ТРЕТИ клас - втори срок - 2

  • 26 264
  • 751
# 30
nefertari30, добре дошли с набора при нас. Simple Smile

Днес голяма мъка пак с ЧО. От много време насам не съм карала Иво да разказва урока - напоследък все бяха едни безкрайни изброявания, не някакви свързани текстове да текне мисълта на човек като заразказва. Та днес урокът ми се видя подходящ и накарах Иво да го научи. Мъка! С много повторения и няколко изпращания в детската започна да го разказва с дълги, описателни, смислени изречения. Прави ми впечатление - не знам дали ще споделите това наблюдение - днешните деца не могат да се изразяват. Миналата година имаше случай да присъствам на едно мероприятие, в което участва "цветът на седмокласниците" от училището на Иво. Ами... трудно говорят, не умеят да се изказват добре. Знаят какво искат да кажат, но не могат да го изрекат. Та днес това ми беше битката, в чест на която положих още 2 бели косъма поне - да чуя урока разказан по-литературно. Simple Smile
Виж целия пост
# 31
дарбата по изказ и разказ си я имаш или нямаш.
Аз не го карам да разказва уроците си по ЧО и ЧП, а само да ги разбира. Питам въпроси и от отговора разбирам до къде е усвоил материала.
Вив, белите косици са от преживени радости  Grinning
Виж целия пост
# 32
Шани, аз знам, че е научил материала. Но това е проблемът, който наблюдавам при много деца - знаят, но не могат да се изразяват. И Иво днес така.
И то не е до дарба, мисля аз - не става дума да са някакви велики оратори. Но поне да говорят свързано и смислено. С малко повече труд се постига.
Виж целия пост
# 33
Мда, и при нас урокът е усвоен, но не може да го разкаже. Задавай ми въпроси, казва, и това е. Да, ама не. Пращам го и аз обратно в стаята му да учи.
Иначе се извиних на набора за онзи ден, извинението бе прието. Simple Smile
Nefertari, добре дошла. Все едно за моето си писала. Между 5 и 6 е винаги, но ако не го ръчкам за домашни и уроци сигурно и 3-ки няма да връзва.
Английският и при нас беше занемарен, което бе болезнено доказано от резултатите на състезанието. Работим по въпроса.
Във вторник имаме родителска, утре пък съм на тържество в детската, а в четвъртък - отново родителска в училище, но за бъдещите първокласници. Чака ме интензивна седмица!
Поне децата вече са изкъпани, баба ми е сготвила и направила баница, животът е хубав! Simple Smile
Виж целия пост
# 34
 nefertari30 , добре дашла и от мен   bouquet.
 Това с изказването има шанс за подобрение , но си иска мнооого упражнения. Моят син вече разказва почти отлично , а какви съчинения измисля - чудни  Laughing. Определено напредва с разказването както по БЕЛ, така и по разказвателните / стига да благовори да си прочете урока  Crazy/.
 Иначе решава задачи , няма как , след като иска да учи от 5 кл. в СМГ. Мечтата му е да учи там и да стане програмист, ама дали ще успее - ще видим. Всичко е с мъкаааа... Tired
 И аз като Иринка ще кажа: колко ли още изненади ме чакат!
 А за покера - и нашия татко играе на компа , но наборът хич не се вълнува.
Виж целия пост
# 35
Това с изказването има шанс за подобрение , но си иска мнооого упражнения. Моят син вече разказва почти отлично , а какви съчинения измисля - чудни  Laughing. Определено напредва с разказването както по БЕЛ, така и по разказвателните / стига да благовори да си прочете урока  Crazy/.
Браво на Алекс!
По отношение на разказването и на съчиняването - при Павел е вродено и се справя без усилие. В това отношение е най-добре...има си дар слово определено.
Всъщност, при него забелязвам затруднения само с ученето на език. Не че не се справя, но си му е трудно. Но той и немският не е лесен, а и никой у дома не го говори. Като стана дума за езици - сега гледах, че е наближило лингвистичното кенгуру, а при нас нищо не се чува, което е странно, нали се водим езиково у-ще уж. Не очаквам някакво добро представяне, ако участва, но смятам, че ще му е полезно да види и там как протича едно състезание.
Виж целия пост
# 36
Ali_sun , браво на Алекс.  Hug
Иринка, късметлия е Павчо с вроденото дар-слово.  Hug
Бети, идилия е у вас - баница + изкъпани деца.  Wink Wink
Виж целия пост
# 37
И аз съм на същото мнение. Не може да си намери думички да го разкаже урока. За това като се почне разказвателния отнема 1-2 часа. И тя иска да и задават въпроси и да отговаря, но не става. На контролните никой не и задава въпроси, трябва сама да пише  Naughty

nefertari30  Hug
Виж целия пост
# 38
Точно, децата не могат да се изразяват  Peace Иначе доста неща знае, е не е отличник, госпожите казват, че е в "златната среда" - напълно нормален ученик с 5-ци, 6-ти /не са особено много  Mr. Green/, тук-таме 4-ки. Днес ЧО беше просто ужас!!! Присъединявам се към майката, която има още поне 2 бели косъма. от 10 до 14 часа сме преговаряли 3 урока на кръст  #Crazy
Иначе БЕЛ днес - почти без грешка  Peace
Искам да ви благодаря за топлото посрещане   bouquet Тук чета ценна информация, защото има дни, в които не знам как да го накарам да учи. Той никога не се дърпа, но си личи, че му е неприятно  newsm78
Виж целия пост
# 39
дарбата по изказ и разказ си я имаш или нямаш.
Аз не го карам да разказва уроците си по ЧО и ЧП, а само да ги разбира. Питам въпроси и от отговора разбирам до къде е усвоил материала.
Peace
И аз така правех, докато не разбрах, че госпожата ги вдигала да разказват ..(въпреки, че изпитването и оценяването е под формата на тестове)
Много му е трудно по "човеците".По БЕЛ няма проблем, обаче там са живи мъки....
Добре дошла, nefertari30!Тук винаги можеш да получиш съвет и подкрепа. Grinning
Виж целия пост
# 40
И при нас разказването е мъка. Понякога си мисля, че ако не знам за какво става дума в урока, няма и да разбера като ми разказва набора.  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 41
Здравейте и от нас!

Нещо май се е чалнал Сами- в момента чете Книга  Shocked Това не се е случвало почти никога. Направо не ми се иска да го карам да ляга. Simple Smile

Мерси за темичката!   bouquet

Да оздравяват болничките и успех на всичките ни прекрасни деца!
Виж целия пост
# 42
Искам да ви благодаря за топлото посрещане   bouquet Тук чета ценна информация, защото има дни, в които не знам как да го накарам да учи. Той никога не се дърпа, но си личи, че му е неприятно  newsm78
Добре дошла!
Понеже събота и неделя  прекарах повечето време по двора и нямах време да го ръчкам да учи, днес е без домашно по ЧО. Трябваше за Бенковски да търсят информация.
Сам не иска да седне и това е.
Виж целия пост
# 43
 nefertari, добре дошла.  Hug

   И аз мисля,че е изключително важно да се развива култура на изказване. Някои деца си го носят, с други трябва да се работи целенасочено . Техниката, умението, изкуството да изказваш мисли или да разказваш се култивират цял живот. Светослав има доста богат речник, но не умее да изказва и разказва добре още. Наблягам на разговорите и диалозите по най-различни теми, които го вълнуват. За уроците за сега не го карам да разказва, а ги обсъждаме. Например по ЧО в момента са на Културните паметници. Вадя снимки от места,където сме били и има такива обекти и си говорим за тях. По ЧП  започнаха растенията. Когато излезем в парка или гората, не пропускам да обсъдим как от светлина,вода и CO2 от въздуха, зелените листенца създават кислорода, който е толкова важен за нас. Дано от толкова повтаряне му влезе нещо в главицата.  Thinking
Виж целия пост
# 44
И ние мъчим разказването. Общо взето започна да се справя вече, но в началото беше мъка.

Английски в училище не учат, от компютърните игри научава в пъти повече. На мен ми писна и не му поглеждам домашните, че само се ядосвам. Преписвал думи от дъската, никой не погледнал какво е преписал и после само си мултиплицира грешки. Не зная какво ще е в 5 клас като сменят учителката.
Но, това което ме радва е, че вече сам си пише домашните по БЕЛ. Общо взето в цялото домашно има само по една изядена сричка. Умее да се изразява. Но сега забелязвам, че в съчиненията си пише така както си говори. С много повторения. Пълно е с "вече", "обаче"... Като му кажа ги изчиства, но после пак се повтаря. Започнал е да пише много бързо на клавиатурата. Праска си там съчиненията и ме вика да му ги оправям Simple Smile Така се бори с грозното писане.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия