Дискриминационни или не, критериите за прием в първи клас?!

  • 6 302
  • 82
# 15
Не съм писала никъде, това ми беше най-малкия проблем с въпросната. А го научих случайно, защото моя не си казва какво му е на душата. Примирил се, че е тъп и толкоз.....
Въпросната беше от типа "толерирам 4-5 деца, другите кучета ги яли", което се оправя, оправя се, което - не - много му здраве. Г-жа Ирина Иванова (Чорлова) от 138-мо.
Ако питате родителите на въпросните 4-5 деца (племеника, племеничката на колежката и пр.) тя е супер преподавател и човек, а аз за пръв път през целия си съзнателен живот си позволих да окачествявам преподавател пред детето! И цялото ми положително отношение към учители и участници в образователния процес, което винаги съм имала, се изпари яко дим!
Та и в най-елитното (каквото и да значи това) да има един такъв екземпляр е достатъчно.
ПП: У-щето го избирах по местоположение за удобно водене и прибиране. Сега има голяма вероятност да не приемат малкия в у-щето, в което е брат му, но не правя трагедия от това. Все ще измисля нещо.
Арлиз, този един час е мнооооого, вярвай ми, най-вече за детето.
Виж целия пост
# 16
Ще си позволя да използвам по-горе казаните думи от don domat , но по повод на гореказаното - децата, които нямат късмета да живеят в района на училището, кучета ги яли, така ли. Единствено мога благородно да завиждам на късмета на децата, които живеят в района на така желаните училища. Аз съм съгласна да пътувам с детето си и един час, ако се налага, за да му осигуря качествено образование.
Не знам на колко си години, но аз си спомням един период в нашето образование, когато приемът и в детските градини, и в първи клас беше по местоживеене ( не говоря за изключенията, каквито е имало и най-вероятно винаги ще има). Освен това местоживеенето не е единствен критерий. Аз лично не одобрявам идеята седемгодишно дете да прекара в пътуване два часа на ден, за да учи в училище, което по една или друга причина се приема за елитно. По-добре да използва тези два часа за нещо друго - почивка, игри, допълнителни занимания. Но всеки си знае...
А що се отнася до кучетата... Когато желащите са повече от местата, все някой рискува да бъде изяден.  Wink
Виж целия пост
# 17
vesi1, благодаря ти, че сподели. Милото дете, представям си как се е чувствало. Напълно съм съгласна с твоето и на Дидева мнение.
Виж целия пост
# 18
Повечето "елитни" у-ща имат прием след първи клас. Приема е чрез явяване на изпит, ако не ви приемат по общия ред за първолаци внаги може да кандидатствате на по-късен етап. В момента критериите са повече от справедливи, единствената промяна която от Столична община могат да направят е да въведат и училищата в единна ел.система.
Виж целия пост
# 19
Аз също смятам, че е най-добре училището да е близо до дома. Да има познати лица-съученици от градината и да се чуства комфортно.
Съгласна съм, че ако има изпит и всички деца се приемат след положен и издържан такъв, нивото ще е по-високо. Но аз лично незнам за такова държавно училище. Май незнам и за такова частно  newsm78 Обикновено, ако си плащаш учиш, ако си издържал изпита пак учиш, но плащаш по малко. Така че пак нивото не е кой знае колко високо.
Аз съм учила в 119-то от 7 клас до 11,  и в колежа към него съм учила. Не бях впечатлена от учителите. Имаше деца на адвокати, на депутати и т.н. и разбира се, че към тях отношението беше различно. На мен ми пишат 4, на тях за същото 6.
Според мен днешно време истински учители няма. Заплащането им е ниско и всичко е комерсиализирано за съжаление.
Но има едно нещо което си мисля, че трябва да дам на моето дете, независимо къде учи. Да уважава институцията училище и да уважава учителите. Да има жажда за знания, да иска да научава нови неща и иска да се развива.
Ако децата вярват в това, то тогава нивото на всякъде би било по високо.
Аз реших, ще я пускам моята дъщеря 2014год., но във вторник я заведох в училището да го види, да се запознае с атмосферата.
Виж целия пост
# 20
Критериите са справедливи. Доколкото говорим за обществено образование, издържащо се от държавни средства, дискриминационно е да има някакви ДРУГИ изисквания, освен чисто механични такива.
Колкото до уменията и способностите - има ДОИ, за чието покриване детето получава удостоверение за завършена  предучилищна подготовка. Ако някой счита, че ДОИ са му твърде ниска летва, защото детето му на 5 решава системи уравнения и чете Хари Потър в оригинал - да се насочи към частно образование.

Апропо, невероятно добри начални учители се намират и в най-затънтените и не-рейтингови училища. И обратното. За прехвалената псевдо-елитарност на някои от училищата пък изобщо да не отварям тема, че имам доста наблюдения...

Истината е, че съм много далече от мисълта, че синът ми е гений, даже напротив, коставеше ми ежедневна работа за дълъг период от време, за да го науча да чете, да пише и т.н. И това не е продиктувано от някаква свръх болна амбиция, просто детето искаше да чете и пише и непрекъснато ми задава въпроси. Мисля че, всяко дете в тази възраст водено от любопитство иска да научи куп неща.   

Това пък какъв нонсенс е, просто нямам думи  ooooh! Авторката, не знам с какви деца е работила, и от двете страни на коя бариера е била, но би трябвало да ѝ е ясно, че когато детето само проявява желание да учи, това се случва с лекота и без (почти) никакви усилия. В случая от всичко казано човек придобива съвсем други впечатления.
Виж целия пост
# 21
Presi, у-щата за които говориш не са елитни, те са със специален статут - хореографското, музикалното, НУКК (други не се сещам с прием от първи клас). Спортните са от 5 клас (ако не се лъжа), всички други са от ниво гимназия (езикови, природо-математически, художествени).
Накъде ще поеме детето може само да гадаем. Пред себе си имам прием за дете, което беше в музикалното от 1 до 7 клас, а сега е в СМГ.
Не знам за единна ел. система, но единни критерии с единно точкуване би помогнало.

Но има едно нещо което си мисля, че трябва да дам на моето дете, независимо къде учи. Да уважава институцията училище и да уважава учителите. Да има жажда за знания, да иска да научава нови неща и иска да се развива.
Хахах, и аз така се заблуждавах, но когато отсреща стои едно голямо нищо - реших да кажа директно на детето и то ме разбра много добре. Както споменах, собственото ми отношение се обърна. Като смених училището и той пък съвсем разбра думите ми, защото сам направи сравнението в отношението към него.
Виж целия пост
# 22
Vesi1
По горе в поста ми точно за това говоря, че учителите вече не са истински учители и имат субективно отношение към децата.
Според мен всяко дете има потенциал, учителят е този които да го накара да го използва.
(извинете ме за спама)
Виж целия пост
# 23
geryger, наблегнах на виждането ти "уважителната" част, защото аз имах същото. Иначе с другото съм съгласна.
Виж целия пост
# 24
И при нас първи клас е болезнена тема, съпроводена с много обмисляне, четене и какво ли още не. Но не смятам, че критериите за местоживеене, наличие на други деца от семейството в същото училище и евентуално близка месторабота на родителя са дискриминационни. Напротив, за мен това са най-логичните такива, въпреки че за предпочитаните от мен училища именно тези критерии ще са пречка. По-скоро дискриминационно ще бъде да се откаже достъп на детете живеещо на 200 м от училището само защото има едно друго, можещо куп неизискуеми за възрастта му неща и живеещо на другия край на града.
За мен най-добрият начин е служителите в ЕСГРАОН добре да си направят статистиката на територията на съответната община каква е възрастовата структура на населението и да предвидят бройката необходими места в детски градини, училища, болници, паркове...има си начини това да бъде изчислено със задоволителна точност. Ако и ние като общество започнем да изискваме от кварталното училище да работи добре вместо да се опитаме да се натъпчем някакси всички в 5-6 училища, пък като не стигне мястото да мрънкаме, че другите не били добри, и положението съвсем ще се подобри. То остава още в първи клас да започнат да ги сортират децата на по-умни и по-не такива. Да не говорим, че на тази възраст често момичета имат по-добри постижения от момчетата и накрая ще излезе, че "елитните" училища ще бълват "добре образовани" момичета, а момчетата в по-голямата си част кучета ги яли....нищо, че те пък на едно друго възрастово ниво не само настигат, но и в някои сфери изпреварват момичетата.
Виж целия пост
# 25
Моето мнение е, че най- доброто за детето е училището да е близо. Важен е учителя от 1 до 4 клас, а не каква е славата на училището. "Елитните" училища според мен са необходими в по- късен етап( след 5 клас и след 7 клас ).
Виж целия пост
# 26
Всички говорите за критерии местоживеене , но моля да споделите  един друг критерии, на който аз попаднах, според вас дискриминационен ли е?

Съгласно Заповед №94-00-301/18.07.1996г. на РИО на МОН, с предимство се ползват децата, чиито майчин език е иврит?
Виж целия пост
# 27
Всички говорите за критерии местоживеене , но моля да споделите  един друг критерии, на който аз попаднах, според вас дискриминационен ли е?

Съгласно Заповед №94-00-301/18.07.1996г. на РИО на МОН, с предимство се ползват децата, чиито майчин език е иврит?
Предполагам става въпрос за 134 СОУ... Мисля, би било дискриминационно тези деца да бъдат лишени от това предимство, още повече, че доколкото знам училището се спонсорира от еврейска фондация.
Виж целия пост
# 28
искате да кажете, че е нормално да се дава предимство по етническа принадлежност  Shocked Shocked Shocked
Виж целия пост
# 29
Всеки родител избира най-добро за детето си според собствените си разбирания. Но е редно децата,които живеят непосредствено до т.наречените "елитни4 училища да могат да се запишат в тях,а не да бият път из цяла София защото някой от Люлин или Младост е решил да учи в центъра. За приемен изпит пък ми се струва абсолютно безумие. Говорим за първолаци,не за деца кандидатстващи в спортни,художествени и др. училища,където се доказват дадени умения. Всеки учител спазва зададената му програма и ДОИ,ако ще всички в първи клас да четат Шекспир в оригинал. Най-много да зададат допълнителни задачи. Какво би станало с клас,в който всички четат,пишат ,смятат? Ще минат направо в трети клас ли?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия