Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 4 ДИСЛЕКСИЯ

  • 57 650
  • 752
# 15
Вале, ама то няма нормален човек перфектен във всичко! А точно такива са очакванията към децата в ученическа възраст - да си отличник по всичко Crazy Дишай спокойно, тегли една майна и отговаряй, че с детето се работи - точка.
На моето си му знам слабостите и понеже децата не се тъпи, той е наясно със способностите си, че се и ядосва, защото не успява като другите. Аз само успокоявам, че ще наваксаме, че му трябва просто повече време да научи някои неща и така...
Виж целия пост
# 16
Ако бях прочела тази статия преди поне 10 години, сега щях да живея във Финландия!
Това трябва да го прочетете за да разберете как могат да бъдат решени всички проблеми на нашите деца:
http://www.targo.org/novini/publication?pub=6103
Виж целия пост
# 17
Даа и сега искат да въведат до 4 клас при нас без оценки, нашия 4 клас при тях май е пети.  newsm78
Виж целия пост
# 18
Здравейте,
Моля ви, който има възможност бързо да ме информира, къде в София се прави най- точно и най- щадящо детето обследване за дислексия?На кого мога да се доверя по отношение на компетентност и постигнати резултати според вашия опит, разбира се? Благодаря ви предварително! Много съм притеснена.
Виж целия пост
# 19
Извинявяй, Валя,
какво е това "хороскопче" от Стела Богомилова? Как ти помага то и как се получава? Извинявам се за глупавите въпроси, но не знам от къде да започна.
Виж целия пост
# 20
Ако сте от София - http://logosabv.com/. Обадете се и си запишете час за консултация. По телефона ще ви разпитат малко.
Виж целия пост
# 21
Благодаря на vesi1! Записах час  за утре- събота и се надявам всичко да е добре.
Виж целия пост
# 22
Благодаря на vesi1! Записах час  за утре- събота и се надявам всичко да е добре.

Как мина?!?
Виж целия пост
# 23
Привет и благодарности от мен, за новата тема  Hug

И аз ще помоля за съвет, понеже отново не вървят на добре нещата с третокласника ни. Не толкова с учебния материял /засега!/, по-скоро са комплексни проблеми и промени, поради които обмислям варианта да спра временно сина ми от занималня.

Да обобщя накратко:

Омръзна ми след занималня, да дописваме вкъщи домашни и учителката постоянно да  се оплаква, че само "блее" и почти нищо не прави. Прекарва приблизително х 8-9 часа /от 08.00 - 16.30-17.00/ дневно в училище - както и да се погледне е повече от един нормален 8 часов работен ден. Малко ме е срам да си призная, но често и на мен ми писва, като го гледам как му се затварят очите и няма шанс да разбере дадена задача, решавам я и той преписва.

Два пъти за период от 3 м., се сби с едно дете в училище - твърди че другото дете го провокирало и удряло първо, но него наказвали. Вкъщи също взе да проявява агресия към  по-малката му сестра - тя е на 5 г., провокира го и е с много агресивен темперамент, но досега винаги е реагирал адеквано, с разговори а не бой, а подобно поведение е крайно нетипично за него.

Много ме притеснява, че и почерка му коренно се промени -  Преди да започнат проблемите, пишеше огромни букви и цифри - един ред побираше едва 4-5 думи, но откакто навлезе в проблемния /според мен/ период, толкова ситно започна да пише, че доста се затруднявам да го чета.

Най-голямото му желание сега, е да го преместя в друго училище или поне в друга паралелка. Опитвам се да обяснявам, че всички хора са различни, но от себе си "не можеш да избягаш" и че е много вероятно да има сходни проблеми, ако го преместим -  отказва да го проумее.

Има и още куп неща, но вчера ме втрещи: Изпратих го да купи пакет тоалетна хартия, а той се върна с кроасан  Shocked Случвало се е преди /миналото лято/, един-единствен път да го пратя без бележка до магазина за хляб и магданоз, но тогава се върна и каза, че е забравил какво трябва да купи.

ПП. Видях, че Валя е писала - надявам се да не ми се разсърди, че я споменавам, за да попитам нещо, което преди време ми писа на лични, а именно: Специалист, с кого са работили се е изказал категорично, че дислектиците не могат да наизустяват стихчета. А моят син наизустява бързо - за кратко тристишие му стигат 7-8 прочита. Тази му способност изключва ли напълно дислектиният модел, или не?

ПП.1. Мъжът ми никак не приема на сериозно дислексията, като различие. Твърди, че и той би трябвало да е дислектик, понеже за него е норма да мисли образно и пространствено. А той се самоопределя, като човек с характерен/ексцентричен тип мислене  В професията си е успешен, дори има патенти в неговата област /електроника/, но основното му образование е по системата на акд. Сендов
Което ме кара да се замисля, дали е възможно, отмрялата екперименталнаСендовската система, да е добра за хора с дислектичен модел на мислене?

Виж целия пост
# 24
 Няма два еднакви дислектика. Това , че наизустява лесно стихчета не смятам , че изключва дислексията.  Те помнят лесно това , което им прави впечатление  а не това , което трябва да се запомни. / в случая с покупките/А каква е била системата на Сендов?
Виж целия пост
# 25
Наизустяването - може да може, може и да не може.

Патентите - са най-вече от дислексиците - имат друг тип умения.

И аз много неща въвеждах като изпълнения в моята служба, за да се улесни работата. Включително и поправях и сметачните машинки.

ПП За занималнята - винаги съм казвала, че съм против, може само като в група да поиграят, но в един момент да  си ги взимате и ако работите в къщи с учителка си е на-добре. За София мога да ви препоръчам.
Виж целия пост
# 26
А каква е била системата на Сендов?

Най-общо казано: Само два учебника и целодневни занимания /включващи много игри и следобеден сън/. Различна и индивидуална система на оценяване...
По времето, когато беше експеримент, имах много приятели които учеха по Сендов в Асеновград, от където е родом акдемика. При мен връзката беше, че баба живее там. Помня смътно и че имаше гръмки заглавия, че система е въдворена и работи отлично в някои училища в Япония.
Преди време, мярнах и тук тема за възпитаници по системата, но не свързах нещата. Някои се оплакваха, че в дадена област били много подготвени, а в други  предимно общообразователни, трябвало едва ли не от 0 -та да започват.


Виж целия пост
# 27
daniabc - права е Дороти - занималнята не е за тях.
Моето дете ходеше на частна занималня и пак не ставаше.
Единственият начин е самостоятелни занимания с учител. Моето дете като мъничко ходеше при бившата класна (заедно с още едно дете) и тя ги подготвяше много бързо, а резултатите бяха много по-добри от всички мои опити.
Това, което искам да кажа, е че трябват индивидуални занимания, с педагог.

Относно агресията - това е вътрешното неудовлетворения. Не мога да давам съвети, но промяната понякога помага - поне за година/две.
Така, че ако трябва наистина го премести, иначе за него това е непосилен тормоз.

Виж целия пост
# 28
daniabc да попитам само - ти сигурна ли си, че става въпрос за дислексия? Диагностициран ли е, или това е твоето наблюдение. Питам, тъй като както представяш нещата, по-ми прилича на хиперактивност....те са много разсеяни. Пък и казваш, че чете детето......
Виж целия пост
# 29
Здравейте,
Ходих в LogosABV. Срещнахме се само с психоложката. Тя направи тестване на детето, където и аз присъствах. Каза, че има много лека форма на дислексия. Показа ни един начин с учене на уроците с цветове. Т.е. с цветен молив се пише най- важното от урока като схема и то само на един лист. Целта е детето да запомни урока като цвят /всеки урок в различен цвят/ и това да му помага да го възстанови. Освен това за всяко изпълнение на задача да се поставя срок, в който детето трябва да се стреми да се вмести. Примерно за един урок- 30-40минути. Сега се опитваме така да учим и да видим какво ще се случи. Иначе говорих с психоложката и тя смята, че е по- добре да се подготвя с учител, защото при мама всичко е разрешено и нещата не се случват така както ни се иска. Ще търся учител да видим как ще се получи. Не е лесно, но смятам, че ако обичаме децата си ще се получи.
Поздрави и успех на всички!!!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия