Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Дете със СОП в 4-та група пречи на учебния процес

  • 2 579
  • 13
Мили майки, тук съм намирала винаги дорби съвети и подкрепа и затова реших да споделя следния проблем. В групата на детето ми в детската градина има момиченце със СОП. Има ТЕЛК решение за ХИПЕРКИНЕТИЧНО РАЗСТРОЙСТВО НА ПОВЕДЕНИЕТО и ДЕФИЦИТ НА ВНИМАНИЕТО. Там пише също, че трабва да бъде с придружител. Но такъв няма. Майката го води в 8.00 сутрин и го взема след 18.30. Няма нужда да описвам как 1 госпожа трябва да се справя с нуждите и опазването на това детенце и в същото време с още 28 деца. Идва ресурсен учител 2 пъти в седмицата по 1 час. На майката и се плаща за асистент за 6 часа и тя твърди, че това са часовете извън детската градина.
Догодина са 4-та група и много родители я смятаме важна с оглед на това, че е предучилищна. И сега майките от групата са настръхнали и искат адекватно действие от страна на директорката как да се осигури нормален образователен процес на децата и в същото време да се грижи госпожата за СОп детето / то се събува, съблича, търкаля, често се наранява, държат го непрекъснато за ръка, за да не удари себе си и другите/. Другата седмица имаме родителска среща. Майките са много настроени, а на мен ми се иска разумен и конструктивен разговор какво може да се направи. А какво всъщност може да се направи, предложи, организира ... ? Има ли някой от вас идея? Много ви благодаря
Виж целия пост
# 1
Нищо не можете да направите... Най-много- да си преместите вашите деца. За съжаление.
Виж целия пост
# 2
Няма ли начин майката да бъде заставена да съдейства? Все пак това е нейното дете и тя има най-голям интерес. Но щом казваш,че го оставя по цял ден в градината.. newsm78
Виж целия пост
# 3
Минахме по този път... Добре, че учителките ни бяха много свестни, че въведоха някакъв ред, задължиха майката да го води в приличен вид и да го прибират навреме, осигуриха и ресурсен учител, а тя го отказа, за да не кажели, че детето и е лудо (То си е с много сериозен неврологичен проблем), стегнаха го с дисциплината... Ама то там цялото семейство беше с един коефициент, майко мила! И онази го захвърляше до 18,30, че и ревеше, че никой не я подкрепял в тая градина. Да не говорим, каква им беше хигиената...
 Директорката няма право да го отпише, може да го премести в друга група и то само след изричното писмено заявление на двете учителки, че не желаят да работят с това дете.
Родителите нямате начин да направите каквото и да е, колкото и да сте наострени.
Виж целия пост
# 4
Няма начин да направите нищо, за съжаление. В училище е същата ситуация. Минали сме през това. Пишете оплакване, подписват се всички родители и директорката го мести в друга група или клас, ако има такива, ако няма ...
Щом родителите на детето отказват да съдействат и помагат ... най-добре вие да си изместите собственото дете.
Успех!
Виж целия пост
# 5
В класа на дъщеря ми ( по български стандарти 1ви клас ) има 2 деца с хиперактивност и дефицит на вниманието, едно със синдрома на Аспергер и едно със съмнения за хиперактивност. Shocked

Много им е трудно на учителките, понякога и родителите се изнервяме.
Едното, което е доста зле, ще се мести в специално училище.
Аз засега съм толерантна, дъщеря ми дори е в приятелски отношения с момченцето с Аспергер,
което е доста проблемно, но и супер умно.

Специално за детска градина обаче, нека му се даде шанс, да свикне с дисциплина.
С времето може да се пооправи и поведението му. Peace
Виж целия пост
# 6
Днес насрочихме родителска среща с директорката, за да умуваме заедно. Все някакъв изход трябва да намерим. Щом на майката се плаща за асистент, нека придружава детето през деня. Ще ви пиша как са се развили нещата, защото този проблем го има все повече и повече.
Виж целия пост
# 7
Майката има нужда да си почине, все пак тя е непрекъснато с детето и само тя си знае как се чувства.Не ресурсната учителка да е "подпомагаща", а трябва като специалист да се занимава с тези деца( обучава), а да са в масовото училище ( градина) за по-кратко време.

Днес насрочихме родителска среща с директорката, за да умуваме заедно. Все някакъв изход трябва да намерим. Щом на майката се плаща за асистент, нека придружава детето през деня. Ще ви пиша как са се развили нещата, защото този проблем го има все повече и повече.
Споделете взехте ли някакво решение.
Виж целия пост
# 8
Не ресурсната учителка да е "подпомагаща", а трябва като специалист да се занимава с тези деца( обучава), а да са в масовото училище ( градина) за по-кратко време.

Идеята е ресурсният учител да е до детето именно в масовата градина/училище, по време на учебния процес, за да има интеграция, а и детето да разгръща потенциала си. Просто два пъти седмично по един час е смешно. Родителите на деца със СОП и хронични заболявания получават минимум съдействие от държавата, така че съм склонна да ги разбирам. Също не искам детето ми да расте в изолатор, където всички са "нормални" и никога не е виждало различен човек. Но разбирам, че учебният процес може да страда и това да е в ущърб на другите деца, и че родителите им се притесняват от това. Трябва да се търсят обаче други решения, не да се сегрегират децата със СОП и да се поставят родителите им "на тясно".
Виж целия пост
# 9
Децата със СОП ( според Наредба на МОНМ)  биват обучавани  по индивидуална програма за обучение и развитие, съобразена с индивидуалните възможности на всяко едно от тях.......Детето се обучава само три часа седмично (при ресурсната) и ако не ходи при частна учителка няма да може да се ограмоти.Началната учителка не е специалист, ако пък и в класа й има 2 деца с хиперактивност и дефицит на вниманието, то те само ще присъстват в часовете, но не й да се обучават.Особено в първи клас при 35 мин. уч. час, с кого по-напред да работи учителката.
Учениците със СОП нямат слаби оценки, освободени са от НВО, ресурсната пише в доклада си , че е постигнала поставените си образователни цели (което е неистина).
Затова мисля, че ресурсната трябва да е обучаващият, а учителят да подпомага обучението.Нека да бъдат учениците със СОП в масовото училище, но настина да се обучават, а сега си е проформа.
Сега тази интеграция е само на хартия.
Виж целия пост
# 10
Наистина много комплицирана ситуация.
В първи клас в групата на детето ми имаше дете със ......не знам точно диагноза, но си беше със заболяване.Пречеше много на учебния процес, моето дете непрекъснато беше потърпевшо, защото болното дете от време на време имаше буйни изблици и крещеше и удряше и съответно децата се защитаваха.В къщи обяснявах, че е болен, да не го закачат, но детето ми казва, ами щом той така ме удря и аз.Да ама като го ударят онова изпада в истерии и става страшно!!! пълен кошмар.
Разговорите с учителката вместо да бъдат кой как се справя с учебния матерял и на какво да наблегнем бяха за това дете и как са се държали нашите с него!

Оф, много  е трудно и за двете страни.
Виж целия пост
# 11
Кака Сиси, трудно е ...... и останалите деца също имат права. Не всяко дете със СОП може да се обучава в масово училище, но това решават единствено родителите му.  
Виж целия пост
# 12
6 години   след дискусията по темата, проблем   пак си има  ,точно същия  казус.28 деца по списък ж ПГ4  и 2 деца СОП.Какво   да правим?
Виж целия пост
# 13
Децата със СОП ( според Наредба на МОНМ)  биват обучавани  по индивидуална програма за обучение и развитие, съобразена с индивидуалните възможности на всяко едно от тях.......Детето се обучава само три часа седмично (при ресурсната) и ако не ходи при частна учителка няма да може да се ограмоти.Началната учителка не е специалист, ако пък и в класа й има 2 деца с хиперактивност и дефицит на вниманието, то те само ще присъстват в часовете, но не й да се обучават.Особено в първи клас при 35 мин. уч. час, с кого по-напред да работи учителката.
Учениците със СОП нямат слаби оценки, освободени са от НВО, ресурсната пише в доклада си , че е постигнала поставените си образователни цели (което е неистина).
Затова мисля, че ресурсната трябва да е обучаващият, а учителят да подпомага обучението.Нека да бъдат учениците със СОП в масовото училище, но настина да се обучават, а сега си е проформа.
Сега тази интеграция е само на хартия.






Ето затова трябва да се върнат помощните у-ща както и да звучи.Също така не разбирам тея нови имена на заболяватията хиперактивен с дефицити  дрън дрън да не е врат а шия .Да разбирам че е трудно на тези родители но да си остави детето при положение че взима пари за асисент което я задължава да е до него в тезе учебни часове а не някъде си🤔🤔🤔.Значи на родителите им е трудно а учителите с 25+1или 2 с дефиците и разнини такива модерни наименования еее ??Нямам против тези деца! Но мое лично мнение е че трябва да ходят в специаризирани у-ща и с тях да да работят специално обучени учители
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия