Добро държавно училище за 5-7 клас

  • 12 918
  • 118
# 15
А липсата на повече часове не би ли могла да се компенсира с по-големи домашни за упражняване на материала и по-чести тестове, преразкази, съчинения за проверка? Разбира се това при добри преподаватели и желание от тяхна страна.
Ама вие да не би да искате децата да нямат почивен ден!?! или да нямат време през ваканцията да попътуват някъде със семйството - я при роднини, ч на ски, я на море... Имах случай с приятелка - заминаваме заедно на планина, ние на разходка, с шейните, в басеина... нейната седи и пише ли пише съчинения, преразкази... мите търчат и беснеят, тя решава задачи и после "детето нещо е нервно, слабее, боли я глава..." Е хайде поне малко детство да им оставим... Не случайно са предвидени определния брой часове и съответното време за самоподготовка...
Виж целия пост
# 16
Не, точно обратното ми е питането!
Не може ли с повече домашни от училище, които да се пишат през седмицата да се избегне съботно -неделното препускане по школи и курсове, което цели да се затвърди материала от училище поради малкото на брой часове там
Виж целия пост
# 17
EliG и аз се присъединявам към твоя въпрос  newsm78
Виж целия пост
# 18
еййййй точно този въпрос така и мин ми вълнувааааа ..... голямо съвпадение - супер и благодаря на авторката и за всчки мнения   bouquet
Виж целия пост
# 19
  Писането на домашни - тези и преразкази - е едната страна на процеса на обучение.
  А другата му страна е проверката им - от учител, и рецензиране на работите. Представяте ли си за 4 класа, по 28 домашни, в голямата си част нечетливо написани, какъв обем от работа се очертава? И това всяка седмица? В ДУ? Абсурд.
Виж целия пост
# 20
Защо да е абсурд? В началния курс как може всяко домашно да се събере и да се провери, пак на 28 деца и то не по един предмет, но от един преподавател.
Виж целия пост
# 21
Според мен няма вариант да се разчита само на подготовката в ДУ за кандидатстване. Това всъщност не е никаква новост. Дори и по времето, когато ние бяхме ученици, а тогава образованието като цяло беше на много по-добро ниво, пак ходехме на школи и курсове, за да се подготвим за изпитите в ЕГ и МГ в 7-ми клас.
Добри възможности за подготовка по единия предмет в ДУ за мен са следните вариант:

без необходимост от допълнителни уроци по МАТ:
СМГ, 107, 125, 119

без необходимост от допълнителни уроци по БЕЛ:
май няма сред ДУ...
Виж целия пост
# 22
Според мен няма вариант да се разчита само на подготовката в ДУ за кандидатстване. Това всъщност не е никаква новост. Дори и по времето, когато ние бяхме ученици, а тогава образованието като цяло беше на много по-добро ниво, пак ходехме на школи и курсове, за да се подготвим за изпитите в ЕГ и МГ в 7-ми клас.
Добри възможности за подготовка по единия предмет в ДУ за мен са следните вариант:

без необходимост от допълнителни уроци по МАТ:
СМГ, 107, 125, 119

без необходимост от допълнителни уроци по БЕЛ:
май няма сред ДУ...
По въпроса вижте темите на седмокласниците - Има вариант!
Виж целия пост
# 23
peneva_a, темите на 7-класниците са много обемни, ня разполагам с времеви ресурс да ги изчета подробно.
Ще се радвам, ако обясните какво имате предвид - че някои деца са се явили на изпити и са се представили отлично само на база подготовка в ДУ ли? Или че има вариант за добра подготовка по БЕЛ в ДУ?
И в двата случая ще съм благодарна, ако можете да цитирате конкретни училища, в които подготвят на изпитно ниво.

П.С. В по-горния си пост съм имала предвид, че за мен като родител няма вариант да разчитам само на подготовката в ДУ. И да е в хубаво училище детето, с много сериозни преподаватели, пак бих се подсигурила с курс, школа или частни уроци. Просто така ги усещам нещата.
Виж целия пост
# 24
  Петя, и за мен нещата стоят така. Синът ми беше в математическата паралелка на 125-то. Някои от децата влязоха в топ училищата, без да са ходили на курсове по математика, но някои от родителите решиха така да кажем "да си вържат гащите" и пратиха децата си на курсове. Аз бях една от тези родители. Записах го не защото не разбираше задачите, или защото нещо не му беше ясно, а за допълнително упражнение.
  Виж по БЕЛ нещата бяха трагични и съжалявах, че не го записах на курс още в 6-ти клас.
  Въпреки това за мен 125-то си остава едно много добро държавно училище за децата 5-ти - 7-ми клас. Говоря само за този период, защото синът ми преди това беше в 39-то, а за него съм писала преди.
Виж целия пост
# 25
Не, точно обратното ми е питането!
Не може ли с повече домашни от училище, които да се пишат през седмицата да се избегне съботно -неделното препускане по школи и курсове, което цели да се затвърди материала от училище поради малкото на брой часове там

Сори, ама не може. Освен ако не си организирате частните уроци през седмицата, ама то и оттам ще има домашни да пише поне за единия почивен ден. Добрата новина е, че децата съумяват да си организират времето, и дори единия ден да са на курс, на другия да трябва да учат за понеделника, пак си оставят поне половин почивен ден за почивка. От мен съвет - оставяй детето да спи през единия почивен ден, ако се случи да е на курс през другия. Сънят е жизненоважен за такива периоди на повишено натоварване. Също и ходенето на почивка и празници - детето да почива, а не да зубри по цял ден.
Директно го казвам - не си правете илюзии, че на всички ви ще се разминат уроците и курсовете, ако си запишете децата в добри държавни училища. Дори в СМГ ходят на курсове и уроци, макар и по български. Който каквото ще да ви разправя, съвсем малко деца не се подготвят допълнително, а имат амбиции за топ-10 гимназиите. Колкото по-рано свикнете с тази мисъл, че нещата се случват по този начин, толкова по-добра огранизация ще създадете. "Ама, по мое време..."... Забравете за "по мое време", защото и "по мое време" кандидатите си ходеха на уроци, дори се знаеха кои учители в града закъде подготвят. Просто много хора къде нарочно, къде не, крият.
Виж целия пост
# 26
СМГ не ходят на уроци по математика (масовия случай), но те имат в пъти повече часове по математика.

По принцип децата от СМГ, които искат да си продължат в СМГ, нямат нужда и от уроци по БЕЛ. Просто при оценка от 5,75 по МАТ ще влязат в СМГ и с 3,50 по БЕЛ. А бих казала, че повечето деца спокойно ще изкарат над 4 и без уроци. Но ходят за да се застраховат.
Няма май да стане, защото сметките са следните, ако приемем че детето е завършило с 6 по двата предмета за 7-ми клас:
3*5,75+3,50+6+6=32,75
2012- СМГ Пр.М.-АЕ  най-нисък бал: 33.929    най-висок бал - 35.857 - СМГ с англ. паралелка
Виж целия пост
# 27
Защо да е абсурд? В началния курс как може всяко домашно да се събере и да се провери, пак на 28 деца и то не по един предмет, но от един преподавател.

Абсурд е, защото децата не са 28, а стотина. Защото едно е да проверяваш домашни в начален курс, друго - писмени работи (тези, преразкази) по страница и половина-две в среден.
Учителка по БЕЛ в столично, (набедено за) елитно у-ще в прав текст казва на родителите, че й е невъзможно да провери 96 домашни. Проверява по 2-3 работи в един клас, два пъти за срока. Защото класните се връщат след близо месец.  Защото учителка в школа казва "изтекоха ми очите", да провери трийсетина писмени работи (вярвам й).
Виж целия пост
# 28
Защо да е абсурд? В началния курс как може всяко домашно да се събере и да се провери, пак на 28 деца и то не по един предмет, но от един преподавател.

Абсурд е, защото децата не са 28, а стотина. Защото едно е да проверяваш домашни в начален курс, друго - писмени работи (тези, преразкази) по страница и половина-две в среден.
Учителка по БЕЛ в столично, (набедено за) елитно у-ще в прав текст казва на родителите, че й е невъзможно да провери 96 домашни. Проверява по 2-3 работи в един клас, два пъти за срока. Защото класните се връщат след близо месец.  Защото учителка в школа казва "изтекоха ми очите", да провери трийсетина писмени работи (вярвам й).
Поправете ме ако греша, но бях останала с впечатлението , че в задълженията на учителите освен да си "изпеят урока в час" се включва изпитване и преглед на домашните работи..  ooooh!
Виж целия пост
# 29
До четвърти клас може би е така, но от пети нагоре няма как да стане. Проверката в най-добрия случай е да се изпитват деца напосоки и да кажат как са решили задачите или граматически по български, но всяка седмица да се пишат съчениния, тези, преразкази и пр. просто забравИ. И аз като бях ученичка не са ни събирали постоянно тетрадките в основен курс. Учителят няма да си изпее урока, но не може да е като в първи клас, още повече, че постоянно се правят някакви тестове, учителите водят на повече от два класа всеки ден.
Имам чувството, че имаш твърде големи очаквания, да е като в детската градина, а ти изобщо да не се занимаваш, и само търсиш доказателства за това как учителите трябва да вършат всичко. Може и да греша във впечатлението си.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия