Децата и оценките

  • 13 217
  • 187
# 150

....
Може да ти се е налагало да научиш наизуст нещо за изпит.

това как се връзва с останалото  Laughing
Виж целия пост
# 151
Така както е написано Simple Smile :

...
Елл,...
Може да ти се е налагало да научиш наизуст нещо за изпит. С каквато и нагласа да го правиш... ще трае малко до материализирането на оценката помненето. Затова не е точно учене.

...
Виж целия пост
# 152
Всяко изпитване, което провокира детето да търси  начин да приложи наизустените нови знания, за да реши дадена задача за мен е добро . Такова изпитване може да е тест, може и да не е.
Не е желание за спор.
Има реално различие. От една дума. Подписвам двойка ако се налага, но не насърчавам наизустяване.
Е как се учи без да наизустиш някои неща  от теорията първо? Как твоето дете научава химичния състав на захарта и белтъците? Само ли се сеща за тия неща? 
Не сеща само за тези неща. НО защо трябва да се наизустяват? Разбирам да научи теория, но чак да се наизусти...
Виж целия пост
# 153
Тестовото изпитване в основата си е теоретично. Творческият поглед и способностите за анализиране не могат да се измерят с точността, която е нужна за масовото кандидатстване след 7 клас.

Много родители не са съгласни да се наизустява. Но сам по себе си разбран материал без възможност да се намести в подходящата форма на изпита загубва стойността си към разглеждания момент.
Виж целия пост
# 154
Тестовото изпитване в основата си е теоретично. Творческият поглед и способностите за анализиране не могат да се измерят с точността, която е нужна за масовото кандидатстване след 7 клас.

Много родители не са съгласни да се наизустява. Но сам по себе си разбран материал без възможност да се намести в подходящата форма на изпита загубва стойността си към разглеждания момент.
По различните предмети има достатъчно материал. Ако по всеки предмет детето тръгне да наизустява теории, то няма да може да анализира всичко. Това е лично мнение и не ангажирам никого с него!
Виж целия пост
# 155
Въпросът не е в теориите като такива, а в дисбаланса между обема материал, който се взема в основна степен (че и нагоре), и необходимото време за упражняване и затвърждаване на същия този материал. Ако едно дете/ученик/родител държат материалът да бъде усвоен наистина, а не просто да се задържи в два неврона до следващото изпитване, не става само с ученето в училище, а са нужни помощ под вида на допълнителни обяснения и разяснения от родителя, т.е. той да влезе в ролята на втори учител.
Виж целия пост
# 156
Има доста успешни деца, при които не става въпрос за консервиране на информацията и ваденето ѝ на показ в нужния момент. За останалите разглежданият процес е значителен успех и трябва да се уважава, за да не се стига до регрес.
Виж целия пост
# 157
Всяко изпитване, което провокира детето да търси  начин да приложи наизустените нови знания, за да реши дадена задача за мен е добро . Такова изпитване може да е тест, може и да не е.
Не е желание за спор.
Има реално различие. От една дума. Подписвам двойка ако се налага, но не насърчавам наизустяване.
Е как се учи без да наизустиш някои неща  от теорията първо? Как твоето дете научава химичния състав на захарта и белтъците? Само ли се сеща за тия неща?  
Не сеща само за тези неща. НО защо трябва да се наизустяват? Разбирам да научи теория, но чак да се наизусти...

Пак се почна с тази тема Simple Smile
Много чувствителни на тема наизустяване/зубрене Simple Smile Децата трябва да имат някаква свръхсензитивност, за да имат необходимите знания без да са учили теорията. Как се учат имената на държавите и техните столици, планини, реки, химичните елементи, термини от биологията, граматиката и още много, много неща, за които наизуствяване е точната дума.

Имах преди време един много добър учител по английски преди време. Американец. Той ни казваше, че ученето наизуст на думи е абсюлотно недостатъчно. Научно доказано било, че за да се усвои една чужда дума, тя трябва да бъде употребена в контекст поне 60 пъти. Ако това не се случи, думата скоро се забравя и почти няма шанс да изплува от подсъзнанието. Ако направим аналогия с учебния матрериал се вижда, че няма как децата да усвоят всичко, което е поднесено в него. В един урок има поне 4-5 термина. За да бъдат усвоени, детето трябва да реши поне 60 задачки, които да ги включват. Всяка седмица децата имат поне по един нов урок на предмет. Откъде време да усвои всичко. Голяма част от новите знания си остават назубрени и в последствие забравени.

Саморая, не е въпросът във ваденето и синтезирането на информация, а в това да се подготвят достатъчно упражнения и задачки, за да може детето да преговаря, докато новите знания не бъдат усвоени.
Виж целия пост
# 158
Саморая, не е въпросът във ваденето и синтезирането на информация, а в това да се подготвят достатъчно упражнения и задачки, за да може детето да преговаря, докато новите знания не бъдат усвоени.

Ок, да разсъдим без предубеждения. Аз като родител много добре знам какво са трайни и сигурни знания, как се добиват, отлежават и използват. За постигане на успех ще е достатъчно само някой да инвестира в теб, т.е. да ти осигури ресурс /знания и време за усвояването им/, а самостоятелният и съзнателен труд ще се обезсмисли. Така ще разглеждаме вариант за опростяване на материала, повече часове за упражнения, което от своя страна ще гарантира успех. Приказка, има време за всичко, всички са успешни! Но от друга страна, ще се толерира изпълнителността, защото само това ще могат да правят с ограничения обем знания. Само по себе си ограничението не поставя безгранични възможности.
Виж целия пост
# 159
Думата може да бъде извикана от паметта, но няма как да изплува от подсъзнанието (брей, тази думичка "подсъзнание4 с мед ли е намазана, че е толкова привлекателна).  Peace  Иначе да, контекстът улеснява. Тук има значение дали думата е в пасивния и активния речник и как от пасивния да мине в активния.
Виж целия пост
# 160
От пасивен в активен се минава с практически упражнения. Всеки намира начини да си осигури нужния ресурс /време за упражнение/. Нашите учителки редовно се оплакваха, че кандидат-гимназистите не си пишат домашните и искаха от нас да контролираме процеса по самоподготовката. Няма как да се очаква, че всяко дете ще е успяло да изгради организационни умения и ще има мотивация за успех още в начален курс.
Виж целия пост
# 161
В началан курс може да няма организационни умения, и това е нормално, но в седми, когато кажи-речи е на две-трети от обучението си, е нелепо да не може да се организира. Въпросът с мотивацията тук играе, а не организацията. При равни други условия материалът няма време да се затвърди, дори когато децатаа си пишат съвестно домашните и си учат уроците. Не може да се лежи на ухото, че всеки си търси начини. Системата трябва да осигурява усвояване на заложения материал без допълнително осигуряване на ресурс по лична инициатива.
Виж целия пост
# 162
Не е баш така. В крайна сметка не е необходимо децата да бъдат отличници по всичко. По-добре е да имат възможност да се развиват максимално в областите които им допадат, отколкото да умират от скука докато дъвчат елементарен материал докато всички го усвоят. Т.е. ако на някой му е интересна математиката и физиката, няма да има шанс дори да разбере, че му е интересна, ако учат елементарни неща и тъпчат на едно място твърде дълго. На друг физиката не му е интересна - е какъв е проблема ако има повече от необходимия минимум и изкара 3 или 4? Оценките в прогимназията не се взимат предвид при кандидатстване, така че няма никакъв проблем.  По натам децата се ориентират по интереси и може би не е толкова трудно. За гимназията вие кажете  Simple Smile
Виж целия пост
# 163
Материалът в основен курс хич не е елементарен, че даа имат време да скучаят. Като каза това, че не било нужно всички да са отличници се сетих, че винаги ми е било чудно как така човек може да знае и разбира математика, физика или химия за четворка. При тези науки всичко е синджир-марка - ако изпуснеш някъде някоя подробност, е въпрос на време да загинеш след един-два урока, защото започват да ти липсват части от пъзела. Четворката означава, че имаш сериозни пропуски. Изобщо не говоря за кандидатстване, а за усвояване на материала. Фундаменталните науки са навързани, и децата го вдяват най-късно в шести-седми клас, когато започнат да се сещат как атомите не са само в химията, а и във физиката, и как са все същите атоми, но от различна гледна точка, и че всички формули са обвързани със законите на математиката. Това е да изградиш цялостна представа в детската глава, а не просто да изкара четворката.
Виж целия пост
# 164
Не е баш така. В крайна сметка не е необходимо децата да бъдат отличници по всичко. По-добре е да имат възможност да се развиват максимално в областите които им допадат, отколкото да умират от скука докато дъвчат елементарен материал докато всички го усвоят. Т.е. ако на някой му е интересна математиката и физиката, няма да има шанс дори да разбере, че му е интересна, ако учат елементарни неща и тъпчат на едно място твърде дълго. На друг физиката не му е интересна - е какъв е проблема ако има повече от необходимия минимум и изкара 3 или 4? Оценките в прогимназията не се взимат предвид при кандидатстване, така че няма никакъв проблем.  По натам децата се ориентират по интереси и може би не е толкова трудно. За гимназията вие кажете  Simple Smile

Общо взето само чета и се радвам на разпаления спор, но с това тук не мога да не се съглася. Системата не е длъжна да осигури усвояване на целия материал за отличен. Системата само осигурява възможност за това, пък от там нататък кой каквото сам си постигне според ума и мотивацията си. Системата се стреми да осигури минимума по всички предмети (тройката демек), а от тройка нагоре вече е преизпълнение. Кой каквото го влече там да се изявява за отличен. Ако някой може и по всичко - ами отлично, браво на него. Но "всички отличници" е нереалистична цел и няма как това да е целта на системата.

Цитат
Като каза това, че не било нужно всички да са отличници се сетих, че винаги ми е било чудно как така човек може да знае и разбира математика, физика или химия за четворка.

Ми може. За тройка примерно стига да си научил формулата за решавана на квадратно уравнение. За четворка вече се иска и да можеш да го решиш. За петица се иска да можеш да си съставиш сам уравнението и да го решиш. А за отличен да направиш същото с по-засукана задача и да решаваш всички задачи, а не една решил, една не. В този пример знанията за 4 са достатъчни за да може да се овладее следващ материал.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия