СЕДМИ КЛАС - 28 тема - Успех на второ класиране!!!!!

  • 38 533
  • 740
# 90


 Едното такова изкара 5.75 на матура по БЕЛ и отлична по География. Само, без уроци. Влезе си Икономика- това искаше. Не е кандидатствало за гимназии изобщо.

И аз познавам доста такива деца.

Би предпочела, ама не си го предпочела. На теория всеки си приказва, ама на практика като гледам, няма много мераклии.
Защото изборът не е бил неин, а на сина ѝ Simple Smile Той, доколкото си спомням, имаше само няколко желания и успя именно с тях.

Да децата на днешно време знаят и чувствуват много по-добре от родителите, кое как.


Изкушавам се да пусна отделна тема и да попитам там, барабар с анкета, колко хора са предпочели непрофилирани паралелки пред профилирани, и то при положение, че децата им са изкарали поне тройка на НВО. И също така колко хора биха предпочели непрофилираните пред профилирана, макар и с тройки.

Пусни национална анкета по-добре, а някои родители ще ти кажат, аз като съм учил, родителите не са ме мислили, сега да се оправят те. Мноого такива познавам, при това не пишат в БГ-мамма

Русалке - русокоске, ще се гръмна, реших че нещо аз съм объркала - "няма да имат паралелка след 8 клас" защото се подготвят за след 10-ти- еееееееееееееееееееееее неееееееееееееееее

цял пост за нищо си написала. Естествено, че имат след 7-ми при това е много силна гимназия.






Виж целия пост
# 91
Привет ! wavey
Успех на второ класиране ! Hug
Виж целия пост
# 92
Simple Smile
Виж целия пост
# 93
Дороти, брюнетка съм. Grinning Видях , че говориш за осми, но пуснах линк за седми, за да се види, че там има прием на много паралелки. И първоначално помислих, че  се отказват от осми  заради липса на желаещи за след осми, демек от пренасищане като брой уяеници  след седми. После си редактирах поста, тъй като открих в нета , че и НФСГ няма прием вече след 8 клас. Вероятно и други... Тогава те помолих за инфо дали този проекто-закон е вече гласуван и приет, щом училищата предприемат тези действия. Какво толкова глупаво ти се стори, та ще падаш чак.. Дотук обсъждахме  нещата на ниво проекто-закон. За да поемат  обаче  по тази линия  професионални гимназии като НФСГ и Киров, значи вероятно вече не е проект, а факт.Това те попитах.
Виж целия пост
# 94
Andariel,
bg-mamma не може да е представителна извадка.
София не е България... и не всеки има възможност да плаща за курсове и уроци.
Бъди сигурна и че без НЕГ и СМГ хората оживяват някак си.
Децата, които остават в непрофилирани паралелки в СОУ не са малоумни.
Хайде стига с пъчене и тупкане в гърдите - аз направих това, аз платих онова, другите родители са безотговорни, а децата им - двойкаджии. Има хора, които едва свързват двата края, няма как да отделят хиляди левове за допълнителна подготовка.
От друга страна си задай въпрос - абе, аджеба, защо но моето му бяха нужни толкова уроци, а пък има деца, които и без уроци влизат в добри училища, защото има и такива. /Сега очаквам да изригнеш/
Виж целия пост
# 95
Ето какво пише в проекто-закона
....
Чл. 130. (1) Учениците, завършили успешно Х клас, получават
удостоверение за завършен първи гимназиален етап на средно образование,
което им дава право да продължат обучението си във втори гимназиален етап
на средно образование и на обучение за придобиване на професионална
квалификация.
(2) Учениците по чл. 118, ал. 7, завършили обучението си в X клас,
получават удостоверение за завършен Х клас, което им дава право да
продължат обучението си в ХІ клас и на професионално обучение
...
Чл. 131. (1) Учениците, успешно завършили ХІІ клас, стават
зрелостници и придобиват право да се явят на държавни зрелостни изпити и
на държавен изпит за придобиване на професионална квалификация
Чл. 132. (1) Придобиването на средно образование се
удостоверява с диплома за средно образование, в която се вписва и общият
успех. Дипломата за средно образование е окончателна и дава право за
продължаване на образованието или за професионално обучение.
...
законът беше в процес на гласуване от предишното НС
Виж целия пост
# 96
Русалке, закона не е приет. Беше проект на ГЕРБ и доколкото четох някъде сега управляващите не са го одобрили и въобще няма да бъде внесен за гласуване в този вариант.
Виж целия пост
# 97
Andariel,
bg-mamma не може да е представителна извадка.
София не е България... и не всеки има възможност да плаща за курсове и уроци.
Бъди сигурна и че без НЕГ и СМГ хората оживяват някак си.
Децата, които остават в непрофилирани паралелки в СОУ не са малоумни.
Хайде стига с пъчене и тупкане в гърдите - аз направих това, аз платих онова, другите родители са безотговорни, а децата им - двойкаджии. Има хора, които едва свързват двата края, няма как да отделят хиляди левове за допълнителна подготовка.
От друга страна си задай въпрос - абе, аджеба, защо но моето му бяха нужни толкова уроци, а пък има деца, които и без уроци влизат в добри училища, защото има и такива. /Сега очаквам да изригнеш/

Дънди, малко  грубо беше това и много обобщаващо.. Thinking Имаш ли статистика колко  са толкова многото деца в София, успели без уроци? И най-вече къде са  учили до 7 клас? Виждаш баловете тук, много родители се презастраховат, нищо, че децата им имат потенциала да се справят и без школи. Но не рискуват. Да, Андариел понякога е твърде остра, но не виждам да се е пъчила с нещо... Нито оценките на децата си написа през двете поредни години, нито къде учат. А има с какво да се похвали. И може да ме изяде с парцалите, че споделям, но имам идея как се справят децата й. Ако нямаха потенциал, трудно щяха да стигат до примерно  последни кръгове на някои олимпиади...Школите за там поне не подготвят. Wink

И да , има несъмнено хора без достатъчно добри доходи и възможност за плащане на курсове.Но такива родители, ако са заинтересовани, намират начин да помогнат на детето си при нужда. Не хленчат с оправданието,  нямам пари.. Такова дете ходеше на индивидуални консултации в ОУ-то, което завърши дъщеря ми, по молба на класната. Такова дете , подкрепяно от родителите си, може да работи със сборници и помагала само у дома , а да пита  при трудности във форуми като мат10, в които хора като Ганис никога няма да му откажат помощ.. Включват се и познати, съседи, роднини като помощници без или срещу символично заплащане. Варианти  за  помощ има .....стига да има желание.

А и като сме толкова състрадателни на думи към такива деца, чиито родители са неплатежоспособни,  защо някои  родители тук отсвириха иначе благородната идея на прокибар за финансова помощ на деца в нужда, които иначе са умни и можещи....Мина се с оправданието, че не искат да наливат пари в сивата икономика. Единици  откликнаха ...

Дебора, екстремист, благодаря ви. Simple Smile
Виж целия пост
# 98
Не всеки си признава , че е материално затруднен ConfusedА и има деца от малки населени места, където няма и да искат къде да посещават школи/курсове, борят се сами колкото могат.
Има и други причини, типично лични и т.н.-всики си знае него си.
Смятам да не влизаме в излишни спорове ЗА и ПРОТИВ школите-който иска да посещава, който не иска-негово право. Peace
Виж целия пост
# 99
рукалке, хайде да не сравняваме кой груб и кой не.  Peace
има хора, които не са и чували за бг-мамма, за мат10 и изобщо какво е форум и какво се прави в интернет. Разчитат на училището, на информацията, която ти дават учителите и през ум не им минава, че това не е достатъчно.
Обаче да ми пише някой, че видите ли, ако не си пратиш детето на уроци, си безотговорен ... хайде моля.
Проблемът е в системата на образованието ни, за огромните разлики в нивото на децата в отделните райони. И в това, че кандидатстването след 7 клас в големите градове се е превърнало в индустрия, в голямата си част в сивата икономика.


Виж целия пост
# 100
В нашия блок имаме едно детенце, което никога не е ходило нито на частни уроци, нито е посещавало школа. Е, въпросното момче е прието в 91НЕГ, а на олимпиадата по биология на националния кръг имаше точки приравнени на оценка над 5,50. Искрено се възхищавам от такива деца, но мисля, че те са доста малко.
Виж целия пост
# 101
рукалке, хайде да не сравняваме кой груб и кой не.  Peace
има хора, които не са и чували за бг-мамма, за мат10 и изобщо какво е форум и какво се прави в интернет. Разчитат на училището, на информацията, която ти дават учителите и през ум не им минава, че това не е достатъчно.
Обаче да ми пише някой, че видите ли, ако не си пратиш детето на уроци, си безотговорен ... хайде моля.
Проблемът е в системата на образованието ни, за огромните разлики в нивото на децата в отделните райони. И в това, че кандидатстването след 7 клас в големите градове се е превърнало в индустрия, в голямата си част в сивата икономика.




Кой е отрекъл маркираното? Но поставен в тази позиция, човек е принуден да се спасява по единично. И всеки си намира начина, какво да прави... Кой пък е виновен според теб за случващото се всяка година и то в немалки размери? Неподаване навреме на  заявления за изпити за способности (хем в училище се разяснява поне това), недостатъчно написани желания за деца с  ниски балове, неподаване на заявления за второ класиране от хора, незаписали се  никъде на първо, но все пак класирани и т.н. -  дали  това е само следствие на скапаната ни  система? Ок, нямам пари, не ползвам интернет,  ама все ще отделя 5 лева да си купя един справочник и да се информирам. Ще кажеш , че има хора, които не подозират за съществуването на такива. Ами в София поне  издателста обикалят на родителски срещи и предлагат продукта си. Ако не съм била на родителската, вината ще  е моя, нали?Поне съм щяла да чуя нещичко, пък било то и малко.. Ако не ги допуснат до родителските , издателствата оставят на директорите  екземпляри, които последните представят на децата чрез класните ръководители . Ако и това не е вариант, питам по-запознати от мен. Винаги има такива. Искаш ли да се информираш, има как. Другото е оправдания.
Виж целия пост
# 102
Andariel,
bg-mamma не може да е представителна извадка.
София не е България... и не всеки има възможност да плаща за курсове и уроци.
Бъди сигурна и че без НЕГ и СМГ хората оживяват някак си.
Децата, които остават в непрофилирани паралелки в СОУ не са малоумни.
Хайде стига с пъчене и тупкане в гърдите - аз направих това, аз платих онова, другите родители са безотговорни, а децата им - двойкаджии. Има хора, които едва свързват двата края, няма как да отделят хиляди левове за допълнителна подготовка.
От друга страна си задай въпрос - абе, аджеба, защо но моето му бяха нужни толкова уроци, а пък има деца, които и без уроци влизат в добри училища, защото има и такива. /Сега очаквам да изригнеш/

Дънди, позволявам си да вляза в спора и да изразя несъгласието си по някои твои изводи. Нападаш много некоректно Андариел, поне според мен.
Първо да кажа, че аз също съм от хората, които смятат, че без допълнителни уроци извън училището е много трудно достижимо влизането на детето ми в т.нар. "елитни гимназии". И не защото те са глупави или с ограничен умствен багаж, а защото материалът в у-ще е много и не може да се засегне изцяло в дълбочина, до най - малките детайли. Като прибавим към това и недостатъчното време като часови ресурс през учебните часове, картинката става леко притеснителна. Ето - давам ти пример: големият ми син учеше досега в училище, което е на високо ниво. Учителката му по математика не признаваше изобщо учебника им в 7 клас/според нея бил супер лесен/, а им даваше задачи само от сборници и от олимпиади. И въпреки това не исках да рискувам само с нея и го записахме с баща му на частни уроци. Същото е и българският език. Тази жена ги умопобърка от тестове, анализи, тези и какво ли още не, показа им толкова много неща, обърна им задълбочено внимание на толкова много детайли, които иначе едва ли в училище биха се засегнали. И не само това - работеше върху крехката им психика, умееше да ги отпуска, да ги разсмива, да им отпуска малко "каишката", когато виждаше, че децата имат нужда малко от релакс. А учителите  в у - ще нямат нужното време и физическата възможност да обърнат внимание на всяко дете, както подобава. Заради този факт смятам уроците като необходимост и мое задължение като родител. Да, всичко опира и до възможности, но все си мисля, че всеки би могъл да намери начин, ако наистина иска да постигне нещо. Никой не е казал, че е лесно.
И още нещо....по въпроса за непрофилираните паралелки. Лично моят опит е - 3 близки дечица изкараха поне по единия предмет на НВО двойка. И трите отиват в непрофилирани гимназии и не защото искат, а защото нямат избор. С майките сме много близки и се чудя как да ги успокоявам и да им обяснявам, че светът не е свършил. Но определено е трудно да ми повярват, честно. Толкоз по въпроса за тези гимназии. Не казвам, че това е общо правило, просто моят опит е такъв с част от моите приятелки и децата им. Всички останали мацки, на които децата им са изкарали повече от 4 вече са класирани в профилирани паралелки и училища. Това са фактите за мен. Който както иска да го разбира.
Виж целия пост
# 103
Не във всички училища обясняват, както трябва. В предходните теми примери бол. И във форума по стотина пъти се отговаряше на едни и същи въпроси. Но не всеки успява да осмисли информацията.
В справочниците никъде не пише нищо за уроци и курсове и че подготовката в училище много често покрива минимума, а не максимума.
Дори и тук във форума някой сподели, че при подаване на заявлението с желанията е имало учител от комисията, който е казал - защо толкова много желания, дай да зачеркнем от 10 надолу.
И ако се довериш на такъв "помощник", разчитайки на неговата компетентност... Това не прави тези родители безотговорни.  
 
къдрица, ако сте с една мизерна заплата вкъщи и с две деца в училищна възраст, няма начин да извадиш 1300 лв /толкова струват двата курса в Пловдив/. Това няма да те направи безотговорен родител.  Peace

И да, светът не свършва с приема след 7 клас. Вярно е, че на този изпит поправка няма, но пък никой не знае какво хубаво ще му се случи след това в живота.
На всички деца, които останат извън класирането само мога да кажа: Всяко зло за добро!
Виж целия пост
# 104
Не във всички училища обясняват, както трябва. В предходните теми примери бол. И във форума по стотина пъти се отговаряше на едни и същи въпроси. Но не всеки успява да осмисли информацията.
В справочниците никъде не пише нищо за уроци и курсове и че подготовката в училище много често покрива минимума, а не максимума.
Дори и тук във форума някой сподели, че при подаване на заявлението с желанията е имало учител от комисията, който е казал - защо толкова много желания, дай да зачеркнем от 10 надолу.
И ако се довериш на такъв "помощник", разчитайки на неговата компетентност... Това не прави тези родители безотговорни.   
 

Примери винаги има и двете посоки, но те не са  повод за обобщение. С ушите си преди 3 години чух  приемащ  документи от комисията да казва на родител, че е е хубаво при този граничен бал да се пишат още желания..Но бащата отряза предложението в зародиш. Та и така, и иначе има,  затова и казах, че реалността ни принуждава да се спасяваме по единично, кой както може и го усеща. Защо да се чувстам виновна, че някой, видиш ли,  бавно осмислял информация. Проблемът си е негов в крайна сметка , последствията също -  за тях вина няма системата. Не пишело никъде, че има нужда от уроци и че понякога нещата от училище не стигат. Ами не е и нужно да пише. Някога пишеше ли го някъде? А деца пак ходеха на уроци за прием в езикови и МГ. Родителят затова е родител -  да е запознат с това какво се случва с детето му,  има ли то затруднения с нещо или не, има ли нужда от външна помощ....Ако той не знае тези неща за отрочето си , кой друг? А и ако той не знае детайли за кандидатстване и прием, други покрай него знаят. Интересува ли го, ще разбере кой къде, как и защо се налага  да  ходи. Да не говорим, че в малките населени места  родители и учители често се познават и е далеч по-лесно да знаеш какво става с детето ти...

Но тази тема е токова обширна, че няма смисъл да я бистрим... Peace
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия