Защо се налага да пазим опаковките до изтичане на гаранционния срок?

  • 2 984
  • 12
Здравейте!
Отдавна се чудя, защо ни предупреждават да пазим опаковките до изтичане на гаранционния срок на някои покупки. Дали е заради бар кода, или за по-сигурно транспортиране при повреда, нямам си на идея. Касовата бележка не е ли достатъчна?
Имам един шкаф пълен с кутийки и кутийчета от такива покупки и постоянно ровя и разглеждам касовите бележки, за да изхвърля вече миналите този срок.
За по-големи покупки като бойлер и климатик, това явно не се изисква, не са ме предупреждавали. То представям си и тях ако трябваше да пазя, къде биха се побрали.
Може би търговците  знаят, питала съм понякога, но отговорът е бил "- Ами, такива са правилата".
Е, спазвам ги, но е доста неудобно.
.
Виж целия пост
# 1
Не ми се е случвало за нещо да пазя опаковки... т.е. пазя докато реша дали няма да го връщам(ако има тази възможност), тогава искат опаковка. Иначе бележка, гаранционна карта, някой стикер с баркод...ама опаковки... не съм дори чувала такова нещо, какво остава да имам пълен  шкаф с кутии Simple Smile
Виж целия пост
# 2
И аз не знам, за някои неща са ме предупреждавали, но аз не пазя кутии.
Виж целия пост
# 3
за да имаме още една спънка да предявим рекламация  Laughing
Виж целия пост
# 4
Не си спомням някога да са ми казвали да пазя опаковката.
Също така, не пазя опаковки, кутии и пр.
Не съм сигурна, но мисля, че нямат законно основание да изискват това от клиентите. Може би се отнася за случаите, в които просто връщаш стоката.
Виж целия пост
# 5
Ако не се лъжа ни карат да пазим опаковките, за да може да се опакова по-добре стоката при изпращане с куриер до сервиз, примерно.  Hug
Виж целия пост
# 6
Не пазя кутии, не съм предупреждавана за такова нещо.
Виж целия пост
# 7
Пример: Купувам си енергоспестяваща лампа за около 7-8 лв. и " - Гаранцията е една година, но си пазете к.бон и опаковката".
Точно тази опаковка не съм прибирала и пазила. Покупката беше от специализирано магазинче за ел .уреди и части.
Виж целия пост
# 8
Чл. 125, ал. 4 от Закона за защита на потребителите:
"При  подаване  на  рекламация  потребителят  задължително  прилага  и  документите,  на  които  се  основава претенцията:
1. касова бележка или фактура;
2.  протоколи,  актове  или  други  документи,  установяващи  несъответствието  на  стоката  или  услугата  с договореното;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер."


Условията на гаранцията трябва да се представят в писмена форма, на български език.
Това, че продавачът казва нещо, не означава, че това нещо е вписано в гаранционните условия.
Просто четете!
Виж целия пост
# 9
По закон няма изискване продукта да е в оригиналната опаковка при поискване на гаранция. Има обаче друг момент - по европейското законодателство в 30 дневен срок можете да върнете продукт, който (дори) само "не ви харесва", макар че е напълно здрав, но трябва задължително да е в опаковката си. Заради това повечето продавачи казват да запазите опаковката до 30-тия ден. Това с пазенето на кутията 2 години, колкото е гаранцията не е задължително и вероятно е измишльотина на някой престарал се.  Трябва да пазите документ за покупка с дата -  фактура/касов бон/касова бележка. За имам кутия от обувки натъпкана с касови бележки.
Виж целия пост
# 10
Купих си машинка за подстригване на промоция от Кауфланд и на информацията за пръв път ми я изръсиха тази глупост да пазя и кутията...та сега вече и кутии събирам... newsm78
Виж целия пост
# 11
За да може като им я върнеш да я продадат пак на някой друг.
Виж целия пост
# 12
За да може като им я върнеш да я продадат пак на някой друг.
Ето това е точният отговор.
Не сме длъжни да пазим опаковки, ако освен не смятаме да се възползваме от връщане просто защото сме размислили, че точно сега нямаме нужда от тази покупка.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия