ИСТАНБУЛ 24

  • 52 900
  • 723


Влюбването в Истанбул се извършва с любезното съдействие на К.О.Т.К.И.-те



Непознатият Истанбул представя: Принцовите острови (Prens Adaları, но в разговорната реч се наричат Kizil Adalar или само Adalar)

Тук няма тълпи, няма автомобили, няма задръствания. Улиците са почти празни, хората стоят в сянката на маслиновите дървета, времето е топло и човек има усещането, че дори през ноември слънцето грее тук повече, отколкото на континента. Принцовите острови всъщност са разположени сред Мраморно море. Всичко на всичко става въпрос за девет острова и две скали, които са със статут на 51-вият и последен квартал на Истанбул.  Те са разположени на 20-ина километра югоизточно от централната континентална част на града..

Фериботът спира само на населените острови. В древността били наричани “Островите на хората”, по време на Византийската империя се наричали “Островите на свещениците”, заради безбройните манастири по тях, а цветът на скалите им накарал турците да ги описват като “Червените острови” (Kizil Adalar). Само преди век те станали популярни като курорт и място за морски бани. Някога там са живеели монаси и рибари.

От деветте острова, активно обитаеми и курортни са Къналъада, наричан още Проти, Бургазада (Антигона), Хейбелиада (Чалки) и най-големият – Буюкада (Принкипо). На островите Кашък Адаси и на Яссъда (Плати) има няколко частни къщи, а Сиврида, Седеф адасъ и Тавшан адасъ са необитаеми.

Общата площ на Принцовия архипелаг е едва 11 квадратни километра, но за сметка на това тук има всичко - лозя, маслинови горички, палми. Климатът е средиземноморски и онова усещане на туриста, че тук слънчевите дни са повече, отколкото на континента, е вярно. Освен това трябва да се кажат и няколко добри думи за Мраморно море - водите дори край пристанищата са чисти и прозрачни.

Островите са свързани с много исторически събития. На Къналъада е бил заточен император Лакатин, а Лъв Армянин - обезглавен. Историческите хроники споменават много често островите във връзка с изтезания, ослепявания и екзекуции на императори и патриарси.

Островите не са били особено популярна дестинация и в миналото. Някога са били наричани "Народни острови" и на тях живеели предимно монаси и отшелници. По времето на Византийската империя се появяват имената - Папаз адалар (Островът на свещениците) и Къзъл адалар (Принцови острови). Оттогава остава навика тук да бъдат изпращани на заточение неудобни за владетелите принцове, свещеници, знатни поданици, дори крале.

Разбира се, по-късно - в началото на XX век, заможните турци в Истанбул установяват, че на заточениците хич не им е било лошо сред тукашната природа и спокойствие, и започват да се отбиват през седмицата за ден-два. Екскурзиите остават популярни и до днес. В миналото основателят на Република Турция Кемал Ататюрк организирал големи тържества тук и непрекъснато намирал поводи да покани важни личности на островите. Именно знатните гости от Европа постепенно разчупили ориенталския вид на екскурзиите и заговорили за Принцовите острови като курорт.За около петдесетина минути с ферибот се стига до първия -

Kinaliada( Къносан остров) – с големина 1,3 кв.км
Доста пуст е и има малки заливчета. Името му идва от червения цвят на скалите по брега. От манастирите, които някога са били затвори днес са останали само части от стените. Екскурзоводите имат симпатии към него, защото винаги го обявяват за най-красивия. Той е бил любимо място на византийските аристократи, а днес - на екскурзиантите от Истанбул. Получил е името си от червения като кръв цвят на почвата и скалите. Тук императрица Ирина е заточила и ослепила сина си Константин.

Ето какво се вижда от корабчето - бели пясъци с декоративни палми, гористи хълмове и слънце. На кейовете все още се срещат онези стари морски вълци, взети направо от детските анимационни филми. Моряците предлагат прясна риба и пушат флегматично. Ако гледката не се хареса на човек - няма проблеми. Бавният кораб пътува час и половина, спира на всеки от четирите обитаеми острова, така че туристите могат да ги разгледат и да си харесат къде да спрат. Това, което се вижда още от корабчето, си струва - хубави пясъчни брегове, малки кейове, на които са привързани не само рибарски лодки, а предимно яхти и лъскави корабчета. Плюс красиви бели къщи, разбира се. Повечето от тях се дават под наем, така че проблемът къде може да отседне човек е наистина въпрос на прищявка. Просто трябва да си хареса остров.

Къналъ ада всъщност е много спокойно място - малки къщи и симпатични хотели, много зеленина, една търговска улица по крайбрежието. Плюс много кафенета, които предлагат черно турско кафе и захаросани сладкиши, рибни ресторантчета и едно-две магазинчета, които съществуват на принципа, че в тях трябва да има всичко - от зехтин до дънки. Мястото не е подходящо за купуване на подаръци. Посещението на самото място е подарък. Всъщност хората, които идват тук, обикновено са привлечени не само от средиземноморския климат и слънчевите дни, но и от гръцкия манастир "Исус Христос". Той е разположен в най-високата част от острова и панорамата оттук си струва. Освен това манастирските градини по правило са хубави. Тази не прави изключение - декоративни храсти, маслинови дръвчета, бръшлян и гледка към Истанбул. Като се вземе предвид всичко - липсата на автомобили, хубавата природа и фактът, че островите не са пренаселени, излиза, че Принцовите острови са идеални за разходки. Продължаваме разходката нататък.

Burgazada – 1,5 кв.км
Вероятно древната наблюдателница, съществувала до 19в. е дала името му (pyrogos – кула). Предишните му обитатели били гърците, и до днес са запазени различни църкви от тяхно време. Островът се слави с красивата си борова гора и многото летни вили. Най-високата му точка е 162м и от нея се разкрива невероятна гледка.

Heybeliada (Седловидния остров) – 2,3 кв.км
Бил е наречен Медния остров заради старата медна мина намираща се на острова. Днешното му име идва от формата му. Манастирът Света Троица, който днес приютява теологическо училище, бил построен през 857г. и се намира на северния хълм. В седловината между двата хълма е Морската болница, а вляво виждаме предишното православно сиропиталище превърнато в Турска Морска Академия през 1944г.
Със своите красиви плажове, хотели и ресторанти Heybeli се е превърнал в любим курорт за туристите.

След като хората тук нямат автомобили (единственият автомобили са на полицията, пожарната, поликлиниката и сметосъбирането), остават им единствено изтънчените удоволствия от дългите разходки по крайбрежията и пътуването с елегантни файтони.

Buyukаda ( Големият остров) – 5,4 кв.км
Най-големият и най-важният от Принцовите острови, най-много туристи го посещават. Много красиви вили, хотели и клубове привличат гости от цял свят през лятото, когато острова става пренаселен. На острова има 2 хълма. На всеки от тях има по 1 манастир: на северния - Isa Tepe е манастирът на Христос, а на южния – Yuce Tepe е старият манастир на Свети Георги, от където се открива прекрасна гледка към морето.

Местните хора казват, че той по нищо не отстъпва на известни курорти. Той е най-големият остров - 5.4 кв. км. В античността се е наричал Питиус. Вилите са построени на отделни групички, на югозападните склонове. Преобладава вечнозелената растителност с огромни палми, пинии, олеандри, чимшири, кипариси. Брегът е стабилизиран с огромни скални късове, а хората се припичат върху тревния пояс, под сянката на палмите. Както и сградите на останалите острови, и тук къщите са изградено от дървени, боядисани в бяло няколко етажни вили в типично средиземноморски стил. Основно превозно средство е велосипедът, а файтоните са и превозно средство, и туристическа атракция. Конете пък са подковани с гумени подкови. Така е още от Средновековието, за да не нарушава тропотът на конските копита почивката на знатните люде.

Има и малко колорит все пак - търговска уличка с малки магазинчета, където се предлагат наргилета, поне десетина видове баклава и сиропирани сладкиши, черно турско кафе и пожеланието "ако е рекъл Господ"...

Принцовите острови са достъпни чрез корабчета, чиято отправна точка е пристанище Кабаташ. До него се отива лесно и бързо с трамвая Т1.


*В част от текста е използван материал на Оля Стоянова

Карта на града
По-подробна карта на града
Българска православна община в Истанбул

Сайт на градския транспорт – автобуси
Сайт на фериботи – градски транспорт и круиз по Босфора IDO
Сайт на фериботи – градски транспорт и круиз по Босфора Turyol
Сайт на фериботи – градски транспорт и круиз по Босфора Sehir Hatlari

Картата за транспорт Истанбулкарт
Карта на основния сухопътен транспорт (включително метробусите) към 05.2013
Туристическа карта с маршрути на червените туристически автобуси
Разписание на основните транспортни средства в европейската част на Истанбул
Транспорт от автогарата до центъра
Да проверим разписанието на фериботите по желана дестинация (за всички фирми)



Истанбул street view

Истанбул на живо - камери из целия град


Истанбул в световния пътеводител Wikitravel
За Istanbul Museum Pass - Музейния пропуск на Истанбул
Тук-там, туй-онуй - сайт за културни и други прояви в Истанбул на английски


Как да стигна до...и не само:

Сайт показващ транспорта до всяка точка на Истанбул
От Лалели до Таксим и обратно – транспорт, маршрут, какво да се види.
Как да стигна от автогара Есенлер до летищата Ататюрк и Сабиха Гьокчен +транспорта до Сабиха Гьокчен
Схема на историческия полуостров на Истанбул
Как да стигна от Лалели до Долмабахче
Как да стигна до Принцовите острови
Как да стигна от Лалели до Бостанджъ
Как да стигна до парк Емиргян
Как да посетим Каньон
Как да стигна до Миниатюрк – транспорт, входна такса, работно време.
Как да стигна до Пиер Лоти и до Саръйер
Как да стигна до Чамлъджа + Карта с маршрутите за Чамлъджа
Как да стигна до Нишанташъ
Как да стигна до Ъхламур
Как да стигна до българската желязна църква Св. Стефан (и Вселенската патриаршия)
Как да намеря френската улица – Фрaнцойз сокаджъ
Как да стигна до новата сладкарница Инджи (Inci)
Два начина да стигна до къщата от Листопад
От къде да си купя прочутото кафе Мехмед Ефенди
Как да стигна до Румели Хисар
Посещение на небостъргача Сапфир + още информация и още Сапфир
Карта на Соук чешме сокак, Джаферага медреси и околните музеи
Пазарите на Истанбул
Как да стигна до Istanbul Aquarium - попитай в темата  Peace

Къщите от сериалите – информация и адреси
Първата истанбулска къща на Фатмагюл от Пепел от рози + как да стигна до нея
Как да стигна до къщата на Кадир от Пепел от рози и да срещна Мукадес
Островната къща на Пашата от Мелодия на сърцето

Препоръка за евтини и изпробвани хотели, с добра локация (цените не са актуални) + ново на Султан Ахмет
Ресторант Ортаклар – Котешкият ресторант на темата ни
ХосТелите в Истанбул
 

Разказва за Истанбул - mallkata   снимки с пътепис
вълшебството, наречено Истанбул  -t1n43to    Разказва за Истанбул - zwarte tulp  Сбъднатата мечта на jullianna  Bon Jovi и Истанбул - очаквано добрата комбинация на jullianna  Истанбул - трети път за… щастие на jullianna Кулинарна фоторазходка из Истанбул  Кулинария по улиците на Истанбул Пътепис от Im So Excited - 1 част + 2ра част Пътепис от melanholly - част 1 + част 2  + част 3 Пътепис лято 2012 от velina_v
+ 2ра част + 3та част + 4та част Разказ и снимки от beljata +2ра част +3та част +4та част Истанбул за 4ти път с ivelina666 10 дни в Истанбул с roshko999 +2ра част +3та част  +4та част


Истината за посещението в Одрин като последен ден от екскурзията в Истанбул


Синоптична прогноза за Истанбул – 10 дни

Линкове за изтегляне на пътеводител на английски  Пътеводител на руски
Линкове за теглене на научнопопулярни филми за Истанбул


Ако смятате, че по време на пътуването сте станали обект на некоректно отношение, можете да подадете онлайн жалба в Комисията по защита на потребителите тук


Темите до сега :
Истанбул 23
Истанбул 22 Истанбул 21 Истанбул 20 Истанбул 19 Истанбул 18 Истанбул 17 Истанбул 16 Истанбул 15  Истанбул 14 Истанбул 13 Истанбул 12 Истанбул 11  Истанбул 10  Истанбул 9   Истанбул 8  Истанбул 7  Истанбул 6   Истанбул 5  Истанбул 4  Истанбул 3  Истaнбул 2  Предна актуална тема за Истанбул - забележителности, особености, … съвети (1 - 2010) ИСТАНБУЛ? (2005)  Истанбул (2006)  ХОТЕЛИ В ИСТАНБУЛ (2007) Истанбул-шопинг!(2008)  Пътуване до Истанбул - съвети (2009)


Кои вкусотии да опитаме в Истанбул:
Скрит текст:
Бързо хранене
кумпир (kumpir) – пълнен с различни салати печен картоф, за предпочитане на Ортакьой
Скрит текст:
кокореч (kokorec) – печени на шиш дреболии, поставени в джоб (обикновено агнешки)
Скрит текст:
дюнер (на турски дьонер – doner)
Скрит текст:
лахмаджун (lahmacun) – подобно на пица с кайма и зеленчуци, които са смлени на пюре
Скрит текст:
пиде (pide) – тестена закуска с пълнеж
Скрит текст:
баница (borek – бьорек) традиционната е су бьореи, но има и с картофи, кайма и други
Скрит текст:


симит (simit) – геврек. Различни разновидности се продават в така наречените Simit sarayi.
Скрит текст:
балък екмек (balik ekmek) – сандвич с печена скумрия, лук и туршия
Скрит текст:
чий кьофте (cig kofte) – булгур, кайма, домати, подправки. Меси се до получаване на хомогенна смес и се поднася сурово.
Скрит текст:
печени кестени (kestane) – на улицата
Скрит текст:
кюфте (kofte) – продават се кьофтеджийници (kofteci)
Скрит текст:

Ястия
искендер кебап (iskender kebap) – най-известният кебап, приготвя се с бонфиле
Скрит текст:
гювеч (guvec) – приготвя се в глинен съд, смес от зеленчуци и месо или морски дарове
Скрит текст:
късър (kisir) – ястие от булгур, домати, краставици, маруля и подправки
Скрит текст:
мантъ (manti) – нещо като равиоли с пълнеж от кайма и сос от кисело мляко
Скрит текст:
семиз оту (semiz otu) – зеленчук (тученица на бг за таратор и салата с кисело мляко
Скрит текст:
езогелин чорбасъ (ezogelin corbasi) – супа от червена леща с ориз
Скрит текст:
пияз (piyaz salatasi) - бобена салата с лук
Скрит текст:
пилаф (pilaf) – ориз с добавки
Скрит текст:

Сирена
тел пейнири (tel peyniri) – прилича на кашкавал на конци
Скрит текст:
дил пейнири (dil peyniri) – безсолно, подходящо за закуска
Скрит текст:
кюнефе пейнири (künefe peyniri) – безсолно сирене, подобно на моцарела
Скрит текст:

Десерти
кюнефе (künefe) – кадаиф с разтопено сирене, подобно на моцарела и шам фъстък
Скрит текст:
тавук гьойсу (tavuk göğsü) – десерт с подславени пилешки гърди
Скрит текст:
казандиби (kazandibi) – подобно на мляко с ориз
Скрит текст:
профитероли (profiterol) – вид еклер, залят с шоколад (сладкарница Инджи е затворена)
Скрит текст:
халка татлъсъ (halka tatlisi) – нещо като толумбички, но по-хрупкаво, от количка на улицата
Скрит текст:
сладолед (dondurma)
Скрит текст:
пишмание (pismaniye) – нещо като захарен памук
Скрит текст:
баклава (baklava) – повече разновидности от познатите у нас
Скрит текст:
локум (lokum)
Скрит текст:
Пекмез
Скрит текст:

Напитки
лимонада (на Uludag limonata)
Скрит текст:
турска ракия (yeni raki)
Скрит текст:
елма чай (elma cay) – ябълков чай, принципно женско питие
Скрит текст:
кафето на Мехмет ефенди


И нека пътуването започне сега!
Виж целия пост
# 1
Слушам, шефе!  Hug

Виж целия пост
# 2
Пишем, пишем !  Heart Eyes Hug Heart Eyes

ПЕРФЕКТ,  Heart Eyes Hug Heart Eyes моят ваучер беше даже за 85 лв. при гореспоменатите условия. Peace
Мога да си представя какво количество са продадени през колективните сайтове и каква яка финансова инжекция сме ударили на БТУР. Ще видя как ще мине връщането на парите другия четвъртък и ще споделя . Не знам - може би трябва да обединим усилия и дружно да поработим за отнемането на лиценза на фирмата . Peace
Виж целия пост
# 3
Пишем ...   smile3523
Виж целия пост
# 4
Госпожата, привет! Бланка и Лакунка чвно са успели, аз даже им четох впечатленията и гледах снимките на пълния с лалета пролетен Истанбул! Навярно са били от късметлийките в началото!
Разглеждам за себе си какви оферти има и ще споделя!
Ти стегна ли багажа ?
Виж целия пост
# 5
Госпожата, привет! Ти стегна ли багажа ?

Ох, изобщо не съм го пипнала багажа !  Blush Ама ще го спретна набързо, няма страшно . Днес съм  Crazy, ама ще се справя . Утре от обяд няма да има никаква вода в квартала, та ще гледам днес да свърша и това, което бях оставила за утре .
Ако има някой от кв. на Софи : Младост/всичките ! / Дружба, Горубляне, Лозен и целия вилает - липсата на вода, се отнася и за тях !  Peace
Виж целия пост
# 6
Госпожата, привет! Бланка и Лакунка чвно са успели, аз даже им четох впечатленията и гледах снимките на пълния с лалета пролетен Истанбул! Навярно са били от късметлийките в началото!

Гледала си снимките на тези, които пътуваха с Караджъ и Ели Рос.  Grinning  Май само на една или две дати имаше екскурзии. В началото на април не се осъществиха, но ние се организирахме бързо и отидохме сами. За съжаление, г-н Терзиев явно знае как да ни прекара по законен път. Първите потърпевши подадохме оплакване в КЗП, направиха му проверка, но вече ни беше върнал парите, оправда провалянето на екскурзиите с независими от него обстоятелства и нямаше никакви последствия. Просто го кредитирахме около Нова година. Жалко, защото докато все още фирмата беше с името Бутик травел, направиха същото зимно кредитиране, но изпълниха задълженията си и всички бяхме доволни. Не веднъж са препоръчвани в темата.

Колкото до цените, 2 пъти съм ходила за 99 лева, един път за 55 лева (от същата промоция племенницата ми и приятелките ѝ ходиха за 18 лева), и 1 път за 120, от които аз платих 40 за двама (имах виртуални пари). Но всички екскурзии са през колективните сайтове. За съжаление след издънката на Бтур, вече я няма конкуренцията и предложенията са малко по-скъпи.  Sad

Колкото за транспорта и отстъпките, пътували сме двама или 4-ма с една карта. При първо качване в трамвая и автобуса всички пътуват на една цена. При качване на второ превозно средство около 15 минути по-късно до 1,5-2 часа, първият качил се е с отстъпка, а останалите са на цял билет. Ако всеки има отделна карта, при повторното пътуване всички имат отстъпка, но не си заслужава за 2-3 дни всеки да има карта. Обаче при качване на ферибот на Sehir Hatlаri колкото са повече хората, толкова по-голяма отстъпка се ползва. Дори бях видяла, че 4-тият човек се качи за 65 куруша (това е преди последното поскъпване на билетите). При Turyol нямаше отстъпка. Споделям това от опит, защото винаги следим колко ни е остатъкът в картата. Няма нужда да ми цитирате текстове.  Wink Все пак като казвам цял билет, имам предвид 1,95 лири, а не цената на жетона.

Госпожата, не остана време!  Wink
Виж целия пост
# 7
Госпожата, привет! Бланка и Лакунка чвно са успели, аз даже им четох впечатленията и гледах снимките на пълния с лалета пролетен Истанбул! Навярно са били от късметлийките в началото!

Гледала си снимките на тези, които пътуваха с Караджъ и Ели Рос.  Grinning  Май само на една или две дати имаше екскурзии. В началото на април не се осъществиха, но ние се организирахме бързо и отидохме сами. За съжаление, г-н Терзиев явно знае как да ни прекара по законен път. Първите потърпевши подадохме оплакване в КЗП, направиха му проверка, но вече ни беше върнал парите, оправда провалянето на екскурзиите с независими от него обстоятелства и нямаше никакви последствия. Просто го кредитирахме около Нова година. Жалко, защото докато все още фирмата беше с името Бутик травел, направиха същото зимно кредитиране, но изпълниха задълженията си и всички бяхме доволни. Не веднъж са препоръчвани в темата.

Колкото до цените, 2 пъти съм ходила за 99 лева, един път за 55 лева (от същата промоция племенницата ми и приятелките ѝ ходиха за 18 лева), и 1 път за 120, от които аз платих 40 за двама (имах виртуални пари). Но всички екскурзии са през колективните сайтове. За съжаление след издънката на Бтур, вече я няма конкуренцията и предложенията са малко по-скъпи.  Sad

Колкото за транспорта и отстъпките, пътували сме двама или 4-ма с една карта. При първо качване в трамвая и автобуса всички пътуват на една цена. При качване на второ превозно средство около 15 минути по-късно до 1,5-2 часа, първият качил се е с отстъпка, а останалите са на цял билет. Ако всеки има отделна карта, при повторното пътуване всички имат отстъпка, но не си заслужава за 2-3 дни всеки да има карта. Обаче при качване на ферибот на Sehir Hatlаri колкото са повече хората, толкова по-голяма отстъпка се ползва. Дори бях видяла, че 4-тият човек се качи за 65 куруша (това е преди последното поскъпване на билетите). При Turyol нямаше отстъпка. Споделям това от опит, защото винаги следим колко ни е остатъкът в картата. Няма нужда да ми цитирате текстове.  Wink Все пак като казвам цял билет, имам предвид 1,95 лири, а не цената на жетона.

Госпожата, не остана време!  Wink

Таня, благодаря! Точно така беше обяснено с отстъпките - ползва я само първият, а останалите са без отстъпка!

Споменаваш супер цени на тур оператори, но не се откриват сега подобни.

Круизите по Босфора са отделно от Истнабулкарт. А каква беше цената, ако помниш на прима виста?
Виж целия пост
# 8
Редемче,  Heart Eyes Hug Heart Eyes получих доставката, джанъм беним !  newsm51  love001 newsm51

Момичета, при чекирането на картата ли се разбира каква сума остава в нея ?

Виж целия пост
# 9
...

Круизите по Босфора са отделно от Истнабулкарт. А каква беше цената, ако помниш на прима виста?

Около 10-12 лири. Ако сте повече хора се пазарете да ви намалят от цената(става при частните корабчета).

...
Момичета, при чекирането на картата ли се разбира каква сума остава в нея ?

Да.
Виж целия пост
# 10
...

Круизите по Босфора са отделно от Истнабулкарт. А каква беше цената, ако помниш на прима виста?

Около 10-12 лири. Ако сте повече хора се пазарете да ви намалят от цената(става при частните корабчета).

...
Момичета, при чекирането на картата ли се разбира каква сума остава в нея ?

Да.

 newsm51  love001 newsm51

Танче,  Hug не остана !  Party Party Party
Виж целия пост
# 11
Помощ  Praynig Много искам да отида до азиатската част, но ще имам само около 3 часа на разположение. Много са местата там, които си заслужава да се видят (това по мнението на всички момичета тук), но като че ли най-много искам да видя женската джамия, Мода и бронзовия бик в Кадъкьой. Мислите ли, че ще е възможно и в каква последователност да ги подредя? И има ли фери от Ортакьой или Кабаташ до Азия?
Уж всичко изчетох, а ми стана каша в главата  Shocked
  bouquet
Виж целия пост
# 12
Шебече,   bouquet
Виж целия пост
# 13
Колкото за транспорта и отстъпките, пътували сме двама или 4-ма с една карта. При първо качване в трамвая и автобуса всички пътуват на една цена. При качване на второ превозно средство около 15 минути по-късно до 1,5-2 часа, първият качил се е с отстъпка, а останалите са на цял билет. Ако всеки има отделна карта, при повторното пътуване всички имат отстъпка, но не си заслужава за 2-3 дни всеки да има карта. Обаче при качване на ферибот на Sehir Hatlаri колкото са повече хората, толкова по-голяма отстъпка се ползва. Дори бях видяла, че 4-тият човек се качи за 65 куруша (това е преди последното поскъпване на билетите). При Turyol нямаше отстъпка. Споделям това от опит, защото винаги следим колко ни е остатъкът в картата. Няма нужда да ми цитирате текстове.  Wink Все пак като казвам цял билет, имам предвид 1,95 лири, а не цената на жетона.

     Абсолютно точно, Таня67! И при двама, и при четирима първото пътуване е на пълна цена за всеки, а второто в рамките на посоченото време дава отстъпка само за първия. При всички случаи си заслужава. Дори, когато разликата беше 0.25 лири (2 лири жетон, 1.75 - таксуване с карта), депозита се избиваше за един уикенд. Сега, при разлика повече от лира, няма нужда изобщо да се мисли колко, какви и дали, изобщо, има отстъпки под цената от 1.95 лири. Имаме карта, купена октомври 2011, която ползвахме през август 2012 и през април тази година... не виждам причина да се връща (дори и да не се отиде повече, имаш един спомен за 5 лв.)

     Никога няма да забравя колко разочаровани имаше от БТур, точно, когато ние и компанията на Добруджанка пътувахме, на 18.04. Беше ни криво, знаейки колко останаха тук... Пътувала съм и за по 100 лв., на два пъти през 2011 г., миналата - за около 130-140, а тази - за около 165. През април имаше хора с ваучери по ок. 130 лв. Разбира се, агенцията не е тази. Понякога се радвам, че някои фирми не пътуват от Варна и не ни зарибяват с ваучери. При сегашните условия 85 лв. е уникално ниска цена, но това по никакъв начин не оправдава последвалите действия на г-на. Фирмата, с която пътуваме, е пускала и много евтини ваучери (при по-особена схема... Таня спомена за цените от 18, 55 и т.н., но това са единици, останалите в автобуса примерно са на пълна цена, гони се явно някакъв баланс), пътували сме и с непълен автобус... но и те бяха изумени от стойността на БТур-ските ваучери тази пролет.

     Шебеченце... ти си знаеш  Hug

     gospojata, багажа за Истанбул се приготвя точно за половин час, не се притеснявай. Най-важното е да си вземеш усмивката, широко отворените очи и обувките, които вървят вместо теб. Останалото го дава градът.

     Merivas, ако наистина имаш три часа, без никаква възможност за отпускане, силно се съмнявам, че ще имаш време за всичко. Вероятно ще трябва да избереш - бика и Мода, или Женската джамия. По-запознатите ще ти кажат точно, ние не слязохме на джамията, когато отивахме към Чамлъджа и така и не сме ходили до бика, но като се има предвид, че трябва да сметнеш и времето за пътуване натам и насам с ферибота...
     Ние пътувахме от Юскюдар до Кабаташ, което предполага и ферита в обратната посока, но на теб ти трябва Кадъкьой. Ако решиш, че отиваш там, ще поровим в сайтовете на феритата. Ако пък избереш джамията, мисля, че имаше автобуси натам от Юскюдар, което може да се използва, като отпада Кадъкьой. Помисли, нека и другите да кажат и ще помагаме.
Виж целия пост
# 14
 smile3529 пиша и чета
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия