73 СОУ - гимназиална степен

  • 114 153
  • 795
# 75
Отзиви от родителската среща Thinking?????.Класната беше толкова позитивна-страхотно, ще бъда най-щастлива, ако нещата се запазят така и впечатленията от децата продължават да са толкова добри, колкото изразените на втората ни родителска среща. Видяхте ли снимките на класа - страхотни деца и настроение. Детето отива на училище със завидно желание, пише много и често казва, че обича немския, докога ли? Laughing
Не възнамерявам да пиша по ЗДОИ, но възнамерявам да помисля за някоя интересна инициатива, която да обедини децата да работят заедно, което както разбрах е цел и на класната  bouquet
За новото дете разбрах, че е световен или европейски шампион по карате през последните три години за нейната възраст smile3501
Защо ли Ganis не ни пише вече newsm53
Виж целия пост
# 76
Чета ви и се радвам, че децата се чувстват добре:) Искате ли малко учителски бисери. Сълзи ми закапаха от смях  Laughing

Малко учителски бисери ...
"Защо си нарисувал такъв неравен квадрат бе? Да не си далтонист?"
"Представете си, че съм триъгълник и се въртя около оста си..."
"Ученици, виждате ли невидимите ъгли на пирамидата?.."
"Ученици, начертайте окръжност с формата на кръг!"

Учител по математика...

"Никой да не ми пипа топките!"
"Момичета, събличайте се, аз ей сега идвам!"
"Момчетата са без облекло и се държат непристойно! "
Учител по физическо

"Ученици, сега ще взема две метални топчета... Едното от желязо, а другото от дърво... "
"Това е масата на масата, която е в покой."
"Ако ти ударя един шамар, ще започнеш да трептиш хармонично... "
Учител по физика

"Ти, ти и топката, и тримата при директора."
"Изплюй дъвката в кошчето, да не я изплюя аз!"
"Ти, ти и топката, и тримата при директора. "
"Ще изгоня всички и ще работя с останалите."
"Нито едно природно явление не може да ме спре да ви напиша отсъствията! "
"Ученикът с дъвката - в коша! "
"Последните два чина да излизат моментално, утре да си доведат и родителите!"
"По коя тема ще говориш, Петко? Забележи, че само на теб давам избор по какво да те скъсам!"
Виж целия пост
# 77
Здравейте, банда!Сега се прибирам и ви чета:
biborana, не съм забравила помощта ти и жеста, който ми направи докато бях в седмокласната еуфория.  bouquet Ако решиш, че с нещо мога да ти помогна за седмокласничката, само кажи, ...но като знам мамите, които са в седмокланата тема....
Наредби, приложения, сега пък член 52...., то ако ровнем хубаво, кой знае още какво ще намерим.
Вързали са си гащите МОН яко, за да го правят така нагло, безпардонно и безхаберно, без никакъв страх и свян!
И като ги „осветлим”, мислиш, че ще се изчервят ли....?
И пак нищо няма да се промени....Благодаря ти , все пак!
fara, оценката по БЕЛ е втора оценка, не е от входящото,а от някакво контролно, което са правили още при 1-вата госпожа.
trapa, така ми харесваш!Напълни ми душата! Simple Smile
manca – благодаря за инфото за родителската среща.
ganisJoy
Снимките и аз ги видях!Много са готини децата!На въпроса:"Кой ви снима?", «Е, как кой?!Госпожата!»
Поне на госпожа случихме!
Aко  има още нещо от род.среща , ама да не е за „пред хората” , драснете по два реда на лични!
Ходихте ли на физическо в събота?Малката има някакви проблеми и сме на лекар в понеделник пак!
Виж целия пост
# 78
Ganis благодаря, голям смях, мисля си колко такива неща казвам и аз в ежедневието си, но няма ученици които да ги запишат и направят достояние на останалите. Благодаря ти.
Физическото в събота - предимно волейбол с другия клас, "бихме ги, биха ни и един равен"- май това получих като отзиви. Имаше задоволство, не питах колко деца от класа са били там, но след като се е получил волейболен мач, явно достатъчно. Имаме голямо домашно по математика:2book:, май в четвъртък ще имат контролно и този път не толкова голямо по немски (дали класната ни чете Laughing) вече написано.
Лека седмица на всички родители и деца от 8 "А" family4.
Виж целия пост
# 79
manca, аз съм забелязала, че домашното за понеделник по немски винаги е сравнително малко. И мисля, че е нарочно, за да могат през уикенда да преговорят всичко през седмицата и да попълнят дупките ( още повече, че след контролно по немски в петък, те сами се усещат къде на са сигурни).
Но пък  затова в понеделник  домашното е.......  ooooh!
За контролното по математика и аз разбрах, че е за четвъртък, ама те толкова време вече ги дъвчат тези "корени", та мисля, че няма да имат проблем! Simple Smile
Виж целия пост
# 80
Ей, на госпожата по немски, шапка и свалям (не за първи път)!
Който си го може, си го може!А то не е само до можене, а и до желание, и до отделяне на повече време и усилия!
Изпоти ги до макс с по-ниските резултати на контролните по немски  и като ги усети, че започват да издишат вече и са на прага на отчаянието, им „би един инжекцион” с контролните в петък.Май всички са с високи оценки.Ние не сме се радвали така на 6-ца от първи клас.”Значи, не съм била толкова проста!Има надежда!”
Госпожата не им даде даром оценките, можеше да ги изпита на стихотворение или пък да си измисли друга форма на изпитване, за да ги ободри!Направи си им обичайното контролно, децата не се чувстват унижени, а се радват на труда и на усилията, които са вложили и на резултатите, които са постигнали!И сега са още по-надъхани!

trapa, как се чувства сега младежът,а?
Виж целия пост
# 81
 Joy  Joy
сутринта около 8,30 ч., телефонът звъни: "имам 6 на контролнотоооо"
преди обед около 11 ч., sms: "имам 6 по немски"
на обяд, след училище, регурялното обаждане: "Свършихме! А, да! Знаеш ли колко имам по немски? - 6-цааа!"
така протече. Още в петък, като свършиха у-ще и като ми се обади, беше много по-спокоен.
Наистина доста по-високи резултати имат. Каза, че били 12 шестиците, а имало и тройка, ама не знаеше на кого е.
Абе тези думи - направо му разказват играта. Ама като иска - ще го научи.
Аз пък не знаех за контролното по математика - 10х за инфото. Специално по мат. досега бяха като по немски - постоянно имаха контролни, тестове и състезания, така че въобще не ми правеше впечатление. Не му е проблемът в това, че ги правят, а че материята е мноого по-различна, то това, на което беше свикнал.
 
Виж целия пост
# 82
Здравейте, още съм под влиянието на емоции от споделеното от близко дете. Принципно не пиша много по темите във форума, не за друго, а защото нямам време, но тази  за 73 СОУ е изключение. Следя я,  защото много харесвам училището. Убедена в плюсовете му, с чиста съвест  го препоръчах на детето на близки приятели.  И то  все още сияе като отива  на училище, защото го възприема като нещо свое и свидно, защото харесва учителите си, защото там са и  приятелите му . Първият сблъсък с реалността бяха коментираните  в темата  спорно  доколко наистина регламентирани  форми на  прием  на деца по никое време от учебната година. После дойде обсъжданото преди време в друга тема  огорчение от неконтролираното провеждане на НВО и здравото преписване през телефони в една от паралелките, довели до необективни резултати на финала и обезценяване труда на едни за сметка на други. И сега чувам ново 20. В немска гимназия, каквато 73 СОУ несъменено е, се допуска вече повече от седмица-две (а дали не и повече, убегна ми казаното) да не бъде осигурен учител по немски на деветокласници и те да имат свободни часове по предмета. А на времето онова, което аз изтъкнах пред таткото като един солиден  довод "за" , беше именно  декларираното от гимназията , че се работи по програма, недопускаща свободни часове, още по-малко пък по езика. Това никога не бих си го и помислила за възможно. Детето е съвестно,  има си планове и ги следва. Иска да учи след 12 клас  в Германия и съответно всичко, касаещо  сертификата за ниво по езика,  е  важна част от информацията, която иска да си набави. Със съученици са питали кое конкретно  е наложило след толкова години  връщането на  подбора за паралелките, обучавани  за този изпит, при положение, че в другата немска гимназия в София  такива ограничения не са наложени и всички гимназисти от випуска се водят потенциални Де Ес  Де  кандидати. Едно дете, доколкото разбирам, се е осмелило при сегашното положение със свободните часове  да изкаже становището си.  Дано в опасенията му, че няма  достатъчно квалифицирани  кадри за необходимата подготовка или че резултатите през последните година или две  са били слаби и  налагат  такъв подбор, да няма дори  и зрънце истина. Че иначе ще се чувствам  неловко  и гузна от това , че препоръчах гимназия, в която не всичко се оказва  точно такова, каквото се представя в пространството.
Детето продължава много да харесва училището си,  очите му греят като разказва за базата и за харесваните учители, за удоволствието да е част от колектива . Споделих, че съм прочела във форума  за стипендии в размер на 100 лева за отличници и коментарът беше, че директорката е желязна  и нищо чудно, че са осигурени такива стипендии. Но някъде под целия този детски ентусиазъм и уважение се опита да се прокрадне  и леко разочарование, че училището нехае за обучението по ключов предмет като немския език.
Виждам, че в темата пише учител от гимназията. Би ми било интересно да сподели как вижда нещата от вътре. И бих помолила да се избегнат излишните нападки. Не целя да очерням училището, не съм и обидила никого. Тъкмо обратното, споделих как  в едно дете се преплитат едновременно  и  гордост , че учи там, и удволетвореност от нивото на обучение по повечето предмети, но и оправдано според мен недоволство, че не се предоставя на всички  опцията за качествено езиково обучение , както и че във въздуха увисват важни  въпроси без отговор.  Много се дразня на коментари за немските гимназии по темите, в които всяка втора дума е необходимостта от уроци. Звучат  ми в стил "гроздето е кисело" и дайте да оплюем училището . Да, но ако продължат нещата така и учител липсва , дали пък  тези уроци  няма да са необходимост?
Виж целия пост
# 83
Lemon Moon, въпросите, които задаваш и проблемите, които поставяш са много полезни и същевременно много плашещи.Няма място нито за обиди, нито за нападки.Става дума за нашите деца!Аз лично ти благодаря, за дискусията, която повдигаш и много ми се иска да видя отговори!
Майка съм на дете в 8 клас  в т нар. подготве и съм безкрайно доволна от преподавателката ни по немски (а съм от много изискващите и вечно намиращи кусури), от начина на поднасяне на материала, от средата и т.н. Спокойна и доволна съм от избора на детето си, а виждам, че и то е щастливо, ходи с кеф на училище и учи с хъс и желание и научава.
Но това е до края на 8 клас. В 9 клас ще сме с друг преподавател.
Определено ме интересува какво се случва после, след 8 клас и приканвах и бих била много щастлива да прочета мнения и на други майки, чиито деца  вече са 9,10,11,12 клас.
1.На това с прехвърлянето на деца по никое време – нищо ново под слънцето, не че е за пренебрегване, но сме го дъвкали, а и навсякъде го има.
2.Преписване на НВО – струва ми се недопустимо – нечестно е слаба дума.Така и така го ровичкаме проблема, нека се каже коя е паралелката, с кой преподавател и да се вземат мерки тази година да не се случва.
Извинявам се предварително на теб Hug, не искам да обидя и  детето Hug, но знаем какви са децата в тази възраст – може ли да се разчита на 100%  дали информацията дадена от детето е вярна – нека, ако някой друг е чул отнякъде за проблема – да потвърди!
3.„Със съученици са питали кое конкретно е наложило след толкова години връщането на подбора за паралелките, обучавани за този изпит, при положение, че в другата немска гимназия в София такива ограничения не са наложени и всички гимназисти от випуска се водят потенциални Де Ес Де кандидати?” –Това ме интересува особено много. На въпроса ми относно ДСД, на мен ми бе отговорено, че няма подбор на паралелки и всички се подготвят за ДСД сертификат(но не всички го вземат)!Разделението, което правят в по горен клас, е в зависимост от степента на овладяване на езика, за да може да се върви в по-малки групи.И че тези временни паралелки са плаващи и в зависимост от резултатите, които покаже ученикът, може да се размества от една паралелка в друга!Къде е истината?!Ако ни четат майки на по-големите, моля да ни осветлят.
4.Да не ми се налага, но ако моето дете в 9 клас остане без преподавател по немски език  и кара свободни часове дори само 1 седмица.....на втората ще съм в училището.....и няма да съм сама.Наистина ли деветокласници карат свободни часове по немски език седмица-две, а дали не и повече???
Моля, някой който има информация от 1 лице да пише!Нали за това са тези форуми да си помагаме, да споделяме, да обменяме информация.......
Lemon Moon, не мога да отговоря на поставените от теб въпроси, но ти благодаря, че ги зададе!
Виж целия пост
# 84
Банда, струва ми се, че малко прекалявате със шашкането  Hug
За НВО по немски в осми клас - мисля, че е по-скоро за оценка на учителите и те би трябвало да се вълнуват повече от равните условия на провеждане. Всяко дете (и родител) е наясно колко знае езика според текущите оценки през годината (НВО е също текуща оценка).
За свободните часове - надявам се това да е моментна криза за учители по немски (грип и подобни). В 8г тази седмица имат заместничка, която е много зле приета от децата (според приятелка на дъщеря ми), но са спокойни, че истинската им учителка като се върне ще им обясни нещата Simple Smile. Аз все пак се възхищавам на директорката, че успява, при тези заплати в образованието, да задържи качествени учители по език (като нашата класна Simple Smile)!!!
За "парашутистите" - съгласна съм, че повечето са добри и умни деца, които са имали малшанс на изпитите, но ми е неприятно това, че нарушават качеството на обучение по език - едно е да се учи в клас с 26 деца, друго става при 31 (да не говорим, че и 26 са прекалено много). Най-справеливо ми се струва да се прави допълнителна паралелка, щом има толкова много желаещи, но откъде толкова учители (добри!), тогава?!
Виж целия пост
# 85
Отговарям на поста на Lemon Moon. Специално се обадих на колежка по НЕ, за да ми каже как стоят нещата. Децата не са имали НЕ само един ден. Досега са влизали няколко заместници по НЕ, но отсега ще имат един - г-жа Дебелянова. Титулярът е в болнични.
По повод DSD. На сайта на училището има подробно инфо.

http://sou73.bg/category/%D0%BD%D0%B5%D0%BC%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D … 0%BE%D0%BC%D0%B0/

Дъщеря ми е 10 клас. В 10, 11, 12  клас групите са с една повече от паралелките. В момента има 5 групи по НЕ. Само едната не е DSD. В нея са събрани най-слабите ученици от десетите класове по езика.
Виж целия пост
# 86
ganis, а знаеш ли какво става в случай, че няма деца, които не отговарят на критериите за яваване за ДСД, т.е. всички имат над 4.5, написали са си всичко каквото трябва и т.н., ще бъдат ли допуснати всички до изпит?
Виж целия пост
# 87
ganis, а знаеш ли какво става в случай, че няма деца, които не отговарят на критериите за яваване за ДСД, т.е. всички имат над 4.5, написали са си всичко каквото трябва и т.н., ще бъдат ли допуснати всички до изпит?
Разбира се.
Виж целия пост
# 88
ganis, благодаря за информацията от 1 лице и на мен ми стори малко странна, липсата на учител по немски и карането на свободни часове седмица-две, че и отгоре!Но децата в тази възраст са много мнителни и понякога попреувеличават, изразявайки неодобрението си към даден проблем!Хубаво е, че се изясни ситуацията.
Изискването на минимален успех 4.50 ми се струва доста добро решение (май и в АК имаха такъв минимум за успеха по принцип).Така децата са амбицирани да учат езика, да не “изтърват юздите”, да поддържат нивото през цялото време на обучение, а не годината преди изпита да се юрват по частни учители и да попълват дупките.Таванът 4.50 ми се струва преодолим и достижим, за тези които наистина го искат. А за децата, за които сертификатът не е приоритет, спасяване от “излишно” натоварване и "наблягане" по интереси.
И все пак, ако има някакъв вариант нашите деца да продължат и в 9 клас със сегашната си учителка по немски, ще съм много доволна!
farra, ти си едно валидолче! Simple Smile
Виж целия пост
# 89
Да, и според мен 4,50 е постижим резултат. Има деца, които просто са безхаберни и не учат. Има деца, които учат, но не искат да вземат DSD. Има деца, които вземат DAF.
От 10 клас започват вече да изучават различните компоненти за изпита и да работят по тях.
Мимчони, в 9 клас ще имате друг учител по НЕ.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия