Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 4 ДИСЛЕКСИЯ

  • 57 581
  • 752
Добре дошли в новата тема.   bouquet  Hug   bouquet
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=513780.0
Старата тема -  непременно влизащите тук да погледнат първия и пост от старата тема, там е качена много информация

Онлайн магазин http://cie-bg.eu/cgi-bin/index.pl?_state=OfferRequest&offer=360

 Един линк с аудио книги, който съдържа и българска класика  http://www.avtori.com/categories/1.html

Асоция родители на деца с дислексия - Варна http://adyslex.org/

За малките обучение http://www.dechica.com/

Решение на задачите от 5-7 клас http://www.domashno.bg/

Уча се http://ucha.se/ уроци по всичко - разработва се още, успех на сайта
Видео уроци http://www.videouchitel.com/bg/videos/category-49.html

http://www.evropea.com/dyslexia.html

Списък на ресурсните центрове в страната http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=390780.0

Интересна статия - предписмени умения http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=97926.0

Дислексията се проявява при творчески способните http://www.puls.bg/health/mind/news_5760.html

Виваком в подкрепа на дислексиците http://dyslexia.vivacom.bg/


 

Съвети на родители на дете с ДИСЛЕКСИЯ


http://dyslexia-center.eu/file/BG_Book_Tips.pdf

Индекс за приобщаване http://www.index-priobshtavane.eu/?page_id=19




за един учител дислексик


http://myvelikoturnovo.com/2013/10/11/djonatan-tailar/

 а етокакво намери Дарена това и се струва най-важно Разстройства на психичното развитие
 

Това са голяма група аномалии на раз. на детето, като общото между тях е, че възникват в ранно детска възраст (до 10 год.) в резултат на увреждане или задръжка в развитието на псих.функции. В по-голямата си част те са резултат от увреждане в структурите на ЦНС или от заболяване на тяхното съзряване. Присъщо им е хроничното и стационарно протичане. При по-голяма част от тях етиологията не е достатъчно изяснена. Не рядко обаче се установява фамилна обремененост. Успоредно с израстването на детето обикновено настъпва подобрение, поради неизменно протичащите процеси на спонтанно възстановяване,  в резултат на компенсаторна реорганизация на мозъчните функции. В преобладаващата част от случаите е необходима логопедична и психологична терапия.


ето цялата статия ,която поставя много питанки- какво е всъшност?
http://psychologist-timova.alle.bg/%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D0%B5%D1% … 1%82%D0%B8%D0%B8/
Виж целия пост
# 1
Добре заварили момичета в новата тема. Успехи на големите и малки наши дечковци.
Виж целия пост
# 2
Рос, благодаря за информацията! Ще проуча нещата. Единствения документ, който имаме, свързан с дислексията е резултата от теста в Асоциация Дислексия - Русе, който беше отдавна(преди 3-4г.). Не знам дали би послужил. Ресурсен учител нямаме. Вече и на логопед не ходи.  

Дороти, благодаря за новата тема! Нека я пълним само с добри новини за успехите на дечицата ни!  Hug
Виж целия пост
# 3
Вместо "запис" Аз бих добавила това

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_people_diagnosed_with_dyslexia
Синът ми го прати. А от българите наскоро разбрах,за  Калоянчев - мир на праха му, Ненчо - това сме го писали и Гого Лозанов има още , още това на прима виста.

mar4ela5 как без ресурсен? И става дума за Варна? Когато влезе в гимназиаята най - много му липсваше ресурсната на мойто чаве.

ПП и сега се светнах защо гледа  и макар и тъпи филми с Антъни Хопкинс... Peace
Виж целия пост
# 4
Вместо "запис" Аз бих добавила това

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_people_diagnosed_with_dyslexia
Синът ми го прати. А от българите наскоро разбрах,за  Калоянчев - мир на праха му, Ненчо - това сме го писали и Гого Лозанов има още , още това на прима виста.

mar4ela5 как без ресурсен? И става дума за Варна? Когато влезе в гимназиаята най - много му липсваше ресурсната на мойто чаве.

ПП и сега се светнах защо гледа  и макар и тъпи филми с Антъни Хопкинс... Peace
Виж целия пост
# 5
Рoсна kитка, Петьо категорично отказва ресурсен, кара го да се чувства различен. Само като повдигнем въпроса да му обясним колко полезно и по-лесно би му било и запчват драмите. Казва, че може и сам, стои вече на първия чин, опитва се да внимава повече. Записва!(което си е постижение) Е, понякога се налага да сверя с някоя майка или съученик дали е записал всичкото домашно, но определено има напредък.
Само като си помисля за гимназия и ми се свива корема! Да сме живи и здрави само!
Виж целия пост
# 6
Записвам се в новата тема с надежда с времето да открия отговори на многобройните си въпроси и постепенно да започна и аз да се хваля с постижения..
Виж целия пост
# 7
Благодаря, че захванахте тази тема с удълженото време. Моето дете също като на marychery е 6 клас и догодина ни предстои изпитанието кандидатстване в гимназия. Питах го дали би се възползвал от полагащо му се удължено време, първата му реакция беше също като на сина на Рoсна kитка, че проблемът не е във времето, но после се съгласи, че ако знае, че има повече време ще бъде по-спокоен и може това да му е от полза.

Аз, честно казано, не виждам да е много обезпокоен, но това може и да е привидно, не знам. Поне досега не е показал, че се притеснява да не получи двойка. Нито пък показва, че го е срам от другите деца, ни-що. Понякога много му се ядосвам, че е такъв непукист, но понякога си мисля, че това може да е маска, един вид защита, а отвътре да е много притеснен. Лошото е, че не споделя и никакви мои напъни за откровени разговори не могат да измъкнат чувствата му наяве.
Виж целия пост
# 8
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=698721.new#new

Ето отворих нова тема по въпросите за след 7 клас изпита
Виж целия пост
# 9
Синът ми е почти на 10. Посъветваха ме да го заведа в "Св. Иван Рилски". Казаха ми, че само там може да се потвърди или отрече дислексия.

Въпросът ми е кога се ходи в "Св. Иван Рилски"?
Даже не зная как да попитам. Не искам да звучи така, все едно че отричам фактите. Вглеждам се, втелясвам се даже, но не откривам никакви признаци. От друга страна от училище вече за 10 път ми намекват, натъртват и какво ли още не, че детето е с дислексия. Преди седмица, майка, която е специалист, отново, ни в клин ни в ръкав, ме посъветва да го заведа в "Св. Иван Рилски".

Там може ли да се отрече дислексия или по-скоро да открият някакви форми (леки или не толкова) на дислексия? Как протича изследването там?

Изчетох и трите предишни теми, но не открих отговор. Извинявам се ако вече е писано.
Виж целия пост
# 10
От къде им е дошло това Ив Рилски.  Отиди и си говори с учителката.


Ако е светия ще да е св Никола - психиатричната детска клиника. Там дори съм виждала да ги водят и деца, които например бъркат б и п като звуци, но Иван Рилски - дано се включи някой да каже  newsm78.

св Наум и св Иван Рилски са за функционални проблеми, ок не е лошо да се заведат децата, да им се направи ЕЕГ, ама пък чак дислексия - не съм чувала такова нещо.

А детето ти какви признаци има, че са го набедили. По-бавно говори, не си пише домашните, не взима участие  newsm78 . Разкажи малко.
Виж целия пост
# 11
Какви са тези светии? Имена на болници ли са? Ако да - тогава въпросът ми е що ще дете със съмнение за дислексия в болница? Освен ако няма и грип newsm78

Сега сериозно - дислексията може да се установи от логопед, който ти е казал, че САМО св. Иван Рилски може да я установи, да ходи той при св. Иван Рилски.

Сега наистина сериозно - питаш за "леки форми" - синът ми е с точно такава, но това не ни прави задачката по-лесна, защото омразата към ученето няма "лека форма". Тя си е омраза и иди се оправяй, ако той не иска да учи, колкото и леко да греши. Проучи кой логопед се занимава с дислексия и го заведи при него, да я установи или отрече.

Успех ти желая!

Виж целия пост
# 12
Аз също не бях чувала, че в св. Иван Рилски може да се диагностицира дислексия. Ние имаме документ от фондацията на Стела Богомилова. Сега логопеда на училището иска да си направи собствено обследване на детето и ми каза, че ако има нужда ще ни изправи в св. Никола - доколкото знам това е клиника към Александровска болница. Междувременно моят син е и с мигрена, диагнозата е поставена в св. Наум, а сега съм решила да опитам и при. доц. Литвиненко. Да ви кажа, в главата ми е пълна каша, иначе синът ми също не показва особени притеснения относно ученето, определено не обича да чете и пише, да не казвам силна дума като ,, мрази ,,.
Виж целия пост
# 13
Вале, кой ти намеква и натъртва? По мои впечатления (от темата на наборите) твоя син се оправя с училищния материал.
Да направиш сравнение: Борис напоследък изпускаше "ъ" почти навсякъде, една й съща дума в един текст е написана ту вярно, ту грешно. Много лесно се обърква в текста до къде е стигнал. Криво-ляво се справя с текстовите задачи по математика, но ако е по-завъртяно условието - не.
Миналата седмица преговаряхме представки и наставки и за начало на думата ми показа края й - пак обяснявах (не е като да не бях).
По математика редовно пропуска да види знака + или - и съответно задачата грешна (вярна, ама с другия знак). Или от долното число вади горното (зависи как му е по-удобно). Когато е уморен грешките стават повече.
Когато прочете нещо го помни, но не в детайли. За тях му трябва повече упражнение (визирам Човек и общество).
С геометрията, ъгли, фигури, наименуването им - никакъв проблем.
Виж целия пост
# 14
Благодаря ви много за отговорите. Явно... има прекалено много "специалисти". Добре че не го помъкнах по болници да ни се смеят в очите.
Водила съм го на логопед, която се занимава с дислексия. И при ресурсната. А и не само.
С "хороскопчето", което ни е издала Стела Богомилова (предпочитам да наричам хората с истинските им имена, но нейното не го знам) всички врати са отворени за мен. Дори и личната ми предлага направление...

Веси, справя се с материала. Учи лесно и бързо и няма проблеми да учи наизуст.
Чета за дислексията повече от година, говорила съм с майки на деца с дислексия. Не казвам че съм прочела всичко, но поне книжката в първия пост, книгата на Ст. Богомилова... и къде каквото ми е попадало в български и руски сайтове. Не откривам нищо в моето дете. Взирам се, гледам го, нарочно търся.
Как да го замъкна в болница? Какво да им кажа?
Наистина в нашия клас някои деца четат по-бързо от моето, а други смятат по-добре. Допуска грешки при бързане и невнимание, но са сравнително рядко. Размества цифри, но в години, които нищо не значат за него. Не в задачи, където числата като такива имат значение. Ама едва ли има човек, който да не е "обръщал цифри".
Все по-често се случва да не е разбрал какво му се обяснява в училище. Но когато аз му го обясня го разбира бързо и твърди, че това в клас не им е казано (или по-вероятно той е блял тогава). Да не говорим, че на чина зад него седят подбрани бърборковци. Например беше решил, че ги карат да решат задачата по два различни начина, за да получат два различни отговора и понеже се получили еднакви махнал едната нула от 600, за да се реши проблема. Но това са си детски глупости (да не кажа проблеми на системата), а не дислексия.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия