Математика (състезателна) - мнения и подготовка

  • 49 172
  • 468
# 75
Във Варна школи по математика за деца с интерес към нея има към МГ и 1-2 частни занимални. Всичко се заплаща допълнително от родителите и важат правилата - не може учител от училището на детето да му преподава в школата .. та затова така и писах  bouquet
Виж целия пост
# 76
Да, то и аз съм пропуснала да напиша за каквото точно става дума, но ранното ставане след цяла ваканция достатъчно сън до това води  Laughing
Виж целия пост
# 77
Аз също бих заложила на един учител, конкретно за по-малката възраст. В гимназията може би подходът с различните учители би бил по-удачен.
Виж целия пост
# 78
Твърдо на противоположното мнение.
Що се касае до състезателната математика, за която е направена темата, сегментирането не е никакъв проблем, не е необходимо съгласуване между отделните учители, всеки може да набляга на различен материал и похвати.
Без колебание бих предпочел различни преподаватели, колкото повече, толкова по-добре.
Според мен, тук всеки говори за покриване на учебния материал, а не за допълнителната подготовка.
Винаги съм си представял идеалната школа за подготовка с множество различни лектори - от мастити математици с титли до ученици с успехи на конкретните състезания в съвсем близкото минало като всеки споделя своя опит и знания.
Виж целия пост
# 79

Да погледнем шахмата - изследванията сочат, че най-добрите шахматисти са тези, които са започнали да се занимават с шах много рано. Не мога сега точно да се сетя за възрастта, но със сигурност за децата, започващи на 10 е невъзможно да догонят тези, започнали на шест /разбира се говоря за деца със сравним потенциал и възможности/



Михаил Ботвиник, трикратен световен шампион, се запознава с шаха чак на 12 годишна възраст.

Виж целия пост
# 80
EliG, щом имаш предвид училищната школа и аз съм за различни учители, ако училището го предлага. Добро училище няма да ескпериментира с това и ще предложи добър вариант. Състезателния учител не е просто учител по математика и учи на други неща. Нивото се вдига и контактът също има значение.
Виж целия пост
# 81
В нашето училище има следната практика - ЗП, ЗИП и школата се води от един преподавател, а часовете по СИП - от друг. Мисля, че това касае всички 5-7 класове. Всичките учители са много, много добри, с риск да звучи високопарно, но едни от най-добрите въобще, за които човек може да си мечтае за децата си. И не че има някаква драма, ( така или иначе децата могат да сменят групата, ако се чустват не на място по някаква причина), а просто ми е интересно защо и какво поражда точно това разпределение на часовете. Доколкото знам в СМГ няма подобно до 7 клас.
За по-големите ученици подхода, предложен от код ми се струва чудесен и ефективен, макар че е леко университетски, добрите математици мисля биха извлекли максимална полза от него. Но за малките не знам дали различни учители не биха объркали част от тях с различните си подходи и начин на преподаване. Т.е. не става въпрос за школа и работа с най-добрите деца и надграждане, а за часове по СИП.
Виж целия пост
# 82
Eli, СИП-а е вид школа - той е екстра, която е над учебния материал.
Виждам, че отделно си имате и школа, но принципно пак остава учебния материал с един, допълнителния с друг учител /като причислим школата към учебния заради насочеността на гимназията/. И като намесиш хорариуми... вероятно е било логично.  Важнбото е детето да се чувства добре!
Виж целия пост
# 83
На мнение съм, че или имаш математическо мислене, или нямаш. Може да се установи от ранна възраст.
За различните видове учители съм.
Виж целия пост
# 84
На мнение съм, че или имаш математическо мислене, или нямаш. Може да се установи от ранна възраст.
За мисленето сам съгласна, за възрастта - не съвсем.
 За успешен състезател формулата е една: много работа вкъщи! Нито школите, нито учителите могат да правят чудеса, те само помагат. И тук важи правилото, че трудът винаги се възнаграждава.
Иначе, колкото повече хора помагат - толкова повече нови неща се научават!
Виж целия пост
# 85
Тук малко не съм съгласен - имам познати, които въобще не се интересуваха от сина си, а той сам си намислил да кандидатства в Математическа гимназия, сам си проучил и сам се записал и явил на изпит - и това в 4ти клас  Peace
Никой не се е занимавал с него в къщи, детето си е знаело какво иска макар и толкова малко и само се е оправило.
Виж целия пост
# 86
Зависи от характера на самото дете. Моят син има математическо мислене и потенциал, но да проучи и разбере къде да се запише, едва ли би го направил/ на 6,5 е, но и на 10 мисля, че не би го направил/. Децата са различни, и което важи за едно не е гаранция за друго. Категорична съм обаче, че нямаш ли таков амислене, не можаш да го научиш. Няма да забравя, като ученичка, как обяснявах супер елементарни за мен задачи на приятелки, но така и не ме разбираха, какво ли не опитвах. Естествено, има го и момента да не обяснявам ок.
Виж целия пост
# 87
Все пак е на 6г, и се състезава с по-големи деца..
Ако детето е първокласник и се състезава с първокласници не виждам каква връзка има това, че е на шест.
Между другото, миналата година едно дете от предучилищна група показа забележителни резултати в групата на първи клас.
Виж целия пост
# 88
Все пак е на 6г, и се състезава с по-големи деца..
Ако детето е първокласник и се състезава с първокласници не виждам каква връзка има това, че е на шест.
Между другото, миналата година едно дете от предучилищна група показа забележителни резултати в групата на първи клас.
Детето не е първи клас, а е предучилищна група, т.е. аз съм повече от доволна от неговите резултати.
До колкото знам, тази година има дете от първи клас на ЧХ, решавало задачи за втори клас с отлични резултати.
Аз не отварям резултатите от СМГ
Виж целия пост
# 89
Между другото, миналата година едно дете от предучилищна група показа забележителни резултати в групата на първи клас.
До колкото знам, тази година има дете от първи клас на ЧХ, решавало задачи за втори клас с отлични резултати.
[/quote]

По мой спомен името на детето май е същото Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия