Нейтив Спийкър?

  • 6 492
  • 67
# 15
Изпитът по английски има и разговорен елемент, та малко от малко контакт с туземец е винаги в плюс. Това с неполезното е много относително.
Виж целия пост
# 16
 според мен ако човек не общува с нейтив спийкърс научава изкуствен  измислен език.
 Езикът е нещо живо и не е граматика и не знам си още какво, а е интуиция и усещане. За мен един носител на езика е много по-полезен именно заради достъпа до живия език.
Вече за сертификати нямам идея, но аз като цяло съм и против ученето на граматика отделно. Това е моето лично мнение като човек учил езици, но не и специалист по езици. Живяла съм в 4 държави, говоря 4 езика. Учила съм други два на курсове, но не ги говоря, няма и да ги проговоря сигурно.
Виж целия пост
# 17
На мен преди 13 години ми е преподавал чужденец нейтив за сертификат по английски, беше австралийски адвокат, на който му писнало адвокатството и си вдигнал куфарите в екзотична България.  Crazy Ние граматиката си я знаехме вече, или поне аз  Laughing, т.е. на това ниво не съм очаквала някой да ми обяснява елементарни граматически неща като кога се ползва дадено време. По-скоро обогатявахме речник, говорихме по различните теми, проверяваше писмената част и правехме упражнения от тестовете по учебника. Човекът според мен се справяше отлично. Все пак сертификат имам  Joy
Ох, сега се сещам, че устният изпит на тоя сертификат беше 2 дни след като се върнах от Франция, те ме попитаха нещо и аз съвсем категорично им казах "Mais oui!" и те  Shocked, а аз  ooooh! "Sorry, sorry"  Joy

Женя, как е френската филология, отпуснаха ли малко края или още са гадове  Twisted Evil Laughing
Виж целия пост
# 18
Освен да има филологическо образование един нейтив, за да бъде добър учител трябва да знае трудностите, които срещат чужденците при изучаване на езика. Да е учил чужд език - също е предимство.

Според мен ученето на граматика е важно (ако искаш наистина да владееш добре един език), защото много хора без формалното й изучаване, дори и да живеят сред местни, не говорят/пишат граматически правилно, още повече, че и не всички местни говорят/пишат съвсем правилно.

Виж целия пост
# 19
Имали сме няколко учители от типа нейтив спийкър в гимназията. Главно водеха Английски С. Имаше един шотландец, който беше останал безработен и 1 година ни преподаваше биология - с него малко трудничко се разбирахме.
Обаче в 11-ти клас дойде една американка. Супер свежарка беше - имахме задачи от типа дадена тема и всеки трябва да говори точно 2 минути по нея. Или правихме съдебни процеси по тематика от приказки. Но що се отнася до есетата, които пишехме при нея, някак правилата ѝ бяха наопаки. Поправяше изречения, слагайки им точка + започване на ново изречение на всичко по-дълго от два реда. За да бъдело ясно. Не съм убедена, че беше права.
Виж целия пост
# 20
В момента гледам толкова възможности за хора, владеещи няколко езика,  и скришно злобея. А ето аз с влашки и торлашки страдам. Crossing Arms Mr. Green
Виж целия пост
# 21
Предполагам, че има огромно значение и от самия език. Английският е малко или много шаблонен език, учат се конструкции, цели фрази и пр. Тоест, дори и да не е най-великият специалист по граматика, при добро желание от страна на ученика, ще се научи.
Но има и езици, при които колкото и да не ти се иска, няма как да минеш без граматика. И там е хубаво да е филолог, за да обяснява кое, как и защо.
Относително скоро ми се наложи да уча ускорено руски, след като много години съм работила на английски и имам прилично ниво. Е, руският няма нищо общо като подход при ученето. Месеци наред го учих ускорено в БГ, после и в Русия с нейтив-филолог. Установих, че в БГ нищо не съм научила. Така че моят опит е ЗА нейтив-а, стига да има релевантна квалификация.
Виж целия пост
# 22
Не виждам проблем за сертификат от рода на TOEFL, Test DaF, DELF да се води от нейтив. В тези тестове граматика не е основно нещо, а напротив- много по- важно е да умееш да употребяваш езика.
Като полагаш такъв изпит се има предвид, че владееш основната граматика.

Разбира се всичко винаги според зависи от човека. Нейтива като не му се отдава, нищо няма да направи, а филолога може и чудеса да сътвори. Имам примери и за двата вида.

La Catrala честита лентичка   bouquet
Виж целия пост
# 23
По груби спомени от моя сертификатен изпит кой знае колко съвършено владеене на граматическите тънкости не ми е трябвало. Наблягаше се на възможността за комуникация и гъвкавостта на възприятието. На школа не съм ходила, готвих се сама по примерни тестове. Ако все пак бях решила да прежаля пари за уроци, бих ги дала на нейтив спийкър- с напразната надежда да попия поне малко правилно произношение Laughing.
Виж целия пост
# 24
Чета и имам чувството, че нещо не сме се разбрали ясно. Не става дума дали нейтив спийкъра е полезен в чуждоезиковото обучение и дали има полза от него - определено има, естествено. Въпросът е дали един не филолог, пък макар и носител на езика, е редно да подготвя групи за изпити? Всеки изпит, не само за сертификатите, включва граматична част, не може без нея. Но дори хипотетично да предположим, че няма такава част, ами аз реално като се замисля човек не може правилно едно изречение да построи ако му куца граматиката. Прост пример - писане на есе. Специално за френски език се гледа дали си се вместил в зададения обем (брой думи), дали е писано конкретно и точно по темата, дали имаш лично становище, дали си го изразил и аргументирал добре, дали си дал примери в подкрепа на тезата си и др. На пръв поглед много творческа задача, нямаща нищо общо с граматиката. Само че ако имаш пропуски в нея, в едно есе, те лъсват изключително и грешките, които можеш да допуснеш от "дупки" в граматиката, могат направо да ти отрежат главата (имам предвид в оценката).
Виж целия пост
# 25
Напротив, идеално се разбираме. Само че на теб явно отговорът не ти допада.
Все пак ще повторя- да, според мен е удачно нейтив спийкър да подготвя за сертификатни изпити. От такава подготовка обикновено се възползват хора, които вече са овладели езика на достатъчно добро ниво, та да погледнат към сертификатен изпит.
Не смятам, че е редно нейтив спийкър да преподава език в училище (освен в последните класове в езиково такова), или на групите за начинаещи в школа.
Виж целия пост
# 26
Ако нейтива няма специална подготовка за преподаване, по-скоро би бил полезен за разговори само.
Но ако има квалификация, със сигурност бих го предпочела пред местен филолог, без значение дали е учил друг език или не.
Но това е общ случай. Познавам преподаватели по призвание, а не по образование, така че талантът може да изскочи отвсякъде   bouquet
Виж целия пост
# 27
Напротив, идеално се разбираме. Само че на теб явно отговорът не ти допада.

А, тук няма какво да ми допада и да не ми допада. Просто всеки, от своя опит може би, изразява различно мнение. Възможно е и от език до език да има разлика, то има, определено... Simple Smile но не мисля, че това е кой знае какъв съществен фактор. Що се отнася до заучаване на автентична лексика, лексикални конструкции, водене на разговор и въобще - създаване на умение да мислиш и да се изразяваш на чужд език - определено съм ЗА, но за същинско преподаване - по-скоро съм скептичен. Накратко, определено заставам зад:

Ако нейтива няма специална подготовка за преподаване, по-скоро би бил полезен за разговори само.

Дано по-нататък да се включат и колеги.
Виж целия пост
# 28
В Бг учих английски при български учител, а след това учих и 1 година в Лондон при англичанин. При всеки учител научих различни неща, така че не мога да направя сравнение кой е по добър и кой не. Факт е , че и единия и другия ми бяха повече от полезни по своему. В Бг научих граматиката, а в Англия учих академичен английски. Миналото лято докато бях в Бг по случайност се заговорих с англичани, които живеят в БГ, които веднага ме попитаха къде съм учила английски защото не им звучал като английския, който се говори в БГ. Не че нямам акцент, но английския който може да се научи от нейтив спийкър, определено е много по добър от това на което може да те научи бг учител.


Но що се отнася до есетата, които пишехме при нея, някак правилата ѝ бяха наопаки. Поправяше изречения, слагайки им точка + започване на ново изречение на всичко по-дълго от два реда. За да бъдело ясно. Не съм убедена, че беше права.

Била е абсолютно права Simple Smile Това е първото нещо за което ми направиха забележка, когато пишехме есета в университета  Peace

п/с Както каза Джой и аз съм на мнение, че нейтив спикър учител е по подходящ за напреднали, които вече са запознати с граматиката и само трябва да си ошлайфат езика, а за начинаещи по добре е български учител.
Виж целия пост
# 29
Поправяше изречения, слагайки им точка + започване на ново изречение на всичко по-дълго от два реда. За да бъдело ясно. Не съм убедена, че беше права.

Е как, изреченията, на които сме свикнали в България - дълги, с няколко подчинени части и с любимия на българите страдателен залог - звучат ужасяващо на английски.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия