Проблеми с шофирането

  • 32 660
  • 192
# 105
Аз не съм съгласна, че или го можеш или не го можеш. Това е за тези във Ф1.
Ние обикновените - задачата ни е да стигнем от т А до т Б без да застрашаваме себе си и околните.
Повечето предизвикват ситуации от мързел или глупост. Като да се влачиш с 20 на път с ограничение 90 или да профучиш докато трафикът е спрял, да не мислиш, че има и пешеходци и т.н.

Просто човек, когато вземе книжка трябва да си даде време да се научи, да отработи реакции и ситуации, за да може един ден да се качи в колата и да разбере, че карането е станало рутина.
Единствено се иска да си отваряш очите на 4, да мислиш и да караш, много да караш.

Аз не съм видяла някой току що взел книжка, качва се и е корифей зад волана, но съм виждала безброй опасни глупаци със самочувствие до небето.
Виж целия пост
# 106
Aludra * прекрасно и точно казано! Млади шофьори не се отказвайте!
Виж целия пост
# 107
Прочетох някъде по-нагоре ,че "или го можеш или не"
....

Ами, според мен е така. Или можеш, или не. Ако ти отдава да шофираш, ще преодолееш първоначалния страх от непознатата обстановка в колата, и на пътя, и ще караш спокойно. Но има хора, които просто не го могат. Има една поговорка, която гласи, че "Не от всяко дърво става свирка". А навиците, аналитичното мислене и усета зад волана, се придобиват след поне 10-ина хиляди километра.
Виж целия пост
# 108
Ами в момента, в който си дадеш сметката, че си на пътя и това не е шега работа и осъзнаеш всъщност колко опасно е това, тогава може и да стане нещо от теб! Въобще не коментирам псуването и навикването през прозореца. Това го правят само безпомощни "малки" хора и за съжаление е често срещано, особено сред мъжете. Жени с такива изцепки се виждат много рядко. Всеки се тупа в гърдите, че е най-големият шофьор, че другите са некадърни и, че не знаят правилата.
Моят страх изчезна бързо, но това със сигурност не е критерий. Всеки сам преценява. С изчезването на страха не съм станала с голямото самочувствие на шофьор, а просто започнах по-спокйно да обмислям ситуациите и да реагирам по-адекватно. Всеки знае, че под стрес и със страх не може да се мисли трезво. Ако имаш страх, се насмиташ, а това е опасно.
А тези във Ф1 не можем да сравняваме с обикновените шофьори.  Peace
Цитат
Аз не съм съгласна, че или го можеш или не го можеш.
Това е все едно да ми кажеш, че всеки може да стане пилот. Хората не могат всичко. Ако всички можехме всичко, тогава твоето дете нямаше да има нужда да ходи на училище, защото ти си добър педагог, също така инструктор по плуване, механик, ще си ремонтираш сама къщата, сама ще се подстригваш и т.н. И с шофирането е така, не е за всеки. Наистина малко са хората, които наистина не могат да се научат и нямат усет, но има и такива.
Също съм на мнение младите шофьори да не се отказват и въобще нямам за цел да обезсърча някого.  Peace Но хубаво е тези млади шофьори да си дадат сметка, че шофирането не е като да си полееш цветята. И, че не си онеправдан, щото си млад шофьор. Каквато и беля да направиш, никого не го е еня дали си млад шофьор, наказанието ще си го понесеш.
Виж целия пост
# 109
И, че не си онеправдан, щото си млад шофьор. Каквато и беля да направиш, никого не го е еня дали си млад шофьор, наказанието ще си го понесеш.

Само дано няма и някой друг участник в движението, който да пострада от твоята беля.
Виж целия пост
# 110
Но хубаво е тези млади шофьори да си дадат сметка, че шофирането не е като да си полееш цветята. И, че не си онеправдан, щото си млад шофьор. Каквато и беля да направиш, никого не го е еня дали си млад шофьор, наказанието ще си го понесеш.

Всеки ден си давам сметка за това. Поради тази причина след шофиране обмислям ситуациите, какво и как е станало, какво съм могла да направя по-добре, помислих ли за всички участници на пътя.
Ама точно гасненето на колата каква предпоставка за инцидент е? Колата гасне най-често на светофара при тръгване. И какво? Нито тоя отзад е засилен, нито си застанал на средата на кръстовището. Просто забавяш бързащите и можещите. Голям срам значи да ти изгасне колата, непростима грешка, наказанието за което все още не знам какво е Rolling Eyes
Виж целия пост
# 111
Има си техники за преодоляване на страха. Добрите инструктори ги прилагат, така че и тежките случаи се понаучават.
Както казах, от водача не се изисква същото, като да стане пилот.
Изисква се само да мисли малко и да спазва правилата. Те не са за нищо.
Признавам, в България трябва да се полага многократно повече внимание. Аз, например, за да си спестя внимание, уча къде са дупките по пътя. Така гледам обстановката и не се концентрирам над това има ли, няма ли препятствие.
Виж целия пост
# 112
Но хубаво е тези млади шофьори да си дадат сметка, че шофирането не е като да си полееш цветята. И, че не си онеправдан, щото си млад шофьор. Каквато и беля да направиш, никого не го е еня дали си млад шофьор, наказанието ще си го понесеш.

Всеки ден си давам сметка за това. Поради тази причина след шофиране обмислям ситуациите, какво и как е станало, какво съм могла да направя по-добре, помислих ли за всички участници на пътя.
Ама точно гасненето на колата каква предпоставка за инцидент е? Колата гасне най-често на светофара при тръгване. И какво? Нито тоя отзад е засилен, нито си застанал на средата на кръстовището. Просто забавяш бързащите и можещите. Голям срам значи да ти изгасне колата, непростима грешка, наказанието за което все още не знам какво е Rolling Eyes
Въобще не ми е зор за гасненето и не съм казала, че ще отнесеш глоба за гаснене на колата.  Peace  Mr. Green Просто човек при добро желание може да се постарае в сухи тренировки да изчисти този проблем. Можеш да си позволиш да ти гасне първите две - три седмици на пътя като млад шофьор. След това  Shocked малко е смешно  Mr. Green Да, инцидентно се случва, ама на всеки светофар  newsm78
Цитат
така че и тежките случаи се понаучават.
#Crazy понаучават??? Леко понаучен. Ти ще шофираш или ще ставаш продавач, че да се "понаучиш" На пътя не е редно да си "понаучен"
Виж целия пост
# 113
ansitka, може ли да приемеш един съвет : иди на някое нагорнище. Опитай се да балансираш колата със съединител и газ. Леко газ и полусъединител. Отпускаш леко съединител /до момент на отлепяне/  и пак натискаш до долу. След няколко опита ще си преодоляла проблема с гасненето.  Peace

Забрави да й кажеш за ръчната спирачка, защото на нагорнище не е добре без нея.  Laughing

Мнееее, ръчна не й трябва. Идеята е да е запалена колата и да не "мърда" много нагоре-надолу. Да свикне да усеща баланса в педалите.

И много ви моля, това, че съм казала  "или го можеш или не" не  е просто повод да се заяждам или да обидя някой. Казвам го от опит. Когато преди 2 години една девойка ми се натресе челно, само защото била млад шофьор и била още несигурна. Да обяснявам ли как се оправя кола с такъв удар? Или как не мога да забравя вкуса и мириса на талка от еърбега???
За това казвам - или можеш или не. Дори и да си начинаещ шофьор, ако си внимателен и предпазлив, ще свикнеш и ще станеш добър.  Peace
Виж целия пост
# 114
Ама точно гасненето на колата каква предпоставка за инцидент е? Колата гасне най-често на светофара при тръгване. И какво? Нито тоя отзад е засилен, нито си застанал на средата на кръстовището. Просто забавяш бързащите и можещите. Голям срам значи да ти изгасне колата, непростима грешка, наказанието за което все още не знам какво е Rolling Eyes

Да ти изгасне колата не е кой знае каква предпоставка за инцидент, но да объркаш скоростите понякога е предпоставка. Peace

Ръчната на нагорнище много помага ако не си сигурен и зад теб има кола, ако е мъж ще е спрял поне на няколко сантиметра.
Виж целия пост
# 115
Инструктора ми казваше "Шофьор и к@№$а се раждат, не се стават".

Типични приказки на човек, който не може да прави нищо друго освен да "върти геврека".
Ако си отговорен човек и седнеш зад волана, дори да не си особено уверен в началото, с практиката ще се очупиш. В крайна сметка като погледна 90% от таксиметровите шофьори не се изисква кой знае какъв умствен капацитет за това. Практика, упражнения и самообладание. Това е.

Аз не съм перфектен шофьор, правя все още някои малки грешки, но съм много внимателна. До сега не ми се е случвало да моля някой да ми паркира колата или да ми я изкара и се надявам да не ми се налага, защото ще ме е срам.

Много се ядосвам обаче, че в момента не мога да си карам колата спокойно из града, защото вече около година и половина е разкопан и никога не знаеш коя улица колко е зле и дали не е затворена. Ужасно е, трябваше да се оплача:)
Виж целия пост
# 116
Понеже не ми става ясно, каква предпоставка за инцидент е бъркането на скоростите.
Аз ги бъркам понякога. И какво става? Тръгвам да изпреварвам, бъркам скоростта, колата ми се изфорсирва, натискам веднага съединител и превключвам. Ако се забавя прекалено, не успея с изпреварването се връщам обратно в платното си. Принципно можещите шофьори трябва да са наясно, че дистанция трябва да се спазва и че трябва да можеш да спреш ако тоя пред теб набие спирачки внезапно. Актът ще бъде за нацепилия се отзад.
Виж целия пост
# 117
Някои не натискат съединител, а спирачка, когато колата им "забие" защото вместо на по-висока предавка са минали на по-ниска.

А този отзад трябва да внимава, така е. Peace
Виж целия пост
# 118
Колата е машина. Като такава, човек се учи да я управлява. Щом се научи, става водач. И тук идва проблема за повечето водачи- трябва да станат и шофьори, за да участват в движението. А това вече е комплексна дейност- не е само да въртиш волана и да натискаш педалите. Тук вече трябва доста практика и изпадане в различни ситуации. И най-добрите шофьори правят грешки, все пак сме хора, а доколкото знам такива няма безгрешни.
Виж целия пост
# 119
Така е  Peace Ако има безгрешни, нямаше да има катастрофи.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия