От учител към родител

  • 5 809
  • 121
# 30
Не е нормално. Меко казано. И не е често срещано.
Ако имат учител по нещо друг учител, той трябва да е такъв за някаква част от часовете най-млако - модул, СИП и т.н. Да е представен пред родителите също. Кой отговаря за подготовката им по определена дисциплина? Два души споделено, че никой?.... "Директора" е подлогът в последното изречение. Разбираемо пропуснат със "системата", но е той.
Виж целия пост
# 31
Сега приеха нов закон,според който часовете по физкултура ги поема специалист или начален учител с профил физкултура.Да,само че профили няма от мноооооого години.Така че такива има само колежките над 45 години!Не виждам как един по-възрастен учител ще успее да отговори на нуждите на децата от 1 клас,а ние,които искаме да играем заедно с тях да стоим и да чакаме да ни ги върнат за следващия час!Не искам да ме разбирате погрешно,не съм против по-възрастните колеги,но вече няма млади педагози,които да излизат с такъв профил(няма го застъпено във висшето образование).Информатика например-друг пример.Имат право да го преподават само колежки,които са ходили на някакви обучения,въпреки,че ние сме го изучавали в университета.Получава се така,че колежки,които не знаят как да си разархивират папка,имат право да преподават информатика,а ние,които можем да научим и без това напредничавите деца на нещо по-интересно!Доста импулсивен стана постът ми,но това са неща,които винаги са ме карали да се ядосвам!Така че безумията в системата се отразяват на децата ни,но никой не ни пита.Могат само да публикуват анкета на МОН,в която не можеш реално да кажеш какво всъщност мислиш!
Виж целия пост
# 32
За четенето - според мен има вариант децата, които вече могат да четат, да носят книги или учителите да предлагат интересни, а не да се движат само по буквара. Предполагам, че в часоветете така или иначе е отредено време за всеки да прочете някакъв текст. Надали ще е проблем, ако четящо вече дете пропусне този, който е в буквара за буквата М, Н и т.н . Ще го чуе от още 10-15 деца.
Мисля си, че е и хубаво, когато учителите избират помагала, които не повтарят учебниците, а с по-интересно съдържание. С повече упражнения за мислене, повече логически задачи.

Виж целия пост
# 33
Абсолютно съм съгласна!Но относно помагалата се получава така,че аз може и да искам нещо по-интересно според мен помагало,но колегите на другите паралелки да искат друго.И се купува другото!Още един минус на системата!Ето,например моят клас ще се дели за занималня(т.е. на три групи),защото класовете са 4,но занималните-3.И ако аз имам моите помагала,а другите имат различни,възпитателят ще започне да негодува!Спъни камъчета има навсякъде и постоянно!

МИналата година аз въобще не съм работила по помагалата на колегите.Просто казах на моите родители да купят еди си кое помагало.Те го взеха и си учихме по тях.Децата развиха логическо мислене,четат и пишат интересни факти.Тетрадките им с диктовки по-скоро бяха мини енциклопедии,а не "Магда гони Рангел".Но аз бях възпитател на един клас и част от другия.Другите си пишеха по техните помагала,а моите по моите.Беше трудничко,но се справихме!
Виж целия пост
# 34
Има и нещо друго.По английски в 1 клас не се даваха домашни!Аз гледах всеки възможен момент да говорим прости елементарни неща и едно стихче!Но тази година аз ще преподавам английски на 1 клас(на всички първи класове).Аз ще давам домашни и ако госпожата на занималня не е в състояние да помага с тях,какво правим?Не говоря за това,че няма да знаят английски(все пак е 1 клас и става въпрос за елементарни неща).Но тези домашни трябва да се поднесат под формата на песни и игри.Тоест аз трябва да науча госпожата на песничката и играта.Държа също така простите команди по време на деня да са на английски.Държа това да продължи и следобяд!Но дали ще е така,след като учителките имат такива големи групи,не знам.И тях ги разбирам!НИщо,ама нищо не е в полза на децата вече!За съжаление!
Виж целия пост
# 35
Иде ми да напомня мнението си за ника... ама ще пропусна... само ще попитам:
Как един 55, а не 45 годишен учител по физическо, няма да отговори на нуждите на децата?
Та той може да спечели уважението и любовта им като всеки друг!
И също так аможе да им покаже и организира игри!

И как стоят нещата всъщност? Водите съвместно часовете, койти както дойде да вземе часа? Или физическото е при друг учител, но той не е човекът на деня и това е проблем?

И да добавя за последното мнение. Ако детето не е на занималян, кой ще му помага по англисйки?!
Може би занималнята без да иска дава карт бланш за недопреподаване, понеже занималнята ще удари рамо....
Виж целия пост
# 36
За физкултурата-идва отделен учител,за да взима часовете на класовете!Не работим съвместно!И ,както казах,не е идеята,че няма да си свърши работата,но ние сме обучени да преподаваме,държали сме изпити и практика за това,а нямам право да го преподаваме!За мен един начален учитело би трябвало да си преподава по всичко на класа.

За английския-ако детето не посещава занималня,имам блог,на който поствам необходимите звукови файлове,за да ги слуша детето вкъщи.Но в занималнята няма как да стане,защото няма мултимедия навсякъде.Имаме си една за цялото училище!

Виж целия пост
# 37
Затова дано се случи да мислим еднакво с бъдещите възпитателки!Те са много важни,разберете!
Виж целия пост
# 38
Чувала съм за занимални,в които шумът е безобразен и всеки си прави каквото си иска.Един пише,друг не пише,прибират се с ненаписани домашни!А това рефлектира върху класния!
Виж целия пост
# 39
Малко по-различно беше поднесено в началото затова питах.

А за мен друг учител по физическо винаги е била добра практика.
За да не се изкушава началния да си взема българския тогава /особено в 4ти клас/ примерно.
И за да си починат малко деца и учител. Пък може и бумащина да отметне.
Виж целия пост
# 40
В програмата на първокласниците има два часа физическо-единият е модул и до миналата година се водеше от класния.Сега и той се взима!Взима и се и информатиката,взима се и домашния бит,понякога и музиката!И какво се получава?Каша!
Виж целия пост
# 41
А възпитателите в занималнята не са ли длъжни да следват програмата на основния учител? Как така хем класната дава домашно от помагало Х, а възпитателката от занималнята пренебрегва това и дава от помагало У? утре какво се случва като децата нямат домашни или трябва вкъщи да пишат домашното, защото в занималнята са правили друго? Сега, колкото и да недолюбвам занималните, то все пак си има определен ред и очаквания - децата на занималнята трябва да си напишат домашните за следващия ден, а аако има време и желание от страна на възпитателя - нека да дава и допълнителни материали и упражнения. но ако аз съм родител, хич няма да ми е кеф да сте работили по помагало У, а в седем вечерта да пишем домашното от помагало Х, което е дала класната.

Ясно, работата пак е за норматива. Не че учителят на 45 със специалност "физическо" да не може да отговори на нуждите на първолаци (тези първолаци да не са професионални спортисти или да имат нужда от спаринг-партньори, че учителят да трябва да е във върхова форма?), а че се вземат от часовете на началния учител. Колкото до курсоовете и специалността, то щом искаш - отиваш на курс и вземаш специалност по английски, компютри и каквото там искаш, и водиш часове! Друг въпрос е колко са читави тези курсове, като зная как начален учител с второ ниво английски го докарва на произношение, граматика и пр. Или както ти казваш за компютрите.
Виж целия пост
# 42
Имам колежка,на която и взимат тези часове и се налага тя да взима на други колежки домамшния бит в техните класове!А просто може да си води всички нейни часове.Но всичко идва от някой,на когото не му стигат часове и се започва взимане и взимане и ходене по други класове!Пълна бъркотия!
Виж целия пост
# 43
За занималнята-аз и класната работихме заедно по различното помагало и децата си имаха домашни винаги!

За курсовете-измислено,за да може някой,който води този курс да вземе определена сума.Аз съм го учила и английски и информатика и физкултура.Кому е нужно да се посещават безсмислени допълнителни курсове!Но вече казах кому!
Виж целия пост
# 44
Още един пример.Аз съм завършила начална педагогика с английски език.Нивото,с което съм излязла е Б2.Но за да отида на квалификация за учители с моята специалност,трябва отделно да се явя на курс да взема Б2 на отделен документ!Да не говорим,че на този курс се изучава само езикът,а ние го учим заедно с методика по английски(как да се преподава).Безумия колкото щете!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия