Енгин Акюрек в „Kara Para Aşk”, нови и стари проекти – Тема 275

  • 38 988
  • 728
# 675
Бързо оздравявяне Meichito.Изказвай свойте мисли и слизай по-често от балкончето.Пък за клипове,снимки и колажи-имаме толкова можещи момичета,които с удоволствие ще научат и теб,ако имаш желание.    
Виж целия пост
# 676
Пуснах си ВКЕМ с превод най-после. И в момента, докато гледам как Ейлюл прави снимки на Тек, си мисля, че тя сама е изтрила всичко, което е имало на телефона и за този месец, изоставяйки го и прибирайки се вкъщи. Отрязала е всяка връзка, да не би да се изкуши да отиде отново при него, когато види снимките с него... Не са го напарвили приятелите и.
Виж целия пост
# 677
Пуснах си ВКЕМ с превод най-после. И в момента, докато гледам как Ейлюл прави снимки на Тек, си мисля, че тя сама е изтрила всичко, което е имало на телефона и за този месец, изоставяйки го и прибирайки се вкъщи. Отрязала е всяка връзка, да не би да се изкуши да отиде отново при него, когато види снимките с него... Не са го напарвили приятелите и.
newsm51
Да, това е идея. Да заличи всичко... Да няма спомен,
а този спомен се оказа смисълът на живота й...
Колко неща "виждаш", Маричке, споделяй...
Виж целия пост
# 678
  Днес съм го ударила на анализи. Простете и прескачайте!
   Ред е на Ейлюл. С нетърпение чаках повечето от вас да го изгледат, за да сравним какво сме видели и какво не сме. Сигурно ще признаете, че най-вероятно държа рекорда по гледането му. Освен, че си свалих пиратското копие в деня, в който излезе в началото, и го изгледах ен-брой пъти, после го гледах и на кино в Истанбул, а при превода го изгледах поне още десетина пъти. Цели пасажи научих наизуст. И знаете ли кое ме удивлява - че всеки път откривам нещо, което предишните пъти не съм видяла. Чудя се докога ще продължава. newsm78 После като чета вашите коментари, виждам, че още неща не съм видяла. Направо е невероятно! newsm09 Слагам разсъжденията си в спойлер, но да знаете, че НЕ СА негативни! Това - за притеснените от факта. Wink


Скрит текст:
  За мен това е филм-притча. И то брилянтно изплетена. Една приятелка го сравни с брюкселска дантела - сложна и изящна. (Съжалявам, но просто ми се наби в очи разликата със сериала Peace.) Моят дълбок поклон пред Керем Дерен. smile3501 Това е Творец с главно "Т", истински европеец и хуманист. В същото време художник и артист.
   Понеже днес вече се излях на тема "каузи", ми се ще да кажа нещо и за каузата на този филм. Имам усещането, че самият Керем дълго се е чудил коя точно кауза да защити. Съдя по многобройните кадри с Тек, които така и не влязоха в окончателния вариант на филма, но изтекоха в нета и ние ги гледахме. Сякаш той до последно се е чудил чия гледна точка да представи - тази на Ейлюл или тази на Тек. Чия история да разкаже. В крайна сметка Ейлюл е спечелила. Причините си ги знае само той. А ние можем да гадаем.
   Още когато излезе филмът, аз споделих нещо, което тогава мина незабелязано или може би, не бяхте съгласни с него. Но на мен ми се е загнездило в ума и не мога да се отърва от него. В същността си този филм е анти-феминистки. Предполагам, че това е елегантният протест на Керем (а може би и на самия Енгин) срещу политиката на Турция по този въпрос. В стремежа си да покажат колко са напредничави, колко са еманципирани и съвременни, комшиите са поели една линия на пълно обезличаване на мъжа. Истината е, че реалното им общество е твърде далече от показваното в сериалите им. Всеки от вас, който е имал възможност да се докосне до живота там, ще ме подкрепи. Вярно, задействан е принципът на махалото и сега те са се засилили в обратната посока. Но крайната точка на тази посока е нещо, което аз лично не харесвам. Това може да не съвпада с позицията на някои от вас, за което предварително моля за извинение. Hug Но аз съм твърдо ЗА запазване на "мъжкото" и "женското" начало у човека. Всяко омесване, разместване и заменки в тази посока са не просто гадни, ами направо опасни за човешкия род. И никой не може да ме убеди в противното. Crossing Arms Аз съм безнадеждно старомодна - мъжете трябва да бъдат мъже, а жените - жени. И всеки трябва да се стреми да развие най-хубавите качества на своя пол, а не да копира тези на другия.
   В този смисъл турците са едно свежо (и дори забавно за нас) изключение. Или поне бяха. С тази политика не ги знам докъде ще стигнат. Но забележете повечето им сериали - жените са подтиснатите, невинните страдащите, благородните, прощаващите, напредничавите, а мъжете са насилниците, старомодните, отмъстителните и прочие. Естествено, има изключения. Говоря по принцип. То не че в живота не се получава така на практика... Но все пак, има една тенденциозно защитавана идея.
   Та затова някак ми се наби в очи, че Керем внушава точно обратното - мъжът не е само насилник и носител на грубата сила; той може да бъде и жертва, и невинен, и крехък, и да има нужда от закрила. А жената в своята изящност и крехкост може да бъде фактически насилник, да злоупотребява и да наранява. Голямото послание? Това носи страдание на всички.
   Изобщо, ако отворя една скоба, Енгин мре да се превъплъщава в такива образи. Дори мъжкарят Булут беше жертва до голяма степен - жертва на баща си, на порядките и нравите, на болестта си, на нещастната си любов. Да не говорим за Керим, който всички тук дружно ожалихме и обявихме за най-големия страдалец на хилядолетието. Тек не прави изключение в тази редичка. Със своята ангелска невинност и напълно обезоръжено, изложено на куршумите сърце той просто прекършва всяко желание за феминизъм в грубия му вид.
   Ако изляза от философските дебри и кажа нещо чисто реално за филма, искам да отбележа любимата си сцена - тази, в която Енгин и Фара просто се сляха като екип и сякаш излъчваха едно общо стерео послание. Това е сцената с появата на Тек на масата на тримата в бара след бягството на Ейлюл. Изгледах я поне 20 пъти. Всяка реплика, всеки поглед и на двамата допълва другия. Сякаш всеки довършва изречението на другия. Още когато Тек каза: "Сега може да идва по-често заради мен", вижте погледа на Ейлюл - срам, неудобство... но не от приятелите й, а срам от него - че не е на висотата на неговата чистота. Сякаш го гледа и му казва: "Прости ми. Прости ми, че не съм такава, за каквато ме мислиш. Аз не те заслужавам." Това изражение се засилва още повече с всяка изминала реплика, докато той надгражда: "Заедно готвихме, правихме вино, гледахме се без да говорим..."
   И съответно обратната реакция. В момента, в който Ейлюл казва: "Тек е най-големият майтапчия на острова", само погледнете неверието и болката в очите на Тек. Той просто не може да повярва, че тя го предава така, не може да го приеме. И тази болка също се засилва с всяка следваща реплика. И въпреки всичко, в него няма никаква злоба, никакъв гняв. Когато той се оттегля и започва своя смешен танц със затворени очи, за да избяга от действителността, а Ейлюл злобно му прошепва: "Излагаш се", какви са единствените му думи? "Ела си в къщи. Какъвто поискаш, такъв ще бъда".
   Сигурно тепърва ще коментираме играта на Енгин, защото всеки поглед тук и всяка реплика са шедьовър, но просто не мога да се сдържа да не го кажа още сега - как е възможно зрял мъж (какъвто е Енгин) да придаде такова момчешко звучене на личността си? Само две реплики: първата отново в култовата сцена на масата, когато той разказва в градация тяхната история с Ейлюл и стига до кулминацията - "Любихме се". Ако искате, върнете се да изгледате тези 4-5 секунди, за да разберете какво имам предвид. В изражението му, в сведените му очи, в свиването на устните и движението на пръстите има толкова свян, толкова гордост едновременно, толкова неверие, че точно на него му се е случило, толкова очакване на болка (вече е усетил накъде е поела Ейлюл и какво ще отговори, но въпреки това го казва). Това е момче, а не мъж - невинно, объркано момче. Някоя от рускините беше казала, че Енгин е майстор на детайла. Какъв ти майстор! Той е Господарят на детайла!
   Втора сцена - на купона, когато Ейлюл кара Тек да танцува. След като го е направила за смях и той се кълчи като малоумен сред хората, след като се връща на масата - отново това незлобие, което ме поразява - никакъв укор - Защо ме остави? Защо ме правиш за смях?. И след всички стрели, които тя е изстреляла към него, накрая изпраща отровната - "Да имаш свободно легло?" Ето, това е моментът - шедьовър. Накланянето на Тек, озъртането му с невярващи очи и срамежливо-гордото "вар". Е, не е възможно! smile3555 Ако щете вярвайте, опитах се да го произнеса така, представях си, че изпитвам същото... Смехория. Направо пародия и карикатура. Единственото, за което се сещам, е шопската мъдрост: "Те такова животно нема!" Е па нема!
   Не случайно същата вечер, когато той я сложи да спи в неговото легло, а самият той заспа щастлив на пода, тя каза: "Отговарям на въпроси от раздел, който не съм учила". В нейния свят такива мъже няма. Тек го няма.
   Но и такива актьори като Енгин няма. Е ПА НЕМА!
Виж целия пост
# 679
Ами... мисля си... Филмът започва с морето (морето на живота?) и стъпва на брега, където Ейлюл е разхвърляла обувки, дрехи, очила... Заспала е пияна (заради чашата с вино до телефона си го мисля това, че е била пияна) вечерта на същия ден, в който каза на Тек, че не го обича и никога няма да бъдат заедно, защото той не може да отиде там, където е тя.
После от телефонния и разговор с Берак разбираме, че същата тази вечер тя се е обадила на продуцентите, че приема да направи предаването си и му дава име "Малкият проблем на Ейлюл". После явно се е напила... салила е всичко от себе си и е изтрила всеки спомен, свързан с Тек. Затова телефонът и не съдържа нито един СМС, нито една снимка. Тя е скъсала веригата (така го усеща, като заробяне), свързваща я с Тек, но не осъзнава, че и това е илюзия - скъсването. Името на предаването и говори колко много е свързана вече с Тек.
Виж целия пост
# 680
Барисеа    love001 newsm51 за споделеното.Толкова хубаво подредени мисли,че направо ти завиждам.Разплака ме.Браво момиче.Мен все още много яко ме е затиснал филма и не си събирам мислите.Но тепърва ще го гледам още много пъти,но мисля,че Текин е един много специален образ в кариерата на Енгин и евала,че го е направил по този начин.Браво на момчето,че може да вдъхне живот на всичко до което се докосне.Страхотно представяне в образа на Текин.   
Виж целия пост
# 681
  Днес съм го ударила на анализи. Простете и прескачайте!
   Ред е на Ейлюл. С нетърпение чаках повечето от вас да го изгледат, за да сравним какво сме видели и какво не сме. Сигурно ще признаете, че най-вероятно държа рекорда по гледането му. Освен, че си свалих пиратското копие в деня, в който излезе в началото, и го изгледах ен-брой пъти, после го гледах и на кино в Истанбул, а при превода го изгледах поне още десетина пъти. Цели пасажи научих наизуст. И знаете ли кое ме удивлява - че всеки път откривам нещо, което предишните пъти не съм видяла. Чудя се докога ще продължава. newsm78 После като чета вашите коментари, виждам, че още неща не съм видяла. Направо е невероятно! newsm09 Слагам разсъжденията си в спойлер, но да знаете, че НЕ СА негативни! Това - за притеснените от факта. Wink


Скрит текст:
  За мен това е филм-притча. И то брилянтно изплетена. Една приятелка го сравни с брюкселска дантела - сложна и изящна. (Съжалявам, но просто ми се наби в очи разликата със сериала Peace.) Моят дълбок поклон пред Керем Дерен. smile3501 Това е Творец с главно "Т", истински европеец и хуманист. В същото време художник и артист.
   Понеже днес вече се излях на тема "каузи", ми се ще да кажа нещо и за каузата на този филм. Имам усещането, че самият Керем дълго се е чудил коя точно кауза да защити. Съдя по многобройните кадри с Тек, които така и не влязоха в окончателния вариант на филма, но изтекоха в нета и ние ги гледахме. Сякаш той до последно се е чудил чия гледна точка да представи - тази на Ейлюл или тази на Тек. Чия история да разкаже. В крайна сметка Ейлюл е спечелила. Причините си ги знае само той. А ние можем да гадаем.
   Още когато излезе филмът, аз споделих нещо, което тогава мина незабелязано или може би, не бяхте съгласни с него. Но на мен ми се е загнездило в ума и не мога да се отърва от него. В същността си този филм е анти-феминистки. Предполагам, че това е елегантният протест на Керем (а може би и на самия Енгин) срещу политиката на Турция по този въпрос. В стремежа си да покажат колко са напредничави, колко са еманципирани и съвременни, комшиите са поели една линия на пълно обезличаване на мъжа. Истината е, че реалното им общество е твърде далече от показваното в сериалите им. Всеки от вас, който е имал възможност да се докосне до живота там, ще ме подкрепи. Вярно, задействан е принципът на махалото и сега те са се засилили в обратната посока. Но крайната точка на тази посока е нещо, което аз лично не харесвам. Това може да не съвпада с позицията на някои от вас, за което предварително моля за извинение. Hug Но аз съм твърдо ЗА запазване на "мъжкото" и "женското" начало у човека. Всяко омесване, разместване и заменки в тази посока са не просто гадни, ами направо опасни за човешкия род. И никой не може да ме убеди в противното. Crossing Arms Аз съм безнадеждно старомодна - мъжете трябва да бъдат мъже, а жените - жени. И всеки трябва да се стреми да развие най-хубавите качества на своя пол, а не да копира тези на другия.
   В този смисъл турците са едно свежо (и дори забавно за нас) изключение. Или поне бяха. С тази политика не ги знам докъде ще стигнат. Но забележете повечето им сериали - жените са подтиснатите, невинните страдащите, благородните, прощаващите, напредничавите, а мъжете са насилниците, старомодните, отмъстителните и прочие. Естествено, има изключения. Говоря по принцип. То не че в живота не се получава така на практика... Но все пак, има една тенденциозно защитавана идея.
   Та затова някак ми се наби в очи, че Керем внушава точно обратното - мъжът не е само насилник и носител на грубата сила; той може да бъде и жертва, и невинен, и крехък, и да има нужда от закрила. А жената в своята изящност и крехкост може да бъде фактически насилник, да злоупотребява и да наранява. Голямото послание? Това носи страдание на всички.
   Изобщо, ако отворя една скоба, Енгин мре да се превъплъщава в такива образи. Дори мъжкарят Булут беше жертва до голяма степен - жертва на баща си, на порядките и нравите, на болестта си, на нещастната си любов. Да не говорим за Керим, който всички тук дружно ожалихме и обявихме за най-големия страдалец на хилядолетието. Тек не прави изключение в тази редичка. Със своята ангелска невинност и напълно обезоръжено, изложено на куршумите сърце той просто прекършва всяко желание за феминизъм в грубия му вид.
   Ако изляза от философските дебри и кажа нещо чисто реално за филма, искам да отбележа любимата си сцена - тази, в която Енгин и Фара просто се сляха като екип и сякаш излъчваха едно общо стерео послание. Това е сцената с появата на Тек на масата на тримата в бара след бягството на Ейлюл. Изгледах я поне 20 пъти. Всяка реплика, всеки поглед и на двамата допълва другия. Сякаш всеки довършва изречението на другия. Още когато Тек каза: "Сега може да идва по-често заради мен", вижте погледа на Ейлюл - срам, неудобство... но не от приятелите й, а срам от него - че не е на висотата на неговата чистота. Сякаш го гледа и му казва: "Прости ми. Прости ми, че не съм такава, за каквато ме мислиш. Аз не те заслужавам." Това изражение се засилва още повече с всяка изминала реплика, докато той надгражда: "Заедно готвихме, правихме вино, гледахме се без да говорим..."
   И съответно обратната реакция. В момента, в който Ейлюл казва: "Тек е най-големият майтапчия на острова", само погледнете неверието и болката в очите на Тек. Той просто не може да повярва, че тя го предава така, не може да го приеме. И тази болка също се засилва с всяка следваща реплика. И въпреки всичко, в него няма никаква злоба, никакъв гняв. Когато той се оттегля и започва своя смешен танц със затворени очи, за да избяга от действителността, а Ейлюл злобно му прошепва: "Излагаш се", какви са единствените му думи? "Ела си в къщи. Какъвто поискаш, такъв ще бъда".
   Сигурно тепърва ще коментираме играта на Енгин, защото всеки поглед тук и всяка реплика са шедьовър, но просто не мога да се сдържа да не го кажа още сега - как е възможно зрял мъж (какъвто е Енгин) да придаде такова момчешко звучене на личността си? Само две реплики: първата отново в култовата сцена на масата, когато той разказва в градация тяхната история с Ейлюл и стига до кулминацията - "Любихме се". Ако искате, върнете се да изгледате тези 4-5 секунди, за да разберете какво имам предвид. В изражението му, в сведените му очи, в свиването на устните и движението на пръстите има толкова свян, толкова гордост едновременно, толкова неверие, че точно на него му се е случило, толкова очакване на болка (вече е усетил накъде е поела Ейлюл и какво ще отговори, но въпреки това го казва). Това е момче, а не мъж - невинно, объркано момче. Някоя от рускините беше казала, че Енгин е майстор на детайла. Какъв ти майстор! Той е Господарят на детайла!
   Втора сцена - на купона, когато Ейлюл кара Тек да танцува. След като го е направила за смях и той се кълчи като малоумен сред хората, след като се връща на масата - отново това незлобие, което ме поразява - никакъв укор - Защо ме остави? Защо ме правиш за смях?. И след всички стрели, които тя е изстреляла към него, накрая изпраща отровната - "Да имаш свободно легло?" Ето, това е моментът - шедьовър. Накланянето на Тек, озъртането му с невярващи очи и срамежливо-гордото "вар". Е, не е възможно! smile3555 Ако щете вярвайте, опитах се да го произнеса така, представях си, че изпитвам същото... Смехория. Направо пародия и карикатура. Единственото, за което се сещам, е шопската мъдрост: "Те такова животно нема!" Е па нема!
   Не случайно същата вечер, когато той я сложи да спи в неговото легло, а самият той заспа щастлив на пода, тя каза: "Отговарям на въпроси от раздел, който не съм учила". В нейния свят такива мъже няма. Тек го няма.
   Но и такива актьори като Енгин няма. Е ПА НЕМА!

 Hug  Kissing Heart newsm45 newsm10
Виж целия пост
# 682


Момичета, преди време имаше статия в едно списание с Керем Дерен. Много дълга. Прототип на филма е негова лична история. Той е получил преди няколко години /след приключване сценария на Езел/ мозъчен кръвоизлив. По това време с Пънар Булут /сега негова съпруга, са приятели и съсценаристи. Тя е била няколко месеца неотлъчно до него и след това го завежда на Бозджаада за откъсване от градския живот. За възстановяване. Тогава, след няколкомесечен престой на Бозджаада, запознавайки се с красотата на острова, се заражда и идеята за този филм. Не случайно ви писах да продължите гледането на филма, след надписите - има посвещение към Пънар Булут. Чудото, което всеки може би е пропуснал - любовта. Той просто е сменил ролите на героите от преживяното в реала. Дори в едно интервю казва /имаме го преведено/, че в началого Ейлюл не е присъствала в сценария - в замисъла, в смисъл, акцента да е върху женския образ. Сватбата между двамата, също е на Бозджаада.
..........................
Допълвам се: Керем не случайно избира Енгин за тази роля. Същото важи и за Фарах. Да се покаже най-вярно, най-правдиво преживяното. Естествено филмът е, художествено майсторство с нотки от реалния им живот. Нали ги видяхте Керем и Пънар - участват във филма - когато слизат от самолета при връщането на Ейлюл на острова. Той така сладко, с благодарност целува жена си.
Виж целия пост
# 683
  Днес съм го ударила на анализи. Простете и прескачайте!
   Ред е на Ейлюл. С нетърпение чаках повечето от вас да го изгледат, за да сравним какво сме видели и какво не сме. Сигурно ще признаете, че най-вероятно държа рекорда по гледането му. Освен, че си свалих пиратското копие в деня, в който излезе в началото, и го изгледах ен-брой пъти, после го гледах и на кино в Истанбул, а при превода го изгледах поне още десетина пъти. Цели пасажи научих наизуст. И знаете ли кое ме удивлява - че всеки път откривам нещо, което предишните пъти не съм видяла. Чудя се докога ще продължава. newsm78 После като чета вашите коментари, виждам, че още неща не съм видяла. Направо е невероятно! newsm09 Слагам разсъжденията си в спойлер, но да знаете, че НЕ СА негативни! Това - за притеснените от факта. Wink


Скрит текст:
  За мен това е филм-притча. И то брилянтно изплетена. Една приятелка го сравни с брюкселска дантела - сложна и изящна. (Съжалявам, но просто ми се наби в очи разликата със сериала Peace.) Моят дълбок поклон пред Керем Дерен. smile3501 Това е Творец с главно "Т", истински европеец и хуманист. В същото време художник и артист.
   Понеже днес вече се излях на тема "каузи", ми се ще да кажа нещо и за каузата на този филм. Имам усещането, че самият Керем дълго се е чудил коя точно кауза да защити. Съдя по многобройните кадри с Тек, които така и не влязоха в окончателния вариант на филма, но изтекоха в нета и ние ги гледахме. Сякаш той до последно се е чудил чия гледна точка да представи - тази на Ейлюл или тази на Тек. Чия история да разкаже. В крайна сметка Ейлюл е спечелила. Причините си ги знае само той. А ние можем да гадаем.
   Още когато излезе филмът, аз споделих нещо, което тогава мина незабелязано или може би, не бяхте съгласни с него. Но на мен ми се е загнездило в ума и не мога да се отърва от него. В същността си този филм е анти-феминистки. Предполагам, че това е елегантният протест на Керем (а може би и на самия Енгин) срещу политиката на Турция по този въпрос. В стремежа си да покажат колко са напредничави, колко са еманципирани и съвременни, комшиите са поели една линия на пълно обезличаване на мъжа. Истината е, че реалното им общество е твърде далече от показваното в сериалите им. Всеки от вас, който е имал възможност да се докосне до живота там, ще ме подкрепи. Вярно, задействан е принципът на махалото и сега те са се засилили в обратната посока. Но крайната точка на тази посока е нещо, което аз лично не харесвам. Това може да не съвпада с позицията на някои от вас, за което предварително моля за извинение. Hug Но аз съм твърдо ЗА запазване на "мъжкото" и "женското" начало у човека. Всяко омесване, разместване и заменки в тази посока са не просто гадни, ами направо опасни за човешкия род. И никой не може да ме убеди в противното. Crossing Arms Аз съм безнадеждно старомодна - мъжете трябва да бъдат мъже, а жените - жени. И всеки трябва да се стреми да развие най-хубавите качества на своя пол, а не да копира тези на другия.
   В този смисъл турците са едно свежо (и дори забавно за нас) изключение. Или поне бяха. С тази политика не ги знам докъде ще стигнат. Но забележете повечето им сериали - жените са подтиснатите, невинните страдащите, благородните, прощаващите, напредничавите, а мъжете са насилниците, старомодните, отмъстителните и прочие. Естествено, има изключения. Говоря по принцип. То не че в живота не се получава така на практика... Но все пак, има една тенденциозно защитавана идея.
   Та затова някак ми се наби в очи, че Керем внушава точно обратното - мъжът не е само насилник и носител на грубата сила; той може да бъде и жертва, и невинен, и крехък, и да има нужда от закрила. А жената в своята изящност и крехкост може да бъде фактически насилник, да злоупотребява и да наранява. Голямото послание? Това носи страдание на всички.
   Изобщо, ако отворя една скоба, Енгин мре да се превъплъщава в такива образи. Дори мъжкарят Булут беше жертва до голяма степен - жертва на баща си, на порядките и нравите, на болестта си, на нещастната си любов. Да не говорим за Керим, който всички тук дружно ожалихме и обявихме за най-големия страдалец на хилядолетието. Тек не прави изключение в тази редичка. Със своята ангелска невинност и напълно обезоръжено, изложено на куршумите сърце той просто прекършва всяко желание за феминизъм в грубия му вид.
   Ако изляза от философските дебри и кажа нещо чисто реално за филма, искам да отбележа любимата си сцена - тази, в която Енгин и Фара просто се сляха като екип и сякаш излъчваха едно общо стерео послание. Това е сцената с появата на Тек на масата на тримата в бара след бягството на Ейлюл. Изгледах я поне 20 пъти. Всяка реплика, всеки поглед и на двамата допълва другия. Сякаш всеки довършва изречението на другия. Още когато Тек каза: "Сега може да идва по-често заради мен", вижте погледа на Ейлюл - срам, неудобство... но не от приятелите й, а срам от него - че не е на висотата на неговата чистота. Сякаш го гледа и му казва: "Прости ми. Прости ми, че не съм такава, за каквато ме мислиш. Аз не те заслужавам." Това изражение се засилва още повече с всяка изминала реплика, докато той надгражда: "Заедно готвихме, правихме вино, гледахме се без да говорим..."
   И съответно обратната реакция. В момента, в който Ейлюл казва: "Тек е най-големият майтапчия на острова", само погледнете неверието и болката в очите на Тек. Той просто не може да повярва, че тя го предава така, не може да го приеме. И тази болка също се засилва с всяка следваща реплика. И въпреки всичко, в него няма никаква злоба, никакъв гняв. Когато той се оттегля и започва своя смешен танц със затворени очи, за да избяга от действителността, а Ейлюл злобно му прошепва: "Излагаш се", какви са единствените му думи? "Ела си в къщи. Какъвто поискаш, такъв ще бъда".
   Сигурно тепърва ще коментираме играта на Енгин, защото всеки поглед тук и всяка реплика са шедьовър, но просто не мога да се сдържа да не го кажа още сега - как е възможно зрял мъж (какъвто е Енгин) да придаде такова момчешко звучене на личността си? Само две реплики: първата отново в култовата сцена на масата, когато той разказва в градация тяхната история с Ейлюл и стига до кулминацията - "Любихме се". Ако искате, върнете се да изгледате тези 4-5 секунди, за да разберете какво имам предвид. В изражението му, в сведените му очи, в свиването на устните и движението на пръстите има толкова свян, толкова гордост едновременно, толкова неверие, че точно на него му се е случило, толкова очакване на болка (вече е усетил накъде е поела Ейлюл и какво ще отговори, но въпреки това го казва). Това е момче, а не мъж - невинно, объркано момче. Някоя от рускините беше казала, че Енгин е майстор на детайла. Какъв ти майстор! Той е Господарят на детайла!
   Втора сцена - на купона, когато Ейлюл кара Тек да танцува. След като го е направила за смях и той се кълчи като малоумен сред хората, след като се връща на масата - отново това незлобие, което ме поразява - никакъв укор - Защо ме остави? Защо ме правиш за смях?. И след всички стрели, които тя е изстреляла към него, накрая изпраща отровната - "Да имаш свободно легло?" Ето, това е моментът - шедьовър. Накланянето на Тек, озъртането му с невярващи очи и срамежливо-гордото "вар". Е, не е възможно! smile3555 Ако щете вярвайте, опитах се да го произнеса така, представях си, че изпитвам същото... Смехория. Направо пародия и карикатура. Единственото, за което се сещам, е шопската мъдрост: "Те такова животно нема!" Е па нема!
   Не случайно същата вечер, когато той я сложи да спи в неговото легло, а самият той заспа щастлив на пода, тя каза: "Отговарям на въпроси от раздел, който не съм учила". В нейния свят такива мъже няма. Тек го няма.
   Но и такива актьори като Енгин няма. Е ПА НЕМА!

 Hug  Kissing Heart newsm45 newsm10
Говори, говори, barisea...Никакво прескачане!
Но така е, когато филмът е хубав и мислите са хубави, човек се вдъхновява, припознава и иска да продължи да живее с него...
Колко много ни дава Енгин Акюрек...
Виж целия пост
# 684


Момичета, преди време имаше статия в едно списание с Керем Дерен. Много дълга. Прототип на филма е негова лична история. Той е получил преди няколко години /след приключване сценария на Езел/ мозъчен кръвоизлив. По това време с Пънар Булут /сега негова съпруга, са приятели и съсценаристи. Тя е била няколко месеца неотлъчно до него и след това го завежда на Бозджаада за откъсване от градския живот. За възстановяване. Тогава, след няколкомесечен престой на Бозджаада, запознавайки се с красотата на острова, се заражда и идеята за този филм. Не случайно ви писах да продължите гледането на филма, след надписите - има посвещение към Пънар Булут. Чудото, което всеки може би е пропуснал - любовта. Той просто е сменил ролите на героите от преживяното в реала. Дори в едно интервю казва /имаме го преведено/, че в началого Ейлюл не е присъствала в сценария - в замисъла, в смисъл, акцента да е върху женския образ. Сватбата между двамата, също е на Бозджаада.
Допълвам се: Керем не случайно избира Енгин за тази роля. Същото важи и за Фарах. Да се покаже най-вярно, най-правдиво преживяното. Естествено филмът е, художествено майсторство с нотки от реалния им живот. Нали ги видяхте Керем и Пънар - участват във филма - когато слизат от самолета при връщането на Ейлюл на острова. Той така сладко, с благодарност целува жена си.
[/color]
newsm51
Лично мен много ме трогна посвещението на съпругата му. Защото мисля, че истинският живот е това: непрекъснато да изписваш на пясъка "Обичам те"...А Господ  си знае работата - той винаги ги отнася до този, за когото са предназначени... Колко хубаво ни го казаха Керем Дерен, Фарах, Енгин...Този филм наистина е специален и се радвам, че Енгин участва в него...Пожелавам му да има повече такива филми...Създадени от красиви хора за красиви неща...
Виж целия пост
# 685


А сега, малко като: "Нямам думи" и "Без коментар".
Виж целия пост
# 686
Искам да кажа още нещо.Браво и на Фарах като Ейлюл,защото без Ейлюл нямаше да се запознаем с Текин.Страхотен образ изгради и тя.Толкова истински и достоверно видях Ейлюл в нейно лице,че още от самото начало и повярвах,че е жена,която не се интересува от другите,а само от собственото си "аз".За нея нямаше значение дали ще обича и уважава хората около нея.За нея важното бе всички да обичат нея и да се възхищават на постиженията и.Докато не отиде на острова и не срещна Тек.Който и показа живота откъм обикновената му страна.И въпреки всичко тя взе Тек за нещо мимолетно,някой с който може дори да се подиграе,но важното на нея да и доставя удоволствие без да се съобразява,че по този начин може да нарани човека с/у себе си.Защото така е научена да живее.Да не взема на сериозно нито хората,нито живота,нито любовта или всичко,което я аобикаля.Тя подминава и отхвърля всичко с лека ръка без да я интересува,че с поведениети си по-скоро може да нарани човек,отколкото да го приобщи към себе си.Ейлюл е човек които обича да минава през хората,независимо до какви последици ще доведе това.Тя обича всички да са в краката и и всичко да е подчинено на нейната воля и капризи.Затова и накрая оставайки сама тя разбра,че е загубила единственото истинско нещо в живота си-Тек и неговата любов.Затова и аз плаках за нея накрая-защото на човек му е нужно толкова малко за да бъде щастлив,а тя отхвърли това щастие и любовта с лека ръка.Една нежна дума,една ласка или един поглед,който може да ти каже всичко без думи-това му е нужно на човек за да е щастлив.А тя го откри и оцени,но много късно.      
Виж целия пост
# 687


А сега, малко като: "Нямам думи" и "Без коментар".
newsm51
Е, как без коментар? Енгин/Йомер си е красив отвсякъде...Нищо, че се повтаряме...
Виж целия пост
# 688
Скрит текст:
Искам да кажа още нещо.Браво и на Фарах като Ейлюл,защото без Ейлюл нямаше да се запознаем с Текин.Страхотен образ изгради и тя.Толкова истински и достоверно видях Ейлюл в нейно лице,че още от самото начало и повярвах,че е жена,която не се интересува от другите,а само от собственото си "аз".За нея нямаше значение дали ще обича и уважава хората около нея.За нея важното бе всички да обичат нея и да се възхищават на постиженията и.Докато не отиде на острова и не срещна Тек.Който и показа живота откъм обикновената му страна.И въпреки всичко тя взе Тек за нещо мимолетно,някой с който може дори да се подиграе,но важното на нея да и доставя удоволствие без да се съобразява,че по този начин може да нарани човека с/у себе си.Защото така е научена да живее.Да не взема на сериозно нито хората,нито живота,нито любовта или всичко,което я аобикаля.Тя подминава и отхвърля всичко с лека ръка без да я интересува,че с поведениети си по-скоро може да нарани човек,отколкото да го приобщи към себе си
.Ейлюл е човек които обича да минава през хората,независимо до какви последици ще доведе това.Тя обича всички да са в краката и и всичко да е подчинено на нейната воля и капризи.Затова и накрая оставайки сама тя разбра,че е загубила единственото истинско нещо в живота си-Тек и неговата любов.Затова и аз плаках за нея накрая-защото на човек му е нужно толкова малко за да бъде щастлив,а тя отхвърли това щастие и любовта с лека ръка.Една нежна дума,една ласка или един поглед,който може да ти каже всичко без думи-това му е нужно на човек за да е щастлив.А тя го откри и оцени,но много късно.    
С всичко съм съгласна, Ками...Само с това, че е "късно" не съм. Тек я беляза. Ейлюл стана негова. Ейлюл се преобрази. Той извърши най-голямото благородство на този свят - умря за да живее любовта...Да, чудото не се повтаря, но по-важното е да си го изживял поне веднъж...Малко е да се каже хубав филм, нали?
Виж целия пост
# 689


А сега, малко като: "Нямам думи" и "Без коментар".
Аз ще кажа, че тук той е естествен и прекрасен.Не се дължи на фризьора, който се мъчи да му заглади косата.Вятарът е майстора.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия