Не купувайте от ЕНИКОМ-М

  • 30 665
  • 12
Здравейте всички! :hi:

По повод на рекламната кампания, която в момента тече по радиото за тази фирма, се сетих да споделя моя опит с тях. Отдавна мислех да го направя, но не намирам по-подходящо място, където повече хора ще научат.

Посетихме магазина им в Надежда. Предварително бяхме избрали мебелите от техния сайт, искахме просто да ги видим на място, да си ги представим и да ги вземем. Оказа се, че или ги няма в наличност или не могат да ни бъдат показани, защото не са сглобени. Промоцията, която беше обявена в сайта ( за диван ) важала само до изчерпване на наличните количества и сега можело да поръчаме само на редовна цена ( това не беше пояснено в сайта, дори системата ми позволяваше да поръчам онлайн на промоционалната цена ). Това не е болка за умиране, разбира се, избрахме си други мебели и седнахме да пишем договор за покупка на изплащане. От тук започват абсурдите.

1) служителката в магазина държеше да подпиша 3 записа на заповед за съответната сума на кредита. Ако не сте запознати със същността на този документ - той дава право на фирмата - кредитор да извади бързо и лесно изпълнителен лист срещу мен веднага щом закъснея с вноската и то за цялата сума. Проблемът е, че подписването на 3 записа на заповед всяка по отделно им дава право да търсят 3 пъти тая сума от мен. Никъде в документа не пише, че това са 3 екземпляра. За да се защитите от принудителното изпълнение е нужно да направите възражение. Тогава , в съдебен процес, трябва да докажете, че дължите не 6 000лв , а 2 000лв (например). Разбира се служителката ме убеждаваше, че проблеми досега нямало. Е, то веднъж е достатъчно. След като се разбеснях в магазина, сколасаха да подпиша 1 екземпляр, а те да направят ксерокопие. Пиша това подробно, защото предполагам , че много хора са си разписвали с кеф и удоволствие тия 3 записа на заповеди.
2) оказа се, че доставката е безплатна, ама е безплатна само до входа ти. Това никой не ти го обяснява. Дори не те питат искаш ли да си доплатиш. В резултат цял ден висиш вързан у вас да чакаш мебелите, накрая идват двама и ти стоварват дивана пред входа и ти се оглеждаш като в небрано лозе без никаква идея как аджеба ще си го внесеш. Дори не може да си платиш на момчетата, които са ти го стоварили на тротоара, защото изискването е да платиш поне 1 ден предварително за всяка услуга, която ти извършват. Ама какво им дреме на тях, че диванът е толкова тежък, че двама мъже едвам го вдигат, пък какво остава за човек с херния и едно момиче ( и освен това не влиза през вратата и трябва да го разглобиш).
3) не си мислете, че мебелите идват сглобени. Всичко е на болтчета и дъски. Не е като да напаснеш две сглобки и да чукнеш с чукчето. Въпреки това от магазина активно те убеждават, че няма нужда да си поръчваш монтаж. Монтажът се заплаща допълнително и предварително по 40 лева за всяка мебел. Като си го платиш си записваш час ( интервал от часове) и ден, в който да дойде монтажна група, различна от групата, която ти носи мебелите.
4) понеже единият ни шкаф не беше наличен, а трябваше да пристигне допълнително след (както се оказа не 1 седмица), 3 седмици, се наложи да си доплатим за доставката и монтажа допълнително. Оказва се, че доставката, пък било то и само до входа ти, е безплатна само за сума над 500 лв. Няма значение , че ти си си го поръчал и платил с останалите мебели.
5) накарая като капак на всичко, оказа се, че масата , която си бяхме купили е дефектна. Нямало друга - трябвало да чакаме 1 месец или да ни я закърпят на място ( Дупките за краката бяха пробити на грешно място , в резултат на която масата въобще не можеше да се сглоби ). Наистина човекът, който дойде ( монтажната група демек ) беше много любезен и мил, но мисля, че самата фирма би следвало да предложи някаква компенсация за това, че ни натресе с дефектен продукт.

И последно, но не за пренебрегване:

6) като си купувахме дивана, той беше намален от 1500 на 1100 лв. Месец по-късно го видях за 900лв, а сега около празниците - 799лв. Не искам да си помислям дори как се чувстват хората, които са си купили този диван на "редовната" му цена, след като явно струва 2 пъти по-малко.

Не препоръчвам на никой да се занимава с тази фирма. Обслужването им е ужасно - нищо не ти обясняват, въобще не ги интересува. Всичко може би щеше да е по-добре прието, ако просто ти обяснят как стоят нещата с доставката, с монтажа, с допълнителните разходи, с които те НАБУТВАТ, очаквайки, че всичко това е в реда на нещата. Дори имат наглостта да се отнасят с теб така все едно не си им клиент, а някакъв просяк, който си мисли, че има някакви права в техния магазин.

Успех на всички! Надявам се да попаднете на по-коректна фирма, като тръгнете да пазарувате.
Виж целия пост
# 1
За първи път ли купувате подобно нещо?

1) не подписвам такова нещо, ако се налага ще допиша на ръка, че е в 3 екземпляра. Предполага се, че и те (Еником-М) като парен духат кашата.
2) винаги питам колко е доставката и какво включва. Не съм попаднала на търговец, който да предлага безплатно качване на етажите. Никога не са ми отказвали разнасящите да качат нещо срещу заплащане - 10-20 лв. е струвало. Дори са ме разубеждавали да не си поръчвам качване и то на нисък етаж. Това в в София. В провинцията голяма  верига за ел.уреди дори без асансьор качват на 3-4 етаж съответно и свалят/взимат стария уред (отървават те от него)
3) е това пък не знам как си го очаквала(да са сглобени)  newsm78  ... после защо не минавали през вратата  #Crazy
4) трябваше да изчакате всичко да се събере и тогава да искате доставка (случвало ми е е дори след уговорка да ми се обадят, че нещо е неналично).
5) дефекта е вече основателна причина да се сърдиш и да си търсиш правата!
6) .... с диваните  е като с дрехите - някой е уцели разпродажба.  


Опитът ми с Еником-М:
Купихме 2 легла. Платихме всичко - мебели, доставка и монтаж. Доставката и монтажа бяха в един ден в интервала 11-16 ч.
Доставиха ги (предполагам са помогнали срещу заплащане на мъж ми, нямаше ме в къщи тогава не би се справил сам), същи я ден са дошли монтажниците и са сглобили всичко.

Виж целия пост
# 2
 И аз да се включа по въпроса с мебелите. Аз си патих от ЯВОР. Но по въпроса на авторката не съм много съгласна с някои неща. За качването и монтажа искам да кажа, че всяка фирма иска пари колкото и скъпа да е покупката няма как да си спестиш този разход  Wink. За доставката на шкафчето е трябвало да се караш няма как да ти взимат пари при условие, че те са "виновни".
 Моя проблем с ЯВОР беше следния: поръчах си спалня с монтаж. Дойдоха доставиха, сглобиха и хоп едното шкафче дефектно. Мислех си че ще го заменят с ново веднага, а те казаха че е рекламация и до 30 дни ще го оправят. Аз бременна в 9 мес и изобщо не можех да си представя че ще родя и при новороденото ще се мотае майстор които ще ми сглобява шкафчето. Както и да е. Минават 30 дни аз се обаждам - шкафче йок /нямало доставка и др. глупости/ и така минават почти 2 месеца. Ядосах се подадох жалба до КЗП и познай бях първия клиент при които дойдоха когато им дойде доставката. Дойде лично шефа на сервиза любезен та знае ли се. Подариха ми и една ютия за неудобството и извинения и т.н.  Joy.
 Та моя съвет към всички е да си търсят правата не защото ще получат нещо или по бързо ще станат нещата, а защото търговците трябва да спрат да ни лъжат. Ако ние закъснеем за вноска те си взимат лихва нали? Така и те като закъснеят със сроковете ще ни компенсират.
Виж целия пост
# 3
Вижте, аз не се оплаквам, че е трябвало да доплатя, платих си като пич. Наистина за първи път си поръчвам мебели! Оплакването ми е, че като отидохме да пазаруваме ни обясняваха, че доставката е безплатна, а се оказа, че не е ( искаха ни доставка за шкафа). Иначе разносвачите изрично отказаха да ни качат мебелите до 1-ВИ етаж, дори и след като предложихме заплащане. Това било друга услуга, за която се предплащало и до 1 седмица се изпълнявала (WTF?). За това също не се обели дума в нито един от 10те разговора, които проведох с Еником-М. Да не говорим, че цената е 40 лв на мебел + още 40 лв за сглобяване. Освен това, като поръчвахме мебелите ни обясниха, че шкафът ще пристигне другата седмица и ние поръчахме доставка за другата седмица ( т.е. всичко заедно), а след това ми казаха, че нямало да има доставка на този модел до другия месец, но не ми казаха, че ще трябва да платя за доставката му.
Искам да кажа, че обслужването им е ШИТ голям. Платиш ли си веднъж, третират те като досаден вредител, от който нямат търпение да се отърват. За шкафа много се карах, но ми казаха, че това било положението и точка.
Просто исках да споделя опита си, понеже бях много ядосана и не исках някой друг да попадне в същото положение. Нека всеки е наясно, пък ако решите, няма как да ви спра да си пазарувате от където и да е. Това е естествено.
Виж целия пост
# 4
Здравейте,
Знам, че темата е стара, но въпреки това искам и аз да напиша нещо от моя опит с ЕНИКОМ-М Дружба-2 и ще се опитам да съм максимално кратка.

Имам закупен от магазин „Еником-М” ъглов диван с дамаска от ЕКО-КОЖА преди известно време установих, че екокожата е започнала да се бели. Първоначално си мислехме,че гаранцията му е изтекла смятахме че е 2г, но един ден случайно мернах документите му и видях че остават още няколко дни до края на тригодишната му гаранция и заведохме рекламация по надлежния ред!
От магазина поискаха да им пратим снимки на дивана и никой не дойде на място да го види.
Един месец по-късно получихме отговор от Еником-М , с който ме уведомяват, че рекламацията е неоснователна, защото по снимките техните специалисти преценили, че сме третирали дивана с
неподходящи материали, а инструкция за поддръжка на дамаската няма т.е. като неподходящ материал може да се окаже всичко дори и чистата вода! И те ни съветват ако искаме да докажем обратното да срежем част от дамаската да я изпратим за тест в независима лаборатория в Германия (те предлагат конкретна) на стойност 300евро.
И ТАКА ТЕ ПРЕЦЕНЯВАТ ПО СНИМКИ, А НИЕ ТРЯБВА ДА ПРЕДСТАВИМ ДОКАЗАТЕЛСТВА ОТ ТЕСТ В ЛАБОРАТОРИЯ В ГЕРМАНИЯ!

Смятам, че отговорът на ЕНИКОМ-М е такъв с цел да ме откаже от каквито и да е по-нататъшни действия, НО НИЕ ТАКИВА ЩЕ ПРЕДПРИЕМЕМ.

САМИ ПРЕЦЕНЕТЕ ДАЛИ ДА КУПУВАТЕ ОТ ЕНИКОМ-М!
Виж целия пост
# 5
До моето жилище има магазин на въпросната фирма Еником, но понеже а малък офиса - изработват само по поръчка - избираш си от каталога. Мисля че и преди го споменах, в друга тема, точно за Еником и тяхното отношение за клиентите - е, поръчах едно бюро, 12-токластника който са ми сложили за консултация с клиенти уж направи на някаква програма какъв цвят да е - и не стига че го доставиха след 60 дни, ами и беше съвсем друг модел... а за Явор не съм съгласна ,не знам какъв точно е бил проблема, при мен са били винаги коректни.

Ето поради тази причина хубаво е да има такива теми!
Виж целия пост
# 6
Забравих да спомена и за отговора на КЗП (Комисия за защита на потребителя) или може да се каже - Комисия за защита на търговеца.
В един дълъг около 3 страници отговор, в който въртят едни закони и едни членове та общо взето казват следното: " Законовата гаранция е 2 години и ние може да се произнесем за тези 2 години, в случая дефекта се появява след тези 2 години в рамките на Търговската гаранция , която дава търговеца, а именно 3 години е вече е извън обхвата на двугодишния период, през който можете да се възползвате от предоставената Ви по ЗЗП законова отговорност."

С две думи всеки търговец може да ни лъже и със 100 години търговска гаранция - въпрос на МОРАЛ И ЧЕСТ Е ДА ПРИЗНАЕ РЕКЛАМАЦИЯ СЛЕД ДВУГОДИШНИЯ ПЕРИОД!!!

Виж целия пост
# 7
Ами не сте доволни, добре, но чак пък такова гръкмо заглавие няма нужда! У нас кухнята, спалнята и детската са от Еником и сме си доволни втора година. Имаше малък проблем със спалнята ни, но понеже сумата за мебелите беше висока, го забелязаха още при монтажа (извършен от тях), свързаха се с фирмата производител, поръчаха си и си получиха липсващата част и след седмица ни я монтираха! Да не говорим за отстъпката, която ни направиха, безплатното докарване, качване и монтиране. Нашата работа беше да си харесаме и платим мебелите!
Ами препоръчвам ЕникомМ!
Виж целия пост
# 8
Здравейте,
НАИСТИНА НЕ КУПУВАЙТЕ ОТ МАГАЗИНИ ЕНИКОМ М
ПРОДАВАТ МЕБЕЛИ ПЪЛНИ С ДЪРВЕНИЦИ!!!!!

Преди два месеца си купих от магазина в Дружба диван. Всичко беше много хубаво, но след около две седмици забелязах, че по него пълзи малка черна буболечка. Не и обърнах внимание. Бях отпуска три седмици и като се върнах тази гадина се появи отново. На  третия ден разбрах, че това е дървеница. Извиках фирма Блата да напръскат и те ми казаха и показаха, че възглавниците на дивана са пълни с дървеници. Самите възглавници били пълни с дреб.
Обадих се в магазина на отдел рекламации и вече пети ден ги чакам да ми отговорят.
Пръсках веднъж за 50лв. и след два месеца ще пръскам пак и така дивана ми става още по скъп.
Дано поне да са умрели буболечките Twisted Evil
Виж целия пост
# 9
Здравейте и от мен-искам да споделя с вас колко много ме разочароваха фирма ЕНИКОМ-живея в кв.Дружба и ми беше близо и удобно там да пазарувам там-затова и отидох,но....УЖАСНО СЪЖАЛЯВАМ-ще ви кажа,накратко-купихме си кухня,за която обаче вместо да чакаме 1 месец-както е по договор,чакахме близо-2 месеца.След това,чакахме още 2 месеца за дръжките,които трябваше да дойдат с шкафовете,но не дойдоха.Като за капак-искахме да си купим мивката-която е към кухнята,оказа се,че я имат само при тях,точно този модел,който си харесахме и затова настоявахме да си я купим-но те ни отказаха,защото им била мостра,а  те не продавали мостри.Попитахме управителя в петък-който ни отговори,че трябвало да говори с мениджърката на фирмата,но отговор,ще ни дадат в понеделник-и познайте нямаше отговор-докато ние не ги потърсихме Simple Smile.След като ние ги потърсихме-попаднахме на зам.Управителя-който се представи с името-Александър Шулев-ни отказа да си купим мивката-категорично.Попитахме-кой го реши това-той казва-Аз.А уж зависеше от мениджърката-да отговори.Направо нямам думи от отвращение!!! И сега стоим без мивка-вече 2 месеца в Кухнята-забележете!Можете да си представите-какво е без мивка-в кухнята....
Виж целия пост
# 10
Здравейте! Преди три дни посетих магазина на Еником в Люлин. Закупих спалня и тъй като отговарях на критериите за безплатен транспорт - веднага се възползвах от услугата. В момента на покупката получаваха стоката и на следващия ден ми се обадиха да уточним час и дата за доставка. Нямам възможност през седмицата, затова исках през почивните дни. В събота очаквам доставка между 16-18 часа - съвсем приличен интервал според мен. Надявам се да няма драми с доставката, но от обслужването в магазина съм много доволна. Имах специфични изисквания към мебелите (да са с цокъл, а не с крака) и дамата веднага се свърза с производителите, провери дали е възможно, колко ще ми струва и пр. Монтажът  ние ще си го правим и не мога да споделя впечатления от тази услуга. Харесала съм си и холна секция и смятам пак да  посетя магазина.
Иначе препоръчвам просто да четете какви услуги предлагат фирмите, а ако не ви се чете - обадете се по телефона и питайте.
Виж целия пост
# 11
Здравейте, сесията е много стара но желая да си оставя мнението и аз. Аз съм клиент на Еником-м от 9 години и всичко, което съм си закупила от тях е отговаряло и на очаквания и на качество. Клиент съм в магазина им в Дружба -1. Отношението винаги е било на ниво, както и качеството, незнам защо при вас се е случило така, но аз нямам забележки. Дори и с днешна дата продължавам да си обзавеждам апартаментите само от тях. Закупих си една спалня от тях през 2012, която не покри очакванията защото я нямаха като мостра. С молжа към управителя, ми позволиха да я заменя за друга която исках. Рекламациите винаги са ги приемали без никакъв проблем, все пак те не са производители а посредници. Аз продължавам да ги препоръчвам и съм много доволна от тях. А за тези, които са си напатили от тях им пожелавам късмет следващия път. Но мога да споделя, че мебелите са качествени а за цената не коментирам.
Виж целия пост
# 12
Здравейте, темата е стара, но явно нещата при Еником- М, с нищо не са се променили. Искам да разкажа и за моите неволи с магазина им в "Надежда". Закупихме си спален комплект "Venecia", заедно с матрак. Отделно заплатихме за монтаж и разнос до дома 166лв. Обслужване в магазина-отлично, доставка и монтаж в срок, ОБАЧЕ: некачествена изработка на спалнята, неправилен монтаж, липсващи елементи от комплекта и некоректно отношение от страна на управителя на Еником М, магазин Надежда.
Ето оплакванията ни:
1.Спалнята трябваше да се монтира в конфигурацията, в която е изложена мострата в магазина. Вместо това монтажниците разположиха различните модули на различни стени в стаята ни, защото не успяха да я съберат на определеното място. Дължината на стената, на която трябваше да са разположени леглото и шкафовете около и над него е: 342см. в горната част, по средата- 341см., а в най- долната си част- 339см. , т. е крива е. Въпреки това, дължината на мебелите от тази част на спалнята, в схемата на сайта на магазина е дадена за 339см. и би трябвало да пасва точно на мястото, на което беше предвидено да се сложи. Тъй като не пасва, означава, че конструкцията на тази част от спалнята не е изработена или монтирана правилно;
2.Таблата на леглото е по- къса е с 2-3 см. /дълга е 164см., а по размерите в схемата трябва да е 167см./. Поради тази причина леглото не е захванато за левият шкаф-колона, който е встрани от него, а само за десният шкаф- колона. Конструкцията е нестабилна;
3. Не е направен реглаж на вратичката на шкафа, отдясно на леглото и в тази част има участък от 1- 1, 5см., които стърчат на вън;
4. Не е направен реглаж на вратичките на двукрилния гардероб, поради което в затвореното им положение има голям луфт / около 2 см.- предпоставка за навлизането на прах и насекоми вътре;
5. Предната, сива на цвят декоративна дъска, намираща се в долната част на шкафовете над леглото е изработена по- къса на дължина от необходимото и съвсем ясно се виждат дюбелите, с които е захваната;
6. Липсват сиви тапи, скриващи винтовете за цялата спалня, включително и за гардероба. Предоставени са ни само 3 / три/ броя такива тапи, което дразни и загрозява външния вид на шкафовете;
7. Между таблата на леглото и долната му част, която е от шперплат има разстояние от около 0, 5- 1см., което се напипва с пръст и при напълване на раклата под леглото, в затворено положение, навън се подават ресни от одеяла;
8.Ръбовете на леглото са много остри и стърчат около 05- 1, 0 см. встрани.Всеки път, когато минаваме набързо покрай тях се нараняваме по краката, раздират ни кожата до кръв;
9. Матракът, от който нямаше изложена мостра в магазина, за да го видим, го получихме със замърсен  и разпродран външен вид на места, по ръбовете / явно получили се от складирането или транспортирането му/, с откъсната и липсваща дръжка / личеше си, че е имало такава/, със скъсана подплата, разрез около 10- 15 см. отдолу под дървената рамка. Леглото ни е с ракла отдолу и вдигането му без дръжка е голямо неудобство при често изваждане на завивките.
Направихме рекламация, служител на магазина извърши оглед и ни уведомиха устно за решението: да заплатим за допълнителен монтаж, ако сме искали такъв; ще ни предоставят сиви тапи и дръжка за матрака, ще захванат скъсаното с някакъв инструмент за дървената рамка на матрака, за останалото- да се оправяме сами. Няма извинение, няма спазване на законовата и търговска гаранции, няма отговорност на продавача, НИЩО.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия