22-ро СОУ

  • 102 933
  • 492
# 450
.
Аз съм един от тези, които му вдигнаха самочувствието.
 Ама, моля ви да не си мислите такива неща! 22- ро е училище с име още от "соца". Не може да не сте учили в него вие или потомството ви и да имате пръст в самочувствието му.

Нова паралелка не е толкова лесно да се "отвори", децата ще бъдат приети някъде, където има място, по 2-ро, 3-то, N-то желание.
 Проверете - 5-та паралелка имаше и досега и колебанието е идвало вероятно не от недостиг на деца, а от недостиг на стаи, именно заради многото деца.

Никой не сравнява 22-ро с езиковите гимназии, макар че има много деца, на които им стига бала да отидат в някоя от изброените от вас като първи ешалон, но са учили в училището и предпочитат да останат в него. Това говори, че родителите и децата им имат пълно доверие на учителите и стандартите, които предлага обучението там.
Веднага искам да отбележа противоречието, в което изпадате

От една страна пишете:
Детето ми имаше успехи, до името му стоеше това на училището и учителя, но не пишеше, че по Химията се е готвило само, защото са назад с два раздела, поради училищния план, а без това успех - друг път. По науките се  самообучаваше, а Мат и БЕЛ бе на домашно обучени и школи. , от друга се ръководите от "Средният резултат показан на НВО7 от учениците от 22то, подобен на бившето училище на детето ми, което е далече от представите ми за добро училище."

Нали можем да предположим, че тези резултати не са плод само на училищата, а на трудолюбието на децата и допълнителното домашно обучение/школи? Тогава защо да се ръководим от НВО7? Нали не искате да кажете, че децата ви са изкарали НВО с отлични оценки само от уроците в училище, без да са решавали допълнително задачи, стриктно да са изпълнявали всяко учебно задание т.е. както са правили по химия, за да успея?  Много от хората записват децата си на допълнителни уроци, защото не могат, не искат или нямат време да се занимават самите те с обяснения по учебния материал. Някои ще попитат защо не са го разбрали в час. Защото всеки е с различни възможности, дефицити, прояви на старание, ниво на усилия и т.н. Децата са различни - едни учат с лекота, други по-трудно.

Работата на българското училище е да дава задължителния минимум, а върхови постижения в състезания, олимпиади, конкурси са си работа на ученика и семейството му. Не може да искате учителите да правят това, да работят "на ползу роду" е така, от сърце.

Последното противоречие е в написаното от вас "За 22ро, споделих впечатление на детето си, било там на областен кръг на олимпида - не му харесало, лоша организация, студено. Е, с бг-мама не съм се консултирала за гимназиите, само с МОН , РУО и желанията на детето. Нищо лично към училището."
[/i]
Как споделената от детето ви субективна оценка дава представа за нивото на училището, а пък се консултирате само с  институциите, които от доста години казват, че е едно от най-желаните? И иначе не се допитвате до БГ мама, ама влязохте във форума за училището да го покритикувате, да си кажете, че е посредствено,  без да имате дори бегла представа от ученици, учители и ръководство, само че е студено..
Виж целия пост
# 451
Първо се работи за името, а после името работи за човека/институцията. Това обаче трябва да се поддържа, славата от "соца" е малко давностен критерий.

"Някои ще попитат защо не са го разбрали в час. Защото всеки е с различни възможности, дефицити, прояви на старание, ниво на усилия и т.н. Децата са различни - едни учат с лекота, други по-трудно."
И учителите са различни, не само децата.

"Работата на българското училище е да дава задължителния минимум, а върхови постижения в състезания, олимпиади, конкурси са си работа на ученика и семейството му. Не може да искате учителите да правят това, да работят "на ползу роду" е така, от сърце."
Получават възнаграждение по трудов договор, за свършена работа, а не на ползу роду. Получават сертификати за постижения на ученици в  незадължителни мероприятия, в които пише името на учителя. Защо, ако това не му е в преките задължения? И тези сертификати нямат ли отношение към оценяването на учителите, което вероятно има и материален израз?
Виж целия пост
# 452
Според мен 22-ро училище си поддържа имиджа и не лежи на лаври от соца. Има плувен басейн, великолепен преподавателски състав, особено в начален етап. И двете ми деца учиха там и нямаха проблеми с адаптирането в гимназията след завършване на 4-ти клас. От моя прителка с първолак тази година знам, че всички кабинити в начален етап са оборудвани с интирактивни дъски и всички плеподаватели използват мултимедия, според мен това е наистина много съвременно и преспективно училище.
Виж целия пост
# 453
В гимназиален етап училището има много силни преподаватели по хуманитарните предмети, в това число и български език. Математиката и ИТ доста куцат, затова и като цяло по-големите ученици се ориентират предимно в хуманитарни посоки след 12 клас.
Относно езиците... Зависи кой преподавател ти се падне- има много добри учители, но има и доста посредствени такива. Въпрос на късмет е да попаднеш на учител, който обича професията си... Но това се отнася за всяко едно училище.
Виж целия пост
# 454
Първо се работи за името, а после името работи за човека/институцията. Това обаче трябва да се поддържа, славата от "соца" е малко давностен критерий.

Права сте и фактът, че детето ви е в него, показва, че го прави, иначе училища много, избор голям.

"Някои ще попитат защо не са го разбрали в час. Защото всеки е с различни възможности, дефицити, прояви на старание, ниво на усилия и т.н. Децата са различни - едни учат с лекота, други по-трудно."
И учителите са различни, не само децата.

Така е, съгласна съм, училището по нищо не се различава от другите сфери – лекари се различават, инженери …учителите не са свръхчовеци, и те също.

"Работата на българското училище е да дава задължителния минимум, а върхови постижения в състезания, олимпиади, конкурси са си работа на ученика и семейството му. Не може да искате учителите да правят това, да работят "на ползу роду" е така, от сърце."
Получават възнаграждение по трудов договор, за свършена работа, а не на ползу роду.

Тук позволете да не се съглася – учителят не получава възнаграждение за Свършена работа, той не е магьосник, а за ИЗвършена работа. Свършването на работата е процес с главен  участник самият ученик и движен от собствените му усилия, контролирани от родителя.

 Получават сертификати за постижения на ученици в  незадължителни мероприятия, в които пише името на учителя. Защо, ако това не му е в преките задължения? И тези сертификати нямат ли отношение към оценяването на учителите, което вероятно има и материален израз?

Вероятно, ама друг път. И отново сте изпаднали в голяма заблуда – никакви сертификати не получава никой учител за ничие ученическо постижение, нито пък получава  какъвто и да е материален израз за това, че някой е спечелил примерно  челно място в „Европейско кенгуру“.  И не, изобщо не му е в преките задължения да подготвя ученици за състезания. Е, както се пише училището, така се пише и преподавателят, но без никакъв материален израз. 

Ето задълженията на учителите:
Скрит текст:
Чл. 5. (1) Длъжността „учител“ включва следните функции:
1. планиране, организиране и провеждане на образователния процес, базиран върху придобиване на ключови компетентности от децата и учениците;
2. прилагане на ефективни образователни методи и подходи съобразно индивидуалните потребности на децата и учениците;
3. ефективно използване на дигиталните технологии;
4. оценяване напредъка на децата и учениците за придобиване на ключови компетентности;
5. анализиране на образователните резултати и формираните компетентности на децата и учениците;
6. обща и допълнителна подкрепа за лич­ностно развитие на децата и учениците за пълноценно включване в образователната и социалната среда;
7. сътрудничество и взаимодействие с участниците в образователния процес и всички заинтересовани страни;
8. участие в провеждането на национално външно оценяване, държавни зрелостни изпити, задължителен държавен изпит или държавен изпит за придобиване на професионална квалификация и/или придобиване на правоспособност за професии, упражняването на които изисква такава;
9. подготовка на изпитни материали за оценяване на знанията и уменията на учениците по съответния учебен предмет или модул;
10. кариерно ориентиране и консултиране на учениците;
11. разработване и изпълнение на проекти и програми;
12. участие в професионална мобилност и професионални общности;
13. разработване и изпълнение на стратегически документи, свързани с дейността на институцията;
14. опазване на живота и здравето на децата и учениците, включително и по време на организираните допълнителни дейности или занимания по интереси;
15. водене и съхраняване на задължителните документи;
16. провеждане на консултации с ученици и родители;
17. създаване на училищна култура, ориентирана към толерантност, сътрудничество и взаимопомощ;
18. провеждане или участие в изследователска дейност в областта на предучилищното и училищното образование.
Виж целия пост
# 455
Вие явно ме познавате, на живо и от първа ръка. Аз вас- не, мога да предполагам, но не съм сиурна. Поради което дискусията е неравнопоставена и става твърде лична. Смятам да спра до тук. Имам какво да кажа, но ще се въздържа.
Виж целия пост
# 456
Като бивш възпитаник на 22 СОУ (майка ми също), влизам тук само да уточня, че репутацията на "славната гимназия" не е от "соца", а от много преди това. Училището е основано 1903г. като II-ра мъжка гимназия и в него са учили много, много бележити българи. Може да е всичко, но не е посредствено. Simple Smile
Виж целия пост
# 457
22 като гимназия бе най-желано не защото е супер училище, а на принципа по-малкото зло.
Аз съм един от тези, които му вдигнаха самочувствието.
Масово се пишеше като резервен вариант - план В за нас (дори план Б не бе) ... Моето дете определено не го хареса, когато ходи там - Обл.кръг на олимпиада, аз не съм го виждала.
И догодина ще го пиша, но пак като план В, локацията му е ок, донякъде.

Може много неща да не знаят към момента или да не искат да ги кажат - стаи, учители, но да заявят, че броят на класовете не е ясен.... Може да ги оправдае това да са заложили 5 класа, но да си знаят че няма да могат да ги съберат, т.е. знаят си колко са желани.

И един не поискам съвет: Когато избирате училище освен 1-4 клас гледайте прогимназията! Там е голямата драма с учителите.

А може пък толкова много да са желаещите, че затова да не знаят дали няма да им се наложи да сформират пета  паралелка. А? Или защото гроздето е кисело и се надявате ВИЕ да станете план В за това училище, толкова желано от 1. до 12. клас, пишете откровено неверни неща по форумите. Не вие вдигате самочувствието на 22. СЕУ, а успехите на неговите ученици. И от мен един непоискан съвет - потърсете си план Г - не се унижавайте детето ви да учи  в училище, нежелано от вас.
Към тези, които не харесват училището, нека не обобщават, а конкретно да кажат какви негативи крие то. Прочетох откровени лъжи, че напуснали от един клас в начален курс повече от 10 ученици и отишли в 51. СОУ - ами посочете този клас, няма такова нещо, чиста безотговорна лъжа. Като е толкова окаяно, защо паралелките от 1.-4. клас са над нормата  запълнени - сигурно защото търчат из София да молят и събират деца? Защо лошата прогимназия има отново максимално запълнен брой ученици? Щото явно не са чели глупостите на някои потребителки от БГ мама. А относно светлинните години на 20. ОУ от 22. СЕУ - вярно е. В едното, 20.ОУ, се учи НЕМСКИ от първи клас , а в  22. СЕУ се изучават АНГЛИЙСКИ И ИСПАНСКИ. Ако някой знае за някоя и друга  "светлинна година" нека сподели - ама конкретно, не по "една жена каза".  Защото аз знам за "светлинна година"- скъпи частни занимални на 20.-то,  в които допълнително се изучаваше езика - не плащаш, закъсваш по него. Пък лошото 22 - ро подсигурило на всеки клас безплатна такава. "Светлинна година" е и това, че за няколко години огромен брой преподаватели от 20. ОУ напуснаха училището, сигурно защото е прекрасно, а в 22. СЕУ няма нито един такъв - освен, ако не му посочат вратата /всъщност рядко назначават непроверени кадри, но се случва/, не  искат да си ходят завалиите - не отиват в 19. - то, откъдето се изнесе Мина Илиев с цял клас недоволни, между другото бивш кадър на 20.-то, или да си потърсят работа в  лелеяното 20-то, с овакантените места от текучество. Някои потребителки направо се "оливат", огорчени явно от непокрити претенции. Сигурно има негативи, ама да се ръсят жлъчни лъжи не е  ок.
Интересна инфо даваш. Какво ти е сравнението между 18-то и 22-то? Предстои ми от утре да пиша желанията. Как намираш учители и подготовка по езици? Това ме вълнува най-много. Благодаря!
Виж целия пост
# 458
22 като гимназия бе най-желано не защото е супер училище, а на принципа по-малкото зло.
Аз съм един от тези, които му вдигнаха самочувствието.
Масово се пишеше като резервен вариант - план В за нас (дори план Б не бе) ... Моето дете определено не го хареса, когато ходи там - Обл.кръг на олимпиада, аз не съм го виждала.
И догодина ще го пиша, но пак като план В, локацията му е ок, донякъде.

Може много неща да не знаят към момента или да не искат да ги кажат - стаи, учители, но да заявят, че броят на класовете не е ясен.... Може да ги оправдае това да са заложили 5 класа, но да си знаят че няма да могат да ги съберат, т.е. знаят си колко са желани.

И един не поискам съвет: Когато избирате училище освен 1-4 клас гледайте прогимназията! Там е голямата драма с учителите.
Не е ли според теб вече клише за т.н. от теб "Първи ешелон"? Можеш ли да ми кажеш с какво езиковите гимназии са по-добри от 35-то, 22-ро, 31-во, 18-то?

А може пък толкова много да са желаещите, че затова да не знаят дали няма да им се наложи да сформират пета  паралелка. А? Или защото гроздето е кисело и се надявате ВИЕ да станете план В за това училище, толкова желано от 1. до 12. клас, пишете откровено неверни неща по форумите. Не вие вдигате самочувствието на 22. СЕУ, а успехите на неговите ученици. И от мен един непоискан съвет - потърсете си план Г - не се унижавайте детето ви да учи  в училище, нежелано от вас.


Към тези, които не харесват училището, нека не обобщават, а конкретно да кажат какви негативи крие то. Прочетох откровени лъжи, че напуснали от един клас в начален курс повече от 10 ученици и отишли в 51. СОУ - ами посочете този клас, няма такова нещо, чиста безотговорна лъжа. Като е толкова окаяно, защо паралелките от 1.-4. клас са над нормата  запълнени - сигурно защото търчат из София да молят и събират деца? Защо лошата прогимназия има отново максимално запълнен брой ученици? Щото явно не са чели глупостите на някои потребителки от БГ мама. А относно светлинните години на 20. ОУ от 22. СЕУ - вярно е. В едното, 20.ОУ, се учи НЕМСКИ от първи клас , а в  22. СЕУ се изучават АНГЛИЙСКИ И ИСПАНСКИ. Ако някой знае за някоя и друга  "светлинна година" нека сподели - ама конкретно, не по "една жена каза".  Защото аз знам за "светлинна година"- скъпи частни занимални на 20.-то,  в които допълнително се изучаваше езика - не плащаш, закъсваш по него. Пък лошото 22 - ро подсигурило на всеки клас безплатна такава. "Светлинна година" е и това, че за няколко години огромен брой преподаватели от 20. ОУ напуснаха училището, сигурно защото е прекрасно, а в 22. СЕУ няма нито един такъв - освен, ако не му посочат вратата /всъщност рядко назначават непроверени кадри, но се случва/, не  искат да си ходят завалиите - не отиват в 19. - то, откъдето се изнесе Мина Илиев с цял клас недоволни, между другото бивш кадър на 20.-то, или да си потърсят работа в  лелеяното 20-то, с овакантените места от текучество. Някои потребителки направо се "оливат", огорчени явно от непокрити претенции. Сигурно има негативи, ама да се ръсят жлъчни лъжи не е  ок.

Извинявам се, сгреших като нарекох 22то план-В . 
Малко ви редакторх поста Ви - сложих два Enter-a , за да се вижда до къде цитирате мен.

Нова паралелка не е толкова лесно да се "отвори", децата ще бъдат приети някъде, където има място, по 2-ро, 3-то, N-то желание.

Отново: 22 не е най-желаната гимназия, а гимназията посочена в заявленията на най-много деца.
Най-желаните гимназии са т.нар. Първи ешалон, 22 не е между тях - СМГ, 91, 164, 73, 1 или 2 ЕАГ, ФЕГ, ТУЕС, НПМГ.
Ако успехите на децата от училището, са негова заслуга - супер.
Детето ми имаше успехи, до името му стоеше това на училището и учителя, но не пишеше, че по Химията се е готвило само, защото са назад с два раздела, поради училищния план, а без това успех - друг път. По науките се  самообучаваше, а Мат и БЕЛ бе на домашно обучени и школи.

За 22ро, споделих впечатление на детето си, било там на областен кръг на олимпида - не му харесало, лоша организация, студено. Е, с бг-мама не съм се консултирала за гимназиите, само с МОН , РУО и желанията на детето. Нищо лично към училището.
1. В най-желаните гимназии ("Първи ешалон") се влиза с + 50-125 точки от необходимите за 22то.
2. Средният резултат показан на НВО7 от учениците от 22то, подобен на бившето училище на детето ми, което е далече от представите ми за добро училище.
3. Планът е Д, не е Г -  разлини балообразуващи извън НВО - 2 броя, желани ЕГ, по-малко желани ЕГ, за застраховка, от Първи ешалон, и на 5 то място е 2ри ешалон.   
съветът към родителите на 7класниците е "пишете повече паралеки, поне с 50 т. (или дори 100 т.) по-малко, ако балът не е 500" В тази връзка бе нужен пълнеж/застраховка 2 и ако не бе отказал да учи руски език бих щяха да са 133 или 35 (първите две в списъка на 2ри ешалон). Аз подреждах Втори ешалон, т.е. допринесох с бройката за "най-желаното училище"
 
Гроздето не е кисело, няма значение вкуса му, ако не ядеш/не обичаш грозде, защото детето ми, момче, щеше да е с максимален бал в паралелките в 22ро традиционно девойките са с по-висок бал в езиковите с поне +20 т. ,

Имам пресен опит с две училища 5-7 клас - посредствено и добро.
В едното има изисквания, в другото имаше претенции. В едното имаше гледане в чуждото канче, сравнения с околните училища, в другото това не е тема, дори за да се похвалят колко са добри - упехите на второто ми дете се дължат на подготовката в училище.

Важно е да се знаят минусите в училища, така родителите ще са подготвени какво ги очаква, да изберат по-малкот зло, ако могат.
За мен е минус лоша подготовка, за друг това ниво ще е ОК, защото сградата е ремонтирана.
Някой търси безплатна занималня независимо какво получава срещу това, друг ще плати с удоволствие за допълнителни дейности на територията на училището или в близост до него.

Ще отговоря и на въпроса "защо лошите прогимназии са пълни?". Хайде, не са лоши, посредствени са.
Просто е - няма места в добрите. Търсила съм, няма Sad. Родителите, отчаяни, местят децата си и в 7 клас от едно посредствено в друго. Sad
Виж целия пост
# 459
В гимназиален етап училището има много силни преподаватели по хуманитарните предмети, в това число и български език. Математиката и ИТ доста куцат, затова и като цяло по-големите ученици се ориентират предимно в хуманитарни посоки след 12 клас.
Относно езиците... Зависи кой преподавател ти се падне- има много добри учители, но има и доста посредствени такива. Въпрос на късмет е да попаднеш на учител, който обича професията си... Но това се отнася за всяко едно училище.

Би ли ми казала кои са добрите учители по английски и немски в 8 клас? Благодаря
Виж целия пост
# 460
Като бивш възпитаник на 22 СОУ (майка ми също), влизам тук само да уточня, че репутацията на "славната гимназия" не е от "соца", а от много преди това. Училището е основано 1903г. като II-ра мъжка гимназия и в него са учили много, много бележити българи. Може да е всичко, но не е посредствено. Simple Smile
Как намираш обучението по английски и немски? Благодаря
Виж целия пост
# 461
Учителката по немски е страхотна! Дори като втори език, ще се научи достатъчно!
Виж целия пост
# 462
Учителката по немски е страхотна! Дори като втори език, ще се научи достатъчно!
Мерси, а по английски?
Виж целия пост
# 463
Знам само Миланова, преподаваше на дъщеря ни - чудесна е! Данкова е тази по немски. За останалите нямам информация.
Виж целия пост
# 464
Здравейте,

Търся информация за учителите от начален курс. Детето ми предстои да бъде в първи клас следващата учебна година и ще съм признателна всички впечатления за учителите, които предстои да поемат децата през 2021 година!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия