СЕДМИ КЛАС - 28 тема - Успех на второ класиране!!!!!

  • 38 599
  • 740
# 135
На някои родители им е все едно къде ще учи детето . Crazy
Пък и с тези унита под път и над път , възможности много , на по-късен етап .

Тъй де, минават необезпокоявано и безметежно  през образователната система, с тройка може и някакво висше да запише, днес слушах, че и помощи ще дават на млади, току що завършили висше, безработни.  ooooh!

Безспорно и това го има и никак не е хубаво. Но поне се надявам, че така е по-малък шансът да станат престъпници или просяци от малки.
Виж целия пост
# 136
На някои родители им е все едно къде ще учи детето . Crazy
Пък и с тези унита под път и над път , възможности много , на по-късен етап .

Тъй де, минават необезпокоявано и безметежно  през образователната система, с тройка може и някакво висше да запише, днес слушах, че и помощи ще дават на млади, току що завършили висше, безработни.  ooooh!




За съжаление има много родители , които точно на това разчитат .  Confused
Да избута средно детето , пък после все ще го приемат някъде . Важното е диплома да има . Crazy

Всеки си решава .
Аз за моето дете искам не само диплома , а и знания .
Не ми са мили парите вложени в образование .

Виж целия пост
# 137
писах, ама май не успях да публикувам. НЕ минавайте добрия тон. Супер полезни сте и без него.
Моят личен опит. 125 соу ни е супер близо и затова сме в него. Юнакът от първи клас се "изяви" по математика и завърши математическата паралелка там. Никакви притеснения по математика. Но по БЕЛ? - категорично отказваше каквито и да било уроци и школи, докато на 30 март отиде на пробен изпит - 4.33 по БЕЛ. И така сам си пожела допълнителни уроци. Страхувах се да не е много късно, но се справи.
Това е. Пътят е за всеки различен и индивидуален, а и който ИСКА, намира начин.
Виж целия пост
# 138
На всичкото отгоре винаги съм си представяла, че ще е в математическа гимнази, (аз самата съм възпитаник на такава), а и до март месец мислеше само за СМГ (за инфо с тези оценки и според статистиката от РИО е вътре в СМГ). Изведнъж - немски и така до края. Не му противоречих ... много. Все пак той ще учи тези 5 години. Радвам се за успеха му, макар че много малко не му достигна за първото желание. Да е жив и здрав.
Виж целия пост
# 139
Според мен, въпросът трябва да е не как родителите да свършат работата на образователната система, а как да се гарантира, че тя отговорно ще даде на всяко дете, най - подходящото, най - доброто, задължителното образование, така, че максимално да развие заложбите и качествата, които детето прояви желание да бъдат развити у него........

все едни такива светли и недостижими....

Ziun, Sorry, ама ми звучи много соц. И къде е ролята на родителите?
Дори и в идеалната ситуация, според мене, и родители, и училище работят в екип.

Предпочитам след време да ме обвинява, че съм я карала да учи, отколкото, че не съм я карала.

Както се казваше в един стар виц - "за да работите при нас, не е задължително да сте луд, но помага". И допълнителната подготовка не задължителна, но помага.
А начините са различни (само обобщавам написаното от други потребители):

- курсове/уроци - ако нямаш свободни средства - заем, допълнителна работа.
- търсиш информация/помагала и се занимаваш се лично.
- ако не можеш - търсиш някой да помага без плащане на пари - про боно (ученици и студенти) или срещу труд (например тя учи детето, ти миеш прозорците. Размяна на умения). Аз лично докато учех съм помагала на 5 деца (приятелски семейства на родителите ми) за техникум и висше.
Така че варианти винаги има.

И само не ми обяснявайте, че детето може и само - понякога е вярно, но не трябва да е така. Преживяла съм го върху себе си и знам какво значи за детето (стрес, объркване) и какво съм пропуснала. Сега като си спомням,  става за сценарий на комедия, ама хич не ми е било смешно. Имам прекрасни родители, които бяха фенове на тази теза - детето е умно и оправно, не му трябва помощ. Справих се и точно затова няма да допусна същата грешка, а ще правя моите собствени родителски грешки - свръх загриженост.

Всеки родител решава сам какво е най-добре за своето дете и носи отговорност за това решение.
Виж целия пост
# 140

А специално за СОУ съм с особено мнение - според мен не бива да има непрофилирани училища, от които излизаш с диплома по нищо.

А каква е разликата между СОУ и езиковите гимназии  например? Всяко дете, независимо къде учи може да се яви на ниво на владеене на език.

Ами, разликата е, че едните са езикови, а другите само се правят на езикови.    Wink


Според мен, въпросът трябва да е не как родителите да свършат работата на образователната система, а как да се гарантира, че тя отговорно ще даде на всяко дете, най - подходящото, най - доброто, задължителното образование, така, че максимално да развие заложбите и качествата, които детето прояви желание да бъдат развити у него........

все едни такива светли и недостижими....

То си го има и разписано, и за развитие на заложбите, и работа с децата, застрашени от отпадане...
Виж целия пост
# 141
Ами, разликата е, че едните са езикови, а другите само се правят на езикови. 

Много училища се правят на езикови гимназии,много.Четох,преди време,за проекти с по-стрикнти правила относно критериите за определяне това коя гимназия е езикова и коя не,но май само проект си останаха. ooooh!
Виж целия пост
# 142
Спорове, спорове.... А всъщност светът е шарен, хората са различни и равни шансове за всички деца няма. Някои си имат родители, дето пет пари не дават. Други имат загрижени родители, които обаче са нищи духом и стремежите и мечтите им за техните деца са съответни. Трети са зарязани при баба и дядо на село, а родителите берат портокали и маслини. И така наистина има доста голям брой деца без шанс в живота, но не можем да носим световната вина за това. В края на краищата има и деца родени със сребърна лъжичка в устата и техните родители също не се чувстват виновни, че има нормални деца. Всеки се бори по мярката на своето светоусещане и своята ценностна система и децата плащат за това. Дали е честно или нечестно на природата не и пука. Затова правете кой каквото смята за добре и не се хабете в спорове.
Виж целия пост
# 143
       Относно школите и дали са небходими уроците мога да кажа следното :

Детето ми от 1-ви до 7 - ми клас учеше в 32 - ро у -ще.От 5 до 7 клас подготовката по математика беше много добра,  но при БЕЛ след 5 клас настъпи някакъв кошмар с появата на г -жа Дюлгерова. Две години децата не направиха нито един преразказ,а материала се преподаваше по следния начин : след обстоен разказ за пътуванията на госпожата по света или  пък ако посетените страни са изчерпани коментар на актуални събития в страната на децата се съобщава заглавието на произведението,което би трябвало да се коментира в съответния час и без казана и 1 дума по съответното произведение се дава дом.работа например от 1 до 15 задача след урока. Ако някой може да ми каже как с такъв преподавател детето колкото и да е старателно и трудолюбиво може да се подготви за теста по БЕЛ без допълнителни уроци или школа ще съм му много благодарна.
        На фона на всеобщото безхаберие от страна на държавата към образованието мисля, че школите са необходими.Нищо добро не очаква държава,в която бюджета на МВР е няколко пъти по - висок от този за образование и култура. Tired
Виж целия пост
# 144
...Четох,преди време,за проекти с по-стрикнти правила относно критериите за определяне това коя гимназия е езикова и коя не,но май само проект си останаха. ooooh!

Така е, има ги, но не винаги се спазват, обикновено по обективни причини - един от критериите, например, е поне 3 предмета на език. Това обаче май само в София вече може да се случи, в повечето градове максимумът е да намериш 1 учител със специализация и език. И пак, обикновено, компромисът е с езика. Даже студенти изключително рядко се навиват...
Но пък имам наблюдения, че в доста училища нивото на преподаване и усвояване на езика не е по-лошо от това в езикова гимназия.
Виж целия пост
# 145
Би трябвало на мен вече да ми е все едно, защото вече минах през седмокласната кампания и детето е записано, мога да тегля една майна и да оставя всеки да си приказва и да съветва каквото му се ще, а който го слуша да си опича акъла. Но най-наивно си мисля, който е минал вече по пътя,  че е най-честно да се дава изчерпателна информация, по възможност лишена от лични пристрастия, за да може действително да се помогне на хората, които тепърва ги чака това изпитание. Това, което съм написала в тукашните теми, същото бих го казала и съм го казвала на приятели и познати, които се интересуват и искат да направят всичко по силите в полза на децата. Рядко едно дете е чак толкова талантливо, самостоятелно, организирано, също рядко се случва на отлични учители в училище, та приемам консервативна основа, от която се тръгва, и мога да кажа кой път е по-вероятно да даде опредделени резултати. Не са ме интересували само моите деца, винаги ми е била интересна и по-голямата картина, как се справят другите деца, дали вдигат успеваемостта, как я вдигат и др.
Виж целия пост
# 146
Успех и от мен на всички деца на 2-ро класиране. Ние сме приети в НТБГ - Търговия с френски. Сега синът е в дилема дали да се записва или да ходим на второ класиране за някое от по-предните желания в НТБГ. Оставила съм го до утре да мисли  newsm78 . Някоя майка, чието дете е в по-горен клас на въпросното училище, моля да сподели мнение. Благодаря.

Ние вече се записахме - НТБГ - Търговия с ФЕ - момче. Той избра училището, аз - профила.
Аргументите -  профилиращите предмети може и да са предимство в бъдещо следване, но може да не са / ние сме от неориентираните/. Затова - по-добре един нов език и по-обща специалност /към момента е с добър английски и сам отказа да "тъпче" в него/ .
Нашата логика :
Оперативно счетоводство  с НЕ - отпадна - прекалено профилиране и език, който не му допада особено/затова отпадна и Банково дело с НЕ/. Остават : Бизнес администрация с ИЕ и Банково дело и Търговия с ФЕ .
От ИЕ и ФЕ - доста по-добри резултати по ФЕ на НВО след 8 клас през последните две години .
Между Банково дело и Търговия с ФЕ - предимството е за Търговия - Билингвален проект с Франция за обучение на ФЕ за  6 от специалните предмети.  /Както вече се спомена - само за тази паралелка.
Моя лична информация - познавам учителка - французойка, която води часове там /поне през тази учебна година/. Нейното мнение за нивото на обучение по ФЕ там е положително.
Електронна търговия и Икономическа информатика - допаднаха ни програмите, но заради езика АЕ - останаха назад в подреждането.
Смятам, че направихме добър и желан избор. Дано да съм от полза на колебаещите се.
Виж целия пост
# 147
Всъщност, аз не съм против школите и уроците, дори ги смятам за неизбежни за момента. Просто мисля, че държавата трябва да се опитва да налага стандарти в качеството на образованието и да плаща там, където се покрива някакъв стандарт, а не на парче, за дете. Също мисля, че при плащането от страна на държавата значение трябва да има и мнението на обучавания, парите да следват неговия избор, тогава ще има така липсващото лично отношение към всяко дете.  В момента се налага да плащаме отделно за да го получим извън общото образование.
Виж целия пост
# 148
Зуин, ти май не разбираш - става въпрос за състезание, не за стандарти. Като на пазара е - когато някаква стока е дефицитна, хората, които я искат, са готови да направят повече, да платят повече, за да я получат, като дори няма значение дали тя притежава качествата, които й приписват - важното е, че много хора я искат, а количеството е малко.
Виж целия пост
# 149
Спорове, спорове.... А всъщност светът е шарен, хората са различни и равни шансове за всички деца няма. Някои си имат родители, дето пет пари не дават. Други имат загрижени родители, които обаче са нищи духом и стремежите и мечтите им за техните деца са съответни. Трети са зарязани при баба и дядо на село, а родителите берат портокали и маслини. И така наистина има доста голям брой деца без шанс в живота, но не можем да носим световната вина за това. В края на краищата има и деца родени със сребърна лъжичка в устата и техните родители също не се чувстват виновни, че има нормални деца. Всеки се бори по мярката на своето светоусещане и своята ценностна система и децата плащат за това.


Ее, защо пък такъв драматизъм. Най-успелите хора покрай мен са тръгнали отникъде, ама наистина - от някакви затънтени села. Но за тях е било борба за оцеляване, със зъби и нокти.
Докато "саксийните" деца - точно обратното - всичко на тепсия и накрая - доникъде.
Колко от децата на успелите хора също успяват?  Twisted Evil
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия