73 СОУ - гимназиална степен

  • 114 204
  • 795
# 105
Хей, Крисче, от кога не бях  срещала твои постове във форума! Grinning Много ми стана приятно да прочета написаното от теб, браво на момичето ти. bouquet
 Училищата тази година са получили от немска страна детайлна разбивка с резултатите по компоненти на ДСД за всяко дете  (сигурно и предходни години е било така, но аз просто тази година видях такива списъци за 1 път ), която е поименна. НЕГ  ги качиха за кратко резултатите, за 3-4 дни,  след което  сигурно някой се оплака заради имената на децата и остана само обобщена  статистика на  успеваемостта .
Виж целия пост
# 106
сапьорка, поздравление за дъщерите ти! Блазе ти, че почти си изкласила Simple Smile
За прехвърлянето, интересно е дали от най-слабата група, която от 10-ти клас не учи за DSD, може да се мине в друга?
Виж целия пост
# 107
сапьорка, поздравление за дъщерите ти! Блазе ти, че почти си изкласила Simple Smile
За прехвърлянето, интересно е дали от най-слабата група, която от 10-ти клас не учи за DSD, може да се мине в друга?
Може, по преценка на преподавателя.
Виж целия пост
# 108
Русалка, подкрепям мнението ти!
Ще обобщя моето малко грубичко и хамалски:
Учителите, работят с материали на клиента.
А клиентът с материали на училището.Това е навсякъде.
Но докато училището налага правила и подбор, клиентът няма право на такива.
Ганис, нищо лично към теб, безкрайно много те харесвам и бих те избрала за учител на дъщеря ми, ако имах тази възможност!  bouquet

Продължавам  обаче да поддържам тезата с отнетото право за ДСД, първо, защото в другите гимназии го няма и второ, защото 2 години, от 5 годишно обучение, за мен не са достатъчни, за да заклеймиш някого.Но явно ще го караме на стария български принцип, а именно – «Дано не ми се случи на мене!»
Дано не прозвучи като заяждане, но как точно 25 деца (1 паралелка) не са достигнали до заветното 4.50, ами ако бяха само 6 деца – отделна паралелка само за тях ли щеше да има?Ей така си разсъждавам на глас просто!
farra , прехвърлянето от група в група, май се отнася за вече създадените ДСД групи, които също са подредени явно по успех, а не прехвърляне от "обикновена" група към такава  с ДСД, иначе не виждам логика в цялата тази операция! Дори си спомням, че имаше нещо от сорта, че дори и да си влязъл в ДСД група след 9 клас, това не означава, че ще останеш в нея, ако не поддържаш нужното ниво и можеш да изпаднеш от нея да речем в 11 клас.
Но стига сме разпъвали на кръст вече Ганис, че чак ми е неудобно  от нея вече. На родителската среща през декември, ще си вземем по-подробно инфо!
Сапьорка, евалата на теб и децата ти, че сте се справили! bouquet Извинявай, но не ми стана много ясно от поста ти,(малко се оплетох вече ) при вас след 10 клас ли ви разделяха на групи или И след 10 клас пак има прегрупиране?!
Виж целия пост
# 109
Хайде стига с това "отнето право". Писах, че, ако детето е в група, която е  слаба, може в края на годината да се премести, по преценка на учителя.
Ами, от 5 паралелки, всяка по 30 деца, явно има по 4-5 деца, които не са силни и не са покрили минимума, за да са в тази паралелка. Толкова ли е страшно? Аз си мисля, че е нормално. Извинявам се, но не мислете, че всяко дете, което е прието в 91 НЕГ, или 73 СОУ , или в 35 СОУ, или..., има афинитет към езика.
Има деца, на които въобще не им се отдава. Има деца, които не учат и са лежерни. Има деца, които се затрудняват, но после наваксват.

Русалката беше споменавала за "къса клечка" и за лоши преподаватели. В последната група има деца, от всички класове, които явно не са преодолели изискването за 4,50. Значи тези деца не са били само при един учител, а при 4 учители.
Извинявам се, но това решение за подбор е решение на катедрата по НЕ. Учителите там си знаят нещата и са си направили преценка.
Виж целия пост
# 110
ganis, мила, не се ядосвай!Ти пък си последният човек, който го заслужава!Разпънахме те на кръст, все едно ти си ни виновна за нещо!Ще си проверим нещата, това е наша работа!

Да те развеселя малко как ни изненадА директорката, в частност учителката ни по математика на контролното в четвъртък.Влязла жената усмихната до уши.Раздала на децата контролните и им казала да си решават спокойно, че задачите са лесни и че една оценка, пролет не прави.
Първата работа на децата е да се разбере кой коя група е, за да могат да се сверяват отговорите!Представи си разочарованието на децата.... Simple Smile
На 31 деца, са раздадени 31 групи (с по 11 различни задачи).Нито имаш от кого да препишеш, нито имаш време да решиш повече от една задача на другарче в беда! Simple Smile
Много смешни са били:"Ти коя си група?" -"13-та","27-ма", "30-та".... Joy
Виж целия пост
# 111
Мимчони, аз не се сърдя. ако ме познавате, аз съм безкрайно спокоен човек:) Но понякога се ядосвам, което е нормално.
Да, ваше право е да си проверите нещата, но право на училището е, да си каже критериите.
Не мисля, че за DSD групите, тези критерии са непосилни.
Искам да ви попитам нещо?
Вие родителите сте критични към нас учителите, с право при това.
Ако детето не е доволно от учител, който не си е на мястото, веднага се пуска жалба до директора или до МОН (дори и не се говори с учителя). Не визирам никой, който пише в темата, а по принцип.
Значи родителите могат да имат критерий за оценка на учителя. Защо учителите да не могат да имат критерий за даден ученик, за допускане на по-горно ниво?
Смяташ ли, че е честно?
Виж целия пост
# 112
Ганис, аз не съм писала, че се сърдиш(не ми приличаш на такъв човек), а че се ядосваш! Simple Smile
Не знаех за жалбите до директора или до МОН, явно не ми се е налагало до сега, слава богу!
Замислих се за 4-5- деца на паралелка,които отпадат, ами това може би са децата с "надпланов" прием, тя Фарра отдавна си мечтаеше да са в отделна паралелка! Simple Smile
Виж целия пост
# 113
Мимчони, тук вече няма да те подкрепя. Никаква гаранция   няма, че детето с бал 35 и нещо, прието по каналния ред ,  е по-добро по немски от някой "парашутист" от провинцията, учил немски примерно във Варна, Хасково, Стара Загора.. Загледай се в класациите от трети кръгове на олимпиади по немски.  Ако до момента не си поглеждала класирания, ще останеш силно изненадана  от това как 91 НЕГ и 73 СОУ въобще не доминират сред първенците в общия случай. Wink

Е, да, ще трябва обаче да се съглася, че  далеч не всички парашутисти в езиковите са от този тип. Peace Иначе с мед да ги намажеш, ако са само те..

Виж целия пост
# 114
Русалка, нашите "парашутисти" са си местни - софиянци! Simple Smile Нямаме дете от провинцията!
Но си права, може на дете, което не е изкарало бал 35 , да му се отдават езиците повече, отколкото на това, изкарало 35.500.
Написах по-горния си пост, по-скоро ,за да разведря малко темата, че стана много тегаво!То се видя, че ние няма да открием топлата вода!
Виж целия пост
# 115
за статистиката - в съседната паралелка в петък е "кацнало" дете от 18-то СОУ  smile3501
Виж целия пост
# 116
Сапьорка, евалата на теб и децата ти, че сте се справили! bouquet Извинявай, но не ми стана много ясно от поста ти,(малко се оплетох вече ) при вас след 10 клас ли ви разделяха на групи или И след 10 клас пак има прегрупиране?!

При голямата разделянето стана след 9ти клас. При малката нямаше такова делене след 9ти клас и групите бяха мешани - от мн знаещи и мн незнаещи деца. Това определено попречи и на едните и другите и нямаше никакъв ефект. Затова, след 10ти клас ги разделиха и едната група не се готви за DSD, но и двете потвърдиха, че ако искат, никой не ги спира да се яват на изпита, само че трябва сами да се подготвят. Просто нивото им е такова, че те самите не желаят да се подготвят. Как очаквате от някой учител да ги подготвя, когато те самите не искат? И както споменах, все пак ако някакво чудо се случи и пожелаят и изведнъж от тотално неучене 3 г решат, че им се учи по10 часа на ден, за да наваксат тези 3 проспани години, никой няма да ги спре да се явят на изпита. И двете момичета го потвърдиха, но при голямата миналата година не е имало нито един желаещ, осъзнал се, напънал се и т.н. Аз лично не Ви разбирам терзанията, честно. Може би нещо ми убягва. Не се заяждам. Просто не го разбирам. Харесвам училището, чрез споделеното от децата и реално ми харесва да виждам положителните неща и не се фиксирам, ако нещо ме е подразнило, защото поне до момента е било незначително, а хубавите неща са били много повече.
Виж целия пост
# 117
за статистиката - в съседната паралелка в петък е "кацнало" дете от 18-то СОУ  smile3501
farra, всичко е на принципа на добре работещите скачени съдове! Simple Smile
"Кацналото" дете в петък в 73СОУ е за сметка на "отлетялото" от 73СОУ и "кацнало" във 2АЕГ в петък.
Сигурно детето от 73-то е имало проблем с езика и е отлетяло овреме!Има си някакво 5 класиране с наредени резерви, ама не всички знаем за него...... Simple Smile
Както вече писах, ако МОН работеха така гъвкаво и експедитивно по всички проблеми,касаещи образователната ни система, то децата ни щяха да са на светлинни години!

Сапьорка, благодаря ти за изчерпателния отговор.То е явно, че не се заяждаш!Не ни разбираш, просто, защото ние сме, поне аз де, «изтрещяла», притеснена майка на 8-мокласник.Нова среда, ново училище, нови преподаватели.....Искам да се уверя, че всичко е ок за детето ми. Може би с времето, когато децата ни станат 10-11 клас и ние ще гледаме с неразбиране на 8-мокласните мами, но нали знаеш....всеки трябва да си извърви пътя!Благодаря ти още веднъж за инфото, определено това, което си написала ме зарадва и поукроти! Hug
Виж целия пост
# 118
на мен ми е любопитно, причината да не се допускат всички желаещи до DSD дали е финансова или за да "не се излагаме пред чужденците"
Виж целия пост
# 119
Едва ли проблемът е финансов, тъй като, доколкото съм запозната, всички тези работи се проверяват безплатно по спогодба (както и в останалите гимназии с немски – 91НЕГ и 35-то), но пък едва ли немците са много "хеппи" да проверяват слаби работи.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия