СЕДМИ КЛАС - 28 тема - Успех на второ класиране!!!!!

  • 38 554
  • 740
# 105
Финансовата страна никак не е за подценяване .
Наистина има хора , които просто не могат да отделят толкова пари .
Но пък да не знаят , че ако искат детето да бъде в добро училище , е нужна допълнителна подготовяка - не мога да повярвам .
Имам близко дете , което не кандидатства след 7 клас ( не тази година ), точно поради липса на пари , няма уроци , нисък успех и така . Confused

На родителските срещи се обяснява много добре за подаването на документи , етапите на класиране , всичко . Друг е въпросът колко родители слушат внимателно и колко ходят на срещите .

Аз също недоволствам от системата ,  от истерията ,  от машината за пари с частните уроци , но предпочетох да се застраховам , да плащам ( слава Богу , че мога ) и да съм спокойна за детето . Peace
Виж целия пост
# 106
За децата, останали извън класирането ми е жал, но не ми е жал за родителите. Защото родителите не са мислили с главите си, били са самонадеяни или просто не са си свършили работата. Тук няма измама, цялата информация е публична и достъпна, всеки може да я прочете при добро желание и дори да поиска помощ, ако нещо не му е ясно. Сигурна съм, че майките повече внимават къде си правят косата и си скубят космите, а бащите къде да си закарат колата на сервиз, отколкото да се информират и да обмислят сериозно дори много неблагоприятните варианти. Лични примери имам предостатъчно, и стигнах до извода, че родителите подценяват важността са ролята си в административните подробности, включително колко желания да напишат. И миналата година, и тази година лично с очите и ушите си видях и чух как приемащите заявленията казваха на родителите да пишат повече желания. Познайте дали имаше родители, които се върнаха да умуват! Нямаше - те просто се надцениха.

Аз какво мисля е все едно, ама който спори поне трябва да е прочел написаното, с което спори.
От този цитат тръгна разговорът. Какво общо имат пари, амбиции и т.н.

И само си спомнете предните теми, как през страница се повтаряха едни и същи въпроси и отговори, само зашото някой не желае да прочете нещо. Същото беше и на родителската среща за 7 клас, на която присъствах - изправила се една жена отпред и разказва. През това време родителите си говорят, след което се посипаха маса въпроси - на всичките жената беше отговорила в изложението си (оставям настрана факта, че тези работи ги пише в наредбата), ама кой да чуе.

Andariel  няма нужда от нечия защита, ама  не е редно да четем само това, което ни се иска
Виж целия пост
# 107
dundi73


Точно така, не може та не може и както кажат някои. Ок четем, споделяме че обратното е доста често срещано - неееееееее не може да е така, абсурд.

И едно и също скачате - курсове та курсове някои.



Русалке, нали се познаваме и с теб та знам, че не си рускоса. Обръщението ти ми дойде от името ти във форума. Затова и аз не те цитирах за да се редактираш. А с твоя анализ да решаваш кой какво иска да каже - е видя се че не винаги разбираш, което е нормално за форум. И да ти кажа писна ми да обобщаваш ти - без уроци не става, ами става. И ми писна едно и също да отговарям, примири бол.

Виж целия пост
# 108
С ушите си преди 3 години чух  приемащ  документи от комисията да казва на родител, че е е хубаво при този граничен бал да се пишат още желания..Но бащата отряаза предложението в зародиш...

Какво губи това дете, ако не се класира в исканите училища? От тук тръгна спора.



Виж целия пост
# 109
Ей, мами...придавате друг смисъл на казаното.

Дороти, моля цитирай ми един пост мой, в който съм написала - БЕЗ уроци не може! Писала съм и винаги ще пиша, че  има и такива деца, но са малко на фона на останалите. Родителите се застраховат, за да  гарантират на детето си същия или близък набор от знания, който имат или тези единици деца, или тези със солидна подготовка в добри училища. Това, че детето е  имало лошия късмет да попадне  в училище  на слаб преподавател примерно, е достатъчна причина  родителите да изберат вариант с допълнителна подготовка, която ще попълни пропуските.  Тези деца, за които ти говориш, обикновено освен , че са съвестни  и можещи,  са и късметлии, попаднали на качествени учители. Защото едно дете надгражда самичко, само ако има основата от училище. Онова, което упорито не искаш да разбереш  е това, че има умни и старателни деца, които обаче са нямали този късмет.. И тогава какво?Да си чувала, че има училища, в които в 7 клас не са писани преразкази или само два - на класна работа всеки срок? Да си чувала, че има неграмотни учители по БЕЛ? А  че има учители, непредали целия материал от учебника във важен клас, какъвто е седми?
Виж целия пост
# 110
Дунди, къде точно съм се тупала в гърдите? Мога да ти кажа едно - системата може да е скапана, в училище на класната грам да не й пука, може да няма нито едно издателство да ми рекламира справочника си, може и да съм бедна, но детето си е мое, и ако аз не се погрижа за него, няма кой друг да го направи. Трябва да съм много тъпа, че да не си направя труда да се поинтересувам какво се прави, как се прави и какви резултати могат да се очакват, включително какъв е графикът на изпити, подаване на документи, записване и пр. Ако на един родител му е важно какво и как се случва с образованието на детето му, то той прави каквото е по силите му. Ако съм убедена, че детето трябва да ходи на курсове, все ще намеря начин да ги платя - или ще свия разходите, или ще взема заем, или ще продам каквото мога. Ако съвсем съм се докарала до просешка тояга, ще ходя и ще прося от други родители да ми дадат материали, по които са учили техните деца, но на детето ще му осигуря подготовка, щом аз не мога да го подготвя лично. Ако един родител може да си позволи да си купува всеки ден по една кутия цигари, да седне в кафене или да си поднови телефона (за почивки дори не споменавам), то може и да отдели пари за курс. Не можеш и да ме убедиш, че всички родители са сираци, нямат живи роднини, нямат приятели, които да им помогнат да съберат пари да платят курса на детето.

За събирането на информация не са нужни пари, а желание - питат се познати, комшии, учители и изобщо всеки, който може да даде информация как се случва кампанията. Все някой ще ми каже са сайта на РИО, ще ми разпечата листчето с графика на дейностите, и аз само ще трябва да ги спазя. Това се прави с отговорност и внимание, а не с пари.

Да, моите са глупавички, затова им трябваха уроци. Какво да се прави, такива са ми се паднали - такива ще си ги гледам. Не мога да променя системата, а и не смятам да жертвам настоящето и бъдещето на децата, за да саботирам системата. Дреме й на системата за мен!

Само един въпрос - къде отиват двойкаджиите? Само за тази година са 500 двойки по български и 1400 по математика, а общо извън борда като бал заради двойките са около 1000 деца, и то само в София. Къде отиват тези деца, можеш ли да ми кажеш? И според теб, колко от тях са отличници, които по лошо стечение на обстоятелствата не са успяли да се явят на някой от двата изпита поради болест или други причини?

човек трябва много, ама много да е зле с мисленето, че да не може да осмисли информацията, едни и същите отговори на едни и същи въпроси, които се питаха тук. Според мен голяма част от хората просто не си направиха труда да се опитат да вникнат в информацията, а не че не могат. Не е ядрена физика, а и по съвсем достъпен и елементарен начин беше обяснявано от години насам. Още си спомням миналата година един от татковците като използва метафората с картончетата и опашките. Толкова добре го обясни, че не зная как изобщо може по-достъпно да се направи. Дори човек да не е наясно съвсем, може да опише какво иска и тук някой да му обясни конкретно как ще изглежда резултатът. Сори, ама и на мен хич не ми беше лесно през тези две години! Колко пъти съм се събуждала нощем и съм мислила кое как да направим, кое е най-добре за децата, как да им помогна, как да организирам, сто пъти гледах датите в графика да не объркам нещо, сто пъти гледах статистиките и смятах как да се застраховаме от изпадане от класирането, сто сметки направих от статистиките на пробни изпити от различните школи, разпитват познати родители, тук малко ли задачи изрешавахме. Толкова ми побеля косата, че сигурно няма да ми стигне боята от магазина! Аз не съм гениална, и щом аз съм способна да се справя, значи всеки родител, който се интересува ще може да го направи. Това е родителска отговорност.
Виж целия пост
# 111
 
 
къдрица, ако сте с една мизерна заплата вкъщи и с две деца в училищна възраст, няма начин да извадиш 1300 лв /толкова струват двата курса в Пловдив/. Това няма да те направи безотговорен родител.  Peace

И да, светът не свършва с приема след 7 клас. Вярно е, че на този изпит поправка няма, но пък никой не знае какво хубаво ще му се случи след това в живота.
На всички деца, които останат извън класирането само мога да кажа: Всяко зло за добро!
[/quote]

Да, съгласна съм, че при това положение уроците са почти невъзможни, но това не означава, че тези които са го направили, трябва да им се нахвърля човек. Peace
Аз не казвам, че родителят с по - малко възможности е безотговорен. За голямо съжаление, като почти навсякъде и тук много често нещата опират и до парите - тази така болезнена тема за много хора. Аз все пак вярвам, че всичко се случва за добро! Рано или късно го виждаме от дистанцията на времето, така че всяко училище, в което детето учи ще е неговият голям късмет!  bouquet
Виж целия пост
# 112
Сива икономика в школи не съм чула да има, всичко си е черно на бяло.
При частните учители може и да е безотчетно, но то винаги си е било така, и когато аз бях ученичка беше така, независимо дали посещаваш урок по пиано, по френски или по математика.

Относно допълнителната подготовка - нека всеки си прецени, според мен без допълнителна подготовка нямаше да му се получи, но той се целеше в училищата с най-висок бал, за техникум можеше да се справи, но не и с втори модул по математика, най-малкото защото в училище никога не са разписвали задачите така, както се очаква на изпита, а за ОЗ не са чували в час.
 5 задачки в клас и още 5 за упражнение от група "А" на някой сборник ( и това понякога, не всеки час) и после на седмокласно състезание редом със семегейци и деца от 125-то или 107-мо...
На който му стиска, нека посъветва детето си да разчита само на училището, щото някой някога е влезнал без уроци, ама май не бил от  същото училище.
След изминалата година си правя равносметка, че всяка платена стотинка си струваше, дори и не заради самото кандидатстване, а само заради учителите, с които се срещна тази година, детето ми просто научи много неща, които никога нямаше да научи в училище (изключвам и многото задължителните глупости по БЕЛ, но те му минаха между другото).




Виж целия пост
# 113
На времето прадядо ми е продал два имота за да изучи двамата си сина за инженери във Виена.

Сега не съм чула някой да направи подобно нещо за детето си. Но по 50лв за дискотека на седмица им дават.
Не е  нужно да си богат за да заделяш пари за образование. И ако е нужно това да са  пари  за уроци и курсове, защото такова ни е нивото в училищата, давам и ще давам. Въпрос на избор и на приоритети. Аболютно заставам зад мнението на нова и не съжалявам изобщо, че съм наливала пари в сивата икономика . Няма аз да оправя финансите на държавата, а пък ако е за сметка на бъдещето на децата ми, айде моля ви се. Една държава, която ме лиши и от мижавите детски, които с охота дава на малцинствените групи. Ами да й е сладко да си ги управлява.
Виж целия пост
# 114
Аз само исках да кажа, че не е хубаво да се правят обобщения...
Виж целия пост
# 115
И все пак, можеш ли да отговориш на въпроса къде отиват тези 1000 деца с двойките на НВО? Само за илюстрация, за да добиеш представа - тези хиляда бройки правят местата за момичета и момчета в двете английски, в двете немски, френската, испанската и отчасти СМГ.
Виж целия пост
# 116
И все пак, можеш ли да отговориш на въпроса къде отиват тези 1000 деца с двойките на НВО? Само за илюстрация, за да добиеш представа - тези хиляда бройки правят местата за момичета и момчета в двете английски, в двете немски, френската, испанската и отчасти СМГ.

На мен пък ми е по-интересно какви са годишните им оценки в училище и колко от тях са оставени на поправителен.  Laughing

Виж целия пост
# 117
На времето прадядо ми е продал два имота за да изучи двамата си сина за инженери във Виена.

Сега не съм чула някой да направи подобно нещо за детето си. Но по 50лв за дискотека на седмица им дават.
paleto, не съм съвсем съгласна Simple Smile. Е, аз имот не съм продала, но теглих заем, за да мога да подготвя детето си и смятам, че това са едни от най-смислено похарчените ми пари. Моето дете в това училище, в което беше без уроци нямаше да изкара отлични оценки.
Виж целия пост
# 118
И все пак, можеш ли да отговориш на въпроса къде отиват тези 1000 деца с двойките на НВО? Само за илюстрация, за да добиеш представа - тези хиляда бройки правят местата за момичета и момчета в двете английски, в двете немски, френската, испанската и отчасти СМГ.

На мен пък ми е по-интересно какви са годишните им оценки в училище и колко от тях са оставени на поправителен.  Laughing


Каквито и да са им оценките, дано поне да остават в рамките на образователната система, а не по кръстовищата.
Виж целия пост
# 119
Интересно къде ли щеше да влезе сина ми, ако не ходеше на уроци, а разчиташе на 5-те задачки след урока в учебника по математика, които госпожата в училище им даваше за домашно?
Това сборници изобщо нямаше, дори учебна тетрадка не сме купували... Дали има дете, справило се с НВО по математика с подобна подготовка от училище. Ще ми е драго да се запозная. Това е нивото в едно обикновено квартално училище в София...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия