Децата и оценките

  • 13 202
  • 187
# 165
Системата гони нормално разпределение. Иначе не е добре калибрирана. Ако гони тройката, значи нещата не са добре. Гони се четворката.
Виж целия пост
# 166
Системата гони нормално разпределение. Иначе не е добре калибрирана. Ако гони тройката, значи нещата не са добре. Гони се четворката.

ОК, нека се гони четворката, ама поне тройка (минимумът). Така добре ли е? Принципът си остава.
Виж целия пост
# 167
Не е баш така. В крайна сметка не е необходимо децата да бъдат отличници по всичко. По-добре е да имат възможност да се развиват максимално в областите които им допадат, отколкото да умират от скука докато дъвчат елементарен материал докато всички го усвоят. Т.е. ако на някой му е интересна математиката и физиката, няма да има шанс дори да разбере, че му е интересна, ако учат елементарни неща и тъпчат на едно място твърде дълго. На друг физиката не му е интересна - е какъв е проблема ако има повече от необходимия минимум и изкара 3 или 4? Оценките в прогимназията не се взимат предвид при кандидатстване, така че няма никакъв проблем.  По натам децата се ориентират по интереси и може би не е толкова трудно. За гимназията вие кажете  Simple Smile

Общо взето само чета и се радвам на разпаления спор, но с това тук не мога да не се съглася. Системата не е длъжна да осигури усвояване на целия материал за отличен. Системата само осигурява възможност за това, пък от там нататък кой каквото сам си постигне според ума и мотивацията си. Системата се стреми да осигури минимума по всички предмети (тройката демек), а от тройка нагоре вече е преизпълнение. Кой каквото го влече там да се изявява за отличен. Ако някой може и по всичко - ами отлично, браво на него. Но "всички отличници" е нереалистична цел и няма как това да е целта на системата.

Цитат
Като каза това, че не било нужно всички да са отличници се сетих, че винаги ми е било чудно как така човек може да знае и разбира математика, физика или химия за четворка.

Ми може. За тройка примерно стига да си научил формулата за решавана на квадратно уравнение. За четворка вече се иска и да можеш да го решиш. За петица се иска да можеш да си съставиш сам уравнението и да го решиш. А за отличен да направиш същото с по-засукана задача и да решаваш всички задачи, а не една решил, една не. В този пример знанията за 4 са достатъчни за да може да се овладее следващ материал.
Аз ли нещо не схващам или ти написа също което и аз, ама с други думи и  въведение "но с това тук не мога да не се съглася"  Laughing
Мда, не съм се изразила много ясно и извадено от контекста не се разбира. Идеята ми беше, че няма да е добра идея да се смъкне обема на изучавания материал, само за да имат време да научат и усвоят всичко. Смъкването на нивото евентуално ще накара децата, които се интересуват от някакъв предмет да загубят интерес заради дългото тъпчене на едно място. По добре е да учат интензивно. Който се интересува от предмета, интереса му ще е задоволен. Който не се интересува, няма проблем да изкара по малко от 5-6, тъй като оценките нямат значение в прогимназията поне.

Виж целия пост
# 168
Елл, обясни как се учи интензивно и какво е тъпчене.

Саморая, не е въпросът във ваденето и синтезирането на информация, а в това да се подготвят достатъчно упражнения и задачки, за да може детето да преговаря, докато новите знания не бъдат усвоени.

Тука говориш за увеличаване на часовете за упражнение, а това си е своего рода отъпкване на материята. На някои им е необходимо малко, на други много време за постигане на оптимален резултат и повечето упражнения естествено няма да са излишни за тези, които се справят трудно. Така желаната интензивност не я намирам тука.


По-добре е да имат възможност да се развиват максимално в областите които им допадат, отколкото да умират от скука докато дъвчат елементарен материал докато всички го усвоят.
ОК  Peace Къде е равният старт?
Виж целия пост
# 169
Винаги стигаме дотам, че нашите гарджета са по-по-най.  Wink
Виж целия пост
# 170
Цитат
Аз ли нещо не схващам или ти написа също което и аз, ама с други думи и  въведение "но с това тук не мога да не се съглася"  Laughing

Ми именно - съгласна съм с написаното от теб и подкрепям мнението ти с малко допълнения.
Не съм написала "Не мога да се съглася", а "Не мога да не се съглася". Т.е. съгласна съм.
Виж целия пост
# 171
Цитат
Аз ли нещо не схващам или ти написа също което и аз, ама с други думи и  въведение "но с това тук не мога да не се съглася"  Laughing

Ми именно - съгласна съм с написаното от теб и подкрепям мнението ти с малко допълнения.
Не съм написала "Не мога да се съглася", а "Не мога да не се съглася". Т.е. съгласна съм.
Ха-ха, вечер след определен час и някаоя чаша вино не трябва да влизам форумите Simple Smile

Елл, обясни как се учи интензивно и какво е тъпчене.

Саморая, не е въпросът във ваденето и синтезирането на информация, а в това да се подготвят достатъчно упражнения и задачки, за да може детето да преговаря, докато новите знания не бъдат усвоени.

Тука говориш за увеличаване на часовете за упражнение, а това си е своего рода отъпкване на материята. На някои им е необходимо малко, на други много време за постигане на оптимален резултат и повечето упражнения естествено няма да са излишни за тези, които се справят трудно. Така желаната интензивност не я намирам тука.


По-добре е да имат възможност да се развиват максимално в областите които им допадат, отколкото да умират от скука докато дъвчат елементарен материал докато всички го усвоят.
ОК  Peace Къде е равният старт?

Обяснявам Simple Smile Говоря за това, че ако искаме всички деца да са усвоили всичко по всички предмети, ще  е необходимо часовете с упражнения да бъдат силно увеличени. Това е единственият вариант да се избегне наизустяването срещу което се бяха развихрили страстите тук.  Обаче съвсем не е необходимо всички да са усвоили всичко по всички предмети. Необходими са някакъв минимум базови знания, за да не закъса съвсем ученика. Ако вземем средния ученик, той се справя добре с някои предмети (тези които са му интересни), други хич не му вървят. Той учи с удоволствие интересните предмети и с лекота изкарва добри оценки. По останалите се  задоволява с тройки, четворки и тук таме някоя по висока оценка.
Ако нивото е дотам смъкнато, така че и най-бавните да се справят идеално по всички предмети, тогава на този следен ученик по всички предмети ще му е безинтересно. За силните пък да не говорим. Смъкването на летвата не е добро решение.
Виж целия пост
# 172
Значи приемаме, че златната среда е добре за всички. Приемаме, че детето ни може да се окаже сред напредналите по даден/и/ предмет/и/, както и че със същата сила може да е сред изоставащите в други дисциплини. Нищо необичайно до тук. Ресурсът "време за упражнение" /било за развитие или за достигане на нужното ниво/ е строго индивидуален за всеки. Така много хора осигуряват на децата си допълнителна подготовка /занимални, школи, уроци/, плащат за допълнителна работа с децата, защото самите те нямат нужните знания и време да съдействат при самоподготовката им. Ако имате дете, което не се нуждае от помощ при подготвянето на уроците си за училище, то вие сте си отгледали самостоятелно и отговорно дете. Учителите през това време гонят също златната среда, а не обучават отличници. 
Виж целия пост
# 173
елл, къде ги виждаш тези смъкнати нива, където и най-бавните да се справят идеално?
Колкото до онова с любимите предмети и оценките, не мога да се съглася. Първо, както вече писах, фундаменталните науки са взаимообвързани и рядко ще видиш дете, което е добре по физика да не е добре по химия или математика. Това с любим и нелюбим предмет може да даде малки разлики,  но не и драстични - по физика да си знае всичко (защото му е любим), а по математика да е с тройки, по химия с четворки. Едно нормално развито дете интелектуално, може да се справи доста сносно и равномерно с всички предмети. Тук изключвам особености като дислексия и нейните подразделения, разни синдроми и други дефицити, където може да има дърпане само в една област и изоставане в други.

Смея да твърдя, че децата ми са отговорни и самостоятелни, но пак търссят помощ, ако щеш и някои неща от обща култура или от нашия опит и знания им помагат. Това, което ние сме натрупали като родители им е много полезно, защото ние вече сме осмислили знанията си, видяли сме връзките с други дисциплини, и даваме това знание наготово. Може да се каже, че сме нещо между уикипедия и експертни системи  Wink. И не виждамм нищо лошо в това, защото не е нужно всяко поколение да открива топлата вода, ако вече някой някъде е описал и знае как да се стопли въпросната вода, и то знае не само един, а три начина.
Виж целия пост
# 174
елл, къде ги виждаш тези смъкнати нива, където и най-бавните да се справят идеално?
За щастие никъде не го виждам. (Освен, може би, на матурите след 4 клас.)

Дали е възможно детето да се справи добре със всичко зависи от изискванията на учителите. За някои учители базовото познаване на материала е достатъчно, за други и дълбокото му познаване не е достатъчно. Ако всичките учители на едно дете са от втория тип е невъзможно да се справя много добре по всички предмети.
Виж целия пост
# 175
елл, къде ги виждаш тези смъкнати нива, където и най-бавните да се справят идеално?
За щастие никъде не го виждам. (Освен, може би, на матурите след 4 клас.)

Дали е възможно детето да се справи добре със всичко зависи от изискванията на учителите. За някои учители базовото познаване на материала е достатъчно, за други и дълбокото му познаване не е достатъчно. Ако всичките учители на едно дете са от втория тип е невъзможно да се справя много добре по всички предмети.

Малко по-нагоре имаше писано за "равен старт"....
Едно училище, една система - едни нива, едни изисквания за съответните оценки.
Ако не са еднакви навсякъде, поне трябва да са еднакви по всичко вътре в училището.
Ако ще са нужни чудеса от храброст за 6 по един предмет, а поглед и "усилие" по допирателната ще са достатъчни пак за 6 по друг... нужно е да пият по едно кафе съответните преподаватели заедно. Simple Smile
Виж целия пост
# 176

Ако ще са нужни чудеса от храброст за 6 по един предмет, а поглед и "усилие" по допирателната ще са достатъчни пак за 6 по друг... нужно е да пият по едно кафе съответните преподаватели заедно. Simple Smile

Пак ли за любимците на учителите ще дискутираме  Laughing
Виж целия пост
# 177
Учебниците са едни и същи за всички деца. Ако не си знае урока, в смисъл да го е разбрал на 80-90 процента, то значи не си е научил мотериала. Стабилните знания не се изтриват с гъба за едно лято, дори не се изтриват и след една година подготвителен клас с език. По причина на стабилност на знанията много харесвам първите кръгове на олимпиадите - достатъчни са стабилни училищни знания, за да може детеето да изкара един приличен резултат по всеки предмет.
Виж целия пост
# 178

Ако ще са нужни чудеса от храброст за 6 по един предмет, а поглед и "усилие" по допирателната ще са достатъчни пак за 6 по друг... нужно е да пият по едно кафе съответните преподаватели заедно. Simple Smile

Пак ли за любимците на учителите ще дискутираме  Laughing

Къде видя любимци?
Летвите им са с различна височина.
Иначе, да това за любимците не е ефект.
Виж целия пост
# 179

Така го видях - пиеш с госпожата кафе и тя пише 6 на детето. Не си писала, че я черпиш, да  Laughing

Ако си имала предвид друго, извинявай.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия