СЕДМИ клас - втори срок - 12 тема

  • 25 148
  • 732
# 75
Здраваейте!
Стефан, благодаря. Задачата е елементарна, но чак сега забелязах, че чертежът, който ми е дала дъщеря ми е грешен - на нейния чертеж тя е направила ъглополовяща на ъгъл А, вместо на ъгъл С. ooooh!  Както и да е ...
Имам три алгебрични задачи, които после ще дам на дъщеря ми, но на мен математиката не ми е силна, затова ще ги напиша тук ще съм благодарна, ако някой ми помогне, защото аз ако ги решавам съвсем ще я объркам. Wink
1зад. Произведението от корените на уравнението / х - m - 1/ = 5 е :
а)m^2 - 2m - 24
б)m^2 + 2m - 24
в)m^2 - 10m + 24
г)m^2 + 10m + 24
2зад.Ако а е параметър, а хе променлива, многочленът, равен на израза А=(х-а-1/2)^2 , има коефициент на члена от първа степен -7 при а, равно на:
а)-4  б)3  в)-3  г)4
3 зад.
Ако 4а^2 + 4ас + 2с^2 - 4с + 4 = 0 , намерете стойността на израза 3а^2 +с

Мерси предварително!

Ще ги карам поред:

Сега първата.
|x-m-1|=5
x-m-1=5 или x-m-1=-5
x=5+1+m или x= -5+1+m
x1=6+m и x2=m-4
x1.x2= (6+m)(m-4)=6m-24+m^2-4m=
=m^2+2m-24 Отговор Б
Виж целия пост
# 76
Мами, има ли срок, в който трябва да бъде одобрен план-приема 2013/2014 по области? Че в нашто РИО още го няма , а плъзнаха слухове за съкратени паралелки. Гледам, миналогодишната заповед е от 30-ти март.
Виж целия пост
# 77
Да си повторя питането от сутринта. Много е важно да знам защото ще отсъствам дълго от къщи.

Та диването иска в две различни РИО града и областта. Как става подаването един път в училището гнездо в областта и втори път в града ooooh! Много ми е френско, а няма да имам и време да реагирам към края на месеца.
Виж целия пост
# 78
Flappie, елементарна е, чвно, щом аз я реших за 3 минути....
Виж целия пост
# 79
Трета:
4a^2+4ac+2c^2-4c+4=0
4a^2+4ac+c^2 +c^2-4c+4=0
(2a+c)^2 +(c-2)^2=0
Този сбор е възможен само, ако и двете събираеми са 0.
2a+c=0 <=> a=-c/2
c-2=0 <=> c=2
=>a=-2/2=-1
=> 3a^2+c= 3. (-1)^2 +2= 3.1+2=5

Втора:
Привеждаш многочлена в нормален вид:
(x-a -1/2)^2=
=x^2-2ax-x+a^2+ a+1/4=
=x^2+x(-1-2a)+a^2+ a+1/4
=>-1-2a=-7
-2a=-6
a=3
Виж целия пост
# 80
Ама на каква плоскост сравняваш нещата? В езикова отиват и деца, започващи с нов език от нулата.Целта им е научаването на втори език. Така че е абсолютно недопусимо да се кандидатства с езика. Докато филология следват  хора, които имат много солидни познания по езика, а не сядат тепърва да го учат..

Не е вярно. Аз съм завършила гръцка филология - изпитът за прием в университета е БЕЛ и произволен чужд език. Същото е и с източните филологии примерно.

При нас имаше хора с испански, с английски, с немски и т.н. Владеенето на един език ти дава основа и за останалите и ти създава нагласа и навици за учене, утъпква ти невронните пътеки за усвояване на език и т.н.

Всички деца до 7. клас учат два чужди езика, така че не виждам никакъв проблем да се направи изпит по БЕЛ и да се взима оценката по езиците от дипломата. Пък дори и да има изпит по език, това също е вариант и би позволил да се отсеят децата, които имат наклонности в тази посока.

Граматиката прилича на математиката - така че човек с математически уклон би се справял добре с чистото езикознание примерно. Това не значи, че ще умее да пише добре, да "играе" с езика и т.н. Не всичко в езиците е граматика Peace

Идеално ме разбрахте, че не става дума за скандинавистика , арабистика, тюркология и т.н по-нестандартни филологии. За немска се кандидатства с немски, за френска - с френски, за английска - с английски. Peace Тоест се предполага повече от добро познаване на езика. И сега, видите ли, понеже до 7 клас едно дете не е учило немски, а е наблегнало на друг език, няма да може да кандидатства в немската..Затова казах, че е немислимо да се иска да се кандидатства с език, който се преподава в съответната езикова. Peace

И по отношение математческа логика и граматика ... Тези двете неща  безспорно са обвързани, това не го и  коментираме. И да, езикът далеч  не е само граматика, лексикалнен багаж е, усет.. Но последните се тренират с четене на книги на езика, с гледане на филми, с поддържане на контакти с говорещи езика и т.н...

Не съм фен и на идеята да се взимат оценките по езика от дипломата в 7 клас. Единици са местата, в които език в  прогимназиален етап се учи на ниво. Нещата малко или много са проформа. И една такава оценка,поставена  често от учители дори   без филологическо образование, не може да решава съдбата на едно дете, ниото показва има ли то усет към езиците или не.. Peace Пример, на  Ганис  съм разказвала  за  едно мое много близко дете. Учеше в ОУ, в което задължително наложиха изучаването на немски като втори език от 5 клас. Нивото няма да коментирам. Wink Та детето изкара две оценки на изпитите около 5,50 (едната малко над, другата малко под) и се паркира с кеф в най-харесваната паралелка на 73 СОУ с втори език  английски. Нали се сещаш дали щеше да е там, ако се вземеше предвид тройката му от дипломата по немски, защото една псевдоучителка по езика така беше преценила толкова да му остави... Ще кажеш, ами детето е нямало езикови наклонности. Да, ама не съвсем. Има взет FCE по английски и сега си е супер и с немския в 73-то, при това при най-строгата учителка във випуска сигурно. Peace

Като че ли личното ми мнение най-много се доближава до това на Палето - всеобхватен изпит. Хем ще се минимизира истерията със свръхподготовката и многото вложени средства по 2 предмета, хем няма да има привилегировани деца заради по-засилена поготовка по един или друг предмет в периода 5-7 клас. Който си е учил, ще си се справи..

И накрая, поздравления за децата, справили се много добре и отлично в Регалия. Grinning

ПП Извинявам се на модераторите, забравих предходния си пост и вместо редактиран стар, пуснах този. Embarassed
Виж целия пост
# 81
Тедка,  Hug
Аз, въпреки че съм пристрастна към математиката, не мисля, че ако едно дете се е насочило към езикова гимназия, то непременно е хуманитарен тип. Изучаването на чужд език няма нищо общо с усиленото изучаване на хуманитарна наука, като История и Философия например.
Ще дам пример с моите ученици от 73 СОУ (предполагам и в другите ЕГ), които масово след 12 клас се насочват към IT- технологиите, инженерството, икономиката, където се предполага много добро владеене на математиката в среден курс. И ако дете няма това ниво още от 7 клас, после става страшно. Защото, мами, в чужбина след 10 клас се учи много яка математика. Когато детето отиде да учи там след 12 клас, трябва да е на ниво.
Виж целия пост
# 82
Тедка,  Hug
Аз, въпреки че съм пристрастна към математиката, не мисля, че ако едно дете се е насочило към езикова гимназия, то непременно е хуманитарен тип. Изучаването на чужд език няма нищо общо с усиленото изучаване на хуманитарна наука, като История и Философия например.
Ще дам пример с моите ученици от 73 СОУ (предполагам и в другите ЕГ), които масово след 12 клас се насочват към IT- технологиите, инженерството, икономиката, където се предполага много добро владеене на математиката в среден курс. И ако дете няма това ниво още от 7 клас, после става страшно. Защото, мами, в чужбина след 10 клас се учи много яка математика. Когато детето отиде да учи там след 12 клас, трябва да е на ниво.

Веднага още един пример.. PeaceВ НЕГ, както се знае, профилите се избират в края на 10 клас.От 5 класа (махаме двата лайстунга, които са друга губерния, макар и те да са с профил математика), най-голям е интересът(а на 17 години той е вече достатъчно осъзнат) към паралелките с математика и информатика. Май през последните  години са по 3 с математика, една с  биология и химия и една с литература и история. Даже не знам дали тази по литература и история не е смесена с още математици до запълването й, които в часовете по профил естествено се пренасочват. Дори и да не са точно  тези цифрите, безспорно най-предпочитани от определените от вас като едва ли не  хуманитарно насочени деца в случая  са математическите паралелки.

Далеч съм от мисълта да идеализирам математиката заради собствения си афинитет към нея. Но цифрите показват, че в езикова децата като че ли пак предпочитат математиката. Thinking
Виж целия пост
# 83
Ах, една от любимите ми теми  Laughing- имат ли право добрите математици да учат чужди езици в гимназията.
Езиковите гимназии са гимназии, в които се изучава на ниво чужд език. Не са профилирани само за деца, които ще следват филологии.
Аз пък харесвам в нашето образование поне това, че профилирането е на една по-осъзната възраст все пак.
Виж целия пост
# 84
Ако стане всеобхватен изпит, тогава ще е свръхподготовка по всебхватните предмети, и децата съвсем ще изперкат, а родителите ще са докарани до просешка тояга от плащане на  курсове и уроци.
Виж целия пост
# 85

Аз пък харесвам в нашето образование поне това, че профилирането е на една по-осъзната възраст все пак.
И аз точно това му   харесвам на фона на цялата какафония. Едно малко дете (4-5 клас) какво знае за бъдещите си интереси, те се менят, а някои от тях се събуждат тепърва в  доста по-късна ученическа  възраст...И точно затова всъщност е имало и винаги ще има наплив към езиковите - те са обащобразователни училища, дават относително добра основа по всички предмети и за десерт дават научаването на езика. Не са нито за деца със  строго  математическа, нито за деца с хуманитарна нагласа. Един вид, универсални са и детето има възможността ,след като обмисли  ориентацията си в една вече  по-прилична възраст, да наблегне на онова , което най много го влече, пък било и с допълнителни занимания извън у-ще.

Не мисля, Андариел. Няма земна сила , която да накара и най-амбициозния родител да запише детето си на уроци по 7-8-9 предмета...Никой не е такова чудовище. А изпитът като разчленен не би задълбавал чак толкова  в нито един от предметите, ще се ограничи до ученото на ниво училище,  тъй като продължителността му от  примерно 3 часа трябва да е достатъчна за обхващане на всички предмети. Thinking В УНСС на изпита за прием има нещо подобно,не съм съвсем точно запозната, но  първият модул, ако така го наречем ,  е определено  общообрзаователен, а вторият по-скоро профилиран с оглед особеностите на специалността..Но само има да си мечтаем за промени към нещо по-смислено и по-добро.
Виж целия пост
# 86
Да, бе, да, нямало земна сила!  Laughing Две тъкмо има, макар и да е спорно дали са земни или неземни! Наричат се "амбиция" и "дефицит на места в желаните училища". Местата ще са пак същите или по-малко, децата пак същия брой или повече. Местата в най-желаните гимназии в София са около 10 процента от общия брой. Винаги ще се намерят поне двайсет процента от общия брой родители, които ще решат, че трябва да направят всичко за подготовката на детето. Когато има дефицит, винаги има конкуренция, а щом има конкуренция е нужна допълнителна подготовка. Същият принцип, но по-люта подготовка. В университет човек може да кандидатства почти до края на живота си, сто пъти да се яви на изпитите, обаче влизането в гимназия е веднъж, което още повече натяга напрежението, има някакъв фаталистичен привкус.
Виж целия пост
# 87
Явно тук няма майки с такова голямо дете като нашия батко.Когато той кандидатстваше преди 12 години - тогава и в предходната година имаше такъв тест от по 5,6-въпроса по всеки предмет - мат,бел,физика,химия,история,география....Имаше си и изпити по математика и литература.Само,че от последните два се вземаше по-високата от двете оценки.Беше рай за семегейци - учеха само за общия тест.Обаче за нас си бе бая труд.
Виж целия пост
# 88
Да, бе, да, нямало земна сила!  Laughing Две тъкмо има, макар и да е спорно дали са земни или неземни! Наричат се "амбиция" и "дефицит на места в желаните училища". Местата ще са пак същите или по-малко, децата пак същия брой или повече. Местата в най-желаните гимназии в София са около 10 процента от общия брой. Винаги ще се намерят поне двайсет процента от общия брой родители, които ще решат, че трябва да направят всичко за подготовката на детето. Когато има дефицит, винаги има конкуренция, а щом има конкуренция е нужна допълнителна подготовка. Същият принцип, но по-люта подготовка. В университет човек може да кандидатства почти до края на живота си, сто пъти да се яви на изпитите, обаче влизането в гимназия е веднъж, което още повече натяга напрежението, има някакъв фаталистичен привкус.

Да,бе, да.. Joy Сутрин на училище , следобедите в   понеделник на химия, във вторник на биология, в сряда на математика, в четвърък на история, в петък на БЕЛ, в събота на география, в неделя на физика.. Домашните вероятно нощем, а за  лекарски преглед на 4 километър - не знам кога би останало време. Колкото и да са ограничени местата в хубавите училища, колкото и голяма да е амбицията на родител или дете, всяко едно  ще наблегне на  допълнителна подготовка само по нещата, които му куцат, а няма да ходи на всичко. А и така и оценката няма да е с тежест само от определен предмет, който просто не му върви особено на детето, въпреки положените усилия, а ще е разпределена и то ще може да компенсира с нещо, в което е далеч по-добро. А и ще седнат да учат децата равномерно и непрекъснато по всичко. Защото има и друг феномен. Под напора на изпитите в 7 клас децата позанемаряват, да не кажем, че някои напълно отсвирват останалите предмети. А те в 9 клас се връщат с гръм и трясък и никой не те пита защо и как не си ги научил в 7 клас.
Виж целия пост
# 89
Русалке, благодаря ти много Hug
Стефан, радвам се, че си навътре с нещата по математика, но явно аз не съм. Това е причината да се обръщам към форума. Така че, елементарни, или не - задачите са си задачи и аз предпочитам да се допитам до вас и , разбира се, ако мога да бъда полезна, също да помогна с нещо. Wink
Та, ако мога да помогна с нещо ще се радвам го направя, просто моята област, както вече споделих каква е, е доста по-различна от математиката.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия