Колко "различни" трябва да са децата в училище - относно смартфоните

  • 22 753
  • 512
# 30

ПП Светкавица, има ли оценки в първи клас? От кога? Изненада ме.

Да, в края на годината има оценки с думи"Отличен", "Мн.добър", "Добър"

През годината на разни контролни и др. нива има също с думи, вкл. и "Задоволителен", "Незадоволителен".Има контролни с точки, както и таблица-от толкова до толкова- "Отличен" ,"Мн.добър" и т.н.

В някои по-семпли училища/ моля за извинение, но не намерих по-обяснителна дума/ има традиция всички деца да минават с "Отличен" в първи клас, но в нашето у-ще имаше и деца с "Добър", съответно далече не незнаещи, по скромното ми мнение и по наблюдение на деца от др. училища.

Извинение за отклонението!
Виж целия пост
# 31
Мерси! Aко е на свидетелството /без бележник/, са си без оценки. И аз да се извиня Simple Smile
Виж целия пост
# 32
Голяма работа, че е без числови оценки! Децата така или иначе си знаят, че отличен е шестица. Кого баламосват!
Виж целия пост
# 33
Ще изместим темата, но не е както го пишеш. Има учители, които не са вдъхновени от оценките в първи клас и през годината, в която се проверя най-много обикновено пишат много "браво", "чудесно" и подобни и не използват имената на цифрите в бележника.
Виж целия пост
# 34
Сега, аз в същност не харесвам поставянето на оценки в първи и втори клас, за трети не знам - предстои ни... намирам го за безумно при толкова малки деца. Лично аз смятам, че ако детето не се справя, следва учителката му да говори с родителите и те да вземат мерки и т.н. - да се задвижи машината, а не да се пишат лоши оценки и да се надява някой, че родителите ще ги забележат, защото децата за мен са още малки да бъдат оценявани. Сега да не ми скочат майките на отличниците - де факто и моя син е отличник - завърши и първи и втори клас с отличен, имаше и деца с мн.добър, добър и така, но това не промени отношението ми към оценяването - нали това е периода, в който децата трябва да учат за удоволствие, кандидатстването е далеч и освен за повод за гордост на родителите, не виждам за какво друго служат оценките в началните класове  Peace
Виж целия пост
# 35
И аз нямам телефон "с пръсти", какво остава за дъщерите ми.
И аз нямам телефон с пръсти, но дъщеря ми има. Не разбирам това разсъждение: "Аз като съм нямала -оцеляла съм." И баба ми не е имала течаща топла вода в дома си, но никой не е очаквал от мен да си грея вода на котлона  Confused Времената се променят. Това е друго поколение. За тях новите технологии са нещо напълно нормално и естествено. Децата не се "перчат" с тях, защото не ги считат за нещо "супер". Не съм забелязала подобно поведение при съучениците на дъщеря ми, нито тя ми се е тръшкала за по-хубав телефон. Смартфоните не са лукс, вече са достатъчно достъпни като цена дори и за хора с ограничен бюджет. Ако може да си го пази и не й пречи на другите занимания - защо не?
Виж целия пост
# 36
Ще изместим темата, но не е както го пишеш. Има учители, които не са вдъхновени от оценките в първи клас и през годината, в която се проверя най-много обикновено пишат много "браво", "чудесно" и подобни и не използват имената на цифрите в бележника.

"Браво!", "Чудесно!" или в другата гама "Поправка", "Препиши", "Постарай се повече" са един вид резолюции на работата на първокласниците.

Но на контролно точки с таблици и съответна препратка, че "Отличен " е например- произволно- от 55 до 50т, "МН.добър" от 50 до 40" и т.н. до "Незадоволителен" си е баш оценка.

Освен това, предполагам го има във всяко училище, има едни таблици на контролното, в които са посочени колко оценки в класа са "Отличен", колко "МН.добър" и така до "Незадоволителен".Един вид- къде сме ние, няма как да не направи впечатление нивото на детето сред другите.

В края на годината имаше много унили деца, особено момичета, защото те са в началото по- амбициозни и бяха съвсем наясно, че нещо не им достига, затова имат "Мн. добър", т. е. различно от "Отличен"

Правят децата разлика и още как.

Детето ми е в математическа паралелка, движи се м-у 120-160 място на математически състезания в не малък град като нашия, чете с нормирано време на второкласник , но приключи с "Мн. добър"
Споменавам го просто като критерий на училище, иначе аз съм о.к с оценяването му в конкретното училище.
Но няма как да не направи впечатление, че в по-различните откъм етническо представяне училища във Варна, в крайните квартали децата преминават с далече по-скромни знания със значително по-оптимстични оценки.

Пак извинение за обстоятелствеността при описанието. Embarassed
Относно оценките- лично мнение- аз съм от едно старо поколение, дето още в първи клас се бореше за "всичко шест", имах оценки поне по шест предмета.И го намирам за по-справедливо, защото като мине детето с например, "Мн. добър", нека да е ясно, че е с 5 по рисуване и трудово, но с 6 по математика и БЕЛ и  с 6 по пеене и физическо, а с 4 по останалите предмети- примерът е произволен.

И пак извинение за отклонението. Embarassed
Виж целия пост
# 37
Светкавица, колко толкова старо е твоето поколение, в което са пишели оценки в първи клас, защото за моето поколение, 69-ти набор, до 3-ти клас нямаше оценки?

Струва ми се, че леко изкривяваме информацията от нашето детство, защото то ни се струва приказно, за разлика от това на децата ни - ами не е така, и тяхното е приказно, по техен си, съвременен технологичен начин  Peace
Виж целия пост
# 38
Аз съм от това поколение от едно време. На свидетелствата ми за начална степен, вкл. трети клас пише "отличен", което си е жива оценка. Може да нямахме бележници и да не ни оценяваха с числа, но ние много добре си вдявахме какво означава "браво" и "отличен" и какво "много добре, но трябва още" и пр.
Виж целия пост
# 39
Светкавица, колко толкова старо е твоето поколение, в което са пишели оценки в първи клас, защото за моето поколение, 69-ти набор, до 3-ти клас нямаше оценки?

Струва ми се, че леко изкривяваме информацията от нашето детство, защото то ни се струва приказно, за разлика от това на децата ни - ами не е така, и тяхното е приказно, по техен си, съвременен технологичен начин  Peace

Аааа, не обаждам! Embarassed
Но съм по-възрастна, да Embarassed

И точно в училище не беше от "най-приказните", ами си беше жив гърч.
Направо сме за "Гущера" с тези отклонения...

Но съвсем отговорно заявявам, че мога да си "постна" тук свидетелствата от първи до ІV клас с "Всичко 6"
Поне 6 оценки имахме, по памет- български език, аритметика/ по мое време/, рисуване, пеене, физическо възп., трудово обучение.В четвърти клас и руски език.
Виж целия пост
# 40
....За тях новите технологии са нещо напълно нормално и естествено. Децата не се "перчат" с тях, защото не ги считат за нещо "супер". Не съм забелязала подобно поведение при съучениците на дъщеря ми, нито тя ми се е тръшкала за по-хубав телефон. Смартфоните не са лукс, вече са достатъчно достъпни като цена дори и за хора с ограничен бюджет. Ако може да си го пази и не й пречи на другите занимания - защо не?
Може ли да споделиш какво според теб налага едно дете в първи-втори клас да притежава смартфон?
Кое от функциите на такъв телефон са безкрайно необходими на това поколение, особено пък, когато е на училище?
Иначе да, съгласна съм, че технологиите са нещо естествено, но само, когато помагат.

П.П. По мое време началното беше до трети клас.
Виж целия пост
# 41
 By The Way, мисля, че говорим на различни езици и няма да стигнем до съгласие, но това е нещо нормално. Не става дума за възможности (финансови) и за живота на бабите ни. За какво му е на едно дете във втори клас смартфон? Бизнес ли развива, трябва да е постоянно на линия ли, или какво? И друго, с какво едно малко дете е заслужило такава скъпа техника. И ако във втори клас я презадоволявам със смартфони, таблети и личен лаптоп, какво ще я правя в 12-ти. Стига, бе хора, наистина ли веднага щом отрочето ви се размрънка за телефон "с пръсти" и вие търчите да му го купувате. Напомня ми на приказката "Примък-отмък". Как ли пък няма да тичам и да принасям, а детето ми да иска още и още глупости, пък после защо такива били децата ни, защо онакива.
Виж целия пост
# 42
Ами не се е размрънкала, но го има. Естествено при определени условия. Не го считам за "презадоволяване". Проблемът не е в техниката, а в отношението към нея. Много добре знае, че лаптопът примерно не служи за игри, а за информация. Вярно е, че гледа и филмчета, но когато си подготвя уроците си търси нужната информация. Търси и сваля тестове по математика и български. Отскоро я уча и на програмите с които работя. И не смятам, че това е "презадоволяване". Плейстейшън или другите джаджи (на които не им знам имената) не бих купила никога, защото освен за игра не служат за нищо друго.
Виж целия пост
# 43
Каква толкова информация му трябва на едно дете във втори клас? За мен е рано на тази крехка възраст да имат личен таблет или лаптоп.
Виж целия пост
# 44
когато си подготвя уроците си търси нужната информация. Търси и сваля тестове по математика и български.

 Joy Joy Joy И каква е точно тази информация, която я няма в учебниците, помагалата или детските енциклопедии?
По отношение на тестовете - има книжки с всичко - входящи и изходящи тестове, задачи от състезания, упражнения за напреднали, упражнения за ваканцията, упражнения по каквото си поиска човек, и с каквато си иска трудност...
Не виждам какъв е тоя зор да са "свалени" от интернет. Още по-малко пък да се решават онлайн - и да няма никаква следа от направеното, и да не може човек да се върне след време да си види грешките и да си проследи развитието...

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия