![Thinking](/img/emojis/faces/thinking.png)
Ще питам на родителската среща, как става така?
(Изм. - ДВ, бр. 27 от 2008 г.; изм., бр. 75 от 2010 г.)
Таблица за определяне броя на учениците и на децата в паралелките и в групите на училищата и детските градини
№ по ред
Училища, детски градини и обслужващи звена
Показател
Норматив за броя на учениците и на децата в паралелка, група
минимален
максимален
I.
Детски градини
1.
Целодневни, полудневни и сезонни детски градини
група
12
22
Яслени групи към целодневни детски градини
група
8
18
2.
Седмични детски градини и групи към ЦДГ
група
12
18
3.
Специални детски градини:
3.1.
за деца с специални образователни потребности
група
8
11
3.2.
за деца с езиково-говорни нарушения:
А) със заекване
група
8
10
б) с алалия, с ринолалия и с дизартрия
група
6
8
3.3.
за деца с множество увреждания
група
3
5
4.
Детски градини за деца с хронични заболявания:
4.1.
оздравителни детски градини
група
12
16
II.
Общообразователни училища, професионални училища, професионални гимназии и професионални колежи
1. (Изм. - ДВ, бр. 75 от 2010 г.)
Подготвителен преди постъпване в първи клас
паралелка
12
22
2.
I - IV клас
паралелка
16
22
3.
V - VIII клас
паралелка
18
26
4.
IX - XII клас
паралелка
18
26
Чл. 2 (2) (Изм. - ДВ, бр. 27 от 2008 г.) При определяне броя на групите по реда на ал. 1 в детските градини, които прилагат системата на делегираните бюджети, нормативът за максимален брой съгласно приложението може да бъде завишен, но с не повече от 10 на сто.
Аз лично не съм против да се уплътняват групите, ако помещенията са подходящи, персоналът достатъчен и естествено децата да са приети през с-мата.