Математика (състезателна) - мнения и подготовка

  • 49 088
  • 468
# 60
Ами успехът не се дължи само и единствено на СМГ - има много, много други фактори, които влияят на успеха на една личност... Темата е комплексна и не опира само до математиката. „

Може би това видео ще ти даде идея Simple Smile
Виж целия пост
# 61
Много деца, а и техните родители използват добрта среда и подход към ученето, а също и знания и насочват (подбутват) децата си в посока на СМГ. Средно интелигентно дете с достатъчно постоянен труд може да научи много методики на типовете задачи, които се предлага на пробния изпит, а също и на състезанията. Така постигат нужния  бал и влизат в СМГ деца умни и интелигентни без подчертан интерес ъм математиката. Това с времето проличава, когато те избледняват на фона на наистина обичащите математикакта деца.

За никого не е тайна, също така, че СМГ след 4 клас е добър трамплим към прием в ЕГ...
Виж целия пост
# 62
Всъщност голяма част от талантите се откриват само, когато децата са оставени да правят каквото поискат, а не са водени от родителите си в "правилната" според тях посока Simple Smile Един от плюсовете при много либерални родителски модели е точно този (за сметка на много минуси Simple Smile)

За мен силната подготовка по математика (за деца, които я харесват, разбира се) е много добра основа за какъвто реши избор да направи детето в бъдеще. Може би само силно артистични деца не биха имали полза. Но, както за всяко друго нещо, за да са уверени децата в тази област (математиката) и да могат да се развиват, е необходимо да бъдат вътрешно мотивирани да се занимават с нея, а не външно. Ако това липсва - в един момент отпадат. Затова и децата в по-горните класове рязко намаляват по състезания - в момента, в който могат да се опълчат на родителите  Mr. Green Някои го правят и като по-малки - познато детенце често се прави на болно, за да не ходи на състезание или на курса в СМГ, друго познато детенце пък ходейки на курс смята, че там нищо не обясняват, а само преписват.


И моето мнение се доближава доста до това мислене Wink
После си плащаш цената за либерализма  Grinning
Затова съм на мнение, че докато може и доколкото може родителският натиск е полезен, т.е. ходенето на курсове и ученето на повече математика не вреди, даже е полезно  Laughing
А каква е степента на натиска зависи от това, колко детето може да поеме.
За заблудените родители е кафето с 2рия етаж срещу СМГ, където се събират по-големите, докато майка им и баща им си мислят, че са на курс Wink
Затова в заключение мисля, че е хубаво да се занимава със състезателна математика, която развива логическото мислене, стига да не е насила....
Виж целия пост
# 63
SZA гледах клипа внимателно и съм леко афектиран.... тази презентация е обида за интелекта.... тя бъка от некоректни твърдения , последвани от още по-некоректни изводи и абсурдни зключения.... В опит да докаже предрешена теза въпросният презентатор не се грижи много за логиката .... по някакъв начин ми напомня псевдо-интелектуалните напъни на авторът на "монахът който продаде своето ферари"
Виж целия пост
# 64
.. но виж от активното слушане съм искрено очарован Simple Smile
Виж целия пост
# 65
.. но виж от активното слушане съм искрено очарован Simple Smile

Благодаря!  Hug

Не казвам, че подкрепям горната презентация. Просто е идея в една посока, за която много малко родители се замислят, а именно дали точно тяхното дете/ца, поставено в конкурентна среда, би се справило в нея по-добре отколкото в не толкова конкурентна. Имам предвид, че има деца, за които конкуренцията е мотивираща за развитие и напредък, но има и такива, за които това би било смазващо. Прави ми впечатление (понеже работя с родители), че повечето изначално смятат конкурентната среда за по-добрата за децата по принцип, а това ми се вижда опасна генерализация - приятна за родителското ухо, но понякога опасна за детето Simple Smile
Виж целия пост
# 66
Точно това "приятно за ухото" от горния пост се случва с ранния прием. Макар да не съм убедена, че става дума точно за конкурентна среда. В идеалния случай средата е по-добра - въприемане, мислене, общуване, а не конкуренция, доказване, надскачане.

Има родители, които не са уверени кое е по-доброто - да запишат, или да не запишат.
Има и родители, които казват: "Успяло е - да се пробва. Ако не се чувства добре, ще го върнем в старото." А това е рисковано наистина. Ако пък детето е устойчиво и шансовете за пасване със средата високи - гледа се на подхода като на разумен. Шансът винаги е имагинерен.
Виж целия пост
# 67
Може ли малко помощ за седмокласник - подходящи задачи за възрастта му от чужди сайтове и международни състезания. Благодаря!
Виж целия пост
# 68
Тази тема е замряла отдавна, но имам въпрос, който ме човърка цял ден и искам да си го задам, за да видя вашите мнения.
Дали е добре за децата да имат различни преподаватели по задължителната математика, СИП и школата?
Отнася се за малките ученици -  5-7 клас. По късно ще напиша и моето мнение.
Виж целия пост
# 69

Дали е добре за децата да имат различни преподаватели по задължителната математика, СИП и школата?
Отнася се за малките ученици -  5-7 клас. По късно ще напиша и моето мнение.

Ели, аз бих казала, че е по-добре да са различни преподавателите поради възможността да предоставят различна гледна точка на обяснение, решаване и разписване на задачите. НО това си е лично мое мнение, а и синът ми сега е 4 клас, та говоря от гледна точка само на неговата задължителна математика в училище и школата ... а и времето тепърва ще покаже дали съм била права.  newsm78
Виж целия пост
# 70
Пред мен не е стоял този въпрос защото не сме имали голям избор, но си мисля, че не може така принципно да сработи схема за конкретно дете. Зависи от преподавателя, детето и целите. Ако работят добре с един и той покрива нуждите му и дава развитие, допълнителни хора могат да развалят баланса и внесат излишен разнобой. Но в общия случай поне две от трите нямат много допирни точки.
Виж целия пост
# 71
Според мен и двата варианта имат и плюсове, и минуси.
Но, ако трябва да избирам за моите деца и си имат преподавател, когато харесват, бих избрала да е той по всичко.
Виж целия пост
# 72
Подкрепям мнението на Ирина на 100%  newsm10
Виж целия пост
# 73
Няма как да стане частна школа или индивидуални занимания с учител от училището, та камо ли с предподаващ на детето  Crazy
От инспектората ги следят за такива изпълнения и примерно математическите школи във Варна като разпределят децата между учителите гледат учител и ученик да не са от едно училище.
Разбира се това правило важи за школи извън училищата, ако е в самото училище като ЗИП, допълнително занимание, програма "Успех" и др.. няма проблем.

Проблеми възникват като се ожалят други родители от класа, че детето ви се толерира, защото ходи и на частни уроци при този учител .. Може да не е така, може и двете страни да сте коректни .. ама да се появи жалбата и гледайте какво става ooooh!
Виж целия пост
# 74
Благодаря ви за мненията  bouquet

Моето като че ли съвпада с това на Иринка, още повече, че не вярвам да има съгласуване между учителите. Затова не мога да разбера защо решението на училището е такова.

КОТЕ, всичко става в самото училище. Тук си говорим за деца с интерес към математиката, които нямат нужда от частни уроци.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия