За частното образование, за частните училища (2)

  • 74 036
  • 1 311
# 1 230
При нас, във Варна  няма добри частни.

Можеш ли да ни разкажеш повече за ЧУ във Варна. Имам огромни опасения, че изказванията на г-жа министърката се базират на наблюдения във вашия град. Винаги с такива примери си служи.
Иначе и аз знам, че и МГ Варна, и Славейков са чудесни у-ща. Имате обаче и ЧУ, и Френски лицей, който беше организирал преди време интересна акция в соц. медии.
Виж целия пост
# 1 231
При нас, във Варна  няма добри частни.

Можеш ли да ни разкажеш повече за ЧУ във Варна. Имам огромни опасения, че изказванията на г-жа министърката се базират на наблюдения във вашия град. Винаги с такива примери си служи.
Иначе и аз знам, че и МГ Варна, и Славейков са чудесни у-ща. Имате обаче и ЧУ, и Френски лицей, който беше организирал преди време интересна акция в соц. медии.

Преки наблюдения нямам, имам близки деца, учили  или учещи в ЧУ

Започвам със "Знание и сила", макар и вече да не съществува.
С големи амбиции, но се срина заради редица неправилни подходи.Истината е, че не даде почти нищо на децата/ инф. от учителки, мои приятелки и родственици/, като изключим обучението по англ. език.

Малкият принц- организират се ежегодни състезания по математика.Моето дете не е ходило на тези състезания, само на КМС и ВМС. Съдейки по рейтинга за първи клас, не им е особено добра математическата подготовка.

Познавах дете от детската градина към това училище, организират невероятни тържества и празници, с което обогатяват общата култура на децата по начин, по който не се прави никъде на др. място.

Френското училище- там учи кръщелницата ми, имам познати учителки, които са ми съученички.
Наблюденията ми са само върху градинските групи, за училищните нямам представа.
Имат интересен подход към обучението, но все пак преките ми наблюдения са само върху градината.

На математическите състезания за първи клас/ като уточнявам, че следя всички, макар моето дете да участва само в горе споменатите/ дете от "Шарл Перо" е по-скоро изключение, отколкото типично явление.
Езикът се учи лесно, бързо и интуитивно.

Това са данни, които са от непосредствени мои впечатления от учащи се и от учители.
Виж целия пост
# 1 232
 Светкавица, много благодаря!   bouquet Беше ми много интересно! Наистина им трябва все още време да дръпнат, но пък има и много интересни идеи.
Виж целия пост
# 1 233
От училището на дъщеря ми ми, от по-долните випуски има дете от "Малкия принц". Блестящо представяне. Мисля, че  спечели и училищната награда по правопис за 8-ми кл.
Виж целия пост
# 1 234
Светкавица, много благодаря!   bouquet Беше ми много интересно! Наистина им трябва все още време да дръпнат, но пък има и много интересни идеи.

Има страхотни идеи във френското училище, което доколкото зная е изцяло по програма на френското образователно министерство.Там, в "градинските групи", макар че се казват също "училище" има дни, в които децата могат да си играят с пясък, други дни с вода.Изглежда нищо работа, нали и нашите са заровени в пясъчници, но не е същото, по различен начин е замислено.Бях много впечатлена от разказа за играта с вода, преливане , това ми го разказа моя близка, която е учителка в това училище.

Единични случаи на успехи в една или друга сфера има във всички училища.Но за мен е било интересно винаги доколко приносът е на училищната стратегия и доколко- плод на родителски труд.


Виж целия пост
# 1 235
Дано да дръпнат училищата във Варна. Голям град и съм сигурна, че ще се развият.

...

Едно интервю с министър Клисарова - почти нищо не разбрах пак, дано вие да разберете. Confused
И пак едни странни думи: "ЧДГ се стремят да отговарят на държ. стандарти и програми". Какво иска да каже?

http://www.dnevnik.bg/intervju/2013/06/18/2083995_aneliia_klisar … ovanieto_rannata/

Виждам, че излиза с нова теза защо няма да има пари за децата от ЧУ или ЧДГ. Имали сме право на избор да си запишем децата в държавна градина, училище (ох, продължава да бърка "държавни" с "общински"!). Но реално в София доста хора нямат този избор.

И финала на цитата ме убива: в бъдеще можело и да стане, но сега не може да е конкретна.

"В частните детски градини ще има ли вариант за предучилищна подготовка?

- Сигурно ще има, защото те се стремят да отговарят на държавните стандарти и програми.

Ще има ли държавни субсидии за частните детски градини и училища?

- За момента нямаме възможност да стимулираме частните детски градини или частните училища. Родителите имат право на избор – да си запишат детето в държавна или частна детска градина, училище или университет.

В бъдеще това би могло да се обсъжда допълнително, но сега не мога да бъда конкретна по този въпрос."

Другата част от интервюто е още по-странно и неясно.
Виж целия пост
# 1 236
Не я мислете толкова подробно професорката.
Както вървят нещата, няма дълго да е на този пост. А следващият... никой не може да каже какво ще измъдри.
Виж целия пост
# 1 237
Simple Smile Код, за мен е направо професионално предизвикателство да й разкодирам посланията или по-скоро дали има такива. Сега виждам, че са й вкарали нова теза защо няма пари за ЧУ и ЧДГ - имали сме избор да изберем "държавно" (да вземем всички да отидем в НУКК ли?). Та жената се разви:
"ЧУ са с ниско качество"
"В ЧУ си плащат за оценките и дипломите"
"Няма пари"
и сега след като излязоха наяве резултатите от матурите:
"Имат избор - държавни градини, училища и университети". (за детска градина доста се съмнявам).
Виж целия пост
# 1 238
....- имали сме избор да изберем "държавно" (да вземем всички да отидем в НУКК ли?). Та жената се разви:
"ЧУ са с ниско качество"
"В ЧУ си плащат за оценките и дипломите"
"Няма пари"
и сега след като излязоха наяве резултатите от матурите:
"Имат избор - държавни градини, училища и университети". (за детска градина доста се съмнявам).



Не можем, не сме от богоизбраните ....
Иначе надявам се никой не е очаквал нещо от г-жа Министъра .... ?!
Виж целия пост
# 1 239
Всъщност това е единственият сериозен аргумент да не се дават пари за ЧО - че държавата е осигурила за всяко дете училище ( за ДГ е друга работа) в съответствие с възможностите си и ако някой иска нещо различно му е дала свободата да си плати. Съвсем същото е в здравеопазването, в пенсионното дело, в охраната на личността и имуществото, в телевизията и къде ли не.

Според мен даже терминът е еднакво тежък с аргумента, че всяко дете има право на издръжката си и да я ползва както намери за добре. Кой от двата аргумента ще надделее зависи от ред политически и икономически обстоятелства. Практиката в другите страни членки на ЕС също може да помогне. Но при това правителство на БСП - забравете. Няма да стане.
Виж целия пост
# 1 240
Абе голям оптимист, да не кажа наивен, трябва да е човек, за да се надява, че ще стане да се дават на ЧУ парите, макар и всъщност те да са им полагаеми. Който и да бъде министър. Защото основната причина е народопсихологията на българина. В огромната си част, за съжаление, хората у нас не обичат елита, нито духовния, нито предприемаческия, не обичат издигналите се, не обичат богатите, не обичат успелите. То затова сме и на този хал като държава. Другите нации си уважават успелите хора, а тук за всеки издигнал се човек ще се намери някой да каже - тоя ли бе, ам че аз го познавам, бяхме съученици, много беше смотан, всички го биехме, хах, аз съм бил със сестра му. Пък той може и въобще да няма сестра.
Ако преведем тезите по-долу на нормален език, ще звучат така:

"ЧУ са с ниско качество" - разбирай "Гроздето не можем да го стигнем, понеже е високо, затова е кисело"
"В ЧУ си плащат за оценките и дипломите" -разбирай  "ние, масата, не можем да изкараме хубави оценки, а тия в ЧУ да не са по-хубави от нас /като оня циганин, дето един му казал, че свири като истински виртуоз, а той му отговорил - ти па си много убав/. Няма как тия от ЧУ да са по-умни от нас, значи - много ясно, плащат си, затова имат по-хубави оценки"
"Имат избор - държавни училища" - разбирай "който се цепи от колектива, и колективът ще го цепи" - много ми беше "любима" в училище тази фраза

Та за да се реализира "парите следват детето", трябва май да сменим не министъра, а държавата си.


Simple Smile Код, за мен е направо професионално предизвикателство да й разкодирам посланията или по-скоро дали има такива. Сега виждам, че са й вкарали нова теза защо няма пари за ЧУ и ЧДГ - имали сме избор да изберем "държавно" (да вземем всички да отидем в НУКК ли?). Та жената се разви:
"ЧУ са с ниско качество"
"В ЧУ си плащат за оценките и дипломите"
"Няма пари"
и сега след като излязоха наяве резултатите от матурите:
"Имат избор - държавни градини, училища и университети". (за детска градина доста се съмнявам).

Виж целия пост
# 1 241
Всъщност това е единственият сериозен аргумент да не се дават пари за ЧО - че държавата е осигурила за всяко дете училище ( за ДГ е друга работа) в съответствие с възможностите си и ако някой иска нещо различно му е дала свободата да си плати.

Според мен даже терминът е еднакво тежък с аргумента, че всяко дете има право на издръжката си и да я ползва както намери за добре. Кой от двата аргумента ще надделее зависи от ред политически и икономически обстоятелства.
Това въобще не е  аргумент за българските условия!  

Силно държавно образование, (доказано в PISA) имат само страните които:

1. имат силна икономика
2. висок обществен морал, дисциплина и пр.
3. нямат маргинален етнос/раса
4. имат система обхващаща надарените деца
5. други

В такива страни образованието най много се приближава до гаусовата крива, т.е. от двете страни на средата  (50%)  остават по приблизително еднакви  (по 25%)  "аномалии".
Част от лявата страна отива в специалните училища, а част от дясната - в специализирание за надарени деца. По този начин държавата осигурява развитието и на бедните, но умни деца.

Останалата част от дясната страна на кривата имат възможност да постъпят и в ЧУ, които гарантират уч. материал АДЕКВАТЕН на техните способности, т.е. диференцияцията при тези деца е толкова малка, че не би трябвало да нарушава учебният процес. Затова който не може да издържи на условията отпада.

За съжаление  България не отговаря на тези условия. Ако се проведат независими и внезапни тестове за проверка на усвоеният материал, ще се установи, че само много малка част от децата усвояват материала. Причината на силната диференцияция  е много проста - материала е изключително тежък и обемен в сравнение с другите страни членки на ЕС. Това на практика ще покаже, че държавното образование не изпълнява целите си.

Точно тази ниша (дясната страна на гаусовата крива) трябва да се заеме от ЧУ, за да не се стига до българските "рационализации" в заобикалянето на законите при създаването на елитарни ДУ тип НУКК или мат. у/ща .
Виж целия пост
# 1 242
Абе голям оптимист, да не кажа наивен, трябва да е човек, за да се надява, че ще стане да се дават на ЧУ парите, макар и всъщност те да са им полагаеми.

Всъщност парите се полагат на всяко дете, а не на ЧУ. И парите са предвидени за всички деца. Въпросът е къде "потъват" средствата за децата, които се обучават в ЧУ, след като не са им отпуснати.
Виж целия пост
# 1 243
о, не, само не подхващайте песента за уважението към успелите хора на другите нации, че хич не ми се нагазва в благото на това що е то нация, откога и къде ги има, що е то уважение и дали има връзка между успелите, частните училища и пр.! Това е несериозно, несме на политическо събрание!
Министърът няма какво друго да каже. бас ловя, че който и да беше от тази тема на нейно място и нейния пост, така щеше да се аргументира. Хубаво-лошо, това е положението за моменнта. Както вииждате, държавата се тресе, та в момента на никого не му е зор за ЧУ. Опитайте отново по-късно! Може дотогава и повече ЧУ да поемат ангажимент да свалят таксите с размера на субсидията.
Виж целия пост
# 1 244
Естествено, че се полагат на дете, а не на ЧУ, ама бай ти Ганю как го разбира - "ах, тези мръсни частници, малко ли печелят, какви такси дерат, па и държавата още пари да им дава. Пък тези дето плащат таксите, откъде имат пари, верицата им, и техния косъм не е чист, нека ги дерат, малко им е". Такова му е мисленето на бай ти Ганю.

Хм, а пък тезата, че материалът е много обемен и труден и сложен, така настойчиво прокарвана тук, и че трябва да се опрости, лично на мен не ми допада. Не се наемам да твърдя дали е правилна, но не ми харесва да продължава посоката на масово изпростяване и чалгализиране, за да се превърнем съвсем в обслужваща нация от сервитьори и шофьори. Фундаменталната наука вече я унищожиха, много успешно вървят и към унищожаване на медицината, и т.н., а който няма знания, няма и ноу-хау, не може нищо да произвежда, а не може да извършва и услуги с висока добавена стойност - например създаване на водещ софтуер, медицински услуги, консултантски услуги. Може само да обслужва богатите и да купува техните продукти, а те са богати, защото са били умни и са си развивали образованието.
Естествено, масата не може да усвои материала на високо ниво, но нали затова е тази скала в оценяването - има тройки, има и шестици.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия