Немска, испанска или английска гимназия след 7 клас?

  • 13 905
  • 105
Здравейте! Разсъждаваме в къщи по темата, къде да се кандидатства след 7-ми клас? Засега мненията клонят към немска гимназия, ако има необходимия бал разбира се, с втори език английски език. Възниква въпросът обаче, на какво ниво е вторият език в немска гимназия. Освен това нашият тийнейджър учи испански до 7-ми клас. Той има желание да кандидатства в испанска гимназия, но пък там не се учи немски. От друга страна си говорим за евентуален университет след няколко години в немскоговоряща страна, добри са финансовите условия и немският се ползва в много държави. Има ли някой, който е минал по нашия път на въпросителни? Ще се надявам да споделите мнение!
Виж целия пост
# 1
Вторият език във всяка гимназия и във всеки град е на ниско ниво. По мое време се свеждаше до 2 (два) часа седмично. Не съм гледала скоро учебни планове в ЕГ, за да видя дали има промяна, но се съмнявам да са станали повече като брой часове. Оттам нататък колкото и добър да е учителят, съмнявам се, че ще успее да постигне резултатите и нивото на първия език, който е в порядъка на 6 часа седмично от 9 клас нататък, а може и повече да са. Моите братовчеди в гимназията смениха езиците и немският стана първи - балът им стигна, но това е за Пловдив. Сега са студенти в Америка вече и братовчед ми беше много доволен от похвалата на професор за доброто владеене и на немски език, освен английския.

Порових се сега в сайтовете на пловдивските гимназии. В бившата английска гимназия - първи ЧЕ - 6 часа, втори ЧЕ - 3 часа. В другата езикова гимназия (бившата руска), както и в Хуманитарната - часовете са 4/2.

Предполагам, че и софийските гимназии в сайтовете си трябва да имат учебните планове, за да се ориентирате.
Виж целия пост
# 2
И е така, и не е. Peace Всичко е субективно и зависи от учителя.
Що се отнася до хорариума часове по втори език в езиковите, май е 4 часа седмично. А ако не се бъркам в 12 клас са и 5. А по отношение на нивото - не бива да обобщаваме. Парадоксалното е, че в 11 клас в немска гимназия дъщеря ми учи немски  по учебник все още за ниво В2, с този за С1 ще се заемат  втория срок,  докато  по английски като втори език - по учебник за подготовка за САЕ. Mr. Green Вече е друг въпрос  какво се научава и доколко достигнататото ниво се дължи на заниманията в училище...
Виж целия пост
# 3
Русалке, затова казах да погледне гимназиите, които я интересуват. В случая заради испанския език ми стана ясно, че говорим за София. Аз уточних, че проверих гимназиите в Пловдив.
Виж целия пост
# 4
Дали са в Пловдив или в София, гимназиите би трябвало да имат еднакъв хорариум от часове по втори език.  Peace 4 или 5 часа седмично не са малко и при добро желание от страна на учителя, учениците има какво да получат. Друг е въпросът, че в масовия случай това не става.
Виж целия пост
# 5
Русалке, дори и в Пловдив при езиковите гимназии видях разлика в хорариума. Вярно е, че не задълбах много по степени в едната гимназия. В едната езикова втория език до последно е 2 часа - руски език, това е в бившата руска гимназия. Там и трети чужд език учеха преди време - ама като СИП. В бишвата английска гимназия втория чужд език наистина става 4 часа в 10-12 клас, но в 9 клас е 3 часа. В Хуманитарната гимназия първия чужд език с 2 часа ЗИП по него в 9-12 клас се изравнява с шестте часа в ЕГ "Пловдив", но втория език до края си е 2 часа по учебен план.
Виж целия пост
# 6
Немска, испанска или английска гимназия след 7 клас?

Нито една от трите!

За успешна реализация в живота са необходими добри познания в някаква професионална област и обучението в училище е добре да осигури точно това. Знаенето на езици е допълнение, понякога съществено, но винаги си остава допълнение. Погледнете обявите за работа (не само у нас, а и в чужбина!) - търсят се хора за еди каква си работа, почти винаги има изискване да се знае някакъв чужд език, но това е допълнение към изискванията за професионални умения в областа, за която се търси персонал. Аз още не съм видял обява за работа от вида "Търси се персонал, знаещ .... език", а поради професионалните ми ангажименти съм разгледал няколкостотин хиляди наши и чужди обяви. Винаги търсенето е за нещо друго, придружено с изискване за език, което показва, че езикът е, макар и важен, но все пак второстепенен за каквато и да е позиция.
Насочете децата си към образование, с което ще получат добра подотовка в някаква професионална област (компютърни технологии, биотехнологии, инженерни науки, архитектура и строителство, физика, психология, история, право, изкуства, спорт - каквото и да е Wink ), а езици на работно ниво така или иначе се учат във всички средни училища или в извънкласни форми на обучение.
Виж целия пост
# 7
А децата, които нямат интерес към тези професионални области? При мен навремето се оказа, че Хуманитарната гимназия е моята гимназия, защото с лекота се справях именно с езиците, литературата и историята. И за чий тогава да се забия в една ПГ с каквато и да е насоченост, когато това не ме влече? Освен това по мое мнение ЕГ са достатъчно добри за деца, които нямат яснота още в среден курс, до 7 клас, къде искат да се развиват. Получават добра общообразователна подготовка и тепърва да видят накъде ще се насочат. Първи език на добро ниво там се получава, особено ако сменят АЕ, който да развиват с курсове и явяване на изпити за сертификати. Но то същото важи и за другия език. Защото в обявите масово искат и два езика.
Виж целия пост
# 8
Задължителният втори чужд език, който е и вторият профилиращ предмет, е приложен според учебния план със следния хорариум: IX клас – 3,5 часа; X клас – 4 часа; XI – 5 часа и XII – 4 часа седмично.
Курсът на обучението продължава 5 години, като през първата, VIII клас, се изучава основно испански език (21 часа седмично) и още: български език и литература, математика, музика, изобразително изкуство, информационни технологии, физкултура.

Общата седмична натовареност е 32 часа. В следващите класове испанският се изучава както следва:

IX клас - 6 часа испански език, в т. ч. културна история на латиноамериканските народи.
X клас – 6 часа седмично испански език и културна история на Испания.

XI клас – 6 часа седмично испански език и испанска литература.
XII клас – от 6 до 8 часа според избрания модул испански език и испано - американска литература.
Виж целия пост
# 9
Това намерих за испанската гимназия, добре звучи, предполагам, че и в другите гимназии е така, даже в 10-ти клас двата езика по часове се изравняват. И ние в къщи мислим, че ще се наложи допълнително занимание в школа по английски най-вероятно. Ако стигне бала за немска гимназия, но пък ще отидат на вятъра 3 години испански за съжаление. Големи са ни дебатите, момакът си предпочиташе испански, там пък за висшето образование нещата не са толкова достъпни финансово като в немскоговорящите страни....
Виж целия пост
# 10
От братовчед ми знам, че в Германия е лесно да влезеш, но трудно да излезеш от университета дипломиран. За Испания не знам абсолютно нищо.

Часовете по двата езика в 10 клас не се изравняват. Ти сама пишеш после, че тогава имат 6 часа испански език. 4 часа са по ЗП, плюс 2, които идват явно като ЗИП.
Виж целия пост
# 11
Немска, испанска или английска гимназия след 7 клас?

Нито една от трите!
За успешна реализация в живота са необходими добри познания в някаква професионална област и обучението в училище е добре да осигури точно това.

Момент, да разделим нещата. Естествено, че чуждият език е професия само на преводачите. Но! Има два вида цели - да се получи професия на ниво средно училище и да се получи професия на ниво университет. Който ще търси професионалното си поприще още в гимназията, тогава да отива в ПГ, но който ще учи висше какво да прави в гимназията? Естествено, че ще научи 2 или 3 чужди езика, които да му бъдат базата за по-добра реализация в професионалната област, която ще избере.
От езиковите гимназии отиват да следват медицина, инженерни науки и какво ли не! И тогава ако се върнем на цитираните обяви, ще видим, че търсят специалист с еди колко си чужди езика. Дори в медиите вече търсят хора с чужди езици, въпреки че същността на работата се заключава в отличното прилагане на българския.
Към автора на темата - добре сте се насочили да мислите за висшето - къде, в коя държава и на какъв език. Това трябва да е критерият. В нашата гимназия амбициозните деца ходят на допълнителни уроци както по втория, така и по първия език.
Виж целия пост
# 12
Надникнете в темата за немското висше образование, ей така за ориентация

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=741421.0
Виж целия пост
# 13
Немска, испанска или английска гимназия след 7 клас?

Нито една от трите!

За успешна реализация в живота са необходими добри познания в някаква професионална област и обучението в училище е добре да осигури точно това. Знаенето на езици е допълнение, понякога съществено, но винаги си остава допълнение.

Съжалявам, че се намесвам в темата не по същество, но това мнение просто не може да ме остави безучастна. Господине (или госпожо), личи си, че не сте припарвали до езикова гимназия. В противен случай щяхте да знаете, че подготовката по езика е важна, но много по-важно е всичко останало, което се случва в езиковите гимназии - докосването до ДУХА и КУЛТУРАТА на съответната страна, чувството на СЪПРИЧАСТНОСТ към този дух и култура, потъването в ДЪЛБОЧИНАТА на езика (което никой курс не може да даде, и което се не изразява с броя научени думи и глаголни времена!)...
Дведесет и две години след завършването на най-елитната езикова гимназия за всички времена, мога да кажа, че от випуск от около 200 човека (6 "редовни" и 2 "разширени" паралелки"), хората без добра личностна реализация са максимум 10%, и проблемът им категорично е другаде, а не в недостатъчно доброто образование.
Виж целия пост
# 14
Привет. Ще дам пример със 73 СОУ (Втора немска гимназия), защото съм учител в нея, а и дъщеря ми е в 10 клас, в същото училище.
Вторият чужд език се изучава по 4 часа в 9 и 10 клас и по 5 часа в 11 и 12 клас. При нас той е РЕ, ФЕ, АЕ.
Заявявам най-отговорно, че е на ниво на преподаване. По РЕ и по ФЕ колегите организират СИП, за децата, които искат да получат сертификат и се работи сериозно. Преди няколко дни доста деца от 12 клас си получиха сертификати по РЕ за ново В2, което за втори език е супер. Специално в паралелката, която е с втори език АЕ, децата се разделят на групи, защото, както знаете АЕ е най-масовия чужд език и в 9 клас много деца са напреднали. За да е качествено обучението, при нас класът се разделя на две. За мен обаче най-добрата комбинация е НЕ + РЕ (ФЕ). АЕ много деца учат на курсове извън училище. Дъщеря ми е с втори език РЕ. Записала се е на СИП. Дори се записа и на двуезичната олимпиада с НЕ- РЕ. Упражненията и условията на задачите са на НЕ, а решенията на РЕ. Много е полезно. Освен това ходи и на курсове по АЕ (предстои й да покрие тази година В2). Искрено се надявам в края на 12 клас да излезе с три сертификата. После вече има избор и то голям.
По повод коментара на един потребител за ПГ. За всеки има място под слънцето, но за мен най-доброто е да се завърши ЕГ.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия