Размисли и страсти относно рекламите в интернет (и не само)

  • 1 993
  • 35
Отдавна се канех да пусна такава тема, но сега, покрай всички брожения, свързани с новия вид на форума, май стана крайно належаща.
Много моля, не превръщайте темата в спор или оплаквания от рекламите в Бг-мамма, тя е за всички реклами, които ни заобикалят и най-вече за хората, които ги правят.

Питам се, кое налага рекламите в интернет пространството да стават все по-агресивни, дразнещи и неефективни? Почти не остана интернет сайт, където при влизане да не те плесне по челото някой чаршаф, който те кара, не! настоява да си купиш нещо, да участваш в анкета или поне да харесаш сайта във Фейсбук. Никой явно не се замисля как човек, който попада за първи път там, може да хареса нещо, което още не е успял да види. Явно се разчита на овчето мислене и автоматичното цъкане тип "да ми се махне от главата". (Следващия път чаршафът вече няма да бъде видян, защото потребителят ще го е елиминирал чрез някоя от благословените настройки на браузъра си.)

Питала съм хора, които слагат такива реклами на сайтовете си, защо го правят, когато виждат, че изнервят потребителите си. Отговорът е - "Нищо не можем да направим, рекламодателят ни ги подава готови".

Дотук добре. Аз обаче продължавам да ровя по-нататък и да питам - абе, този рекламодател толкова ли е тъп и прост, че не вижда колко много дразни хората и че вместо да изпише вежди, вади очи? Продължавам да разсъждавам и стигам до извода, че рекламодателят си има други задачи и надали сам си прави рекламите. И сега вече стигам до хората, които правят рекламите такива, каквито ги виждаме.

И пак ще попитам - тези хора толкова ли са тъпи и прости, че не разбират колко... (хм, щях без малко да напиша "осират", ама се усетих навреме!) омазват пейзажа и как техният продукт не помага, а вреди на всички. На рекламодателя, който не може да получи искания ефект и за което плаща, на собствениците на сайтове, които губят потребители, и на самите потребители, които най-много да намразят рекламираното нещо, вместо да се втурнат презглава да го купят, направят или харесат.

Надявам се, че тук пишат и четат достатъчно хора, които се занимават с реклами, поне едно време имаше такива, и които най-сетне ще се сепнат и запитат: "Абе, ние какво правим???  ooooh! "

Хората около мен масово се отказват от гледане на телевизия именно заради тъпите, малоумни, дразнещи и обиждащи зрителите реклами. Телевизионни филми вече рядко се гледат в реално време, повечето хора предпочитат да ги изтеглят от торентите, защото там са без реклами!. (Нищо, че си плащат чинно цифровата телевизия, която им пристига по кабелчето в телевизорчето. Филмчета и сериалчета гледат от торентчетата, защото считат, че за парите си не получават комфорта, който им се полага. По телевизорчето - Анимъл планет или Дискавъри, на които даже рекламите стават за гледане.) Заради рекламите вкъщи спряхме да слушаме и радио. За музика и новини ползваме алтернативни източници.

Натам ли върви и интернет? Ще започнат ли хората да отказват масово да посещават сайтове заради дразнещите реклами в тях?

И проблемът не е в рекламирането като явление. Ясно е, че съществуването и поддръжката на всяко нещо струва пари. Парите са в рекламодателите, а потребителите го ползваме безплатно (или условно безплатно) срещу гледането на реклами. Добре, справедливо е. (Освен телевизията, защото хем си плащаш за гледане, хем и ти прекъсват любимото предаване през 10 минути за тъпи реклами, значителна част от които са определено дискриминиращи по някакъв признак).

Но! Има реклами и реклами. Къде се загуби професионализмът в тази сфера, психолозите ли измряха, всички ли са калинки с купени дипломи, та да не могат да проумеят кога едно нещо въздейства на психиката и по какъв точно начин?

Няма спор - има прекрасни реклами, направо произведения на изкуството. Всеки от нас се е възхищавал на такива, за жалост, главно в Ютуб. Стил, идея, смисъл, закачка, намигване към потребителя... Красота! И след това - сблъсъкът с грозната действителност. Кой, кога и защо изведнъж реши, че точно агресивната, нахална и нескопосана реклама е по-ефикасна от ненатрапчивата, която попиваш, без даже да усетиш, че те облъчва? Не говоря за прословутия 25-ти кадър, а за това да си купиш дъвка от определена марка, само защото на път за магазина с периферното си зрение си видял тихи и ненатрапчиви реклами на същата по витрини, билбордове и т.н. И обратното, да не си купиш друга марка, с която ти проглушават ушите лигави каки по радиото, телевизията или ти се лендзят в огромен мащаб на входа на любимия форум и си ги гонил сума ти време да ги разкараш от десктопа си.

Сигурно някой ще изтъкне финансовата страна. И няма да е прав. Като няма пари бай Петко да си направи реклама като на Кока Кола, ще си плати и ще се задоволи да стои отстрани в периферното ми зрение, вместо да ме пляска по челото всеки път и да ми вири заплашително мустак - ако не ме харесаш във Фейсбук, няма да ти дам да видиш това, за което си влязла. Пък!

Пък-мък, ама накрая и аз ще спра да влизам там, където се рекламираш, бай Петко. Пък! Или ще еволюирам и ще развия някакво сляпо петно и никакво пляскане по челото и вадене на очи няма да ми действат. Или ще ти бойкотирам продукта. Или ще си накача всички приставки, добавки, надбавки и @@авки, които ще ми изчистят пейзажа от всички натрапени и агресивни реклами. Е, покрай тях ще изгорят и другите - по-качествените, по-умерените, по-незабележимите и стилните. Ама... На война - като на война. А по време на война винаги го отнасят невинните. В случая ще загуби и бай Петко, и сайтът, който публикува рекламите му, и потребителите, които ще се лишат от това, от което имат нужда.

Жалко обаче, че истинските виновници за това положение - хората, които правят рекламите - няма да се засрамят. И ще продължат да експериментират и да ни изтезават, докато накрая останат само победени.

Дано да греша...

ПП Благодаря за вниманието и търпението, с което изчетохте личната ми драма (ако има такива изобщо  Mr. Green). Но ако случайно сте стигнали дотук, ще ви поздравя с няколко рекламни клипа, които ми вдъхват надежда, че все пак може. О да, как само може!

Реклама на ресторант, в който ненавиждат фаст фууда. Шедьовър в анимацията

Мъжката дружба – това не е само да се напием заедно

Защо хартията е по-ценна от айпада

Фокусът на дядо
Виж целия пост
# 1

Ето една реклама на Пантен, която наистина ме впечатли.

http://www.youtube.com/watch?v=gp2G5m5eeuA
Виж целия пост
# 2
Аз обаче продължавам да ровя по-нататък и да питам - абе, този рекламодател толкова ли е тъп и прост, че не вижда колко много дразни хората и че вместо да изпише вежди, вади очи?
Рекламата според мен не цели да я "харесаш" а само да направи така, че дадена стока да ти изглежда позната като влезеш в магазина. Заставаш пред регала и виждаш две вафли "Мура" и "Бреза" Коя ще вземеш?
Виж целия пост
# 3
Ако "Мура" ми досажда непрекъснато, определено ще взема "Бреза".
Да не говорим, че много стоки изобщо не се рекламират, а пак се купуват и то доста добре. Някой запитал ли се е защо?
От ден на ден все повече хора започват да възприемат многото реклама като символ на лошо качество.
Виж целия пост
# 4
Цитат
Питам се, кое налага рекламите в интернет пространството да стават все по-агресивни, дразнещи и неефективни?

Въпросът ти е зададен некоректно.
Рекламите са ефективни, защото постигат задачата си.
Виж целия пост
# 5
Кое им е ефективното? Че дразнят? О, да, това го правят прекрасно.
А тези, които не дразнят, те не са ли ефективни?
Виж целия пост
# 6
Това, че правят марката разпознаваема.
Това им е важно. На различните места вървят различни реклами ... според аудиторията Wink
Виж целия пост
# 7
Ама виж, аз изобщо не споря, че не трябва да има реклами. Въпросът е защо са точно такива?
Защо се набляга на крясъка, на наглостта, на арогантността, вместо на качеството? Това ми е питанката.
В момента рекламите у нас приличат на малко дете, което се тръшка, за да го забележи майка му. И колкото тя по̀ не му обръща внимание, толкова то по-силно вика, крещи, търкаля се, удря си главата в земята... Докога? Къде е границата и кой да я постави?
Не искам съзнателно да обидя някого, но асоциацията ми е такава - хората, които правят рекламите, са банда побеснели тролове в пубертета. Само на тази възраст могат да се сътворят толкова много глупости, подплатени с върховни претенции.
Виж целия пост
# 8
Рекламите в интернет не са фактор - има добавка към всеки браузър, за който си я изтегли от интернет, която ги блокира. Има добавки и за порнографски материали за хората, които предпочитат да не им излизат порно-снимки при всяко търсене по изображения.
Виж целия пост
# 9
Понеже мъжа ми работи в сферата на търговията като ми каза какви са продажбите преди и след рекламата на даден артикул, спрях да се чудя защо има реклами навсякъде Laughing
В момента в които продажбите не оправдаят парите дадени за реклама, малките побеснели тролчета ще бъдат заменени с нови.
Пазарна икономика  Laughing
Виж целия пост
# 10
Границата е средното между усилията на  рекламиращите и потребителите.
Преди време се питах "защо все още има спам?",та статистиката показва, че
на 10000  мейла един клика което е достатъчно да е доходоносно ... и тук си
е така,докато има потребители които не са ги блокирали грозни реклами ще
има.
Виж целия пост
# 11
Изключително досадно явление, но с всичко се свиква и човек се научава да игнорира и най-шареното мигащо прозорче, дори не знам какво се рекламира, не ги поглеждам. Ако са толкова досадни, че не те допускат до съдържанието на сайта, докато не цъкнеш лайк или върху рекламата, направо излизам от съответни сайт и не го разглеждам, същото правя и когато рекламата направо тръгва, при това със силен звук. Телевизия не гледам от години, то може ли нещо да изгледаш, без да те прекъснат поне 3 пъти с реклами? Едно детско не може да се изгледа, без децата да станат на зомбита. Ами няма да ви гледам тъпата телевизия тогаз. Всяко търпение си има граници.
Рекламите във форума не ме дразнят, дразни ме, че за да им се намери място, е пострадало централното подравняване, при това не е еднакво в подфорумите и вътре в темите, поне да си беше изцяло ляво, а то не е. Това ако не се оправи, ще се загубят потребителите, защото очите им не се уморяват от цветовете, а от непрестанното шарене по монитора.
Виж целия пост
# 12
Понеже мъжа ми работи в сферата на търговията като ми каза какви са продажбите преди и след рекламата на даден артикул, спрях да се чудя защо има реклами навсякъде Laughing
В момента в които продажбите не оправдаят парите дадени за реклама, малките побеснели тролчета ще бъдат заменени с нови.
Пазарна икономика  Laughing

За агресивен тип реклама ли говориш, или изобщо за реклама?
По-горе дадох линк към реклама на бира, май беше "Гинес". Дали страдат от по-ниски продажби в сравнение с например българската бира "Селски хоремаг по икиндия", в чиято реклама едроцица кака ближе с език стичащите се капки по бутилката, закрепена между гърдите ѝ и която трябва да гониш пет минути по десктопа си, докато ѝ нацелиш (или проработи) хиксчето?
Не ми се вярва...  newsm78

...поне да си беше изцяло ляво, а то не е. Това ако не се оправи, ще се загубят потребителите, защото очите им не се уморяват от цветовете, а от непрестанното шарене по монитора.

Тихо бе, пепел ти на езика, значи!  Crossing Arms
Цял форум се бори да се центрира полето за писане, ти сега...  Laughing
И цветовете дразнят. Има какво да се пипне и в тази област. Това бледо синьо е много по-щадящо очите от чисто бялото.
Виж целия пост
# 13
Разбира се, че цял форум ще се бори всичко да е центрирано, всеки тъпак знае, че така е най-приятно, ама не е приятно в темите да е центрирано, в подфорумите от ляво, а като идеш отвориш сайта на монитор с друга резолюция нито е в ляво, нито по средата. А аз къде да гледам? Сигурно полето с рекламата, защото само то не се мести  Laughing
Виж целия пост
# 14
И има още нещо. Твърде малко от рекламиращите онлайн имат представа какво се случва с тяхната реклама. Едва ли някой прави анализ какъв трафик идва, колко време се задържа, колко от отишлите кликат дори още  един път, колко време остават и т.н. и т.н. За тях е достатъчно да дадат някакви пари там и да се появи рекламата някъде си. Бюджета е използван.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия