ВТОРИ клас - 3

  • 40 027
  • 735
# 435
А мойто диване не помни какво е отговарял , само каза, че били мн.лесни Mr. GreenConfusedминалата година имаше 43т от 50т, ще го видя сега дали има напредък Rolling Eyes
Виж целия пост
# 436
A проблема с елитните училища е толкова голям, че ние като родители пощуряваме...
МГ/в частност СМГ/ са училища с математическа насоченост!!!
Там "коват" състезатели. Не ми рови из нет-а да търся статии и интервюта с преподаватели, които казват, че най-добрите им състезатели са тези, които са подхванати от тях от 5кл... НО състезателите са 15~20, а останалите 100 деца???. Те получават прекрасна основа, приемат ги в останалите елитни гимназии, включително в АК, това са будни и амбициозни деца. Просто при това отношение на прием в една паралелка са 30 успели деца, само че вашето трябва да се съревновава с тях, трябва да издържи стреса и напрежението в 5 клас, а пък и всеки иска да бъде победител:).
И какво излиза, ако детето ми рисува или пее или е хуманитарно насочено... трябва да го стресирам с нещо,  което не отговаря на профила му? А как се определя профил на едно толкова малко човече...
Виж целия пост
# 437
...трябва да го стресирам с нещо,  което не отговаря на профила му? А как се определя профил на едно толкова малко човече...
Много трудно. Затова и написах, че не смея да правя планове за 2 години напред. Днес го вълнува едно, утре - друго. Въобще, сметките в дългосрочен план често излизат криви. В същото време вярвам, че във всяко дете може да се открие потенциал в някаква дейност - било то наука, спорт или изкуство. Някой, обаче, трябва да ги открие. Пример : - Кой щеше да бъде Стоичков без футбола? Ще кажете : "Ама колко имат този късмет?" Вярно, единици са тези късметлии. Но, за мен щастливци са и онези, които макар и "обикновени" хора, са успяли да намерят своето призвание. Жалко за онези, които преследват неосъществените мечти на тати и мама.
Виж целия пост
# 438
В същото време вярвам, че във всяко дете може да се открие потенциал в някаква дейност - било то наука, спорт или изкуство. Някой, обаче, трябва да ги открие.

Точно по тази причина преди време взех решение да не ги ограничавам в нищо, което пожелаят да изучават/тренират. Така опитват, сблъскват се пряко и сами решават дали им харесва или не. Не насилвам - щом не им допада, значи отпада от програмата. Малкият е все още в градина, така че при него нещата са концентрирани на територията на самата градина. С изключение на плуването, което е отделно. Но с девойката сме си стиснали ръцете да работим на този принцип и гледам как постепенно разни неща й отпадат от приоритите. Да, мени си постоянно предпочитанията, но има такива, към които проявява завидна твърдост и продължава. А дали нещо от това ще се превърне в бъдещата професия, е отделен въпрос и на този етап изобщо не стои на дневен ред.  Simple Smile Виж, за езиците съм категорична и насилвам да се учат. Mr. Green
Виж целия пост
# 439
Лулу, същата луда глава съм и аз - с две ръце за езиците и натискам и настоявам за тях, а за другото - по желание...  Laughing
Виж целия пост
# 440
Охххх, в последните страници сте зачесали една болна за мен тема.  Rolling Eyes
И аз съм безкомпромисна за езиците (в т.ч. и матерния), но това е отчасти, защото са необходимост и отчасти (предполагам по-голямата част  Mr. Green), че аз съм езиково-хуманитарно насочена.
Обаче баща им на моите пък е инженерно-математически насочен, а в последствие по неволя учи и НАучи езици, защото му бяха необходим в работата.
Та моят страх е по-скоро да не пропусна нещо към, което имат афинитет, поради факта, че аз нямам афинитет към него (в случая математиката).  Rolling Eyes От тази гл. т. съм склонна да опитам с курсовете към СМГ (един вид да им дам шанс), а не защото 50 съфорумки са записали децата си там  Grinning,  пък до 5-ти клас ще си проличи дали са за там или не.
Друго, което установих от досегашните ми проучвания, че м/у 5 и 7 клас има голям вакуум в образованието и СМГ е единственото у-ще, на което му се носи славата като стабилно, не само като учене на математика, а и учители, директор, ред, дисциплина, среда, отношение към децата и т.н.
Трудно е, доста е трудно ...
Виж целия пост
# 441
Друго, което установих от досегашните ми проучвания, че м/у 5 и 7 клас има голям вакуум в образованието и СМГ е единственото у-ще, на което му се носи славата като стабилно, не само като учене на математика, а и учители, директор, ред, дисциплина, среда, отношение към децата и т.н.
Трудно е, доста е трудно ...
Grinning Нещата не са чак толкова розови. Хвърли един поглед в отчетните за СМГ.
Виж целия пост
# 442
Дидевa͵ ти уби всичките ми илюзии Confused
Виж целия пост
# 443
Друго, което установих от досегашните ми проучвания, че м/у 5 и 7 клас има голям вакуум в образованието и СМГ е единственото у-ще, на което му се носи славата като стабилно, не само като учене на математика, а и учители, директор, ред, дисциплина, среда, отношение към децата и т.н.
Да, така е! Peace

Тук-там има какво да се желае и в СМГ, но на фона на всичко останало, мисля училището превъзхожда в много отношения останалите училища в периода 5-ти- 7-ми клас. Не съм адвокат на СМГ и няма да се впускам в подробности и гръмки слова в негова защита.
 
От 119-то СОУ впечатленията ми са само от начален курс и те са прекрасни. Синът ми също ще бъде първокласник там, но след 4-ти клас ще го насоча към СМГ.
Виж целия пост
# 444
Grinning Нещата не са чак толкова розови. Хвърли един поглед в отчетните за СМГ.

Къде са отчетните за СМГ?
Виж целия пост
# 445
Ще ме свършите!!! Накрая ще го ударим през просото и ще разчитаме на лични качества!
Виж целия пост
# 446
Кхм, най-тъпото е, че всичките ми посредствени съученици се произведоха като най-успелите люде от випуска към днешна дата. И всичкият този натиск от първи клас- да учи, да учи, да учи, защото истината е в знанията, понякога виждам, че на практика не сработва с реалността. И ми е много болно.
Виж целия пост
# 447
Ще ме свършите!!! Накрая ще го ударим през просото и ще разчитаме на лични качества!
Klemy, голямо забавление е с теб.  Joy

Кхм, най-тъпото е, че всичките ми посредствени съученици се произведоха като най-успелите люде от випуска към днешна дата. И всичкият този натиск от първи клас- да учи, да учи, да учи, защото истината е в знанията, понякога виждам, че на практика не сработва с реалността. И ми е много болно...
Мдаааа, в днешното болно време, успяват не най-добрите, а най-приспособимите. Едно време нас ни учеха, че скромността краси човека. Сега казват, че скромността е за тези, които няма с какво да се похвалят, а самохвалството е просто добра презентация.... и т.н. и т.н.  Crazy Да се чуди човек, каква ценностна система, трябва да изграждаме у децата си. Май се изгубихме в превода, а?  Rolling Eyes
Кой каквото ще да си мисли, но аз не отстъпвам от тезата, че доброто образование е от съществено значение.
Виж целия пост
# 448
Последното изречение на Tonita    обобщава на 100 % и моето мнение - доброто образование е предпоставка за добър старт на порасналите деца  Peace
Виж целия пост
# 449
Мдаааа, в днешното болно време, оцеляват не най-добрите, а най-приспособимите.
...
аз не отстъпвам от тезата, че доброто образование е от съществено значение.
Ех, че хубава тема сте подхванали. А утрешното време дали ще е по-здраво  Peace
На мен на този етап ми е важно да изградим самостоятелност, за да не му разказвам аз уроците в седми клас или да решавам задачи. На мен едно време ми помагаха до втори клас и ме изпитваха до четвърти. Всичко след това е било заради мен самата. Никой не ми е давал акъл, за нищо. И съм доволна от това което съм  Laughing
Приспособимост и комуникативност мисля, че сме постигнали през първите седем. Тепърва ще ги хваща пубертета и срамовете. Ще им подреждат в някой момент лекичко крилцата, та не е болка, че сега са по наперени  Peace
Решила съм, че до седми клас ще си бъде в сегашното училище. После имам едни планове, за които не знам дали ще ни стигнат силите (разбирайте парите  Mr. Green).
А доброто образование зависи не само от училището, а и от детето. С фуния не могат да му налеят знание и в най-престижното училище. Според мен след седми клас училището наистина има значение, защото през следващите 4 години се формира бъдещето на децата Peace
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия