Счетоводител в нужда се познава 7

  • 42 073
  • 737
# 660
Здравейте, имам следния казус. През 2010 година Дружество придобива земя в урегулиран поземлен имот, за която подава Декларация по член 17 от ЗМДТ. Последно Дружеството плаща такса смет през 2012 година. През 2013 и 2014 година по справки на общината, Дружеството няма задължения, въпреки че не плащало такса смет за посочените години. През 2015 година при направена справка в общината се оказва, че през 2013 година софтуерът на общината е сменен и поради тази причина  в системата липсват задължения. Служителката ме посъветва да подам повторно Декларация по чл. 17 през 2015 година за същия имот. Коректно ли е Дружеството да подава два пъти декларация по член 17 за същия имот.
Виж целия пост
# 661
Здравейте!

Искам да попитам нещо относно заемите, които се дават от физически лица. През 2009 фирма взема няколко заема от физ. лица. Единият от тях е за 12000 лв., другия 16000 лв., другите са под 10хил.лева.  Физическите лица са декларирали, че са дали заеми. До този момент заемите все още не са върнати. През следващите години обаче, лицата не са подавали декларации, че имат все още не погасени заеми. Грешка ли е това? Трябвало ли е да подават декларация? Вчера ми се мярна една статия за деклариране на заеми и се притесних.

Благодаря Ви предварително   bouquet
Виж целия пост
# 662
Здравейте!

Искам да попитам нещо относно заемите, които се дават от физически лица. През 2009 фирма взема няколко заема от физ. лица. Единият от тях е за 12000 лв., другия 16000 лв., другите са под 10хил.лева.  Физическите лица са декларирали, че са дали заеми. До този момент заемите все още не са върнати. През следващите години обаче, лицата не са подавали декларации, че имат все още не погасени заеми. Грешка ли е това? Трябвало ли е да подават декларация? Вчера ми се мярна една статия за деклариране на заеми и се притесних.

Благодаря Ви предварително   bouquet
ЗДДФЛ
Задължение за подаване на годишна данъчна декларация
Чл. 50. (1) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Местните физически лица подават годишна данъчна декларация по образец за:

а) непогасената част от предоставените парични заеми през данъчната година, ако размерът им общо надхвърля 10 000 лв.;
б) непогасените към края на данъчната година остатъци от предоставени през същата и през предходните пет данъчни години парични заеми, ако размерът на тези остатъци общо надхвърля 40 000 лв.;
Виж целия пост
# 663
Т.е. не е грешка, че не са подавали през годините, тъй като сумата не е над 40 хил. лв. ...  Благодаря   bouquet
Виж целия пост
# 664
Здравейте колеги,
търся допълнителна работа като ТРЗ / почасово, на непълен работен ден, събота или неделя/, може и на граждански договор в град София.
Работила съм с Омекс, Аладин, Бизнес Навигатор.
Владея немски език.
Имам познания и по счетоводство.
Моля да се свързвате с мен на лични
Виж целия пост
# 665
Здравейте, имам следния казус. През 2010 година Дружество придобива земя в урегулиран поземлен имот, за която подава Декларация по член 17 от ЗМДТ. Последно Дружеството плаща такса смет през 2012 година. През 2013 и 2014 година по справки на общината, Дружеството няма задължения, въпреки че не плащало такса смет за посочените години. През 2015 година при направена справка в общината се оказва, че през 2013 година софтуерът на общината е сменен и поради тази причина  в системата липсват задължения. Служителката ме посъветва да подам повторно Декларация по чл. 17 през 2015 година за същия имот. Коректно ли е Дружеството да подава два пъти декларация по член 17 за същия имот.

За мен не е логично да те карат да подаваш нова декларация. Не пазите ли копие от старата с входящ номер или поне някое съобщение за задължения от Общината?

Виж целия пост
# 666
 Simple SmileВъв входа ни домоуправител е платена длъжност, трябва ли да направим някакъв договор за парите, които плащаме и подава ли се данъчна декларация за това.
Виж целия пост
# 667
Simple SmileВъв входа ни домоуправител е платена длъжност, трябва ли да направим някакъв договор за парите, които плащаме и подава ли се данъчна декларация за това.

Логично би било да има договор, щом се плаща възнаграждение. А имате ли регистрирано ЮЛ / сдружение на собствениците /, което да е работодател/възложител по този договор?
Виж целия пост
# 668
Не нямаме регистрирано ЮЛ и не сме регистрирани като етажна собственост, избраха ме в контролния съвет, правихме някаква ревизия и се опитвам да вкарам малко от малко нещата в ред, че е пълна каша, пък нито съм юрист, нито счетоводител.Има само решение на общото събрание, че ще му се плаща 75 лв на месец за дейността.
Иначе домоуправителя е сключвал договори за наем за помещенията, които даваме под наем и за ремонти.
Пък се замислих кой да то сключи с него и трябва ли да има такова нещо.Съседите пък са против да се регистрираме като етажна собственост искат така даси караме.
Въобще неприятна работа.
Виж целия пост
# 669
Не нямаме регистрирано ЮЛ и не сме регистрирани като етажна собственост, избраха ме в контролния съвет, правихме някаква ревизия и се опитвам да вкарам малко от малко нещата в ред, че е пълна каша, пък нито съм юрист, нито счетоводител.Има само решение на общото събрание, че ще му се плаща 75 лв на месец за дейността.
Иначе домоуправителя е сключвал договори за наем за помещенията, които даваме под наем и за ремонти.
Пък се замислих кой да то сключи с него и трябва ли да има такова нещо.Съседите пък са против да се регистрираме като етажна собственост искат така даси караме.
Въобще неприятна работа.

В такъв случай всичко си остава "на тъмно". Не виждам как ще се оформи документално, като реално няма формиран платец на дохода.
Виж целия пост
# 670
Благодаря за отговора.  bouquet
Виж целия пост
# 671
На 8 февруари ми изтича регистрацията в бюрото по труда и разбирам,че трябва след това да подам в НАП декларация 7.Въпросът ми е в какъв срок трябва да я подам?С 2 болни деца съм в момента и ще ми е трудно още на следващия ден ,а се притеснявам да не изпусна и сроковете,че съм чела че има и глоби !
Виж целия пост
# 672
На 8 февруари ми изтича регистрацията в бюрото по труда и разбирам,че трябва след това да подам в НАП декларация 7.Въпросът ми е в какъв срок трябва да я подам?С 2 болни деца съм в момента и ще ми е трудно още на следващия ден ,а се притеснявам да не изпусна и сроковете,че съм чела че има и глоби !
25.03 е срока.
Виж целия пост
# 673
Благодаря! Hug
Виж целия пост
# 674
Когато се подава новият вариант на болничните листове носи ли се и самият болничен?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия