Проблеми с шофирането

  • 32 649
  • 192
# 150
П@ндиHug Дано след две години и аз се похваля със същото! Има надежда, значи! Simple Smile
Виж целия пост
# 151
Разбира се, че има надежда. Важното е само от учебната кола веднага да се качиш на лична такава, защото иначе има опасност забавянето да е в твоя вреда. И освен това не карай само в събота и неделя, и не карай само нощно време. Научаването става с каране почти всеки ден и във всякакви ситуации. Пожелавам ти успех.
Виж целия пост
# 152
Благодаря, П@нди! Този път съм решила да започна ако не с ежедневно, то поне с шофиране през ден в ненатоварените часове, докато посвикна. Лошото е, че идва лятото и тогава става ад по улиците тук....
Виж целия пост
# 153
Но хубаво е тези млади шофьори да си дадат сметка, че шофирането не е като да си полееш цветята. И, че не си онеправдан, щото си млад шофьор. Каквато и беля да направиш, никого не го е еня дали си млад шофьор, наказанието ще си го понесеш.

Всеки ден си давам сметка за това. Поради тази причина след шофиране обмислям ситуациите, какво и как е станало, какво съм могла да направя по-добре, помислих ли за всички участници на пътя.
Ама точно гасненето на колата каква предпоставка за инцидент е? Колата гасне най-често на светофара при тръгване. И какво? Нито тоя отзад е засилен, нито си застанал на средата на кръстовището. Просто забавяш бързащите и можещите. Голям срам значи да ти изгасне колата, непростима грешка, наказанието за което все още не знам какво е Rolling Eyes
Чета и се чудя как така ви изгасват колите. Не усещате ли че започва да се тресе колата преди да изгасне. Елементарно е започне ли да тресе или подаваш повече газ или натискаш отново съединителя. Така никога няма да изгасиш кола.
Виж целия пост
# 154
Може да се тресе при намаляване на скоростта, без натискане на съединител, но не и при потегляне. От какво да се тресе на първа скорост? Wink Тресенето идва от необходимостта от по-ниска предавка.
Изгасването в нейният случай е, че не подава достатъчно газ и отпуска повече от нужното амбреажа.
А ако трябва да потеглиш на голям баир без ръчна, на полусъединител?
Никога не съм карала автоматик кола и си предпочитам със скорости. Не ползвам ръчна при потегляне.
Имам книжка от 1991 година, имала съм две коли, т.е втората все още си я карам, в  процес на търсене на трета съм.
Всичко си идва на мястото с опита.
И вярно, когато съм срещала неадекватна реакция на пътя, в 99% от случаите е била жена зад волана, съжалявам да го кажа.
Виж целия пост
# 155
Може да се тресе при намаляване на скоростта, без натискане на съединител, но не и при потегляне. От какво да се тресе на първа скорост? Wink Тресенето идва от необходимостта от по-ниска предавка.
Колата тресе само заради ниски обороти и само заради ниски обороти изгасва. Ако отпуска бързо съединителя без да подава достатъчни газ и падат оборотите, започва да тресе и гасне. Дали ще е на 1ва или 3та скорост все тая. А потеглянето с ръчна под наклон не ми се коментира. Само ще споделя, че ръчната се използва само при паркирали коли а не за потегляне. За това и лампата и е червена а всички знаем на червена лампа не се тръгва. Моето потегляне под наклон е следното: натискам спирачката и съединителя, след което започвам да отпускам съединителя докато колата започне леко да тресе в този момент отпускам спирачката и подавам газ отпускайки плавно съединителя, не помръдва и сантиметър назад и никога не ми е гаснела.
Виж целия пост
# 156
desittta аз вече проблем с тръгването нямам. Чувам си колата и успявам да не се панирам, а да отреагирам. Но това е нещо, на което човек се учи и не е непростимо, че колата ти гасне, когато си млад шофьор. Начинаещите не трябва да се отказват заради това, въпреки  глупостите изказани от някои опитни в темата. Това не става отраз, трябва практика, време. Според мен няма нищо за чудене, повече от нормално е Stop
Виж целия пост
# 157
А потеглянето с ръчна под наклон не ми се коментира. Само ще споделя, че ръчната се използва само при паркирали коли а не за потегляне.

Не виждам какво лошо има да си помогнеш с ръчна когато си под голям наклон, зад теб има още коли и не си сигурна в себе си.
Лошо е когато това стане навик и не се научава правилният начин. Peace
Виж целия пост
# 158
Може да се тресе при намаляване на скоростта, без натискане на съединител, но не и при потегляне. От какво да се тресе на първа скорост? Wink Тресенето идва от необходимостта от по-ниска предавка.
Колата тресе само заради ниски обороти и само заради ниски обороти изгасва. Ако отпуска бързо съединителя без да подава достатъчни газ и падат оборотите, започва да тресе и гасне. Дали ще е на 1ва или 3та скорост все тая. А потеглянето с ръчна под наклон не ми се коментира. Само ще споделя, че ръчната се използва само при паркирали коли а не за потегляне. За това и лампата и е червена а всички знаем на червена лампа не се тръгва. Моето потегляне под наклон е следното: натискам спирачката и съединителя, след което започвам да отпускам съединителя докато колата започне леко да тресе в този момент отпускам спирачката и подавам газ отпускайки плавно съединителя, не помръдва и сантиметър назад и никога не ми е гаснела.

Сега да се извиняваме ли, безгрешна?! Няма как да повярвам, че всеки път, включително и по време на курсовете за шофиране, си сядала, палила, и никога колата не ти е гаснела. Всъщност, да, може, но ако преди това си карала трактор. Тогава наистина е допустимо.
Виж целия пост
# 159
П@нди , аз съм информирала фирмата,че искам опреснителен курс от теория и кормуване, без изпити. Аз никакво нарушение не виждам, но пък дори и през ум не ми е минало, че може да е проблем. Със сегашните си познания съм опасна не само за себе си, но и за останалите в движението. 20г. са прекалено дълъг период... А това с вземато на книжката - ами все тая. Аз сега като я имам и не мога да карам каква ми е ползата. Идеята ми е, че дори и да ми я вземат (в което се съмнявам) аз трябва да мога да шофирам според правилата, за да си карам колата. Тогава няма как да не си взема отново книжката (хипотетично) и с изпит.

Доколкото знам вече няма опреснителни курсове. Което е голяма глупост. Понеже ми се наложи да си опресня знанията, инструктурът ми каза, че ако ни спрат, ще кажем, че сме си приятели и аз карам колата. За опреснителни курсове също е необходимо да ти издадат картон и т.н. Много е тъпо да ги спрат.
Виж целия пост
# 160
Може да се тресе при намаляване на скоростта, без натискане на съединител, но не и при потегляне. От какво да се тресе на първа скорост? Wink Тресенето идва от необходимостта от по-ниска предавка.
Колата тресе само заради ниски обороти и само заради ниски обороти изгасва. Ако отпуска бързо съединителя без да подава достатъчни газ и падат оборотите, започва да тресе и гасне. Дали ще е на 1ва или 3та скорост все тая. А потеглянето с ръчна под наклон не ми се коментира. Само ще споделя, че ръчната се използва само при паркирали коли а не за потегляне. За това и лампата и е червена а всички знаем на червена лампа не се тръгва. Моето потегляне под наклон е следното: натискам спирачката и съединителя, след което започвам да отпускам съединителя докато колата започне леко да тресе в този момент отпускам спирачката и подавам газ отпускайки плавно съединителя, не помръдва и сантиметър назад и никога не ми е гаснела.

Сега да се извиняваме ли, безгрешна?! Няма как да повярвам, че всеки път, включително и по време на курсовете за шофиране, си сядала, палила, и никога колата не ти е гаснела. Всъщност, да, може, но ако преди това си карала трактор. Тогава наистина е допустимо.
Ако искаш вярвай, единствената кола която съм гасила е един москвич 12, но това беше много преди да взема книжка. Новите коли да ги изгасиш е доста трудно. А потегляне с ръчна никога не съм практикувала, и мисля че е много грешно да се прави защото така никога няма да свикнете. Това че имате книжка означава че поне трябва да можете да потеглите. А ако ви изгасне колата не забравяйте че и спирачките спират да работят, както и волана.
Виж целия пост
# 161
На всеки начинаещ се е случвало да му за загасне колата при тръгване от светофар. Не е драма, тези отзад ще се изнервят, ще посвирят...
Книжка взех преди две години. Преди това повтарях, че посмъртно няма да се уча да карам. Имах жесток страх, останал ми от детството, благодарение на баща ми. Решил,милия той, да изпревари автобус на завой... Но ми се наложи да изкарам книжка. Мъжа ми само повтаряше " Ти вземи книжка, аз ще те науча дс караш". Професионален шофьор е, казват много добър. Слава Богу, от първият ден с книжка, ми се наложи да карам съвсем сама. Първо, на мен това ми помогна да преодолея страха си. Второ, защото просто ми беше трудно да му обясня, че ако той се е родил научен, да извинява, ама аз тепърва се уча. И е страшен нервак, понякога да те е страх да се качиш с него в колата.Казвала съм му, ако иска да се трепе някъде, първо да ни прибере, па после да ходи където ще. Иначе като кара нормално, доста неща научавам, разпитвам го кое, защо, как...
За тръгването на наклон с ръчна ме посъветва пак той. Беше ми дал да карам неговата кола, на която тогава съединителят бе за смяна. Какво направих тогава не помня, но колата не стига че ми тръгна назад, ами и настрани.  Как се успокоих, как се оправих, но се прибрах в къщи пребледняла и почти разплакана. Имах се за най - некадърният шофьор, а той ми се смее от дивана. Обясни ми тогава как се потегля на наклон с ръчна, и каза така прави. До скоро я ползват, сега вече не...
Имала съм няколко случки, които са ми помогнали да претръпна. И все мъже са ги причинявали. Веднъж на едно кръстовище един пуснал ляв мигач, и ми се изстрелва направо. И ми крещи, не зная ли, че трябва да му дам предимство. Аз знам бе, ама е близко до акъла, че като е пуснал тоя ляв мигач, аз няма как да знам, че ще дава направо. Като го видях вече, че не завива, си спрях да си мине.
Скоро пък спирам на пешеходна пътека и чувам как някой удря колата отзад. Добре, че по тая улица по принцип се кара бавно, та не стана беля.
До скоро де ядосвах само, че карам все по едни и същи маршрути. Имах чувството, че на непознат път няма да знам как да карам. Преди седмица ми се наложи да карам майка ми до Смолян. Който е пътувал знае - завой до завой и между тях пак завой Simple Smile А по този път не бях карала никога. Стигнах, и противно на очакванията ми, не се забавих кой знае колко. Та това си беше един вид успокояванеса за мен, че и на непознат път да ме пуснеш пак ще се оправя.
Виж целия пост
# 162
Това последното, че като изгасне колата спират да работят спирачките, не е вярно съвсем, защото при инцидентно гаснене спокойно може да се спре 1-2 пъти преди да се втвърди педала. Обяснението е нещо свързано със серво, вакуум, налягане, но съм запомнила само ключовите думи  Mr. Green
Виж целия пост
# 163
А пък според мен няма шофьор на който поне веднъж да не му е гаснала колата на светофар.Карам кола от 30 год и преди седмица нещо се бях замислила и не си смених скоростта.Опитах се да потегля на четвърта скорост от място и резултата беше изгасване на двигателя.Колкото и опит да има човек-понякога бърка.
Виж целия пост
# 164
Моята кола в момента има някакъв проблем и не може да се форсира студена. Тоест подавам и газ а оборотите падат вместо да се покачват. И на мен се е случвало но само заради този проблем. Веднъж имах проблем с ЕСП-то на колата и останах в много голямо кръстовище. Аз подавам газ тя стои и се чува БУМ отзад, никой не ме освирка. Но мисля, че е недопустимо човек да притежава СУМПС и да не може да потегли.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия