Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 4 ДИСЛЕКСИЯ

  • 57 766
  • 752
# 45
 Нали съм ви казала, че от тези матури нищо не зависи. Ако искате ги пращайте, ако искате отидете на почивка и дайте извинителна бележка.
Виж целия пост
# 46
Не съм съгласна с จี้AnGieจี้, че детето губи от материала, при нас, с нашата ресурсна нещата стоят друго яче - само там с нея детето ми нещо учи. И класната му се научи, че така е по-айляшки за нея. Като се появи ресурсната (тя идва 3 пъти седмично) и класната му почва - по това, по онова, по третото, тоест с ресурсната правят нещата които правят другите деца в клас, но различното е, че детето ми е само с ресурсната в стаята и не го разсейва обстановката, а и учителя обръща индивидуално внимание на него. Зависи и от детето, но при моето дете този подход работи. В клас той се е научил че е нещо като галеник на съдбата и постоянно има извинения от рода на "уморих се" , това "ми е скучно" и "омръзна ми". А и класната им ми заяви, че тя не може да му обръща "индивидуално внимание" - тоест оставя го да си прави каквото той реши.
Виж целия пост
# 47
Матурите не са ми първа  грижа. За четвърти клас не мисля особено много, а за пети. Смятам да правим тестове и това е. Тези оценки са за да се прецени трудът на учителката. Те могат да са текуща оценка, а може и не.
Виж целия пост
# 48
darena, точно така е. Поне при нас матурите бяха песен в сравнение с началото на 5 клас...

Втория срок тръгна добре. Учим двамата. Много по-лесно му е като му пиша аз уроците и той ги учи. Вдига ръка в училище, което се случва за първи път, откакто е ученик. Учителите го дават за пример пред класа, получава високи оценки и е много горд от това.
Проблем имаме само с английския. Ходих да говоря с господина и да го информирам за дислексията. Обясних, че не искам да го толерира, напротив. Помолих го ако в практиката си се е сблъсквал с някакви действащи похвати за по-лесно усвояване да ги използва и/или да ги сподели с мен. А неговия отговор беше: "Аз не съм специализиран учител, аз съм общопрактикуващ." Отговорих му, че тези деца нямат нужда от специализирани училища и учители. В крайна сметка каза, че разговора ни нищо няма да промени, освен факта, че е информиран и по-често ще го изпитва устно.  Още на следващия ден го изпитал да чете и превежда, справил се отлично, след това на думи, с които не се е справил и му писал 4. Оплака се от дисциплината му... стоял на последния чин, говорел... (каквото прави почти целия клас) Разбрахме се да се върне обратно на първия и да внимава. Обеща.

Господина е много амбициозен. Децата никак не го харесват и дисциплината е лоша в часовете, той на свой ред ги наказва с тестове и изпитвания. Всеки час дава или диктовка, или думи, или тест или четене и превод, няма празно. Английски имаха 4 пъти седмично първия срок, сега 3. На мен този подход ми харесва и си мисля, че ако ги беше подхванал от 1ви клас нещата щяха да са по-различни сега. Петьо казва, че си искал учителката до 4 клас, защото му пишела 6. Отговорих му, че по-добре да получи 4 и да знае за 4, отколкото да получи 6 и да знае за 2. А той ми отвърна, че мразел английския...

Като цяло класа е с нисък успех и лоша дисциплина... на мен това никак не ми харесва.

С целия този дълъг пост исках да кажа, че учителите не са запознати с дислексията. Единия казва, че не бил специализиран учител, другия(по БЕЛ) да му давам да преписва текстове, от което полза няма - той пише, например - слЪнце, слАнце, слънцИ. Може в един ред да напише една дума по три различни начина и за него няма разлика. Как да им го обясня?!
Виж целия пост
# 49
mar4ela, как му пишеш ти уроците? Сбиваш най-важното, което трябва да научи ли?
Приемам всякакви съвети за пети клас?
Смятам да се снабдя с учениците и преди пети клас да ги прегледам. Смятам да уча аз с него- /досега беше и с госпожа в къщи, заедно учим само събота и неделя/. Делението му е трудно, сега започват и с двущифрено.... При нас отскоро дойде една учителка по английски в къщи- намерих я. Английския с нея стана постижим, като преди това го смятах за абсурд. това ме навежда на мисърта, че един преподавател по математика, като учителката по анлийски би могъл да помогне много.
Виж целия пост
# 50
darena, да, пиша най-важното на един лист.  Peace При нас това проработи!
Другото, което помага е да правим всевъзможни проекти, където може - рисунки(и двамата не рисуваме добре, но прекопирваме или лепим, използваме прости геометрични форми), таблици(математика, история), модели(на молекули, на слънчевата система), домашни опити(видове смеси). Детето разбира по-добре материала, а като ги представи в училище учителите го хвалят, защото са самоинициативно правени.

Учебниците за 5 клас направо не ми се коментират! Математиката е много разхвърляна(добре, че с нея проблем нямаме). Започва с 1-2 урока за обикновени дроби, после минават на десетични, след това на геометрия, след което започват пак алгебрата и в края се връщат на обикновените дроби... Формулата за лице на правоъгълен триъгълник ме изненада много: S=0,5.a.b .
Учебника по български също не ми допада... А по литература учат празниците - Коледа, Великден, Еньовден и др., а и Курбан байрям... не си спомням ние да сме учили празници по литература, особено последния, ама може и да ми се губи нещо... не съм проверявала. Нещо интересно от урока за Сватбата, където са обяснени роднинските връзки - "След брака мъжа става съпруг, а жената негова собственост". Цитирам по памет, но за собственост съм сигурна.  Peace
Виж целия пост
# 51
mar4ela5 ми то във време оно май така е било - Ла донна е мобиле - жената е движима собственост.  Mr. Green Би ли споделила учителят по английски, който ви посещава в къщи, колко пъти седмично е с детето????Колкото часа в училище има ли. Тоест ако английски имат 2 пъти в училище, 2 пъти го посещава госпожата в къщи. Аз доста си мисля за математик.....големия ходи при една госпожа, когато позакъса с материала - той е голям и сам се усеща, че му трябва помощ, та той казва, че при тази госпожа има и малки ученици - 3-4 клас. Проблема е, че малкото не стои на едно място дълго, лигав е, не мога още да разбера дали се уморява в действителност или се преструва.  Тоест притеснявам се, че ще губи времето на жената, няма да могат нищо да свършват, а времето все пак е пари /особено при частните уроци/  ooooh! Другия начин може би е да ходя и аз с него и да го "стъкам" да внимава и да не се лигави.
Виж целия пост
# 52
mama mariana, darena ползва учител у дома, аз за сега не. Скоро подхванах темата за частни уроци, той категорично отказва, с мен искал да учи, не с учител/ка. Аз пък мисля, че с учител/ка ще се стегне повече и няма да прави номера, както се опитва пред мен понякога. Просто при майките знаят, че минава.
Виж целия пост
# 53
Учителката по английски идва 2 пъти - сряда и събота, а те имат три пъти- вторник, сряда и четвъртък.

частният учител е добър вариант за мен, защото аз съм на работа и няма кой да се занимава с него,  а сам не може. Разбира се моята намеса е нужна и мисля от догодина да си осигуря време за повече.
Много ми харесва училището по образователни технологии в Слатина, но за жалост живеем в Благоевград.
Виж целия пост
# 54
 Таблицата за умножение ни е мъка. Някой знае ли някакъв начин за по-лесно "усвояване"?
По какъв начин да се представя за да е по-интересна?
Виж целия пост
# 55
Нали съм казала, че имам една програма за математиката - ако иска някой пращам по скайп, защото е огромна
Виж целия пост
# 56
Вчера моят син имаше контролно по математика. Първото, на което отиде с желание. Харесала му темата за пирамиди, разбирал всичко за тях, а и учителката им дала по един лист с всички формули и им обещала да им позволи да си ги гледат. Беше много окрилен.

Върна се напълно съсипан. Първо - не им дала пирамиди, а призми, как да му обясня, че призмите са по-лесни. Второто е, че в една задача се търсел сборът от дължините на всички ръбове, означен със "сигма" и нашият запецнал, защото в листа нямало формула със "сигма". Изобщо никъде нямало тая буква  #Crazy.

Ей това мисля, че е дислексията - не мислиш как да си намериш ръбовете, а търсиш тъпата буква, дето я няма. Много ми стана тъжно, знам, че той знае как да ги намери тези проклети ръбове и никак не му е трудно, ама как да обясня на учителката... И тя не е виновна - какво да напише на празен лист...

Остава да се надявам да го изпита на дъската. То това добре, ама догодина в 7 клас как че се справи на изпита, като пак ще бъде сам пред белия лист, направо не ми се мисли.
Виж целия пост
# 57
Благодаря на Дороти за упражненията по математика.

Таблицата за умножение ни е мъка. Някой знае ли някакъв начин за по-лесно "усвояване"?
По какъв начин да се представя за да е по-интересна?
Схемата, която ми направиха за седмицата "какичките", при които водих Борис е следната:
Първи ден - таблицата с 2 и 5, разбира се накои ги знае, накои ги бърка. Дадох му да попълва от горесоменатите упражнения. Преди да заспи го препитах за 2 и 5. Бъркаше само 2-3 от тях.
Втори ден - пак същото
Трети ден - таблицата с 3 и 4(ако не се лъжа, че пиша по памет).
Игра с карти, обикновени. Като на война, само че умножаваш, ако го реши взима ръката.
На една разпечатана таблица, кръстосано разположена, оцветява което знае с червено. Двойните ги отбелязва със синьо (6х6, 7х7) и се получава един диагонал.
Упражнения му е майката.Утре ще допиша остатъка от схемата, защото листа ми е вкъщи.
Виж целия пост
# 58
В учебниците имат едни за изрязване картончета, отпред задачата 7х5 например, отзад отговора.
Виж целия пост
# 59
Doroty , аз искам да ми изпратиш каквото имаш по математика.ще ти пусна мейл на лични.

Милка, ето какво знам за таблицата.
с 1 и 10 е лесна.
С 9 е на пръстите- знаеш я предполагам- ако не има много клипчета в youtube.

 Така- оттук нататък- с 2- научих го да брои през две 2,4,6,8, .....  на пръсти за почвайки от кутрето на лявата ръка - което е 2, безименния е 4, среден 6 и т.н. палец на дясната- 12.- това ти е таблицата с две.
Таблицата с 5 по същия начин - научих го да брои през 5 на пръстите на ръцете. И съответно
5х3 - брои 5,10,15- това е на третия пръст- значи е 15. Научих го също, че всички числа които завършват на 0 или 5 се делят на 5 .
Останалата таблица с 3,4,6,7 и8 трябва да се научи. Става бавно със стотици повторения .
Ако знае до 5 има пак един номер на пръсти може да се смята нататък. -
има клипче , но го изгубих- мога да го обесня- ако искаш
ето още нещо:
В таблицата за умножение по 8 има два принципа. Ако ги знаете, те ще ви помогнат да запомните как да броите кратните на 8.

Стъпка 1: Единиците на първите пет произведения на 8 можете да откриете, като броите от 8 назад през 2:

8
6
4
2
0

Стъпка 2: Десетиците на първите пет произведения на 8 можете да откриете, като броите от 0 и увеличавате с 1 (0, 1, 2, 3…):

0 8
1 6
2 4
3 2
4 0

(Разбира се, в произведението на 1х8 не трябва да пишете 0 отпред.) Стъпка 3: Единиците на следващите пет произведения на 8 можете да откриете, както в стъпка 1:

8
6
4
2
0

Стъпка 4: Десетиците в останалите случаи ще откриете, като започнете с отброяване от 4 и увеличавате с 1:

4 8
5 6
6 4
7 2
8 0

Упражнявайте се, като пишете произведенията на 8 (до 80), докато запомните всичките. Запомнянето ще е лесно, щом знаете трика за откриване на цифрите в произведенията. Така ще можете да умножавате по 8:
8 х 6 = 48

Бройте произведенията на 8 до шестия пръст на ръката: 8, 16, 24, 32, 40, 48
има  и други такива тук:
http://www.kaminata.net/kak-da-nauchim-tablitsata-za-umnozhenie- … t-dni-t61674.html

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия