Размисли и страсти относно рекламите в интернет (и не само)

  • 2 002
  • 35
# 15
Разбира се, че цял форум ще се бори всичко да е центрирано, всеки тъпак знае, че така е най-приятно, ама не е приятно в темите да е центрирано, в подфорумите от ляво, а като идеш отвориш сайта на монитор с друга резолюция нито е в ляво, нито по средата. А аз къде да гледам? Сигурно полето с рекламата, защото само то не се мести  Laughing

Временно е това. После - както решат. Или само вляво, или централно, или де да знам...  Tired

И има още нещо. Твърде малко от рекламиращите онлайн имат представа какво се случва с тяхната реклама. Едва ли някой прави анализ какъв трафик идва, колко време се задържа, колко от отишлите кликат дори още  един път, колко време остават и т.н. и т.н. За тях е достатъчно да дадат някакви пари там и да се появи рекламата някъде си. Бюджета е използван.

Бяха ми казали, че в началото се е отчитала посещаемостта на сайтовете. Например - влезли са днес 10 000 човека, значи толкова са видели рекламата.
Но сега, не знам по каква причина и кой извратен мозък го е измислил това, се отчитат кликовете. Не колко човека са видели рекламата (и реално са повлияни от нея), а колко са цъкнали върху нея. Това вече май е в услуга на рекламодателите, защото плаща само за 5 клика, когато на практика рекламата му е видяна от 10 000 човека. Тоест, тарикатлъците и тук надделяват над здравия разум. Потребителите и те тарикатеят и нищо не гледат. И кой го отнася накрая?
Виж целия пост
# 16
Не знаех, че вече се отчита на клик, хитро, хитро. Принцип ми е да не кликам върху никакви реклами, но откакто изязоха тези, които ти лазят по екрана (и по нервите) и бягат, просто затварям сайта, нямам нерви да търся хиксчето.
Виж целия пост
# 17
Не винаги е на клик, зависи какво рекламираш ...
Болшинството сега са на преглед ...
Виж целия пост
# 18
Рекламодателя това не го интересува - че си затворила сайта. Видяла ли си рекламата му? Видяла си я. Целта изпълнена ли е, изпълнена е. Но като не си кликнала, той няма да плати на хората, които са му я публикували - т.е. ще мине на аванта.
Хитро, я! 
Виж целия пост
# 19
Въпрос на надхитряване е явно. И кой е ощетен? Нито аз, нито рекламодателите  Mr. Green
Виж целия пост
# 20
Два фактора играят тук според мен.

1) създателите на реклами са некомпетентни - имам някакви познати в тези среди, оставам с впечатление, че никой от тях не е завършил специалност в тази насока, все са... как да го кажа... хора, които се мислят за много арт, кой филолог, кой завършил педагогика, кой нищо. Има и една приказка, че който за нищо не го бива, влиза в рекламния бизнес. Иначе самочувствието е на макс, много са "креативни", абе поети. Laughing

Кадърните са малцинство и не са евтини.

2) поръчващите - нови пари, знаем как забогатяха хората през 90-те. Целта е да има максимално крясъци, цвят и шум на минимална цена, отиват при тези от точка 1 с оформени идеи, но липсва естетика, защото тя не идва в пакет с парите. Имат си хората изисквания и си плащат за тях.

От много години използвам Адблок, просто ми опънаха нервите с лакомията си. Пишех в Клубовете на Дир-а, първо нямаше реклами; после сложиха банери отгоре; накрая стесниха и полето вдясно и сложиха и там шаренкото и мигащото. Взимаха пари, но не даваха нищо взамяна, сайтът се чупеше непрекъснато. Политиката на управление и модераторство станаха безумни. Така от най-големия български форум нищо не остана... Нещо, което се наблюдава и тук в момента, дори стъпките са същите.
Виж целия пост
# 21
Въпрос на надхитряване е явно. И кой е ощетен? Нито аз, нито рекламодателите  Mr. Green

Ами на практика и ти си ощетена, защото се отказваш да посещаваш сайтове, които по принцип са ти интересни. Или ги посещаваш на бегом, без да изпитваш предишното удоволствие.
Само бай Петко печели от цялата работа, но временно. Лошото е, че късно ще се усети.
Виж целия пост
# 22
Като цяло аз не обръщам много внимание на рекламите в интернет, но е дразнещо когато си отвориш някоя статия и се появяват разни полу-прозрачни реклами(мисля, че са тези, които са на кликове) и ми скриват половината текст. Друго, което не харесвам са някои от игрите във фейсбук, които те задължават да каниш N брой приятели. Не ми се струва лоялно.
Виж целия пост
# 23
И има още нещо. Твърде малко от рекламиращите онлайн имат представа какво се случва с тяхната реклама. Едва ли някой прави анализ какъв трафик идва, колко време се задържа, колко от отишлите кликат дори още  един път, колко време остават и т.н. и т.н. За тях е достатъчно да дадат някакви пари там и да се появи рекламата някъде си. Бюджета е използван.

Лабрадор, сори, не си прав този път.
Интернет рекламата е най-точна и най-лесна за анализ на трафика и ползите спрямо другите видове.

И аз мразя интернет рекламите. Те са тъпо нещо.
При положение че в Интернет има много други и много нови начини да привлечеш и задържиш публика.
Виж целия пост
# 24
Лесно е за анализ, въпроса е дали някой го прави както трябва ...
Виж целия пост
# 25
Лесно е за анализ, въпроса е дали някой го прави както трябва ...

Това вече зависи от фирмата и договора.
Едно време, като работех в един малък тогава сайт, всичко давахме на рекламодателите.
Сегашната ми фирма сме се пуснали през голяма РА и въобще не знаем какво става и откъде ще изскочи наша реклама. Joy
Само във ФБ, където сме си админи, си виждаме всичко.
Виж целия пост
# 26
Фирмата, в която работя преди няколко години беше пуснала безумна реклама по телевизията, тъпа, та тъпа. На въпроса ми защо се излагат така, от рекламния отдел ми отговориха, че най-важното в една реклама било да бъде запомняща се, независимо дали като много хубава или ужасно глупава. Mr. Green
Виж целия пост
# 27
Глупост до глупост!
Сетих се за оная булка със сиренцето.
Не стига че беше тъпа рекламата, ами и този продукт един път не го видях на живо /не че щях да си го купя де/.
Виж целия пост
# 28
Да, много е хубаво когато реламата е запомняща се, но когато отзивите не са добри не рядко се получава, че има творческо безсилие.
Като пример ще дам нещо, което не е точно реклама :

Скрит текст:


на това му се вика творческа немощ
Виж целия пост
# 29
Форматите, от които всички се дразним в интернет, всъщност не са измислица на рекламните агенции или на клиентите, а на самите сайтове, които правят всичко възможно, за да създадат повече рекламни позиции  Peace

Относно качеството на крайния продукт - не са виновни само рекламистите, защото решенията в крайна сметка се взимат от клиента  Peace Големите компании нямат чак такъв проблем - там работят доста хора, които все пак имат комплексни качества и поглед върху този бизнес.

Недоразуменията често се раждат от страна на малки и средни фирми, в които шефът има гениална идея, която трябва да бъде осъществена, а това че е безумна трудно може да му бъде обяснено. Големите агенции са склонни да откажат подобни поръчки, защото все пак се подписват под крайния продукт. И тогава въпросният клиент отива при друга агенция от гаражен тип и става еднааа  Mr. Green
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия