Моля, помогнете в подредбата ! 32, 22, 127 и 7 езикови гимназии

  • 10 364
  • 55
# 30
Аз не виждам логика да се слага 7 преди 35, като разликата е цели 3-4 единици бал надолу за 7мо... Тоест системата при всяко положение ще спре на 7мо, каква е логиката изобщо да се пише 35то тогава... newsm78
Виж целия пост
# 31
'Кафе с мед', според мен дисциолината в 7 е по-затегната и за това за мен е преди 35 ..., но въпрос на мнение ...
Виж целия пост
# 32
Колкото и да не харесвам принципно 35-то,  определено бих го поставила преди 7-мо. PeaceНай-напред защото паралелките с немски предоставят опцията за обучение за сертификат ДСД в 12 клас, нещо, което дават в София още само 91 НЕГ, 73 СОУ и две частни училища. До преди година-две  РИО вадеше статистика  за това как осмокласниците са се справили на НВО по езика. По немски 35 беше май на трето място,  по френски също някъде там - след ФЕГ и 133-то. 
Виж целия пост
# 33
Аз също се чудих много дали да не сложа 30 в списъка... В последствие обаче близка учителка ми сподели, че на второ класиране започвали училищата от долу - нагоре от списъка... Не ми стана съвсем ясно, но разбрах, че е малко рисковано с подредбата и има вероятност да те "наредят" с у-ще което си сложил просто ей така за резерва - а за някое предпочитано от теб да не се класираш дори балът за него да е достатъчен.
Много ме обърка тази информация. Някой запознат ли е всъщност как точно става на това второ класиране?! newsm78
Виж целия пост
# 34
Моето проучване стигна дотук:
31 СОУ
133 СОУ
18 СОУ
22 СОУ

Резерва: 138-мо СОУ.
Защо така странно сме подредили училищата?

Направихме таблица със следните критерии:
1. ниво на изучавания език (испански, китайски, руски) - от 1 до 3;
2. общо ниво на подготовката в училището - от 1 до 3;
3. транспорт до училището - от 1 до 2;
4. материална база - от 1 до 2.

 
Виж целия пост
# 35
Аз също се чудих много дали да не сложа 30 в списъка... В последствие обаче близка учителка ми сподели, че на второ класиране започвали училищата от долу - нагоре от списъка... Не ми стана съвсем ясно, но разбрах, че е малко рисковано с подредбата и има вероятност да те "наредят" с у-ще което си сложил просто ей така за резерва - а за някое предпочитано от теб да не се класираш дори балът за него да е достатъчен.
Много ме обърка тази информация. Някой запознат ли е всъщност как точно става на това второ класиране?! newsm78

Това изобщо не е вярно. Второ класиране, както и първо, започва да търси по списъка отгоре надолу и спира на първия пункт, за който балът стига. НЯма такова нещо - отдолу нагоре! Просто желанията не се пренареждат и остават по ред, по който са написани за първото класиране.
Виж целия пост
# 36
Здравейте, включвам се да обясня за процедурата по прием на деца с еднакъв бал. До тази хипотеза се стига, когато има две или повече деца с еднакъв бал за последното място в дадена паралелка. В този случай се процедира така:
- сравняват се оценките от резултатите от изпитите - Бел и Мат общо.
- ако и те са равни, сравняват се оценките от бел и мат от дипломата;
- ако и те са равни, сравнява се средния успех от дипломата /без физическо, рисуване и т.н./
- ако и тук има равенство, приемат се и двете /трите и т.н./ деца НАД обявения прием.
Реда на желанията и тук, както и изобщо НЯМА никакво значение!

Процедурата е уредена нормативно в Наредбата за прием на ученици в държавните и общински училища:
Чл. 12. (Изм. - ДВ, бр. 73 от 2009 г., в сила от 15.09.2009 г.) (1) Когато в
класирането има ученици с равен бал и с броя им се надхвърля броят на местата по чл.
3, ал. 3 , те се подреждат в низходящ ред по сбора от оценките от приемните изпити, а
в случай, че приемният изпит е един - по оценката от този изпит.
(2) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 1 се
подреждат в низходящ ред по сбора от оценките от балообразуващите учебни
предмети, а в случай че балообразуващият учебен предмет е един - по оценката от
този учебен предмет.
(3) (Изм. изцяло - ДВ, бр. 73 от 2009 г., в сила от 15.09.2009 г.) Ученици с еднакви
показатели и след подреждането по реда на ал. 2 се подреждат в низходящ ред по
средноаритметичната оценка с точност до 0,01 от оценките от учебните предмети
български език и литература, първи чужд език, математика, история и цивилизация,
география и икономика, биология и здравно образование, физика и астрономия и
химия и опазване на околната среда, включени в задължителната подготовка от
удостоверението за завършен VII клас или от свидетелството за завършено основно
образование.
(4) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 3 се
приемат над утвърдения държавен план-прием.

Единственият правилен начин за подредба на желанията е само и единствено според предпочитанията на детето. Дете с по-нисък бал не може да измести дете с по-висок, независимо как са подредени желанията. Деца с равни балове, конкуриращи се за последното място в дадено училище/паралелка се приемат според описаната процедура, при която реда на желанията пак няма значение. Миналата година имаше такъв случай във 2 АЕГ - в една паралелка бяха приети 27 деца /при прием 26/ като последните две деца бяха с еднакъв бал и явно с еднакви други показатели.

Т.е. подреждането е просто като логика и няма никакви тънкости и уловки. Надявам се да съм била полезна.  Peace
Виж целия пост
# 37
Позволявам си да отбележа, че:
1. съм сгрешила като съм смятала, че редът има значение при еднакъв бал на примерно 2 деца за едно място;
2. редът има значение - ако отразява достоверно степенуването на желанията, е ок, ако не - горчиви сълзи може да се леят.
Виж целия пост
# 38
Благодаря на всички за изказаните мнения!  bouquet

Вече имаме подредба...  Simple Smile За сега 7-мо се изкачи в личната ни класация на второ място. Все още имам колебания дали 22 или 127 да е на трета позиция, но явно ще трябва до утре да го решим  #Crazy  Въпреки, че спрямо баловете от миналата година ако дъщеря ми не се класира за 7-мо (то значи и за 22-ро няма да е класирана) и автоматично ще остане за 127-мо.
 Но все пак борбата е да успее за първото желание Praynig и в не-оптимистичния вариант за второто.
 
Още веднъж благодаря! Heart Eyes
Виж целия пост
# 39
А, какво е мнението ви за 157 ГИЧЕ /втора испанска гимназия/ ? Някой има ли непосредствени впечатления за нивото на обучение в училището и дисциплината?
Виж целия пост
# 40
Аз също проучвах, но не чух добри неща за това училище откъм дисциплина и директорка.
Виж целия пост
# 41

2. редът има значение - ако отразява достоверно степенуването на желанията, е ок, ако не - горчиви сълзи може да се леят.

+ 1 Peace Миналата година знам за 2 такива случая - между първо и трето желание, незнайно защо, сложено не особено желано училище. Детето прието в училището, посочено като трето, но реално е второ като желание. Участва на второ класиране с надеждата да остане в същото училище, но да попадне в друга паралелка. На второто класиране обаче, пада бала за посоченото като второ /и неособено желано училище/ и детето попада там.
Виж целия пост
# 42
Малко преди последния момент, след дълго нищене на плюсове и минуси на училищата, направихме подредба.
За проверка направихме следния експеримент: детето си представяше за всяко едно училище поотделно дали ако се падне в него, няма да съжалява за някое от следващите. И така класацията стана желязна Simple Smile
Виж целия пост
# 43
Подредихме ги и ние. Една мисъл обаче, не ми дава мира. Като четвърто желание сложихме училище, което после като се размислихме, не е по-желано от петата ни позиция. Мислех си, дали да не се обадя до училището гнездо да попитам за някакъв вариант да махнем четвъртата позиция, но едва ли е възможно  Sad.
В крайна сметка ни остава да се надяваме да попаднем в първите три желания Praynig
Късмет на всички деца!
Виж целия пост
# 44
Защо не попитате дали можете да направите поправка - все още е 20-ти юни? Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия