Предучилищна - набор 2009 г.

  • 70 175
  • 750
# 690
magare, взаимно е  Hug
И при нас ще има английски, по половин час , два пъти седмично. Не са имали досега, нямам идея дали ще имат въобще някакво помагало. Но аз искам да я занимавам с нещо допълнително, когато имам свободно време. (парен каша духа са казали хората, след каката си извадих извода, че няма как да минем без допълнителен английски). Заплюли сме си и два спорта, очакваме да стартират идната седмица. Дано се харесат взаимно Simple Smile

При нас е по един час на ден. И един час седмично с нейтив. Ще видим как ще е. За сега и харесва много.
Виж целия пост
# 691
Детето ми учи немски, като чужд език. Едната половина от деня учат немски и по немски учебници и програма, втората половина - български и българската програма за ПУК. Като всичко ново, засега му е интересно...дано да остане така.
Виж целия пост
# 692
Ендира, къде учи детето ти - в Шилер или някъде другаде?
Виж целия пост
# 693
Здравейте,
и моето детенце  е в ПУК.
Обаче решихме да я оставим в градината, много е чувствителна и притеснителна  сред децата, дадохме и възможност още една година да е сред приятели от детската градина.Опасението ми обаче е, че няма да има никаква подготовка за първи клас в градината, тъй като госпожите в градината казаха, че те няма да ги подготвят за първи клас, иначе какво щели да правят в първи клас ако още от сега всичко си знаели...Аз обаче не мисля да оставя нещата така и смятам да се подготвим вкъщи.Но за да съм в час с подготовката която правят в училищата, реших да ви питам как протича обучението на дечицата ви в училище, какво правят, с какви учебни помагала работят...?
Относно училището и аз съм на този етап.

Аз започнах вече да се оглеждам за училище, да търся конкретни мнения и информация...

За съжаление живеем в район в който изборът е доста ограничен, да не кажа никакъв и училищата ни не са на високо ниво.Всички училища които харесах приема става по точи - район, месторабота... И дилемата е сега къде, как...?
Виж целия пост
# 694
Но за да съм в час с подготовката която правят в училищата, реших да ви питам как протича обучението на дечицата ви в училище, какво правят, с какви учебни помагала работят...?


При моето дете работят по Моливко. Има 3 книжки по математика, 2 по български, природен и социален свят. Закупихме и две книжки допълнително, но все още не са ги раздали на децата, пък аз не си записах заглавията. Те са нещо като работни тетрадчици за писане. Работят много бавничко, всичко се минава подред засега. Вече имаха две стихотворения наизуст. Започнаха да им дават и домашно - да оцветят картинка, да направят разказче, т.е. каквото се изисква в учебника.

Имаме трудности със заучаването наизуст, и аз много трудно помня стихотворения - за 20 минути мога да запомня поне 10 телефонни номера, но не и 10 стиха, и детето е така - голяма мъка, казваме , повтаряме, след час отново и пак, и пак.... Освен мемори, какво друго може да измисля да тренираме пустата памет?
Виж целия пост
# 695

Имаме трудности със заучаването наизуст, и аз много трудно помня стихотворения - за 20 минути мога да запомня поне 10 телефонни номера, но не и 10 стиха, и детето е така - голяма мъка, казваме , повтаряме, след час отново и пак, и пак.... Освен мемори, какво друго може да измисля да тренираме пустата памет?

При нас е същото. А и не и е кеф да наизустява. Под мемори какво имаш предвид? Тези картите за игра ли? Ако са те - тренират визуалната памет само. По скоро онази омразна игра за повторение на думи.  Mr. Green
При нас освен Моливко има още: "Аз се уча" (да пиша, да смятам 4 бр. книжки) и "Азбука в стихове и картинки", "Математика в стихове и картинки", "Буквите"(докато играеш всичко можеш да познаеш) и "Слънчо учи смятането".
Виж целия пост
# 696
Да, картите. И визуалната имаме нужда да развиваме. Вярно е ,че помни без грешка кои бонбони от кой магазин са купени, но това никак няма да й помогне в училищна възраст  Laughing
Виж целия пост
# 697
Да, картите. И визуалната имаме нужда да развиваме. Вярно е ,че помни без грешка кои бонбони от кой магазин са купени, но това никак няма да й помогне в училищна възраст  Laughing

Хахаха, това ако помислиш е по-ценно.  Mr. Green

А ние помним имената на доста видове динозаври, но стихотворение да научим... Ц.
Виж целия пост
# 698
Ели, нещо подобно на мемори, което у нас много се харесва - https://www.helikon.bg/gifts/426/-brainbox-%D0%96%D0%B8%D0%B2%D0 … 95902_178977.html.
Понеже има и текст на картите, аз и го чета за определеното време и после трябва да отговори на въпроса. Според мен са много хубави тези карти и покрай тренирането на паметта се научават и доста интересни факти за животните.

Иначе и малката учат по Моливко, но имат още няколко помагала, и въпреки че ги подвързвах не ги помня точно.  Embarassed
Работят много по работни листа извън учебниците и още не са им давали домашни.
Вчера обаче като се прибра каза, че са "учили" много и по всичко, писали са и в тетрадките и на листа и определено беше уморена.
Виж целия пост
# 699
Но за да съм в час с подготовката която правят в училищата, реших да ви питам как протича обучението на дечицата ви в училище, какво правят, с какви учебни помагала работят...?


Имаме трудности със заучаването наизуст, и аз много трудно помня стихотворения - за 20 минути мога да запомня поне 10 телефонни номера, но не и 10 стиха, и детето е така - голяма мъка, казваме , повтаряме, след час отново и пак, и пак.... Освен мемори, какво друго може да измисля да тренираме пустата памет?
Самото стихче интересно ли е? Само стихчето за домашно ли не желае да запамети или всякакви?  
При нас в последно време има отпор да се учи. Няма желание и толкова. Преди можеше да запомни нещо в рима с много сериозна дължина. Сега научава нещото, което госпожите са възложили в градината, но у дома по някакъв повод да научим нещо полезно - няма никой.
Обаче обича да играе на довърши в рима. Аз чета стихотворението, а тя довършва римата. Или докато си говорим нещо, веднага прихваща, ако случайно се постигне неволна рима. Една много любима игра е.
Прави отпор и в разказването. С "нали на госпожите им разказах" приключва темата. Поне е достатъчно самокритична и когато изпусне информация и си изпроси разпит, обяснява, че е могла и по-добре да разкаже нещото.
Виж целия пост
# 700
 eti georgieva, как така няма да ги подготвят за първи клас? Доколкото знам си има програма и изисквания от министерството и всички учители независимо дали са в градина или в училище трябва да ги спазват. Много странно, защо масово се смята, че подготовката в ДГ е на по-ниско ниво от тази в училище. Няма логика да е така. Единствения плюс на училищата е може би, че децата свикват с атмосферата.
  Моите деца също си останаха в градината. Учим по "Приятели" и допълнителни учебни материали не са ни карали да купуваме освен разбира се разните консумативи от сорта на моливи, хартия и т.н. Домашни нямаме, стихчета за заучаване също, но не мисля, че това е решаващо за качеството на подготовката. В крайна сметка това им е последната година "свобода" и не смятам, че трябва да се юркат кой знае колко. Може би разсъждавам така защото моите деца са изключително любознателни и попиват всякаква информация от "въздуха". Единият даже се научи да чете съвсем сам, т.е. познаваше буквите  и лека полека започна да чете надиси, а сега може да си прочете приказка сам на ум, когато му е скучно. Другият пък също знае буквите, но твърди, че не иска да се учи да чете и точка. Оставила съм го да "узрее" сам за идеята. Изобщо ученето им за сега върви паралелно с играта и някак неусетно, но за сметка на това доста ефективно. В момента, когато се усети някакъв натиск следва отпор или в най-добрия случай загуба на интерес.  
  Малко извън темата, но в момента при нас е на мода плетенето с ластици. Май прихванаха от сборните групи. Купих им книга за плетенето и в момента заедно разучаваме сложни схеми. Изисква се голяма доза концентрация и добре развива фината моторика според мен. На децата им забавно и интересно и смятам да използвам този интерес докрай. Започнаха даже да се отказват от часа пред телевизора вечер в полза на плетенето.
Виж целия пост
# 701
Роси, мерси! Изглежда интересно, отделно, че обича животни, така че ще го закупя. Идва зима, и вечер нещо трябва да се прави Simple Smile При вас е доста сериозна програмата явно.
Ами сега, самите стихчета , и двете досега , според мен са скучни, едното беше с трудни думички, а другото дори не прилича на стихче.  И тя не че няма желание да го запамети, а просто й е много трудно. Досега вкъщи не сме учили неща наизуст. В забавачката г-жите ги научиха на доста сериозно количество песни и стихчета, но започват в понеделник и докато си седят на килимчето започват да повтаря, другия ден пак повтарят, и в един момент децата са го запомнили. Всичко е като игра, няма норматив - това да се знае за сряда, примерно. Голямата ми щерка пък от две прочитания ги помнеше, това много й помага сега в училище; сега се замислих, че с нея никога не съм учила стихотворение наизуст.

Ето пиша второто, с което се борихме тази сутрин:

Днес Румяна рано стана, ходи с баба на пазар.
После татко си изпрати цветни книжки да печата -
той е майстор печатар.
А пък ученик е бате и учителка е мама -
ето пак излизат двама и до обед все ги няма...
Пак самичка ще играе.
И Румяна си мечтае:
Колко хубаво е там, в у-ще "Гагарин".
Батко й е там с другари.
Всеки смята и чете...
Пише с хубава писалка...
Ех, кога ще порасте, ех, защо е още малка!
Лъчезар Станчев

Ще го сънувам, спор няма Joy

пп Редактирам се,
miramar, защо да не е по темата? Темата ни не е само за учене, но и всичко останало, което е свързано с децата ни на тази възраст.
Виж целия пост
# 702
Не би трябвало да има разлика в помагалата, които се ползват в училище и в детската градина. Обикновено са от поредицата Моливко. В училище моят син е на изд. Изкуства, в детската му градина приятелите му също учат с помагалата на това издателство. Обикновено в училищата искат и нещо допълнително да се вземе.
Виж целия пост
# 703

Ето пиша второто, с което се борихме тази сутрин:

Днес Румяна рано стана, ходи с баба на пазар.
После татко си изпрати цветни книжки да печата -
той е майстор печатар.
А пък ученик е бате и учителка е мама -
ето пак излизат двама и до обед все ги няма...
Пак самичка ще играе.
И Румяна си мечтае:
Колко хубаво е там, в у-ще "Гагарин".
Батко й е там с другари.
Всеки смята и чете...
Пише с хубава писалка...
Ех, кога ще порасте, ех, защо е още малка!
Лъчезар Станчев

Ще го сънувам, спор няма Joy



Уау! Това и аз не мога да го науча. И даже не бих тормозила детето  Mr. Green
Виж целия пост
# 704
Моята може да научи всичко наизуст, но да ти разкаже нещо е мъчение. Имаме няколко книжки от тези с приказки в рими, може да ти ги изрецитира от началоти до края. Но иначе да ти разкаже какво се е случило в приказката-  трудна работа, минава само с две изречения.
Ети, как така няма да ги подготвят. Нали си имат програма. ..
Мирамар, Кати миналата година от по- големите деца пред блока прихвана плетенето на ластици. Някои лесни модели. Беше се запалила много, но определено и липсва търпение.
В градината ни в момента са сборни групи, защото са се сетили да правят ремонт. Но определено ги занимават, макар и не много активно. Тези дни преговорят цифрите и как се пишат.

Елиг, това и аз няма да го запомня. То на стих не прилича.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия