в стил "аз не съм толкова умна", малката пък се разграничава от изкуствата, защото мисли че не е добра.

Аз пътк мисля че и ДВЕТЕ имат право на добре положени основи, широка обща култура и най-вече, самочуствие за знания и моето верую - ИЗБОР.

Като се върнах обясних, че са записани и двете. Моля ги да опитат, на голямата подчертях, че добрите знания са задължителни и категорично "артист" и "знаещ" не са думи които се самоизключват, и няма такова нещо- като математиката не е за художника! ( аман от клишета които трябва да оборвам).

Дали съм направила добър избор? Ще видим. Винаги можем да прекъснем участието си в този курс и да потърсим по-добра ( за нас) алтернатива.

П.С ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ, за тези от вас които в първото ми включване в темата ме подкрепиха с оптимизъм и търпение в абсолютното ми незнание за всичко свързано с темата.

Пожелавам успех на всички дечица и родители!

вероятно ще се запознаем с някои покрай курсовете!


Виж целия пост
# 516
Моя син се подготви сам благодарение на Златилов и Цветкова и моралната ми подкрепа. Увлича се много от физика и астрономия и мечтае на учи в НПМГ. Няма опит в състезанията и трудно се справя, когато времето е малко. Надявам се в СМГ да срещне деца с подобни интереси, да има много приятели и това училище да му помогне в следващия избор, който ще трабва да направи.
Peace

Браво на Златилов..... като чета май всичките му деца от Междучасие са приети в СМГ без проблем.
Две деца записах преди малко в СМГ от втората неделна група. Страхотен преподавател .....
Виж целия пост
# 517
Децата са различни, родителите - също. Затова и решенията и мотивите за тези решения са различни.
Синът ми на модула в 3-ти клас веднъж седнал до едно момченце, което му казало, че родителите му искат той да ходи на курса, а той - не. И съвсем искрено беше попитало: "А ти как правиш така, че да ти е интересно?"
 Имаше и друг случай - родители, които караха детето предварително да си решава задачите, за да му е по-лесно на курса.
Но имаше и много мотивирани, заинтересовани и отлично справяще се деца.
Виж целия пост
# 518
Синът ми на модула в 3-ти клас веднъж седнал до едно момченце, което му казало, че родителите му искат той да ходи на курса, а той - не. И съвсем искрено беше попитало: "А ти как правиш така, че да ти е интересно?"
 Имаше и друг случай - родители, които караха детето предварително да си решава задачите, за да му е по-лесно на курса.
ooooh!
Виж целия пост
# 519
Синът ми на модула в 3-ти клас веднъж седнал до едно момченце, което му казало, че родителите му искат той да ходи на курса, а той - не. И съвсем искрено беше попитало: "А ти как правиш така, че да ти е интересно?"

Хъх, ако нямаше година разлика между децата ни бих се обзаложил, че момченцето е моето.
Крайно неприятно му беше на курсовете, според мен е напълно нормално дете на 10-ина години да мрази курсове по математика в събота сутрин, обратното би ме притеснило.
Винаги съм се учудвал на споделяния тук жив ентусиазъм от курсовете по математика. При нас никога е нямало подобно нещо, просто учене, което трябва да се свърши.
Виж целия пост
# 520
Синът ми миналата година посещаваше курс при г-жа Емилия Гигова. В началото му беше изключително  трудно и на първия тест не се представи добре, но благодарение на усилията и подхода на г-жа Гигова той претърпя голямо израстване и на финала ни учуди с резултатите. Когато разбрахме, че тази година няма  да води курс на четвъртокласници много се разочаровахме, защото бяхме убедени, че ако тя води курс отново ще сме при нея.  Причината за това е, че синът ни се чувстваше добре в нейните часове и се прибираше с разбрани уроци. Като цяло курса му се отрази положително  и на представянето му в училище. Благодарение на уроците започна да мисли логически за всичко.  Като родител голямо впечатление ми направи факта, че  г-жа Гигова  имаше поглед върху всяко дете. На родителските срещи, които правеше след всяко ниво, получавахме подробна информация за развитието на децата.  Не пропускаше да съобщи както плюсовете, така и минусите. Сега няма да имаме късмета да сме при нея на курс, но се надявам да попаднем на толкова отговорен учител.
Виж целия пост
# 521
Синът ми на модула в 3-ти клас веднъж седнал до едно момченце, което му казало, че родителите му искат той да ходи на курса, а той - не. И съвсем искрено беше попитало: "А ти как правиш така, че да ти е интересно?"

Хъх, ако нямаше година разлика между децата ни бих се обзаложил, че момченцето е моето.
Крайно неприятно му беше на курсовете, според мен е напълно нормално дете на 10-ина години да мрази курсове по математика в събота сутрин, обратното би ме притеснило.
Винаги съм се учудвал на споделяния тук жив ентусиазъм от курсовете по математика. При нас никога е нямало подобно нещо, просто учене, което трябва да се свърши.

Да се успокоя, че не съм само аз инквизитор, който тормози детето си с курсове по математика. Моето се справя, ходи с желание, но пък чак във възторг не изпада.
Виж целия пост
# 522
Радвам се, че успях да следя темата и да взема решение на база на получената информация от тук.
Решението ми е, че тази година няма да записвам моят второкласник на курс в СМГ. Купих му един сборник, ще купя и друг, когато този свърши. Това, плюс състезанията ще е подготовката през тази учебна година. Смятам, че синът ми не е готов за това напрежение. Надявам се догодина да го запиша на курс, но само при положение, че запази интересът си към математиката.

Продължавам да следя темата с интерес  Peace
Виж целия пост
# 523
Радвам се, че успях да следя темата и да взема решение на база на получената информация от тук.
Решението ми е, че тази година няма да записвам моят второкласник на курс в СМГ. Купих му един сборник, ще купя и друг, когато този свърши. Това, плюс състезанията ще е подготовката през тази учебна година. Смятам, че синът ми не е готов за това напрежение. Надявам се догодина да го запиша на курс, но само при положение, че запази интересът си към математиката.

Продължавам да следя темата с интерес  Peace

Разумно решение! Peace
Виж целия пост
# 524
Радвам се, че успях да следя темата и да взема решение на база на получената информация от тук.
Решението ми е, че тази година няма да записвам моят второкласник на курс в СМГ. Купих му един сборник, ще купя и друг, когато този свърши. Това, плюс състезанията ще е подготовката през тази учебна година. Смятам, че синът ми не е готов за това напрежение. Надявам се догодина да го запиша на курс, но само при положение, че запази интересът си към математиката.

Продължавам да следя темата с интерес  Peace

Втори клас  курса при  Мариана Тодорова работеха по този сборник http://www.book.store.bg/p29605/zadachi-po-matematika-za-2-klas- … elina-dineva.html имаше и още много допълнителни неща, но главно беше сборника.
Успех!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия