Аз съм един от тези, които му вдигнаха самочувствието.
Ама, моля ви да не си мислите такива неща! 22- ро е училище с име още от "соца". Не може да не сте учили в него вие или потомството ви и да имате пръст в самочувствието му.
Нова паралелка не е толкова лесно да се "отвори", децата ще бъдат приети някъде, където има място, по 2-ро, 3-то, N-то желание.
Проверете - 5-та паралелка имаше и досега и колебанието е идвало вероятно не от недостиг на деца, а от недостиг на стаи, именно заради многото деца.
Никой не сравнява 22-ро с езиковите гимназии, макар че има много деца, на които им стига бала да отидат в някоя от изброените от вас като първи ешалон, но са учили в училището и предпочитат да останат в него. Това говори, че родителите и децата им имат пълно доверие на учителите и стандартите, които предлага обучението там.
Веднага искам да отбележа противоречието, в което изпадате
От една страна пишете:
Детето ми имаше успехи, до името му стоеше това на училището и учителя, но не пишеше, че по Химията се е готвило само, защото са назад с два раздела, поради училищния план, а без това успех - друг път. По науките се самообучаваше, а Мат и БЕЛ бе на домашно обучени и школи. , от друга се ръководите от "Средният резултат показан на НВО7 от учениците от 22то, подобен на бившето училище на детето ми, което е далече от представите ми за добро училище."
Нали можем да предположим, че тези резултати не са плод само на училищата, а на трудолюбието на децата и допълнителното домашно обучение/школи? Тогава защо да се ръководим от НВО7? Нали не искате да кажете, че децата ви са изкарали НВО с отлични оценки само от уроците в училище, без да са решавали допълнително задачи, стриктно да са изпълнявали всяко учебно задание т.е. както са правили по химия, за да успея? Много от хората записват децата си на допълнителни уроци, защото не могат, не искат или нямат време да се занимават самите те с обяснения по учебния материал. Някои ще попитат защо не са го разбрали в час. Защото всеки е с различни възможности, дефицити, прояви на старание, ниво на усилия и т.н. Децата са различни - едни учат с лекота, други по-трудно.
Работата на българското училище е да дава задължителния минимум, а върхови постижения в състезания, олимпиади, конкурси са си работа на ученика и семейството му. Не може да искате учителите да правят това, да работят "на ползу роду" е така, от сърце.
Последното противоречие е в написаното от вас "За 22ро, споделих впечатление на детето си, било там на областен кръг на олимпида - не му харесало, лоша организация, студено. Е, с бг-мама не съм се консултирала за гимназиите, само с МОН , РУО и желанията на детето. Нищо лично към училището."
[/i]
Как споделената от детето ви субективна оценка дава представа за нивото на училището, а пък се консултирате само с институциите, които от доста години казват, че е едно от най-желаните? И иначе не се допитвате до БГ мама, ама влязохте във форума за училището да го покритикувате, да си кажете, че е посредствено, без да имате дори бегла представа от ученици, учители и ръководство, само че е студено..