73 СОУ - гимназиална степен

  • 114 176
  • 795
# 90
Здравейте, благодаря за отговорите и за това, че не бях нападната.  Сега и аз ще отговоря  със същия мирен тон на питането  след разговор с детето, в който се изясниха много неща и по-скоро, че истината е някъде по средата. А за да е там, грешка има и в двете страни. Моята като страна в дискусията по-надолу честно я признавам, въпросът е дали и другата страна има какво да отчете като свой минус. Ще напиша чутото по точки.
1. Парашутистите (в най-общ вид):
Наистина ги има навсякъде, но най-осезаем е броят им именно в двете немски гимназии.  Оправданието, че  новите дечица са умни и по лошо стечение на обстоятелствата в деня на изпитите не са се справили, не е валидно. Много още деца като тях има, които по нищо не им отстъпват, но остават винаги извън добрите училища. Такъв е животът , не винаги е честен. Но за други е по-честен явно. Освен това не се говори за нови деца по принцип, тъй като идват и гимназисти  от други градове. Става дума за движението между столичните училища, което по никакъв параграф не може да бъде обяснено.  За да отидеш от едно софийско училище  в 73 СОУ или 91 НЕГ, то си го направил само със солидни  връзки
( и/ или  с финикийски знаци, независимо кой какво казва). Тези парашутисти са най-дразнещите, а не децата,  идващи от други немски гимназии в БГ  след преместване в столицата. И тук има злоупотреби, понеже законът го позволява, но все пак е съгласно  наредбата.

2. Преписването на НВО
Не виждам на този въпрос да е даден отговор, имало ли е или е нямало подобен проблем. Несъбирането на телефоните  е било факт в паралелката с руски и БЕЛ, самите деца са го разказвали след изпита. Искате и имена. Но не мисля, че е редно да се пишат току-така  фамилии на преподаватели. Предполагам, че инициалът Х е достатъчен ориентир  за хората от училището  и доказателство, че детето познава нещата от близо. Научили са естествено за преписването  и учениците  от паралелката с английски, в която контролът е бил максимален и работата по теста е била наистина самостоятелна. Била им е обещана  от класната Д някаква реакция, но няма какво да се лъжем, че адекватна  такава е възможна при положение, че форматът е външно оценяване и резултатите се предават на МОН. Надявам се, че все пак  не учите децата си, че щом е текуща оценка, не е важно какво е станало и че някой е минал по тънката лайсна, докато друг серизоно се е потрудил. Въпрос е и на уважение към усилията  на децата, работили сами, въпрос е и на респект към труда и дисциплината на отговорните учители в другите стаи, въпрос е дори и на класации.  Тези от МОН нямат реални критерии за оценяване  на достигнати нива и се позовават именно на НВО като показател за степента на овладяване на езика в различни гимназии. И правят едни таблици, едно чудо, на човек свят да му се завие от работата, която "кипи" там горе.

3. Проблемът с немския
Когато човек сгреши, е хубаво да си признае. И аз го правя. Вината е в мен, не в детето и изопачаване на фактите. Неправенето на нищо в час по немски и наличието на свободни часове по езика не са едно и също нещо,  съгласна съм . И все пак и първото би било много смущаващо за мен.Явно смущава и детето, щом говори по темата. Оказва се, че нямат масово свободни часове, но от две седмици и повече  в проформа провежданите не правят нищо.  И тук идва това, което ме кара да мисля, че в казаното има голяма доза истина. Ако го казва едно дете, било то ученолюбиво и съвестно, човек наистина би се усъмнил, при това  с право. Но явно са го казали доста повече на брой  деца, щом на родителската среща класният ръководител е бил помолен от родителите да повика някого от управата. Дошла е заместник директорката и на отправените въпроси и критики  за бездействие в часовете по немски при заместнички  е обяснила, че до  11.2013 ще стане ясно дали титулярът госпожа У ще се върне или не. До тогава така. Дано се потвърди казаното от госпожа  Ganis за наличието на постоянен и действащ по същество заместник. Несериозна изглежда и подканата на  заместник директорката  , отправена към родителите, да  споделят  , ако познават хора, преподаващи немски. Това тяхна работа ли е? Очевидно има недостиг на учители по езика , но той не следва да бъде запълван  по този начин. Това вече не са думи на детето, а на бащата, присъствал на  тази родителска среща. Вината за неразбирането  е моя, не мога да виня детето,  но дори и след изясняване  на ситуацията в разговор с него си остава безспорно наличен проблем.
4. ДСД паралелки
Тук не ме излъгало детето, не съм излъгала и аз.  Явно са били информирани за промяната около Де Ес Де през последната година . За незнаещите, от доста години  всички ученици от 1ва, 2ра и 3та немска,  на теория поне,  се водеха с подготовка за ДСД. Преди това  в немските гимназии в София е имало и обикновени паралелки , учениците в които са нямали  право да се обучават по програмата, нито да се явяват на изпита в 12 клас. И сега в 73 СОУ тази практика е върната. Нещо го е наложило, щом  в другите училища в София не е така.  Не мисля, че децата са чак толкова малки, та да не бъдат удостоени с честен отговор на въпроса защо при едни е така, а при други не. Заслужават да знаят, щом това ги вълнува. Пита една мама, Mimchoni, къде е истината. Факт е, че има подбор, значи не всички се допускат до изпит. Какви са критериите за него, това вече е различна тема. Питането беше има ли такъв или няма. Отговорът е, че  има.
Мисля, че бях повече от обстоятелствена и конкретна, както пожелахте. Назовах паралелката, назовах и учители с инициали, споделих и разбраното от таткото на родителската среща. И  надявам се , че не обидих никого. Форумът е място за споделяне, а не за свади кой е прав и кой е крив.
Виж целия пост
# 91
Lemon Moon, учители по НЕ не се намират под път и над път. Нормално е, като един колега излезе в болнични училището да не може да реагира веднага с постоянен заместник. Не съм съгласна, че в часовете не се е правило нищо, поне доколкото познавам заместниците! Много пъти вината е и в децата, защото те са свикнали с учителя и когато дойде заместник, самите деца не  го вземат на сериозно. Освн това не виждам нищо нередно, в това че ръководството е попитала родителите, познават ли учител по НЕ. Ами нали уж работим заедно.
По повод ДСД. Преекспонира се, мнението ми. Не виждам нищо нередно. От цял випуск, само 25 деца  не се допуснат в паралелка (визирам сегашния 10 клас). Ами нормално е. Извинявам се, но какво значи всички да се допускат до изпит?
Значи ученикът 12 години ще е спал, няма да е учил, няма да е присъствал в часовете, не си е подготвил папката в срок и накрая ще го допуснат?
За да резили себе си и училището.
Виж целия пост
# 92
Госпожо Ганис, свързана съм , макар и индиректно със системата на образованието, в частност с езиковото обучение и по тази линия съм относително  добре запозната с  работата по ДСД. Извъртяхте сякаш целенасочено думите ми. Беше зададен въпрос дали има подбор и стигнахме дружно  до отговор да. Щом смятате, че  има мързеливи деца, които резилят себе си и  принизяват нивото на училището, защо този подбор не  е предприета стъпка  за изминалите 6,7  или 8 години? Нима няма такива деца във всеки випуск?Този и следващите ли конктерно трябва да го отнесат? И е малко некоректно обяснението Ви, ще ме извините. Спали били учениците 12 години и затова заслужавали санкцията. До 7 клас определено не са спали чак толкова много , щом са влезли в  толкова предпочитано училище като 73 СОУ. Какво става после в гимназиален курс , вие знаете по-добре, имате преки наблюдения. Но най-некоректното е  намесването на така нареченото Projektmappe (папката) като довод. За ненавременно предаване или въобще за непредаване на папката биват санкционирани ученици във всички немски гимназии в страната. Но забележете, че това е санкция за дете от ДСД програмата , до която се е  стигнало по вина единствено на ученика. На него му е била предоставена възможността да се яви на ДСД, а той я е пропилял на финала от безхаберие и мързел, буквално в 12 клас, когато става предаването на папките. Тогава да си носи последствията, зад това заставам безапелационно.  Но  разговорът в случая не е за това, а за един много по-ранен етап - този на селекцията след 9 клас. Както става ясно от пост на майка на осмокласник тук , в училището й е  казано, че групите са плаващи, според предствянето на ученика  на отделни  етапи. А от казаното от Вас се разбира друго. Има ли някъде официално написано,че  шанс за ДСД има  и  дете, попаднало по различни причини в тази група със слабите по немски след 9 клас, но разучило се сериозно в 10 и 11? И как би станало на парктика тоша,  след като за известен период обучението му не е подчинено на програмата. Надявам се, знаете, че за ДСД не се учи просто  единият немски като лексика и граматика. Учат се доста специфични форми за предаване на съдържание на текст, на собствена позиция, на анализ на графики, ползват се строго определни изрази  и др. И с тях се започва още от 10 клас. Необучавано по тях цяла една година  или две,  как детето от една група може да се окаже в друга, дори и да се събудило? Това са важни  неща, а не са преекспониране на темата.И вярвам, че разясняването им би представлявало интерес за всички, следящи тази тема. И още едно, последно нещо. Попадала съм на ваши постове със задачи, от което разбирам, че сте учител по математика. Простете ми , ако греша. Несериозно ми се струва точно като такава  да кажете, че само 25 деца от випуска не биват допуснати. Вие ще ме поправите, ако не е  така, но настоящите десети класове, не са 5, а 4 на брой . Това прави  около  120 деца. 25  от тях като недопуснати са сериозен процент от цялото (25% и отгоре), а не са "само".
 По другия въпрос - щом е потърсено съдействие от ръководството по въпроса с немския на 9 клас, значи има нещо притеснително за деца и родители. Нито аз, нито Вие сме били във въпросните часове, за да знаем какво е ставало или не е ставало   вътре.
Виж целия пост
# 93
Lemon Moon, след като изчетох трите ти поста, вече дълбоко се съмнявам в благородната цел на подобна сеитба на съмнение в нашите родителски души. Влизането в темата с такава компетентност по случили се или не събития, преразказани уж през призмата на деветокласник и в крайна сметка мъглява критика на системата на подбор на децата за достъп до ДСД, точно в 73 СОУ? До момента не разбирам каква е целта на това многословие, при условие, че на присъствалите на РС на 8а бе дадена възможност за поставяне на вс. въпроси, най-вече за обучението по немски. Имам лична молба, но умишлено я споделям не на "лични", моля те сподели, с какво считаш, че е полезна тази жълта на моменти информация  за нас и нашите деца????   newsm12
Виж целия пост
# 94
Свободна сте да мислите каквото пожелаете. Аз лична изгода нямам, детето ми е в  9 клас в училище със съвсем друг език, справило се е  отлично и нямам  поводи за завист.  А съм избрала темата за 73то, защото много ясно дадох да се разбере, че на съвестта ми тежи съвет, даден на дете и родители  на база лични  убеждения и предпочитания. Имам какво да споделя и за други училища, ако написаното ви се струва само тенденциозно ,  включително и за прехвалената 1ва немска и 35 СОУ, но везните в мнението ми са натежали в посока 73 СОУ. И съм отговорна за този съвет. А както се вижда, в БГ не сме готови за дискусия, в която да наричаме нещата  с истинските им имена. Или само хубавото трябава да се пише, или нищо. Зер да не се наруши нечий рахат.
Освобождавам Ви от натрапчивото си присъствие. И само споделям личното си мнение, че в нито една от немските гимназии  нещата не са толкова розови, както се представят. А да си изрази човек мнението  забрана няма. Да потърси и отговори, също. Успехи пожелавам на вас и на децата Ви.
Виж целия пост
# 95
привет.
и аз да се включа. Това, което е споделила Lemon, за мене е полезно. Първо, защото във всяко училище, а и във всяка институция, колкото и добре работеща да е, си има нещо негативно. Подгответата за мен са, ако случиш и на класен, като 1-4 клас и всичко е чудесно. После винаги имама нещо, може и малко, което да не ни харесва и да сме разочаровани. И аз много бързо сметнах, че само 25 деца са си не съвсем малък процент. Надявам се нашите да не са от тях. Избраха това училище, защото искат немски, така че ще трябва да си налягат парцалите.
И аз не смятам, че тези които са от тези 25 недопуснат, са спали 12 години, поне защото в 7 клас са се преборили с матурите. Това нищо не значи, може да заспят в 8 и 9 клас. Има си проблеби във всяко едно "прехвалено" (не я обичам тази дума) училище. Имам близко дете, което тази пролет завърши 91во (което беше и първото желание на повечето деца в 73то и малко не им е достигнало за там). Според него в 8ми клас всичко е супер. Оттам нагоре са им разказали играта на немския заради болнични на преподавателите и постоянни заместници, и то различни. За такива непредвидени ситуации не са виновни преподавателите и децата, а скапаната образователна система, която връзва ръцете и на директорите. За това обаче страдат децата. 
Не е приятен фактът на парашутизма, както и слуховете за преписване, но пък никой не е казал, че животът е честен.
И заради всички тези неуредици навсякъде в държавата децата учат немски и стягат куфарите за германско. А който преписва, и да стигне дотам, ще се върне бързо.
Които не решил да учи, никой не може да го накара. Който иска да учи - никой не може да го спре.
Да се надяваме, че няшите ще имат по-малко неуредици, а срещу такива ще се борим заедно
Виж целия пост
# 96
Lemon Moon, аз ти благодаря за поставянето на тези въпроси и не одобрявам тона на manca. Разбира се, че проблемите трбява да се дискутират и да се прави каквото ни е по силите (друг е въпросът, че май освен да си недоволстваме, няма какво много да направим Sad).
НВО - ако квестори са класните на 8-те класове, но с разменени класове, няма никой да гъкне и резултатите ще са по-достоверни (знам, че не може квестор да е учител по предмета на НВО, но в този случай няма никава опасност той да подсказва Simple Smile)
Недостигът на учители по немски - явно училището има проблем. По-нагоре споменах за 8г, но спестих това, че децата и заместничката са спорели за една дума от кой род е, проверили в речника и децата се оказали прави! Освен това, според тях, вече 3 дни, НИЩО не правят по немски...Това ме кара да си мисля, че може въпросната заместничка да не е учител по НЕ, а да влиза в часовете само, за да няма бунтове на родители заради свободни часове...а по-добре би било децата да си починат и поспят докато титулярът отсъства и после "да им спука гьона", за да наваксат (както ще стане и в с случая със заместничката). Въпреки всичко, не виня ръководството на училището, убедена съм, че прави всичко възможно да реши проблема и трябва да бъдем по-толерантни по този въпрос.
DSD - както след РС мислех, че ми е ясно, така сега съм аболютно объркана...как така, ако групите по НЕ след 9 кл. учат различни неща (според lemon moon), детето ще може да се прехвърли от група, която е заклеймена, че няма да се яви на DSD, в друга група??? Освен това, по какъв критерий се сформира тази "слаба" група, а ако децата с 3-ки са само 5-6 от випуска? явно нещо ми убягва в тази система, нещо не съм разбрала правилно...
Виж целия пост
# 97
trapa, писала си малко преди мен и не видях, съгласна съм с теб   bouquet
Виж целия пост
# 98
Момичета, съгласна съм с вас.Навсякъде си има трески са дялане.Една мама от 91-во „плачеше”, че са изтеглили „късата клечка” с преподавател по немски и с право се възмущаваше, че не е очаквала в гимназията, в която се влиза с най-висок бал, да има проблеми от такова естество.Ние пък сме късметлии и изтеглихме „дългата клечка”, дори смело бих казала „най-дългата клечка”.Но...това за 8 клас, което не е никак малко, защото именно това е времето, в което се поставят основите на езика.
Това, което ме притесни и ме накара да се замисля най-вече в поста на Lemon Moon е:
За незнаещите, от доста години  всички ученици от 1ва, 2ра и 3та немска,  на теория поне,  се водеха с подготовка за ДСД. Преди това  в немските гимназии в София е имало и обикновени паралелки , учениците в които са нямали  право да се обучават по програмата, нито да се явяват на изпита в 12 клас. И сега в 73 СОУ тази практика е върната. Нещо го е наложило, щом  в другите училища в София не е така.
Защо дори в 35-то училище, което е доста по-назад в класацията по балове(нищо против училището) –такава селекция в 10 клас не е наложена и на всички деца е даден равен шанс да се явят на ДСД, а в 73СОУ – този шанс е отнет и доколкото виждам(може и да греша), но селекциите са две(една в 10 клас и още една в 12 клас).
Не смятам, че само 8 и 9 клас са достатъчно време(и то за напълно нов, неизучаван език),всяко дете да развие потенциала си и да покаже на какво е способно.Никого не искам да обидя, но имаше една такава приказка, че на момчетата,” акълът” им идвал малко по-късно.
Та, според мен, ако тази селекция е наложена от училището – то трябва „да поработим" в тази посока(докато е време).Ако ли е наложена от немските координатори – това вече – не е добре.
И пак стигам до въпроса, който постави Lemon Moon:
"Нещо го е наложило, щом  в другите училища в София не е така.  Не мисля, че децата са чак толкова малки, та да не бъдат удостоени с честен отговор на въпроса защо при едни е така, а при други не. Заслужават да знаят, щом това ги вълнува."
Виж целия пост
# 99
Позволявам си да пиша с този тон, не защото не одобрявам "дискусията" в която ни въвежда Lemon Moon, а защото не ми се нрави начина по които става това. Доводи от рода-преписване с телефоните на изпита по НЕ след 8 клас биха били притеснителни, ако се случват и са патент на II - ра немска. По данни на очевидци и ушеслушци Laughing, това се случва на матурите след 7 ми клас, на класни, дори в нашия 8а, сигурна съм и в 01,02,03,04...............и т.н. СОУ. Не го одобрявам естествено, но с този тон като от Инспектората, мисля си е излишно. Притеснява ме тази критична насоченост от  Lemon Moon само към 73 -то, защото то е едно държавно училище с добър обществен авторитет и всички последици от този му статут.
По отношение на ДСД -  класната на РС ясно каза, че е имала дете, което в края на 8 ми клас е за 2-ка по НЕ и нищо повече не може да се случи между това дете и езика, то обаче не отпада и продължава нагоре в класовете. В този смисъл как го виждате да се подготви за сертификат за една година и да покрие критериите за влизане в групите? Все пак на страницата на училището има критерии, т.е. има правила. От опит знам, че 20 момичета на по 18 години, поставени при еднакви условия в чужда езикова среда след година са вече разделени на значително напреднали, напреднали, горе-долу и нищо не научили. 
За учителите по немски и заместниците им, въпросът се поставя отново остро, или може би от човек чието дете до 7 клас не е учило език, риска с любим учител по език или друг предмет, които да е и отличен професионалист го има винаги- намират по-високоплатена работа, чужбина, стават университетски преподаватели, така се  случи с учителите по история и биология на дъщеря ми в 7 ми клас, е защо това е трагедия и кой може да си позволи да има банка с готови отлични учители по немски. 73 СОУ е в средата в която е всичко друго в нашата държава, то не може да бъде изолирано от общата ситуация.
Ще завърша с това, че работата ми  често налага да чета и проверявам анонимни сигнали, в които някои, които не е успял да получи желаното, няма силата да си го признае или няма куража да се противопостави и пише крайни, обобщаващи и емоционални обвинения. Все пак 8 клас е на училище едва от 16.09 - дайте шанс на позитивното. Да следваме децата си. spoko
Виж целия пост
# 100
manca,  Hug
Един нормален мироглед.
Виж целия пост
# 101

Защо дори в 35-то училище, което е доста по-назад в класацията по балове(нищо против училището) –такава селекция в 10 клас не е наложена и на всички деца е даден равен шанс да се явят на ДСД, а в 73СОУ – този шанс е отнет и доколкото виждам(може и да греша), но селекциите са две(една в 10 клас и още една в 12 клас).

На децата още с приема им е даден равен шанс. После много неща зависят от тях самите. Все едно да кажеш, че едно дете, ако не е покрило два кръга на Олимпиада по предмет, има равен шанс да се яви на на Национален кръг, заедно с другите.
Това си е изискване на училището, има го в сайта, гласувано е на ПС и това е.
За две години учене, наистина е ясно кое дете може да покрие изпита. Ако едно дете не се е справяло две години ( и то базовите в 8 и 9 клас), не е покрило минимума от знания и умения, няма как да надгражда в 10 и 11 клас, наравно с другите.
Това, че дете е прието с висок бал след 7 клас, не винаги означава, че има афинитет към езика. Учител съм и комуникирам с много деца. Има деца, които родителите са ги натиснали за съответното училище, а те имат желание за нещо друго.
Има деца, които имат проблеми, които се отразяват на учебния им процес.
Много ви моля, не си мислете, че училището, учениците, учителите, родителите са "идеално гладка крива", "непрекъсната функция".
Ние учителите даваме всичко от себе си, това го заявявам най-отговорно, но работим с материал на клиента. Това е.
Виж целия пост
# 102
Ганис, без да се засегнеш,  дистанцирайки се  като външна  от горната дискусия,  ще изразя мнението си, че не си права . Знанията по език (по-скоро пропуските), с доста усилия се наваксват при желание  и на по-късен етап. Peace  Защото не винаги тези пропуски са  пряко следствие само  от неспособността или нежеланието на детето да учи. Нека не се самозалъгваме , както някой горе беше написал, във време на остър недостиг на преподаватели по езици, в столичните езикови има и откровени  недоразумения и е въпрос на късмет детето при какъв учител ще се падне.  Сравки в темите на 8 клас, в тази на НЕГ, в тази на 1 АЕГ, на 2 АЕГ..И не визирам въобще 73-то, а всички езикови  - 91 НЕГ, английските гимназии, френската... И когато някой изтегли "късата клечка" по този параграф  , както сте  нарекли тук кофти късмета с недобър учител във важни години като осмокласната и деветокласната, натрупването на пропуски и изоставането спрямо други не е само по негова вина. И  тук силно зависи кой кога се усеща за проблема. Има родители, които не знаят езика, не могат да преценят нивото на детето или да помогнат и предприемат действия на значително  по-късен етап. Лично познавам деца  от 91 НЕГ и  от 73 СОУ, изтеглили такава "късичка клечка", поставила ги в неравностойно положение спрямо  други,  имали късмета да изтеглят предългата.  Peace И такива деца, осъзнавайки в един момент наличието на дупки за пълнене, търсят решение на проблема. Учат допълнително навън,  определено догонват и после  поддържат ниво. Което отрича обобщената теза за мързела им и липсата на нагласа към езика..Грозна истина е  необходимостта от външна намеса под формата на курсове и уроци  за уюеници   в  езиковите училища по принцип  , която обаче в съвсем немалко  случаи е  факт, за който не бива да си затваряме очите. Някой от все още твърде идеалистично настроените родители на осмокласници (казвам го с най-добро чувство Simple Smile, тъй като и аз някога бях такава ентусиастка, но поохладих с времето страстите) ще каже, че оценките са достатъчно добър   ориентир. Ами не винаги са,  за жалост . Тъй като и критериите на преподавателите са коренно  различни. И ако родителят не е наясно с езика, не винаги може  да се ориентира за реалното състояние на отрочето си  Peace Пример веднага мога да  дам. В 91 НЕГ класовете след 10 клас се разделят, за да се пренаредят според профила. В класа на дъщеря ми има дошли от друг клас, учили до момента немски   при друг преподавател. Ами ималите 6 при него знаят доста по -малко от училите при друг, оказва се, че определени неща от обучението за ДСД дори не са чували, камо ли  пък да са правили.. Ганис, и при вас е така.  Познаваш лично сина  на моята приятелка. При тази толкова строга и взискателна, но и същевременно  много даваща учителка в 8 клас, той завърши с  много  трудно извоювана 4-ка за годината, но с наистина   стабилни познания, стоящи зад нея. Все пак знаеш, че мога да преценя. На друга приятелка синът завърши с  твърдо 5 в съседна паралелка, но от лични наблюдения (майката ме помоли да му помогна с нещичко за тренинг около НВО миналата година)ти казвам, че първият знае в пъти, в пъти повече от втория. И облягала се само на  оценките, показващи едно много добро ниво,  майката на втория сега се вайка, че  много бил изостанал. Как да разбереш кога е мързел, кога е и друго.. Ако е тотален търтей този младеж, то  защо има тази петица?Просто навсякъде е така, има и така, и иначе. Да не останете с друго  впечатление  и да  вмените на думите ми  смисъл, какъвто определено не съм вложила. Мисълта ми беше единствено тази , че при относително навременно регистриране на проблема, знания по език се запълват, с цената обаче  на много желание за труд ,  усилия, а  и средства.... И успели деца в това начинание има. При това в горни класове. Един огромен  вей-хайвей от 91 НЕГ до 10-11 клас се  ослушваше и не си даваше много зор по нищо,  включително и по немски,  после реши обаче , че иска да следва в Германия и натисна здраво педала с езика. За една година усилена работа дръпна дотолкова, че си взе  в 12 клас  ДСД-то с максималното  С1 на всичките 4  компонента. Има ли желание, има и начин - толкова изтъркана, но до болка вярна фраза. А че  начинът не винаги  е най-оптималният според нашите представи и нагласи, е съвсем отделна тема.
И Ганис, максимата за материала на клиента има и друга страна все пак . Уюителите може да са супер, да дават максимума от себе си и после нещата да зависят наистина само  от материала. Но какво става, когато един плат като илюстрация на материала е висококачествен, а  човекът зад машината го съсипе с грозни и наравномерно  направени бодове? Нещата са двустранни винаги. Simple Smile
Извинете ме за намесата в темата , при това с едно малко обобщено  и на вид отвлечено мнение, което не касае конкретно училище, а отразява  позицията  ми за общата картинка в езиковите гимназии. Но бе провокирано от поста на Ганис.И нека децата ви дерзаят  смело напред и нагоре , въпреки наличието на общовалидни спънки  и кусури  на системата ни, защото напук на  нея мотивираните ученици пак успяват. То и това им е най-големият плюс на добрите училища според мен , в тях с малки изключения се концентрират добри и амбициозни деца, които взаимно се дърпат нагоре.
Виж целия пост
# 103
Русалке, браво! Абсолютно си права   bouquet
manca и ganis, чужд език е от най-лесните за наваксване предмети. Освен това, в образователната система, във всички нива, се предвиждат поправителни изпити, които някои хора вземат с 5 и 6.
Това, което класната каза на РС, че детето може да преминава от група в група, ми звучи най-справедливо, но от писаното до момента, ми се струва практически невъзможно. Моля ви, кажете какво не съм рабрала правилно.
Виж целия пост
# 104
Дъщеря ми се прехвърли в 11 клас от 3та във 2ра група, с подкрепата на г-жата по немски, която ясно е оценила възможностите ѝ, и дори беше по нейно предложение преместването, не на детето, което в началото не знаеше за тази възможност. Просто си учеше и един преподавател, винаги може да направи разлика между децата в дадена група. За протокола, имаше и деца, които от 2ра група, преминаха в 3та. Пак след обсъждане с преподавател. Защото и децата се мъчат да се състезават с другите, но силите им не достигат. Възможно е да е имало и други размесвания. Аз мога да потвърдя за нашето. Взет изпит с C1. 2 месеца след завършването тази година, демек от август тази година работи в кол център с немски и английски. (сама си намери работата, хората са оценили нивото на владеене  на езика и са я наели. В интерес на истината във фирмата работят/са работили - защото непрекъснато се менкат нагоре надолу, кой решил да спре да работи, кой да замине за Германия и т.н, много деца от 73то и всички те се справят отлично с езика)

Ганис, съжалявам че не видях качена статистика за ДСД изпита на 12класниците от тази година. Ще се радвам, ако може да съдействате да бъде публикувана. На мен лично ще ми е любопитно. По информация от моето момиче, почти всички са си взели изпита с С1, и единици са били тези с В2.

Свободни часове през годините, не са имали - нито голямата, нито малката - сега 11 клас.
Миналата година не бяха разделени класовете на малката. Оказа се лош експеримент. При голямата бяха на групи. Сега в 11 клас при малката отново са групирани, като в края на 10ти имаше изпит.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия