Застрахователят не желае да покрие щета.

  • 3 945
  • 11
Не съм сигурна дали пускам темата в правилния раздел, но искам да си излея мъката и да поискам съвет.
Вчера се прибирахме по тъмно по магистралата при Перник и по едно време усетихме лек удар. Явно бяхме ударили някакъв малък предмет, който е бил в края на пътя, но нито видяхме какво е, нито нищо. Огледахме назад, но в тъмното как да видиш. Имаме счупена броня и решетка, счупен фар за мъгла - има си щети. Звъннахме още там на застрахователя да питаме какво да правим в тази ситуация - казаха ни ако колата се движи, на следващия ден да я закараме за оглед на щети. Отиваме днес в Армеец и ни казват, че липсва "предна част от подкалник" - само че, видиш ли, понеже не сме им я занесли тая отчупена част, нямало да заплатят смяната на подкалника (не покривали "липсващи" части, само счупени). Първо, човекът, с когото говорихме веднага щом се случи събитието, нищо не спомена за събиране на счупените изпаднали части (ние, естествено, си събрахме всичко, което намерихме в радиус от няколко метра около колата, но можеше и да не го запазим, никой не ни предупреди). Второ, подкалникът не е липсващ, а част от него е счупена - тоест липсва само предната част. И трето, имайки предвид ситуацията, как ще тръгнеш ти в 11 през нощта по магистралата да дириш парче пластмаса, което дори не знаеш, че съществува. Да сме пуснели жалба, че не сме съгласни, ама те щели да я разгледат в срок на 3 седмици и тн.

Имали ли сте подобни проблеми със застрахователи? Според вас в нашия случай за липсваща или за счупена част става дума и това има ли изобщо значение? Пускали ли сте жалба при отказ да покрият щети и имало ли е някакъв резултат? 

Честно казано, не ми е за парите. И 5 лв. да струва тоя подкалник, пак щях да съм възмутена, тъй като смятам, че съм в правото си и вноската по това каско, което сме внесли, би трябвало да гарантира, че Армеец ще изпълнят съвестно своите задължения на застраховател.
Виж целия пост
# 1
Въпроси:
1. Застраховката е "Автокаско" ?
2. Застрахователното събитие настъпва на магистрала?
3. До 3-я ден е направен оглед и направен опис-заключение?

Застрахователят трябва да покрие щетите,
но ако има някакви съмнения относно достоверността за начина и количеството на щетата,
то компетентният орган е съдът.

 Съгласно разпоредбата на чл.213 от КЗ, когато унищожаването или повредата на застрахованата вещ са причинени виновно от трето лице, след като възстанови вредите на застрахования посредством плащане на застрахователно обезщетение, застрахователят има право за иска от третото лице това, което е платил на застрахования, както и да встъпи в правата на застрахования срещу третото лице.
/ Застрахователят предявява иск към пътна инфраструктура, че не е обезопасила магистралата.
Предполагам, че евентуално сте ударили куче./

Дано съм дала някакви насоки.
Виж целия пост
# 2
Имаш право да не подпишеш протокола от огледа на щетите и да отправиш възражение до застрахователя. По всяка вероятност ще отхвърлят възражението, защото не се изплаща обезщетение за липсващи части, оборудване и пр. Остава ти възможност да подадеш иск в съда. Чисто в практически план обаче трябва да обмислиш дали си струва усилията в сравнение с цената на подкалника. И все пак - да липсва част от подкалника не е като да липсва целият подкалник, факт Simple Smile
Виж целия пост
# 3
Въпроси:
1. Застраховката е "Автокаско" ?
2. Застрахователното събитие настъпва на магистрала?
3. До 3-я ден е направен оглед и направен опис-заключение?

Застрахователят трябва да покрие щетите,
но ако има някакви съмнения относно достоверността за начина и количеството на щетата,
то компетентният орган е съдът.

 Съгласно разпоредбата на чл.213 от КЗ, когато унищожаването или повредата на застрахованата вещ са причинени виновно от трето лице, след като възстанови вредите на застрахования посредством плащане на застрахователно обезщетение, застрахователят има право за иска от третото лице това, което е платил на застрахования, както и да встъпи в правата на застрахования срещу третото лице.
/ Застрахователят предявява иск към пътна инфраструктура, че не е обезопасила магистралата.
Предполагам, че евентуално сте ударили куче./

Дано съм дала някакви насоки.

Много благодаря за отговора.

1. Да, пълно автокаско към Армеец

2. Да, на магистрала

3. Още при настъпване на събитието се обадихме на денонощния им телефон, за да  обявим за събитието и да попитаме за процедурата, а огледа и описа бяха направени 12 часа по-късно.

Застрахователят не е изразил съмнение относно начина, по който е възникнала щетата. Отказва да покрие счупения подкалник, тъй като не сме му представили липсващата отчупена част...

Това, че на неосветена магистрала не е редно да може да изскочи...каквото и да е...е друг въпрос. Нито аз, която бях на предната пасажерска седалка, нито водачът, изобщо видяхме какво причини удара. И може би добре, че не го видяхме, защото можеше да стане по-зле...

Имаш право да не подпишеш протокола от огледа на щетите и да отправиш възражение до застрахователя. По всяка вероятност ще отхвърлят възражението, защото не се изплаща обезщетение за липсващи части, оборудване и пр. Остава ти възможност да подадеш иск в съда. Чисто в практически план обаче трябва да обмислиш дали си струва усилията в сравнение с цената на подкалника. И все пак - да липсва част от подкалника не е като да липсва целият подкалник, факт Simple Smile

Аз все си мисля, че тази точка, която предвижда да не се изплащат липсващи части, е там, за да предпази застрахователя от неетични клиенти, които си крият тасовете и претендират щета...примерно. В случая обаче е очевидно, че става дума за повреда и намирам за изключително непрофесионално Армеец да се опитват по този начин да злоупотребяват с тази клауза. Всъщност въпросният подкалник надали е толкова скъп, по-скъп ми е принципът. Хехе, явно чувството ми за справедливост е накърнено... Simple Smile
Виж целия пост
# 4
Пишете си възражението по описа.
Ако беше счупено стъклото, то парченцата с метла в торбичка ли щяхте да събирате?  Simple Smile
Не подписвайте споразумения за суми!
Да възстановят щетата изцяло в техен сервиз или да ви изплатят направените разходи по фактури.
"Отказ за изплащане на застрахователно обезщетение"
http://milovanov.bg/article-23.html
Виж целия пост
# 5
Нормално е чувството ти за справедливост да бъде накърнено. Обикновено, когато човек сключва застраховка и изпълни всички изисквания на своя застраховател, не очаква след това да му извадят дребния шрифт и да започнат да го обвиняват, че не е изпълнил някакво безумно в конкретния случай задължение и на тази основа да се откаже изплащането на 50 лв примерно. 
Бих те посъветвала да изчерпиш първо всички възможности за доброволно плащане от страна на застрахователя на всички нанесени щети и едва след това да обмислиш възможността да търсиш правата си по исков ред.
И малко встрани - няколко пъти съм ликвидирала щети в Армеец и не съм имала подобни проблеми. Тъй като и в момента съм застрахована при тях, много ми е неприятно да науча, че са започнали да се "циганят" така на дребно.
Пиши, когато има някакво развитие. Виж си внимателно общите условия и гледай да не изпуснеш някой срок. Успех!
Виж целия пост
# 6
Здравейте,

При нас Армеец при валутна застраховка на чисто нов скъп автомобил, решиха, че няма да покрият няколко драскотини. Веднага след изтичане на застраховката ги сменяме ЗАДЪЛЖИТЕЛНО.Мнооого са некоректни. НИКОГА ПОВЕЧЕ АРМЕЕЦ. Питам се кой ще бъде губещият? Оглеждам се за по надежден застраховател , мисля към ДЗИ? или... но искам гъвкав и надежден застр. агент към който мога да се допитам при щета....
Виж целия пост
# 7
Прочетете си много внимателно договора по Автокаското, след това ако отказът им е неоснователен се обърнете и към регулатора - КФН с писмено оплакване. Дано да успеете да си възстановите щетите. Леле, аз мислех да се прехвърлям към Армеец тази година.
Виж целия пост
# 8
Условията ги прочетохме и всички наши задължения сме си ги изпълнили. Отказа е , че " не било възможно няколоко драскотини да се появят накуп на 2 различни места  и поради този факт нямало застрахователно събитие...", а чисто новата кола е застрахована при тях от първия час. Считам , че това е "измъкване" и е некоректно. Не знам като чета има и..... доволни, само че се питам дали няма нотка на реклама. Преди няколко години бяхме в Булинс и лошо не мога да кажа-винаги всичко са признавали, но май вече не е така. Разбрах , че надеждния застр. брокер е много важен-при щета първо на него да се обадиш и да ти даде точни указания. В това се уверих на място при завеждане на щетата-доста хора си идваха с "придружаващия брокер или приятел от Армеец", които диктуваха на подопечните си какво да пишат в описа на събитието...Другия минус при Армеец , е че бумащината е огромна....като се преместим при новия застраховател пак ще пиша  Peace
Виж целия пост
# 9
И аз съм в Армеец и мога да кажа че са почнали много да се циганят,когато изтече каското ще ги сменям и аз.
Виж целия пост
# 10
И аз съм в Армеец и мога да кажа че са почнали много да се циганят,когато изтече каското ще ги сменям и аз.
....с кого?
Виж целия пост
# 11
И мен по същия начин ме прецакаха Армеец - карам по техни съвети, стоя ми колата в техен сервиз за 2-и оглед повече от 2 седмици и накрая ми отказаха ремонт на колата (имах пълно каско с право на ремонт в официален сервиз). Казаха ми в прав текст да ги съдя. Не ми се разправяше и ги смених. Достатъчно време и пари загубих, за да продължа да инвестирам в разправия с тях. Знам, че е грешно, но... Естествено предупредих всичките си познати за случката и да се преценят дали да остават там или не.  Twisted Evil  
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия