"Не съм очаквала, че ще имам такова дете в моя клас"

  • 33 226
  • 471
# 450
[
Няма какво да хващам тийнове от улицата, също както няма и никакво значение какви са холандските тийнове. Аз гледам моите си деца. Ти ми кажи, твоето дете в училищната система ли е? Тестват ли го по подобен начин, както го описа другата потребителка? Прави ми впечатление, че не говориш от първо лице, т.е. не говориш за своето дете. Не ми се рови из хисторито.
От соца научих един много ценен урок - колкото и да ти приказват, че всичко е за доброто на детето, винаги става въпрос за пари и на никого не му пука за детето. Колкото и социална да се води една система. А ако си емигрант пък, съвсем не им пука.
Много ограничено гледаш на нещата, само своите деца... Естествено, че училището не е измислено, за щастието на децата, то съществува да подготвя кадри, които да са полезни на икономиката. Всъщност това е навсякъде по света, но не и у нас - тук то съществува за егото на родителите. Рекордьори сме по брой университети на глава от населението Simple Smile Може само някоя друга балканска да ни бие по този параграф Simple Smile

Моето дете сега се гърчи пред идиотската седмокласната цедка. Тя да не би да се интерсува от интересите, талантите, бъдещето и щастието на децата?
Виж целия пост
# 451
[
Няма какво да хващам тийнове от улицата, също както няма и никакво значение какви са холандските тийнове. Аз гледам моите си деца. Ти ми кажи, твоето дете в училищната система ли е? Тестват ли го по подобен начин, както го описа другата потребителка? Прави ми впечатление, че не говориш от първо лице, т.е. не говориш за своето дете. Не ми се рови из хисторито.
От соца научих един много ценен урок - колкото и да ти приказват, че всичко е за доброто на детето, винаги става въпрос за пари и на никого не му пука за детето. Колкото и социална да се води една система. А ако си емигрант пък, съвсем не им пука.
Рекордьори сме по брой университети на глава от населението Simple Smile Може само някоя друга балканска да ни бие по този параграф Simple Smile


Би ли споделила откъде имаш подобна информация? Щото едно  тиражирано из медиите проучване  друго показва: http://fro-spam156-/news_27905/Balgarite-visshisti-vse-po-malko- … s-stranite-ot-ES/
Виж целия пост
# 452
Може да сме рекордьори по брой вузове, но сме на опашката по брой висшисти на глава от населението. Е? Кое е по-важно - броят вузове или брой висшисти на глава от населението? Така че това за твърде многото висшисти в България е мит.

Знаеш ли колко ми дреме за икономиката! Точно толкова, колкото и на икономиката й дреме за мен или за детето ми - демек, никак. Пък нека е ограничено, тесногръдо и всякакво тесно. Минахме я тази седмокласна истерия, при това две години подред, но сто пъти предпочитам нея, отколкото всяка година да ми тестват детето по начина, който описва другата потребителка, стига да обяснява вярно, разбира се. Изпити в седми клас се минават - има си курсове, уроци,. Обаче веднъж да му лепнат на детето ти етикет "бавно учещ", хич няма да помирише седмокласни изпити, защото няма да го допуснат до тях. Разбираш ли за какво става въпрос - тук всеки ученик има право да се яви на двата модула, и стига да изкара тройки, и удостоверението му да е пълно с тройки, пак има възможност да кандидатства. А по системата с тестването, просто като ти сложат детето в класа на тези с "по-ниската учебна възраст4, и да си скъсаш трибуквието, нищо няма да промениш. И вие затова се гърчите сега да издрапате в седми клас, защото колкото и да не ти е тесногръдо знаеш, че е важно детето ти да влезе в добро училище, и то заради средата и нивото.
Виж целия пост
# 453
Твърде много са родителски напъни да произведат висшисти, а не самите висшисти.
И дори и да са малко като брой висшистите, тяхното образование и способности не отговарят на нуждите на пазара. Миналата година слушах репортаж, че само 20% от завършилите у нас ще работят по специалността си.

Абе като почнеш от началното образование, та до изхода на университета - никой не се интересува от това доколко подготвени излизат децата от всяко ниво и доколко пазара има нужда от тях. Грижат се езинствено определен обем глупости да бъдат преподадени. За какво му е на пазара човек зазубрил материала от 1-12 клас на никой не му дреме. Всъщност единственото, с което нашето образование помага на икономиката са частните уроци, задължителни за всеки дето иска да постигне "нещо".
Виж целия пост
# 454
Какво общо има всичко това, което пишеш с това, какво знае твоето дете и с тестването? Ти да не мислиш, че частните уроци са нашенско откритие! Ти не се ли пънеш сега, че пишеш за родителски напъни? Пазарът, на пазарът, икономиката, та икономиката. Както вече написах - на мен ми дреме за пазара и икономиката точно толкова, колкото на тях им дреме за мен и децата ми! Не разбирам ти какво си се загрижила за пазара. Гледаш на детето си като на работна сила която, трябва да фитне на пазара ли?  Може да съм цинична, но поне отчасти съм разбрала как работи системата, а тя определено не работи за моето или на децата ми благо. За системата аз, ти, твоето и моите деца сме просто работна сила и евентуално размножителна такава, която ражда нова работна сила. Толкоз. Напълно заменими единици сме. Ако ние не помислим за себе си и за децата си да си намерим и да им помогнем на тях да намерят възможно най-благоприятното място под слънцето, няма кой друг. И ти го осъзнаваш, иначе нямаше да се пържиш в седмокласния кошмар, а щеше да вдигнеш ръце и да кажеш, че пазарът иска сервитьорки.
Виж целия пост
# 455
Андариел, гледам бъдещето поколение като цяло. Моето дете ми  е ясно. А останалите? Аз живея тук имам намерение да остана, така че много живо ме интересува икономиката, пазара на труда и как образователната ни система се грижи за това.
Виж целия пост
# 456
Какво за пазара на труда - трябват сервитьорки, продавачки, чат-пат чиновници, изобщо работници в сферата на услугите. Но ще има работа и за високообразовани, горе-долу около 10 процента. Все още в образованието ни не е скапано всичко, все още има кадърни учители и кадърни деца - важното е да се намерят. Като общо ниво - ниско. Нещата като са в седмокласните изпити - от министерството ти разправят, че ще има незаети места в паралелките, че няма да остане дете без училище, обаче ние тук си знаем, че нас това хич не ни грее, защото се целим в горните 10 процента на скалата и най-апетитните 10 процента от местата в най-желаните гимназии, а не ни интересува какво е общото ниво. Дори общото ниво да е за 3, на твоето дете му трябва почти пълна шестица, за да си осигури място в някоя езикова или математическа гимназия. Същото е с пазара на труда - хич не ме интересува, че на пазара му трябват сервитьорки, защото аз искам моите деца да са с висше образование и да са примерно лекари, инженери, юристи и т.н.
Виж целия пост
# 457
рапорта му сочи че при биологична възраст 7г.4м. Учебната му възраст по предмите , които изучава е 9г.8м.

Извинявам се, но питам от чисто любопитство- какви са тези тестове точно? Как се оценява учебна възраст по предмети?
Аз не съм срещала тук такова нещо и не мога да си го представя изобщо. При нас щом си в първи клас през първата седмица на октомври трябва да владееш а и б, в края на първи клас- с и д и т.н.
Judy, извинявай ме ти отговарям толкова късно , но деня ми беше много напрегнат.
Не знам точното име на теста , ще попитам утре учителката на сина , но така както го обясниха е следното: има заложен максимум на справяне с учебния материал за определена възраст и на база резултатите , които децата показват в течение на две години се определя дали се справят като деца за съответната година или дали са по -напред с изискванията за съответната възраст. С тези тестове ни дават осреднена представа по кои предмети е необходимо да наблегнем и да подпомогнем детето.
Моля ви не го приемайте като похвала за моето дете , просто обяснявах каква е практиката тук. Дано съм успяла да го обясня точно , утре ще имам по-точна инфо.
Към Jesus: Моля да приемеш извиненията ми , ако съм реагирала прекалено остро , но наистина не възприемам толкова крайни правила за тази възраст. Напълно те подкрепям за дисциплината в час, тъй като у-щето не е поле за развлечения и това постоянно насаждам в главите на децата ми . Считам че по отношение на WC , вода учителят трябва да е наясно с личността на всяко дете и може да прецени като педагог кога децата злоупотребяват с учителя и правилата .
Надявам се , че си ме разбрала правилно и приемаш извиненията ми за острия тон!
Виж целия пост
# 458
На мен това, което описваш, съвсем ми звучи объркващо.
Моля те, питай точно как се казват тестовете, включително първият, когото спомена за умствената възраст, а не за учебната. Това за умствената възраст ми звучи като тест за интелигентност, а останалото за учебната съвсем не мога да го разбера. Ако е нещо като образователен стандарт, както е при нас, то това е нещо като изходно ниво, изпит за академични постижения по ДОИ по нашенски, но ако са по материала, като матурите. Иначе то е ясно, че ако детето е с широка обща култура, може и да покаже знания по определени предмети за следващия клас, но не разбирам защо е обвързано с възраст, а не с класа.
Виж целия пост
# 459
Andriel, честно да ти кажа и за мен е объркващо , но утре ще запиша час за разговор с учителката му / всяка година са различни Thinking / и ще разбера за какво става въпрос , за да обясня. Много от нещата , които учат и им дават за домашно ми се виждат абсолютно безсмислени и безполезни , но ще я помоля да ми обясни, ако не тя директора , той е по-нормален Grinning . Държат ги много изкъсо , дори една минута закъснение , трябва да се подписвам в книга за закъснения и това им се отразява на рапорта за присъствие , което е решаващо ако поискам 2-3 отсъствие от у-ще за ваканция и започват да ми звънят и привикват в у-ще да давам обяснения, дори изпращат социалните /закрила на детето / , за да се убедят че се грижа за децата и не ги малтретирам . На всичко отгоре трябва да плащам безумни глоби , ако децата отсъстват от у-ще за 3-5 дни , които ми биха ми излязли солено... Откачена история , предполагам че с помоща на Jesus ще мога да си изясня какво става . newsm78
Виж целия пост
# 460
Моля те , кажи ми какво е ДОИ , не съм в Бг  от доста време?  bouquet
Виж целия пост
# 461
ДОИ са държавни образователни изисквания.

Ето това ми хареса:
............ но утре ще запиша час за разговор с учителката му...................
Защото тук учителят може да бъде обезпокояван по всяко време - сутрин /преди или малко след събуждане/, по време на учебните часове, при вземане на детето, късно вечер,  по време на годишния му отпуск...Най ми е приятно, когато плащам на касата и телефонът звъни на пожар.
Виж целия пост
# 462
В много професии е така, това са "благата" на цивилизацията....
Виж целия пост
# 463
То и при лекаритте е така, и при адвокатите и изобщо при всички професии, в които се работи с деца и хора в специфични ситуации. Ако не искаш да те безпокоят - не вдигаш или пускаш съобщение да ти се обадят в приемното време. Още на първата родителска среща класният ръководител си казва кой, кога и как може да го търси.
Виж целия пост
# 464
Моля те , кажи ми какво е ДОИ , не съм в Бг  от доста време?  bouquet

Да, Дъждовно време е отговорила: Държавни образователни изисквания.
Аз пък ще ти дам да погледнеш какво се крие зад името. Можеш да видиш тази страница на Министерство на образованието, предназначена на регламентацията им:
https://mon.bg/?go=page&pageId=1&subpageId=25
Основно касаят учебното съдържание по предмети и по класове.

Още не мога да си представя учебната възраст. Ако ти кажат нещо по- конкретно- пиши, че ми стана интересно.
...............
Кой кога бил звънял няма общо с теготата на точно определена професия, а с това, какви граници са поставени, дали и колко точно са заявени, от възпитанието на участниците в комуникацията и от нуждата.
В тази връзка следва да припомня, че на много хора им се звъни "по никое време".
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия