Хора, които не са ходили на училище

  • 11 403
  • 156
# 135
според мен тука има 3 величини ( не се правя на галилей:)) ама се видя, че не помня много, ма и други не помнят;-)
едната е повърхността и силата на съпротивление съответно, другата е масата и третата е земното ускорение.

затова 10 кг памук ще падат по-бавно защото там силата на съпротвление е по-голяма, заради по-голямата повъурхност.


обаче ако имаме една тенис топка и същата повърхност оловна топка втората не трябва ли да падне по-бързо
Виж целия пост
# 136
Къде е Вълка когато трябва!
Виж целия пост
# 137
обаче ако имаме една тенис топка и същата повърхност оловна топка втората не трябва ли да падне по-бързо

Две еднакви топки, но едната куха и гумена, а другата плътна и оловна ще паднат едновременно.
Виж целия пост
# 138
капитулирам:)
добре че не съм физик в бан, щото познавам лекар, който не може да обясни кр. групи...

обясни моля втория закон на нютон има ли отношение към скоростта масата, защото се хванахме за гушите и аз помня че там има връзка, и затова скиорите е хубаво повече да тежат
обаче вече не знам дали това важи и за падането.
Виж целия пост
# 139
всичко в тая вселена се стреми да тежи по-малко !

 newsm78. Аз знам за всеобщия стремеж към най-ниско енергийно ниво, но не съм чувала за стремеж към по-ниско тегло. За пример ще ти дам абсолютните шампиони по тегло - черните дупки. Те изобщо не се стремят към по-ниско тегло, а лапат ли лапат материя и накрая ще излапат цялата вселена.

Мечтата на поне половината женско население в развития свят! Осъществяването й ще наречем с кодовото име "Черна дупка" - лапат ли, лапат материя, а кантарът показва все  по-малко!  Joy
Виж целия пост
# 140
аз се шегувах да, но Черната Станция
е налице и изглежда че е наясно и ще ми обясни:) Blush
Виж целия пост
# 141
Къде е Вълка когато трябва!


Кара такси, колкото и тъпо да звучи Confused
Виж целия пост
# 142
не звучи тъпо.
звучи тъпо, ако си физик ( например) и си готов да си трайно безработен и гладен защото 'си учил' и не щеш друго да работиш. което пак връща темата в целите на образованието.
изглежда че не е ОК да е самоцел ей така за образованието, а е добре да отговаря на конкретни нужди на трудовия пазар.
Виж целия пост
# 143
освен това прочетох, че това е мат'рял за 8ми клас Twisted Evil

Е, затова не ги разбирам още тези неща. Гледайте догодина какъв спец ще бъда.  Joy
Виж целия пост
# 144
обясни моля втория закон на нютон има ли отношение към скоростта масата, защото се хванахме за гушите и аз помня че там има връзка, и затова скиорите е хубаво повече да тежат
обаче вече не знам дали това важи и за падането.

Всъщност масата няма никакво отношение към падането на телата. Отношение има теглото (силата на тежестта). Но тегло и маса не е едно и също, но по случайност на Земята те са равни.

Втория принцип на Нютон гласи, че F=ma, където F  е нетната външна сила, действаща на тялото (т.е. резултантната на всички сили). И тук се крие ключът от бараката. При пързаляне действат от една страна "теглещата" сила на тежестта и "спиращата" сила на триенето. Да, ама специално хлъзгането по лед и сняг се дължи на тънък воден слой, получен от разтопяването на снега от натиска и по същество това е специфичен вид сила на триене със смазка (lubricated friction) и накратко казано за разлика от сухото триене тук силата на триене не нараства с нарастване на теглото толкова, колкото нараства теглещата сила. И затова по-тежкият скиор се движи по-бързо.
Виж целия пост
# 145
Евала!! Благодаря много:!)
Виж целия пост
# 146
Не разваляйте темата. Направете си нова и там се надпреварвайте да се правите на умни. Поредното доказателство за неефективността на нашата система. Тези неща сте ги зубрили в 8 клас, а сега тепърва се опитвате да откриете топлата вода чрез гугъл.
Виж целия пост
# 147
Ти пък, какво толкова се е случило! Който не го е научил или разбрал навремето, го научава сега. Което може да покаже, че "отсъствието от ча с" по някакъв магичен начин застига човека.
Нашата система не е цъфнала и вързала, но поне по всички науки се бута, а не да знае история, а да бърка астрономия с астрология.
Виж целия пост
# 148
 не е чудно, че някъде все още е активна идеята, че се учи 'докато му е времето' и като не си го научил тогава няма какво да си губиш времето по-натам с гугъл и да си задаваш въпроси.  и с теглото-масата така. с историята, литературата също.

с преспективите за пенсиониране на 67 да започнеш да учиш на 35 не звучи  никак неразумно, че и по-натам. дори за тежки специалности ще имаш едно 20г. практика след завършването ти, което поставя 'ученето' в съвсем друга светлина. не че очакавам масово студенти по медицина, архитектура или право на 40, не че ги няма. моя приятелка току що завърши право в у-т от айви лигата, на 39г. предишното й беше MBA, години в корпорации като Мерил Линч,  сега прещастливо  работи в хуманитарната сфера, като юрист.
Виж целия пост
# 149
Да, само дето дойде времето, когато "докато му е времето" е цял живот или поне докато умът ти си е на мястото. По-добре на 40 да разбереш каква е зависимостта тегло-маса-ускорение и пр., отколкото никога да не го разбереш. Това, което младостта има като предимство, на 40 човек го компенсира с житейска и интелектуална зрялост, включително знания и умения, така че може да се окаже студентка по медицина на 40 много бързо да се реализира в сравнение с колегите си на по 20. Защо ли? Защото вече ще е минала през мелачката на живота, а и пациентите ще й имат доверие. Който иска и може да си го позволи - учи. Който не иска, дори да може да си го позволи - дреме. Който иска, но не може да си го позволи, до последно търси начин. А който хем не иска, хем не може да си го позволи, поне живее в мир със себе си. Така че от цялата матрица иска/не иска към може/не може да си позволи, най-прецакан е този, който може, но не иска, защото е осъден да тъне в собственото си невежество.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия