За частното образование, за частните училища (2)

  • 74 025
  • 1 311
# 1 245
За съжаление, Татко Мецан, такава е тенденцията... И на мен не ми харесва, но зависи ли от нас? Как можем да променим посоката?
Виж целия пост
# 1 246
ЧУ да поемат ангажимент да свалят таксите с размера на субсидията.
А не е ли по добре държавата да повиши дотацията на ученик и да дава съответно такъв % от общественият продукт както "нормалните" държави?  Полша например дава 4 000 ДОЛАРА на ученик.

Нека държавата да вдигне норматива а пък тогава пак да говорим.   "С трици маймуни не се ловят"  (c)  Laughing
Виж целия пост
# 1 247
Всеки материал има нужда от упражнения, за да се затвърди. Но това е друга тема, която засяга цялостната схема на образование. Децата и в държавните, и в частните учат по все една и съща програма и по едни и същи учебници. Урокът по физика като е написан неразбираемо, все тая дали даваш две хиляди евро на година или двеста лева.
Виж целия пост
# 1 248
Не става въпрос да се учи по-малко, като се опрости материала, а в начина на преподаването му. Тук преди време Алана беше писала как в детската градина са учили за ДНК. Въпросът е в начина на преподаване. Аз доколкото разбирам от вашите постове и в частните училища въпросът е да назубриш и изпееш урока. Това не е никакво учене. После в университетите в чужбина материалът се преподава по съвсем различен начин от нашите университети и това няма нищо общо със зубренето  наизуст.
Виж целия пост
# 1 249
... Децата и в държавните, и в частните учат по все една и съща програма и по едни и същи учебници. ...

Не, не е така. Учебниците в АК въобще не са същите като в другите гимназии. Разликата е огромна и в учебниците, и в начина на поднасяне на материала, и в начина на изпитване върху него.
Виж целия пост
# 1 250
ох, стига вече с този АК! АК е съвсем друга бира, то дори не е българско училище!
Виж целия пост
# 1 251
Не става въпрос да се поднася по-разбираемо, а Пламен прокарва тезата да се опрости значително изучаваният материал! Т.е. голяма част да отпадне.

Колко до това, че и в частните училища се зубрело и се изпявал урока, ще ми бъде мн интересно и полезно родителите на деца в ЧУ да коментират, дали наистина е така. Що ли имам чувството, че няма да са съвсем съгласни Laughing
Виж целия пост
# 1 252
Ами, дано да не е така, защото и ние ще учим в частно училище. И го избрах от многото добри отзиви, но напоследък като чета и ми притреперва дали направих правилния избор  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 1 253
Чудно ми е кога би могло да стане това зазубряне и изпяване на материала.
Аз съм ви писала как е при нас - детето тръгва рано към 7,30 ч. и се връща към 18 ч. Това логично предполага коренно различна организация на учебния процес. Пак няколко пъти писах - родители от ДУ, които пишат в тази тема и са доста полезни в дискусията, изхождат за обучението в ЧУ от гл. т. на обучението в ДУ. Не е така, коренно различна е системата. Не ми се преповтарят пак мои стари постове.

Днес съм поканена на среща в БАЧУ (а така също и др. родители). Ще гледам да си водя записки и да снимам, за да препредам каквото ми се стори полезно.
Виж целия пост
# 1 254
Вижте сега, и в частните, и в държавните е като с готвенето - имаш рецепта, която казва какви продукти трябват, как да се забъркат продуктите, както и се знае какво ядене трябва да иззлезе накрая в тенджерата. При положение, че за всички рецептата е една и съща, работи се с едни и същи продукти, спазва се една и съща технология, каква е вероятността да се получи нещо различно? И частните училища спазват същите ДЗИ, трябва да се подчиняват на същото разпределение на часовете за задължителна подготовка, трябва да учат по същите учебници, дори учителите са от една и съща школа. Единствено могат да мърдат в бройката часове и да си сложат СИП-ове, което естествено се заплаща от родителите. Е, тогава как очаквате да се преподава по качествено различен начин, като на практика това ще е нарушение? Единствено личността на учителя може да внесе някакви промени, но рамката и правилата са все едни и същи.
Виж целия пост
# 1 255
Абе голям оптимист, да не кажа наивен, трябва да е човек, за да се надява, че ще стане да се дават на ЧУ парите, макар и всъщност те да са им полагаеми.

Всъщност парите се полагат на всяко дете, а не на ЧУ. И парите са предвидени за всички деца. Въпросът е къде "потъват" средствата за децата, които се обучават в ЧУ, след като не са им отпуснати.

Просто исках да напиша 1:1 същото като Prizma!
много е удобно да търсим конфронтация и да настрайваме хората един срещу друг.
Но основно исканията са ДЕЦАТА и по-точно системата на образованието да получи тези пари и те да се разходват за ОБРАЗОВАНИЕ, а не за нечии премии в края на годината!
Виж целия пост
# 1 256
Вижте сега, и в частните, и в държавните е като с готвенето - имаш рецепта, която казва какви продукти трябват, как да се забъркат продуктите, както и се знае какво ядене трябва да иззлезе накрая в тенджерата. При положение, че за всички рецептата е една и съща, работи се с едни и същи продукти, спазва се една и съща технология, каква е вероятността да се получи нещо различно?

Ха, ха, ако беше така, нямаше да има майстор - готвачи, чието заплащане може да стигне и стотици хиляди в реномираните ресторанти на Париж и Ню Йорк, и готвачи в прости закусвални, където можеш да се намааш с ядене за 1 долар:)



Лени, на Призма съм отговорил и много добре знам, че парите се полагат на детето, а не на училището.
Виж целия пост
# 1 257
Това със зубренето и пеенето на урока е отживелица. Поне на повечето места. Няма как да се пее урок, след като изпитването масово е с тестове. На практика днес не се изпитва на дъската.
Иначе си има зубрачески предмети - история (датите), география, биология. Там все трябва да се назубри известен обем данни и не става само с разбиране.
Виж целия пост
# 1 258
Дани, аз доста твои постинги изчетох назад, но не можах да си съставя ясна представа как се учи, освен че много се учи. Затова и няколко пъти повдигах въпроса.
Склонна съм да се съглася с Андариел. Може би частните училища не са виновни. Аз нямам база за сравнение все още. Съдя от моите спомени за нашата и немската система.
Виж целия пост
# 1 259
Ха, ха, пак пропускаш фундаментални неща, Мецане! Майсторите-готвачи първо са назубрили половината химия и продължават да я зубрят, за да знаят кое как да направят! Не е като по филмите - боднал един магданоз отгоре, полял с някаква екзотична подправка, и му турнал една нула отзад на цената!  Несериозно е да обяснявам такива елементарни неща на човек, който твърди, че е образован.
Който е учил икономика и типовете произвоства и системи, лесно ще ме разбере, защото образованието е типичен пример за конвейерно произвоство.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия